Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noin 80-vuotiaiden äitien narsismi

Vierailija
07.05.2018 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000005151331.html

Ja siinä liuta kokemuksia. Onko teillä omia vastaavia? Huomiotta jättäminen, pahanpuhuminen selän takana, manipulointi - lyttääminen - ei koskaan mistään kehuminen, vaikka olisitte olleet priimus siinä tässä ja tuossa.. Sitten jos sairastutte, olette ilmaaa ja tuntuu, että äitinne oikein toivoo kaikkea paskaa niskaanne. EI mitään huolenpitoa taikka soittelua, miten voitte.
Ilmeisen yleistä SUOMESSA!
Mistä se johtuu, kylmyys ahneus ja ilkeys tässä maassa - usein esim yhtä lasta kohta kohtaan - kun esim osa tai se toinen lapsi pelkkä prinssi.. joka ei voi tehdä väärin, vaikka olisi esimerkiksi väkivaltainen toista lapsistaan kohtaan usein ja toistuvasti?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on yli 80-vuotias ja kaikkea muuta: lämminsydäminen, empaattinen, rakasta, huolehtiva, esimerkillinen jne. Täydellinen äiti jos multa kysytään. Ikävää leimaamista, toivottavasti äiti ei moista lue :(

Vierailija
22/25 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi on myös niitä äitejä tietenkin, jotka ovat empaattisia ja tasapuolisia. Eivät manipuloi suhteita selän takana jne. Niitä nyt tuntuu vain olevan kymmeniä tuhansia näitä tarinoita, mitä on nettiä selannut. Hyvähän se on näiden 'uhrien' käsittää, että ovat laajemmankin ilmiön piirissä eikä vain syyttää itseään, kun mikään ei koskaan kelvannut. Ei varsinkaan se pieni lapsi an sich - sinänsä. Aina piti jotain saavuttaa, eikä sekään riittänyt. Naapurin Merja teki paremmin. 

Palstat auttavat heitä, joilla pelkkiä latistamisen kokemuksia runsain mitoin kannettavanaan. Hienoahan se on, jos on saanut empaattisen ja lämminsydämisen äidin. Oli minullakin sellainen täti. Kuoli valitettavasti liian nuorena.Samaa aikakautta kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota nimenomaan olen ajatellut että voi olla sukupolvikysymys kun lähipiirissäni on 80v. narsistinen naisihminen.

vaivaa

Kyllä näitä löytyy ihan joka sukupolvesta.

Vierailija
24/25 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta tekopyhät äitienpäivät ei ja vain toisen lapsen huomioimiset

Vierailija
25/25 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäihmisiä on hakattu sekä kotona että koulussa oikein luvan kanssa. Miettikää nyt.

Varsinkin köyhistä oloista tulleiden lasten kohtalo oli karsea. Opettajien törkeä, syyllistävä kasvatus oli arkipäivää.

Lapsia ei suojeltu. Seksuaaliset puheet ja teot lasten aikana olivat normaalia käytöstä.

Ei tällaisista lapsista kasvanut kovin empaattisia ihmisiä.

Mullakin oli tuollainen lapsuus, olen kolmekymppinen. Jos minä olen ilkeä, sanotaan vain että "ole aikuinen, hallitse tunteesi!"