Minkä ulkomaan matkan aiot tehdä vielä tämän vuoden puolella?
Itse haluaisin lähteä syksyllä rantalomalle mutta matka on vielä varaamatta. Ulkomaan matkaan on varaa korkeintaan kerran vuodessa. Matkustan aina perheen kanssa.
Kommentit (241)
Kaksi viikon ja pari kolme pitkän viikonlopun reissua Amsterdamiin. Viimeinen joulukuun alussa. Ihanan rentouttavaa.
Kroatiaan heinäkuussa! En ole ollut missään Viroa pidemmällä 7 vuoteen, tätä reissua on siis odotettu.
Ateenassa olin viikon huhtikuussa. Kesällä tulossa viikon loma Berliinissä. Itse tykkään majoittua mieluummin Airbnb-kämpissä kuin hotelleissa, koska hotellin aamupalalla harvemmin on minulle kelpaavaa syötävää ja kämpässä on paljon enemmän tilaa kuin pienessä huoneessa. Plus monissa kaupungeissa asunnon saa halvemmalla kuin hotellin.
Syksyllä sitten määrittelemättömäksi ajaksi kiertelemään Keski-Eurooppaa ja siitä jäänkin sitten Varsovaan vaihtoon seuraavan vuoden puolelle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin juuri viikko Kreetalla ja houkuttaisi alkutalveen varata reissu taas jonnekin lämpöön. Tekisi mieli matkustella vaikka kuukausittain, jos raha- ja työtilanne sallisi moisen. Tänä vuonna on käyty jo viikonloppureissulla Tukholmassa ja nyt Kreetalla. Jos yhden reissun vielä saisi järjestettyä, niin olisin tosi tyytyväinen.
Missä päin Kreetaa olitte? Juuri sinne tekisi mieli lähteä. T. Ap
Oltiin Rethymnonissa ja voin kyllä lämpimästi suositella! Katseltiin vähän syksyn sääennusteita ja Kreetalla olisi vielä syys-lokakuussa reilusti päälle 20 astetta lämmintä. Me oltiin nyt siellä vähän ennen kuin varsinainen lomakausi alkaa, mutta lämpöä oli koko viikon 24-31 astetta.
Olipa teillä tuuria. Itse olemme just nyt Falirakissa Rhodoksella. 3. Lomapäivä, joka päivä sää epävakainen, pilvistä, tuulta ja sadekuuroja, ukkostakin. Hetkellisesti aurinko pilkahdellut. Merivesi kylmää. 4+ tähden hotellissa hytistään ja pyydetty extrapeittoja. 1000€/hlö maksettiin. Lämpötilat 17-21 astetta/pv ja pilvisyys. Hyvin ehtii av:tä lueskella, kun ei rannat houkuta. Suomessa kuulemma hellevyöry uhkaa...
Riski on tulla Välimerelle toukokuussa ja syys-lokakuussa. Pomminvarma aurinko on vain kesä-elokuussa. Teillä oli tuuria. Meillä ei. Enää en ota riskiä, vaan tuleen tänne keskikesällä.
Lontooseen olen lähdössä 2 viikoksi kesällä. Muuta ei vielä tiedossa.
En mitään, minähän en ulkomaille lähde, koska en osaa ulkomaan kieltä puhua, olisin koko ajan eksyksissä vieraissa paikoissa, mahani ei kestäisi niitä kaikenlaisia kummallisia ruokia kuten apinanaivokeittoa tai paistettua kissaa saati likaista juomavettä johon ties mitkä eläimet ovat kakanneet, kestäisi kaikenlaisia kummallisia outoja tapoja, en osaisi käyttää niiden maiden kummallisia rahoja kuten vaikka kruunuja tai ties mitä ruplia ja siellä ulkomailla voisi koska tahansa pyhä lehmä purra minua jolloin kuolisin verenmyrkytykseen tai tippuisi palmupuusta kookospähkinä päähän. Suomi on minun kotimaani eikä minua tämän maan rajojen ulkopuolelle saada eikä tämän maan rajojen sisäpuolelle pitäisi ulkomaalaisten tulla tartuttamaan meihin kaikenlaisia kummallisia tautejaan, viemään meidän naisiamme tai pakottamaan meitä noudattamaan kummallisia tapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin juuri viikko Kreetalla ja houkuttaisi alkutalveen varata reissu taas jonnekin lämpöön. Tekisi mieli matkustella vaikka kuukausittain, jos raha- ja työtilanne sallisi moisen. Tänä vuonna on käyty jo viikonloppureissulla Tukholmassa ja nyt Kreetalla. Jos yhden reissun vielä saisi järjestettyä, niin olisin tosi tyytyväinen.
Missä päin Kreetaa olitte? Juuri sinne tekisi mieli lähteä. T. Ap
Oltiin Rethymnonissa ja voin kyllä lämpimästi suositella! Katseltiin vähän syksyn sääennusteita ja Kreetalla olisi vielä syys-lokakuussa reilusti päälle 20 astetta lämmintä. Me oltiin nyt siellä vähän ennen kuin varsinainen lomakausi alkaa, mutta lämpöä oli koko viikon 24-31 astetta.
Olipa teillä tuuria. Itse olemme just nyt Falirakissa Rhodoksella. 3. Lomapäivä, joka päivä sää epävakainen, pilvistä, tuulta ja sadekuuroja, ukkostakin. Hetkellisesti aurinko pilkahdellut. Merivesi kylmää. 4+ tähden hotellissa hytistään ja pyydetty extrapeittoja. 1000€/hlö maksettiin. Lämpötilat 17-21 astetta/pv ja pilvisyys. Hyvin ehtii av:tä lueskella, kun ei rannat houkuta. Suomessa kuulemma hellevyöry uhkaa...
Riski on tulla Välimerelle toukokuussa ja syys-lokakuussa. Pomminvarma aurinko on vain kesä-elokuussa. Teillä oli tuuria. Meillä ei. Enää en ota riskiä, vaan tuleen tänne keskikesällä.
Terveisiä Turusta, +24 😎
Asun Espanjassa ja matkustan lomalla Suomeen. Ihanaa matkustaa pois tukalasta kattilalaaksosta, jossa voi olla ensin yksi viikko +35 astetta, sitten toinen viikko +40 astetta putkeen jne. Nukkuminen on vaikeaa. Ikkunan aukaiseminen ei auta ja ilmastoinnista tulee kipeeksi. Lisaksi jalkani turpoavat kuumuudessa rumiksi nilkattomiksi makkaroiksi enka voi kayttaa muita kuin jeesus-sandaaleja.
Kiertelen Keski-Euroopassa ja lähden ennen vuoden vaihdetta Thaimaahan.
Teiskossa aattelin poiketa. Saas nährä, toteutuuko kyseinen reissu, vai istuskelenko koko kesän hämpillä rootvallin reunalla ratikkatyömaata ihmetellen.
Tallinnaan varmaan vaan enää tänä vuonna.
Työmatkalle menen Lontooseen ja lomalle Tartoon.
Tuskin mitään, haluan säästää planeettaa myös jälkipolville.
New Yorkiin kuukauden päästä! Vähän jo jännittää pitkä lento, mutta eiköhän se tästä.
Kroatiaan ja Italiaan, ollaan viikko kummassakin.
Irlantiin, Dubliniin pidennetyksi viikonlopuksi elokuun alussa. Se taitaa olla ainoa reissu, ellen Tallinnassa käy.
San Franciscoon mennään heinäkuussa!
Huomenna lähtö Tšekkiin. Syksyllä Kroatiaan. Venäjällekin lähtö oli ajatuksena, muttei taida aika riittää siihen tänä kesänä.
No...Monta. miten tuon nyt voi tietää. Budapest, joku maa, Lontoo, joku maa ja enköhän siihen vielä jonkun vkl matkan keksi
Kesäkuussa piipahdan viikonlopun Budapestiin. Heinäkuussa ollaan koko perhe Barcelonassa ja sen ympäristössä pari viikkoa.