Isomummin syntymäpäivillä ei ollut yhtään mitään mitä olisin voinut syödä :(
Tuli aika pahamieli kun mut oli taas unohdettu. Ainoa vegaaninen ruoka oli hedelmäsalaatti ja siinäkin oli ananasta :(
Luulisi että sukulaiset olisivat jo oppineet mitä minä voin ja en voi syödä. Ja ainahan voi kysyä.
Huoh!
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Tuli aika pahamieli kun mut oli taas unohdettu. Ainoa vegaaninen ruoka oli hedelmäsalaatti ja siinäkin oli ananasta :(
Luulisi että sukulaiset olisivat jo oppineet mitä minä voin ja en voi syödä. Ja ainahan voi kysyä.
Huoh!
Ei kiinosta kyzyä, jätä syömättä. Äläkä tule nillitämään joka paikkaan, pysy pois.
No, ap on trolli. Ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä, että odottaa iäkkään sukulaisen passaavan moista herranterttua vain siksi, että hän ei HALUA syödä jotakin.
First world problems....
Allergiat asia eriksene, mutta vapaaehtoisia dieettejä ei tarvitse kunnioittaa. Jos minä päätän, että syön vain punaisia ruokia, en ala odottaa, että ystävät ja sukulaiset alkavat varata sellaisia minua varteen.
Ei perkle.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tää on jonkun tylsistyneen sekasyöjän provo saadakseen vegaanit näyttämään huonolta.
Ei vegaaneja tarvitse erikseen yrittää saada näyttämään huonolta.
Ehkä isomummisi on sitä mieltä, että 'et taaskaan syönyt mitään'. Jos kyseessä on ideologinen dieetti, niin ei keltään muulta voi odottaa sitoutumista sinun ideologiaasi. Jos taas kyse on terveydellisistä asioista on todella erikoista että sitä ei huomioida.
Kun isomummi tulee luoksesi, tarjoatko hänelle kinkkupiirakkaa tms., kun rivien välistä luin, että hän on sekasyöjä?
Isomummi?
Eli olet isomummin lapsenlapsenlapsi, miksi et auttanut isomummia muiden sukulaisten kanssa ja olisit huomioinut muillekin erikoisruokavaliosta, kun siihen löytyy sinulta kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H*lvetin huono ja ikävä provo. Kuinka te vegaanipakkomielteiset jaksatte kuluttaa elämäänne muiden ihmisten kiusaamiseen ja mustamaalaamiseen - ja ennen kaikkea miksi?
Öö... olin kesällä häissä, ja saman pöytään oli järjestetty kaksi noin 25, vuotiasta vegaaninaista. Koko ruokailun ajan he hallitsivat koko 8 hengen pöytäseuruetta sillä vegaanijulistuksella ja mitä voi syödä ja mitä ei ja miksi.
Kun niissä juhlissa ei ollut kyse heistä eikä heidän uskonnosta.
Olihan tää provo mutta muuten moni vegaani kuulostaa uskoon hurahtaneelta.
Sekasyöjä ohis (En ikinä kuvitellut joutuvani luokittelemaan rotuani sen mukaan mitä syön)
Eihän sattunut olemaan niin, että jotkut muut seurueessa kyselivät/haastoivat tuosta ruokavalioasiasta? Oon itse ollu kasvissyöjä lapsesta asti enkä TODELLAKAAN jaksa asiasta jauhaa (etenkään ruokapöydässä), mutta tosi usein joku sekaani alkaa kysellä ja pahimmillaan vängätä aiheesta, kun huomaa mun syövän eri ruokaa. Sitten jos tähän vastaan ja perustelen valintaani, niin aika härskiä siinä kohtaa syyttää mua paasaamisesta/tuputtamisesta.
Oman kokemukseni mukaan ne onkin kummasti yleensä sekasyöjiä, jotka tekee toisten ruokavaliosta ongelman. Itse haluaisin vaan syödä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vegaani ei voi syödä ananasta? 😰
Ensiksikin hiilijalanjälki. Ja toiseksi en tiennyt onko se reilun kaupan tai luomu. En suostu syömään mitään jenkkien korporatiivista riistohedelmää. Mieluummin ei mitään rahtia ollenkaan.
Aito sekopää.
Mö oon jatkossa italia-ruokavaliolla. Syön vain italianlipun värien mukaan. Tokikaan en voi syödä punaista lihaa, mutta proteiini tulee valkoisesta kalasta (ihanan kallista) ja sitten punaista paprikaa, chiliä, tomaattia ja mansikoita, ja kaikkee vihreetä. Valkouata parsaa ja valkoisia papuja. Mutta ei ruskeita papuja. Herää vaan kysymys, voinko syödä punakaalta ja punajuurta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vegaani ei voi syödä ananasta? 😰
Ensiksikin hiilijalanjälki. Ja toiseksi en tiennyt onko se reilun kaupan tai luomu. En suostu syömään mitään jenkkien korporatiivista riistohedelmää. Mieluummin ei mitään rahtia ollenkaan.
Eiköhän ap sinun tapauksessasi muut ole tulleet jo ihan riittävästi vastaan ylipäätään kutsumalla sinut. Vaikutat helvetin rasittavalta seuralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H*lvetin huono ja ikävä provo. Kuinka te vegaanipakkomielteiset jaksatte kuluttaa elämäänne muiden ihmisten kiusaamiseen ja mustamaalaamiseen - ja ennen kaikkea miksi?
Öö... olin kesällä häissä, ja saman pöytään oli järjestetty kaksi noin 25, vuotiasta vegaaninaista. Koko ruokailun ajan he hallitsivat koko 8 hengen pöytäseuruetta sillä vegaanijulistuksella ja mitä voi syödä ja mitä ei ja miksi.
Kun niissä juhlissa ei ollut kyse heistä eikä heidän uskonnosta.
Olihan tää provo mutta muuten moni vegaani kuulostaa uskoon hurahtaneelta.
Sekasyöjä ohis (En ikinä kuvitellut joutuvani luokittelemaan rotuani sen mukaan mitä syön)Eihän sattunut olemaan niin, että jotkut muut seurueessa kyselivät/haastoivat tuosta ruokavalioasiasta? Oon itse ollu kasvissyöjä lapsesta asti enkä TODELLAKAAN jaksa asiasta jauhaa (etenkään ruokapöydässä), mutta tosi usein joku sekaani alkaa kysellä ja pahimmillaan vängätä aiheesta, kun huomaa mun syövän eri ruokaa. Sitten jos tähän vastaan ja perustelen valintaani, niin aika härskiä siinä kohtaa syyttää mua paasaamisesta/tuputtamisesta.
Oman kokemukseni mukaan ne onkin kummasti yleensä sekasyöjiä, jotka tekee toisten ruokavaliosta ongelman. Itse haluaisin vaan syödä rauhassa.
Näin ei ollut asia. Itse katselin hiljaa toiselta puolelta ja söin ruokani. Minusta kukin syököön mitä tykkää, mutta minkään uskonnon julistamisesta ja tuputtamisesta ns ei-uskoville en tykkää.
-tuo jota lainasit
Minäkin syön vain kotimaista luomuananiasta.