Pieni pyyntö mökinomistajille: älkää kutsuko vieraita mökille.
Siihen on syynsä, miksi meillä ei ole mökkiä. Ei kiinnosta. Älä siis jatkuvasti hankkia niitä kutsujasi. Ei kiinnosta lähteä hyttysten syötäväksi pieneen koppiin ja syömään kärynyttä lenkkimakkaraa.
Ei kiitos.
Kommentit (51)
Minä voin lähteä! Laitetaan grilli kuumaksi ja sauna lämpiämään.
Illalla pelataan lautapelejä ja nauretaan yhdessä.
Siinä on taas yksi holhouksen alainen joka ei osaa itse sanoa mihin suostuu ja siksi vastuu on ehdottelijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun kesä on ulkona, ei mökissä.
Niin koska sinne mökille mentyä ei sieltä mökistä ulos pääse ennen kuin on kotiinlähdön aika.
Ei meidän mökillä ainakaan ole ulkoilmaa.
Jep, nauroin partaani, kun veljen uusi fiini tyttöystävä tuli mökillemme ekaa kertaa. Luuli varmaan, että meillä on upouusi huvila meren rannalla, kun saapui valkoisessa jakkupuvussa, korkokengissä ja merkkilaukku kynkässään. Katseli hieman pitkin nenäänsä, kun olikin 80-luvun mökki raivausta odottavan risukon keskellä, kivinen ranta ja ummehtuneet ikiaikaiset huonekalut ja astiat vanhempien ensimmäisestä asunnosta muinaisjäänteenä. Siinä sitten grillailimme huojuvalla halvalla kaasugrillillä, joimme samppanjaa ja huidoimme hyttysiä etsien puhtoista istumapaikkaa maatuneista pihakalusteista. Pelkäsi kyllä käärmeitä ja punkkeja kovasti. Ulkovessa oli extreme-kokemus, eikä varmaankaan vähiten siksi, että oli jo hieman kuormittunut ja kaipasi tyhjentämistä. Tyttöystävä lähti aika pian kotiin, koska allergia.
Mikä tässä on AP:lla ongelmana? Etkö osaa kohteliaasti kieltäytyä kutsusta, vai eikö ole tarpeeksi rahakkaita tuttavia, joilla olisi tarpeeksi komeita mökkejä?
yyiyyuiuyi kirjoitti:
ehtikö kaveri vetämään sitä luonnon helmassa ennen lähtöä
No ei varmaan, kun ei ole mahdollisuutta pinpin pesuun.
Kerran vielä: kutsu mökille on P E L K Ä S T Ä Ä N kohteliasta retoriikkaa tai mitä nyt sitten itse kullekin on, mutta oikeasti kukaan E I halua vieraita droppaamaan omaa lomatunnelmaansa. Koettakaa nyt jo viimein sisäistää tää asia ja heittää toisten nurkissa loisiminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuun voi vastata "ei kiitos" jos ei kiinnosta.
Miten monta kertaa? Eikö luulisi tyhmemmänkin mökkeilijän tajuavan, jos vuodesta toiseen kieltäytyy.
Kun ei kiinnosta.
Ap
Sano, että ei kiinnosta. Et ole mökki ihmisiä, etkä viihdy mökeillä. Kyllä normaali ystävyys kestää tällaisen vastauksen. Kerro tämä sille, joka sinua kutsuu. Miten tämä voi olla sinulle ongelma? Miten ihmeessä selviät jikapöiväusestä arkielämästä??
Toisten vanhat mökit on monesti inhottavia, homeisia lääviä. Jos on suvulle rakas paikka, ei se tarkoita että muut siellä viihtyy. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuun voi vastata "ei kiitos" jos ei kiinnosta.
Miten monta kertaa? Eikö luulisi tyhmemmänkin mökkeilijän tajuavan, jos vuodesta toiseen kieltäytyy.
Kun ei kiinnosta.
Ap
Ihan kerta riittää per kutsu. Harvoin se kutsu esitetään tosissaan, se on sellaista smalltalkkia ja varmaan osin sääliäkin, meinaavat että pääset sinäkin mökitön nauttimaan kesästä. Jos itse tykkäävät mökkeilystä niin kuvittelevat muidenkin tykkäävän?
Siis kukaan ei halua mökilleen vieraita, mutta silti small talkina esittää kutsuja? Miten selität sen, että tuttavaperheen mies esitti kutsun miehelleni, joka kieltäytyi. No rouva soitti perään minulle, että miksi ette tulisi. Huoh.
Ap
Joo'o. Ihan samaa kuin että "olisi kiva nähdä useammin" ja "soitellaan ja sovitaan tapaaminen". Ei ole tarkoutuskaan tavata, mutta on kohtelisasta ehdottaa että tavattaisiin.
Olemme ratkaisseet asian niin, että voimme käväistä moikkaamassa mökillä jos järkkyvilpittömästi ruinataan, mutta muuten kortteerina ehdottomasti kulmakunnan lokoisin hotelli kaikkine palveluineen, eli win-win.
Niin, ei muakaan tuollainen mökkielämä kiinnosta. Onneksi meillä on itikaton mökki kaikkine mukavuuksineen. Hyttysistä pääsee pitämällä pensaikon kurissa, meillä on iso rinnetontti ja puutarha, ei siellä hyttysiä ole sen enempää kuin jossain omakotitalon puutarhassakaan.
Ja koska tykkäämme ruuanlaitosta, meillä on aina ruuat viimeisen päälle.
Viimeksi kun toissaviikonloppuna käytiin mökillä, syötiin tuoretta parsaa, miehen savustamaa lohta, minun tekemääni korvasienimuhennosta, alkupalaksi serranokinkku- parmesaanisalaattia, jälkiruuaksi tuoreita mansikoita vuohenjuuston, saksanpähkinöiden ja vaahterasiirapin kera. Juomana kuivaa cavaa ja roseeta.
Päätellen siitä, että vieraat tulevat mielellään, tarjoilu ja olosuhteet miellytävät. Onneksi meidän suvussa tai tuttavapiirissä ei toisaalta ole myöskään tuppautujia, pitäisin sitä todella outpna käytöksenä, että joku tuppaisi kylään kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Toisten vanhat mökit on monesti inhottavia, homeisia lääviä. Jos on suvulle rakas paikka, ei se tarkoita että muut siellä viihtyy. :D
Meidän vierasmökki on kuulemma homeinen läävä, parin mutkan kautta kuultuna. Onhan se vanha ja sisustuskin varmaan uusimisen tarpeessa, mutta hometta ei ole ja tönö siivotaan aina keväisin ja aina ennen vieraiden tuloa. Laittakoon tytär sitten mökin uusiksi kun saa sen aikuisena omakseen.
Mistähän tuo kuvitelma syntyy, että kaikki mökit on lahoja lautahökötyksiä in the middle of nowhere?
Kuitenkin oikeasti mökkien varustelutaso nousee koko ajan. Enkä ole ainoa, joka ei ole saanut perintönä mökkiä, vaan ostanut sen kyllä ihan itse aikuisena. Kuka nyt lahoa rötisköä ostaa, kun valita voi!
Meidän hirsimökki on ympärivuotiseen asumiseen tarkoitettu, rakennettu 14 vuotta sitten, sähköt, lämmin vesi, netti, suihku ja sisävessa yms. perusjutut löytyy tietysti. En edes tunne ketääm, jolla olisi joku sähkötön, ulkovessalla ja kantovedellä varustettu extrememökki. Ei siinä mitään, kukin viihtyy missä viihtyy, mutta en minä ainakaan rentoudu paikassa, jossa kaikki perustarpeiden tyydyttäminen syömisestä pask.lla käyntiin on hankalaa ja epämukavaa.
Meillä onkin täysin varusteltu mökki, jota myös vuokraamme. Vuokratuotoilla palkkaamme ammattilaiset hoitamaan huoltotöitä. Win-win!
Kiitos teille vuokralaisille, että rahoitatte meidän rennon lomailun oman laiturin nokassa!