Minkä ulkomaan matkan aiot tehdä vielä tämän vuoden puolella?
Itse haluaisin lähteä syksyllä rantalomalle mutta matka on vielä varaamatta. Ulkomaan matkaan on varaa korkeintaan kerran vuodessa. Matkustan aina perheen kanssa.
Kommentit (241)
Lokakuussa Thaimaahan. Joulumarkkinoille Krakovaan, Varsovan kautta. Kesällä ehkä Tukholmaan, ja Venäjälläkin tulee tod näk yövyttyä ennen syksyä.
Talvilomalla olin jo Kanarialla elämäni 1 kertaa (toisen kerran voin mennä jos saan reissun ilmaiseksi)
Nyt pitäisi lähteä Latviaan, Viron kierrokselle ja Gotlantiin parin viikon kuluttua. Kesäkuun alussa Sochiin, heinäkuussa Karibialle ja Tallinnaan. Sitten haikailen vielä Ateenaan 3 päiväksi syyskuun lopussa, ei vielä varattu
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt jatkuvaa pakonomaista reissaamista jatkuvasti.
Loppujen lopuksi mitä niistä oikein jää? Viikko siellä, viikkopari tuolla, hotellit samanlaisia joka paikassa, lentokentillä säntäilyä - suuren maailman maistelua.
Kaupungeissa ja joka maassa joku turistirysä mikä on "pakko" nähdä ja ottaa selfie, ja eikun seuraavaan.
Tallustelua, ja "elämyksiä" ollaan sitten täälläkin oltu. Vuokrataan auto, että päästään tutustumaan syvemmin kys. maan oikeaan elämään. Just. No, ei päästä. Pitää asua siinä maassa, jotta näin käy.
Näille joka paikkaa kaiken aikaa säntääville bongareille harvoin jää edes muistikuvaa paikoista missä oli mitäkin.
Matkustellaan matkustamisen vuoksi, ja siitä on tullut suorittamista.
Huvittavinta ovat nämä jälkikäteen vouhottajat : "Ihana paikka, ei turisteja!" Jeps, mitähän itse sitten olivat?
No mä en ainakaan edes asu hotelleissa, saatika käy jotain nähtävyyksiä katsomassa mitkä voi googlata netistäkin :D Mä menen reissuun olemaan paikallisten kanssa, tekemään uusia ystäviä (vaikka sitten ihan vaan Facebookissa) ja tutustumaan paikalliseen kulttuuriin ja vieraanvaraisuuteen. Ja tästä syystä en siis mene niihin turistirysiin, vaan haen just noita "ei turisteja" -paikkoja :D
Käymme hyvin harvoin ulkomailla. Nyt kuitenkin lähdössä Kreikkaan, mantereelle, pieneen mutta mukavaan kylään (kävimme samassa paikassa 5 vuotta sitten) viikoksi kesäkuussa.
Epäekologista touhua kaikenkaikkiaan. Pikkupyrähdykset ovat kaikkein kauheimpia ilmaston kannalta. Useimmat työasiat pystyy hoitamaan etänä ja lomailuun kannattaa valita muitakin kulkuvälineitä kuin lentokone.
Pohjois-Irlanti
Tukholma × 3
Tallinna × 4
Pariisi
Kreikka ( paikkaa ei valittu )
Japani ( paikkaa ei vielä valittu, luultavasti Kyoto )
Vietän marraskuun Etelä-Italiassa. Olen eläkkeellä ensimmäistä vuoyta.
Ei kai tässä nyt työmatkoja kyselty.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt jatkuvaa pakonomaista reissaamista jatkuvasti.
Loppujen lopuksi mitä niistä oikein jää? Viikko siellä, viikkopari tuolla, hotellit samanlaisia joka paikassa, lentokentillä säntäilyä - suuren maailman maistelua.
Kaupungeissa ja joka maassa joku turistirysä mikä on "pakko" nähdä ja ottaa selfie, ja eikun seuraavaan.
Tallustelua, ja "elämyksiä" ollaan sitten täälläkin oltu. Vuokrataan auto, että päästään tutustumaan syvemmin kys. maan oikeaan elämään. Just. No, ei päästä. Pitää asua siinä maassa, jotta näin käy.
Näille joka paikkaa kaiken aikaa säntääville bongareille harvoin jää edes muistikuvaa paikoista missä oli mitäkin.
Matkustellaan matkustamisen vuoksi, ja siitä on tullut suorittamista.
Huvittavinta ovat nämä jälkikäteen vouhottajat : "Ihana paikka, ei turisteja!" Jeps, mitähän itse sitten olivat?
Hotelleissa ei ole pakko majoittua. Me olemme hotelleissa vain työmatkoilla. Omilla reissuilla vuokrataloissa, agriturismoissa, B&Bsä jne.
Turistirysistäkin voi löytyä pieniä aarteita joista muut ei ehkä tiedäkään mitään.
Pariisissa esim on pieniä ihania "kotimuseoita". Italiassa upeimpia kokemuksia on ollut tryffelinmetsästys koirien kanssa ja "saaliin" syöminen tuoreeltaan. Tai oma pieni nurkka viinitarhaa josta voimme vuosittain hakea "palkan". Tai se kerta kun mieheni ajoi Ferrarilla 220km tunnissa ammattikuskin istuessa pelkääjän paikalla. Tai se kerta kun jollain turistin tollolla lähti purjevene käsistä ja jouduin uimaan veneen kiinni Elban saarella ettei se paiskaantunut uimarannalla olleiden päälle. Tai isolla katamaraanilla päiväunet keulaverkolla. Tai Istanbulissa hamamissa kun mummo pesi minut päästä varpaisiin kuin pikkulapsen. Tai miltä maistuu ohutkuorinen makea sitruuna, persikka tai appelsiini "oman" pihan puusta syötynä
Onhan noita satoja muistoja joilla ei ole mitään tekemistä sellaisten nähtävyyksien kanssa kuin mitä tarkoitit. Niitä ei voi kokea netin tai tv:n kautta
Kerran kävin Vantaalla. Sen jälkeen en ole ulkomailla käynyt. Oli se niin karsea paikka.
Tänä vuonna jo talvella oltiin kaksi viikkoa Meksikossa ja muutama viikko sitten tehtiin viikon matka Malagaan. Tuli ihanasti aurinkoa ankaraan alkuvuoteen 😎
Nyt just varattiin elokuulle lennot Albaniaan. Vietetään kesälomalta viikko siellä. Harkinnassa on myös ensi talvelle kaukomatka Aasiaan, ehkä Filippiineille 🌴
Englantiin ja Irlantiin lähden ensiviikolla.
Kiinaan tulee työreissu. Loppu vuodesta mahdollisesti Australiaan, mutta se ole vielä varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinaan tulee työreissu. Loppu vuodesta mahdollisesti Australiaan, mutta se ole vielä varmaa.
Olenko tyhmä kun käyn töissä...pitäisikö jäädä yhteiskunnan elätiksi
Saan toki ruuan kaupasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaa a..eipä oo varaa
Pitäisikö minun nyt t.ap.ppaa itseni.
Minulla on varaa käydä töissä ja pitää itseni hengissä.
Taidan alkaa säästää haulikkoa varten..niin pääsen viimeiselle matkalle
Menolippu H..elvettiin
Sano mun äipälle terkkui:)
Kesäkuussa ystävän kanssa kiertämään Irlantia viikoksi, syyskuussa Kreetalle viikoksi perheen kanssa.
Haluaisin myös jonnekin joulumarkkinoile, mutta työkuviot ei anna periksi. Viime joulu oltiin Thaimaassa, sekin olisi ihanaa. Hitsin työt ;)
Tyhmä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinaan tulee työreissu. Loppu vuodesta mahdollisesti Australiaan, mutta se ole vielä varmaa.Olenko tyhmä kun käyn töissä...pitäisikö jäädä yhteiskunnan elätiksi
Saan toki ruuan kaupasta
Tämä ketju on matkailufaneille.
Meitä ei kiinnosta sun itsesääli ..uli..uli
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa ystävän kanssa kiertämään Irlantia viikoksi, syyskuussa Kreetalle viikoksi perheen kanssa.
Haluaisin myös jonnekin joulumarkkinoile, mutta työkuviot ei anna periksi. Viime joulu oltiin Thaimaassa, sekin olisi ihanaa. Hitsin työt ;)
Mäkin oon hitsin töissä ja minnekään en pääse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon hitsin töissä ja minnekään en pääse
Mene muualle outo
Valgassa hakemassa kesäloman viinat.
- Latviaan heinäkuussa
- Alankomaihin lokakuussa
- Japaniin ja Etelä-Koreaan joulu/tammikuussa