Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lääkäri jostain järjestelmästä tiedon, jos potilas ei hae apteekista hänelle määrättyä lääkettä?

Vierailija
07.05.2018 |

Ei kai niin voi olla, sehän on potilaan yksityisasia!

Kommentit (53)

41/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statiinit voit jättää huoletta apteekkiin. Ovat aikamme ilmiö ja puoli Suomea syö statiineja ilman näyttöä eliniän pitkittämisestä. Veikkaan että kymmenen vuoden päästä ilmiöstä on päästy eroon.

Vierailija
42/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on ostaa ne tropit ja väittää syävänsä niitä.

Tää systeemi vaan on sellanen että se on se pienempi paha.

kela ei muuten suostu maksaan sairauspäivärahaa ym kivaa.

.

Jotkut lääkkeet ei esimerkiksi sovi sydänsairaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee onko ostettu, mutta ei näe onko syöty.

Heh, tämän toki ymmärrän mutta en viitsi ostaa niitä kaaappiin pelkästään lääkärin mielikis. Tässäkin tapauksessa kyse on eräästä kolestrolilääkkeestä jonka toinen lääkäri on kertaalleen lopettanut, mutta toinen aloittanut uudestaan. Ap

Yleensä kannattaa jo vastaanotolla sanoa lääkärille, jos ei aio käyttää lääkärin ehdottamaa lääkettä. Vain erittäin harvoissa sairauksissa (esim tuberkuloosi) laki velvoittaa potilaan syömään hänelle määrätyt lääkkeet. 

Laki ei kyllä velvoita ottamaan mitään lääkettä.

T: Lääkäri TK

Kylläpä vain velvoittaa tbc-lääkkeet ottamaan. 

tk-lääkäri

Ei velvoita.

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20161227#Pidp453326656

Ole hyvä

Eristämisen aikana! Ja jos ihminen on sairas missä vaaditaan eristämistä ja hän kieltäydyy lääkityksestä. Mutta silti mikään laki ei pakota ihmistä ottamaan lääkettä ilman hänen suostumusta. Tartuntatautien takia lääkitys on tarpeellinen. Mutta kuinka moni täällä sairastaa tarttuvaa tubia? Haluat pelotella ihmisiä ottamaan lääkkeet viimeiseen saakka.

T: Lääkäri

Tämä oli vastaus siihen, että joku jankkasi, että mikään laki ei velvoita ottamaan lääkkeitä. Kyllä tämä laki velvoittaa tietyissä tapauksissa. Jos oikeasti olisit lääkäri niin tämän tietäisit. Ja jos olet, niin häpeä!

Tietyissä tapauksissa SIIS tietyissä tapauksissa. Kyllä minä tiedän lain ja vastuun. Häpeää en tunne koska ihmisten peloittelu lääkkeiden väkisin otolla ei ole minun alaani.

T:  Lääkäri TK

Ja tässä jankkauksessa mainitut tbc-lääkkeet mainitaan ko.laissa jota sinunkin täytyy noudattaa. Harvassa ne pakolliset lääkkeet kyllä on.

Vierailija
44/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee onko ostettu, mutta ei näe onko syöty.

Heh, tämän toki ymmärrän mutta en viitsi ostaa niitä kaaappiin pelkästään lääkärin mielikis. Tässäkin tapauksessa kyse on eräästä kolestrolilääkkeestä jonka toinen lääkäri on kertaalleen lopettanut, mutta toinen aloittanut uudestaan. Ap

Yleensä kannattaa jo vastaanotolla sanoa lääkärille, jos ei aio käyttää lääkärin ehdottamaa lääkettä. Vain erittäin harvoissa sairauksissa (esim tuberkuloosi) laki velvoittaa potilaan syömään hänelle määrätyt lääkkeet. 

Laki ei kyllä velvoita ottamaan mitään lääkettä.

Kylläpä vain velvoittaa tbc-lääkkeet ottamaan. 

tk-lääkäri

Ei velvoita.

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20161227#Pidp453326656

Ole hyvä

Eristämisen aikana! Ja jos ihminen on sairas missä vaaditaan eristämistä ja hän kieltäydyy lääkityksestä. Mutta silti mikään laki ei pakota ihmistä ottamaan lääkettä ilman hänen suostumusta. Tartuntatautien takia lääkitys on tarpeellinen. Mutta kuinka moni täällä sairastaa tarttuvaa tubia? Haluat pelotella ihmisiä ottamaan lääkkeet viimeiseen saakka.

T: Lääkäri

Tämä oli vastaus siihen, että joku jankkasi, että mikään laki ei velvoita ottamaan lääkkeitä. Kyllä tämä laki velvoittaa tietyissä tapauksissa. Jos oikeasti olisit lääkäri niin tämän tietäisit. Ja jos olet, niin häpeä!

Tietyissä tapauksissa SIIS tietyissä tapauksissa. Kyllä minä tiedän lain ja vastuun. Häpeää en tunne koska ihmisten peloittelu lääkkeiden väkisin otolla ei ole minun alaani.

T:  Lääkäri TK

Ja tässä jankkauksessa mainitut tbc-lääkkeet mainitaan ko.laissa jota sinunkin täytyy noudattaa. Harvassa ne pakolliset lääkkeet kyllä on.

Niin... HARVASSA!  Ja jos minun alueella tulee vastaan tarttuvia tauteja epidemia muodossa ohjaan ihmiset siis ihmiset yliopistolliseen sairaalaan.

T:  Lääkäri tk.

Vierailija
45/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan missään muualla ole näin paljon lääkäreitä kun tässä keskustelussa.  :D

Vierailija
46/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kivaa kun lähtivät väittely linjalle...

Vierailija
47/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin mielialalääkkeitä työuupumuksen jälkeen ja jotta sain saikkua, se piti merkitä masennukseksi. Hain lääkkeet, mutta en todellakaan ala sellaisia syömään.

Vierailija
48/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja samat ihmiset hoitavat meitä! :D Voin kuvitella millainen on lääkäreiden pikkujoulu... 

Vierailija
49/53 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samat ihmiset hoitavat meitä! :D Voin kuvitella millainen on lääkäreiden pikkujoulu... 

Ihmisiä ne lääkäritkin on 😂

Vierailija
50/53 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee mun mielestä psykiatria tiedot myös. Ainakin minä näen enkä ole edes lääkäri. Siis jos avaan sen psykiatrian lehden.

Minkä psykiatrian lehden sinä avaat? Ja me somaattisen puolen lääkärit emme näe psykiatrian lausuntoja.

T: Lääkäri terveyskeskuksesta.

en tiedä mikä ohjelma teillä on mutta minulla on kokemusta parin eri ohjelman käytöstä ja molemmissa on mahdollisuus avata psykiatrian kansio tai lehti. Eri asia sitten haluatko et se että oot sen avannut voidaan joskus tarkistaa.

En minä vaan näe yliopistollisen sairaalan psykiatrian tietoja. Näen kyllä meidän puolen esim. psy hoitajan käynnit mutta en sisältöä.

T:  Lääkäri terveyskeskus

Tuosta pitää ilmoittaa atk-ihmiselle. Kyllähän lääkäreillä tulee olla oikeus nähdä tk:n oman psykiatrisen hoitajan kirjaukset. 

Vierailija
51/53 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta näkeekö lääkäri jos potilas on käynyt lukemassa omaa kanta.fi? Jos, näkeekö että kuinka monesti?

Ei näe. 

Vierailija
52/53 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa edes kiinnostaa.

Vierailija
53/53 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit näkee reseptikeskuksesta tiedot onko lääkkeita haettu. Itse hoitajana olen mukana lääkärin kierrolla, kun lääkäri samalla kirjoittaa reseptejä ja tarkistaa lääkitystä. Joskus voi olla kirjoitettu resepti samankaltaisista verenpainelääkkeistä ja reseptileskuksesta voi tarkistaa kumpaa potilas hakee. Potilaat ei välttämättä osaa sanoa juuta eikä jaata lääkkeisiinsä. Syövät vain kun lääkäri määrää ja kotihoito ne apteekista hakee ja jakaa dosettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme