Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni pyyntö mökinomistajille: älkää kutsuko vieraita mökille.

Vierailija
06.05.2018 |

Siihen on syynsä, miksi meillä ei ole mökkiä. Ei kiinnosta. Älä siis jatkuvasti hankkia niitä kutsujasi. Ei kiinnosta lähteä hyttysten syötäväksi pieneen koppiin ja syömään kärynyttä lenkkimakkaraa.

Ei kiitos.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vielä: kutsu mökille on P E L K Ä S T Ä Ä N kohteliasta retoriikkaa tai mitä nyt sitten itse kullekin on, mutta oikeasti kukaan E I halua vieraita droppaamaan omaa lomatunnelmaansa. Koettakaa nyt jo viimein sisäistää tää asia ja heittää toisten nurkissa loisiminen!

Vähän sama kuin amerikkalaisten pyyntö tulla käymään, kun satutte Texasiin. Oikeasti eivät hetkeäkään oleta, että turistikohteessa tavattu suomalainen saapuisi kyläilemään.

Vierailija
42/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kesä on ulkona, ei mökissä.

Niin koska sinne mökille mentyä ei sieltä mökistä ulos pääse ennen kuin on kotiinlähdön aika.

Ei meidän mökillä ainakaan ole ulkoilmaa.

Jos sataa se on se ja sama paitsi mökkimaastossa vielä ankeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on perusselvyys ettei mökillä ole juoksevaa vettä sisävessaa sähkölämmittmiä hieromasauvaa tai muita apuvälineitä

sinnne on mukava mennä selviytymään

Vierailija
44/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tuo kuvitelma syntyy, että kaikki mökit on lahoja lautahökötyksiä in the middle of nowhere?

Kuitenkin oikeasti mökkien varustelutaso nousee koko ajan. Enkä ole ainoa, joka ei ole saanut perintönä mökkiä, vaan ostanut sen kyllä ihan itse aikuisena. Kuka nyt lahoa rötisköä ostaa, kun valita voi!

Meidän hirsimökki on ympärivuotiseen asumiseen tarkoitettu, rakennettu 14 vuotta sitten, sähköt, lämmin vesi, netti, suihku ja sisävessa yms. perusjutut löytyy tietysti. En edes tunne ketääm, jolla olisi joku sähkötön, ulkovessalla ja kantovedellä varustettu extrememökki. Ei siinä mitään, kukin viihtyy missä viihtyy, mutta en minä ainakaan rentoudu paikassa, jossa kaikki perustarpeiden tyydyttäminen syömisestä pask.lla käyntiin on hankalaa ja epämukavaa.

Mutta mitä järkeä on sitten olla koko mökkiä? Paljon mukavampaahan on olla kotona. Kerran vuodessa lusitaan pakollinen viikonloppu suvun yhteisen mökin talkoissa ja toivotaan, että jonain kauniina päivänä joku haluaa lunastaa sen itselleen.

Vierailija
45/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla on just tällainen survival mökki. Tai oikeastaan mökkejä. Päärakennus on niin huonossa kunnossa, että siellä ei voi nukkua ja on oikeasti todellinen läävä. Ovat sitten viereisessä pikkumökissä, ja arvaas missä vieraat on. No tietysti saunakammarissa, jossa ei ole edes kunnon ovea, vaan vain sellainen hakasjuttu. Kantovesi ja ulkohuussi. Vanhaa roinaa joka paikka täynnä.

No mitä siellä tehdään? Laitetaan ruokaa ulkona, käydään saunassa tai kävelyllä ja mahdollisesti osallistutaan kulloiseenkin remontti tai puutarhahommaan. Lisäksi paikka on syrjässä.

Menisin mielelläni käymään siellä päiväseltään vähän saunomassa, grillaamassa ja uimassa, koska tykkään näistä mutta eihän se sovi. Yöksi pitäisi jäädä sinne kammariin, useammaksikin. 

Mutta kun siellä ei ole oikeasti mitään tekemistä, mikä kiinnostaisi sen yhden päivän ohjelman jälkeen. Ja sekin kiinnostaa vain jos on hyvä ilma.  Sateella en haluaisi viettää paikassa hetkeäkään, eikä sitä voi etukäteen tietää mitä on tulossa.

Vierailija
46/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tuo kuvitelma syntyy, että kaikki mökit on lahoja lautahökötyksiä in the middle of nowhere?

Kuitenkin oikeasti mökkien varustelutaso nousee koko ajan. Enkä ole ainoa, joka ei ole saanut perintönä mökkiä, vaan ostanut sen kyllä ihan itse aikuisena. Kuka nyt lahoa rötisköä ostaa, kun valita voi!

Meidän hirsimökki on ympärivuotiseen asumiseen tarkoitettu, rakennettu 14 vuotta sitten, sähköt, lämmin vesi, netti, suihku ja sisävessa yms. perusjutut löytyy tietysti. En edes tunne ketääm, jolla olisi joku sähkötön, ulkovessalla ja kantovedellä varustettu extrememökki. Ei siinä mitään, kukin viihtyy missä viihtyy, mutta en minä ainakaan rentoudu paikassa, jossa kaikki perustarpeiden tyydyttäminen syömisestä pask.lla käyntiin on hankalaa ja epämukavaa.

Mutta mitä järkeä on sitten olla koko mökkiä? Paljon mukavampaahan on olla kotona. Kerran vuodessa lusitaan pakollinen viikonloppu suvun yhteisen mökin talkoissa ja toivotaan, että jonain kauniina päivänä joku haluaa lunastaa sen itselleen.

Minulla ei ainakaan ole kotona niitä asioita mistä mökillä nautin, nimittäin omaa pihaa, rantasaunaa ja puukiuasta, hiljaisuutta ja rauhaa, ihania ulkoilumaastoja kesällä ja talvella. Eikä minusta nämä mökkeilyn nautinnollisimmat asiat ole lainkaan vähäisempiä, vaikka mökissä on nykyajan mukavuudet.

-eri

Vierailija
47/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nautimme omasta rauhasta mökillä. Emme kutsu sinne vieraita, koska sehän ei ole virallisesti meidän mökkimme - kukapa nyt toisten puolesta kutsuisi. Mökki on äitini, joka kerran kesässä käy katsomassa paikat, muuten saamme olla siellä oman onnemme nojassa.

Ajatuskin vieraista olisi kamala, olemme mielummin omilla aikatauluilla pieruverkkarit jalassa, ja nautimme Airiston aalloista.

Vierailija
48/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se outoa, ettei onnistu ystävällinen kieltäytyminen, josta ei jää kenellekään mielipahaa.

Minä tykkään mökkeillä, mutta esim. kutsu leffailtaan, jossa katsotaan inhokkileffojani, ei kiinnostaisi. Saisin kyllä sanottua että "en mä taida tällä kertaa tulla, kun leffat X ja Y ei oo niin mun juttuja". Samalla tavalla voi sanoa mökkeilystä ilman että nolaa toisen tai vaikuttaa kiittämättömältä.

Vierailija
49/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin.

On tyypillistä, että porukka nahistelee keskenään. Sitten kutsutaan vieraita, että olisi hauskempaa.

Kuvaukset ylittävät olosuhteet kirkkaasti.

"Täällä on kaikkea, sen kun tulette vain".

Perillä käy ilmi, että saatte nukkua homeisessa " apumökissä", joka on siivottu viimeksi 10 vuotta sitten. Onneksi toitte kielloista huolimatta ruokaa. Isäntä kävi kylillä ja muisti hankkia kaljaa ja makkaraa.

Auliin kyläilykutsun takana on joku pikku korjaushomma. Emäntä pesee mattoja, isäntä korjaa laituria tai repsahtanutta liiteriä. Apuvoimat on tervetulleita. Venekin olisi, mutta moottori taitaa olla rikki, toinen airo hukassa.

Seuraavana kesänä ymmärrätkin vastata kyläilykutsuun, että koko kesä on täyteen bookattu.

Vuokramökki on paljon kivempi!

Meillä onkin täysin varusteltu mökki, jota myös vuokraamme. Vuokratuotoilla palkkaamme ammattilaiset hoitamaan huoltotöitä. Win-win!

Kiitos teille vuokralaisille, että rahoitatte meidän rennon lomailun oman laiturin nokassa!

Ole hyvä :).

Me maksamme mielellään vuokramökistä. Ja hyvin varustellusta järven /meren rannalla.

Meillä olisi mahdollisuus mökkeilyyn myös ilmaiseksi Saimaan rannalla miehen kavereiden mökeillä ( 3kpl ). Mies jossain kerran kesässä käykin, mä kävin pari kertaa. Ihania paikkoja, mutta en kestä sitä tolkutonta ryyppäämistä. En itsekään ole absolutisti, mutta lähinnä tissuttelen ja haluan olla aamulla ajokunnossa ja käydä esimerkiksi kaupassa.

Veljen mökki Pirkanmaalla on myös käytössä ihan vapaasti koko ajan. Mutta jos ovat itse siellä paikalla =työleiri. Jos mennään kahdestaan, ja luullaan että voidaan olla kahdestaan, se on harhaluulo. Veljen vaimo karauttaa autolla paikalle kolme rasavilliä lasta mukanaan.

"Tulimme vain uimaan ".

Ja sitten koko päivän ajan vahditaan lapsia kun ovat uimassa ja veljen vaimo keittelee perunoita ja siivoaa saunaa ja iltaa varten valmistelee grilliherkkuja. Tosi kiva päivä.

Eli kunnollinen vuokramökki meille kiitos.

Vierailija
50/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nauttia mökillä rauhasta ja olemisesta, joten en liikaa kyllä ole ketään mukaan kutsunut, siellä en halua tai aio passata ketään kaltaisiasi märisijöitä.

Jostain kumman syystä tulijoita kyllä riittäisi joka kerta jonoksi asti, vaikka yritetään pitää matalaa profiilia jos lähdetään jommankumman mökille.

Vierailija
51/51 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverilla on just tällainen survival mökki. Tai oikeastaan mökkejä. Päärakennus on niin huonossa kunnossa, että siellä ei voi nukkua ja on oikeasti todellinen läävä. Ovat sitten viereisessä pikkumökissä, ja arvaas missä vieraat on. No tietysti saunakammarissa, jossa ei ole edes kunnon ovea, vaan vain sellainen hakasjuttu. Kantovesi ja ulkohuussi. Vanhaa roinaa joka paikka täynnä.

No mitä siellä tehdään? Laitetaan ruokaa ulkona, käydään saunassa tai kävelyllä ja mahdollisesti osallistutaan kulloiseenkin remontti tai puutarhahommaan. Lisäksi paikka on syrjässä.

Menisin mielelläni käymään siellä päiväseltään vähän saunomassa, grillaamassa ja uimassa, koska tykkään näistä mutta eihän se sovi. Yöksi pitäisi jäädä sinne kammariin, useammaksikin. 

Mutta kun siellä ei ole oikeasti mitään tekemistä, mikä kiinnostaisi sen yhden päivän ohjelman jälkeen. Ja sekin kiinnostaa vain jos on hyvä ilma.  Sateella en haluaisi viettää paikassa hetkeäkään, eikä sitä voi etukäteen tietää mitä on tulossa.

Mitä sä haluaisit sitten mökillä tehdä?

Roikkua netissä?

Mä nautin mökillä juuri siitä olosta, että ei tarvi olla älyluuri kädessä. Mä istun terassilla tai laiturilla ja luen kirjaa, tai sitten olen vain hiljaa ja katselen järvelle. Saunan lämmitys ja ruokailu on mukavaa touhua mökillä ja muutaman päivän välein kaupassa käynti.

Mitä muuta tarvitsee?