Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on tapahtunut kirjastojen myöhästymismaksuille? :O

Vierailija
06.05.2018 |

Mulla on kaksi kirjaa TODELLA paljon myöhässä. Toinen koulun kirjastosta, toinen kunnan kirjastosta. Nämä kirjat siis löytyi tässä siivoillessa ja ne ovat siis todella lähemmäs puoli vuotta myöhässä. Muistan nyt saaneeni niistä joskus jotain muistutuksia, mutta kirjat ovat olleet tuolloin hukassa ja sittemmin olen ne unohtanut. Muistutuksiakaan ei ole enää tullut. Menin ihan paniikkiin ja aattelin että mulla on kohta joku merkintä luottotiedoissa ja vähintään satasen laskut molemmissa kirjastoissa. Sitten kädet täristen kirjautumaan kirjastojen nettipalveluihin ja mitä ihmettä... Koulun kirjaston lasku 10e, kunnan kirjaston lasku 6,9e.

Onko noihin tullut jotain pienennyksiä? Sen olen kyllä tiennyt että koululla pienemmät sakot kuin kaupungilla (paitsi nyt tässä tapauksessa) ja armonaikaakin on jonkun verran ennen kuin sakko alkaa raksuttaa. Mutta miten voi olla noin pienet nuo summat?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kunnasta, meillä 30snt/pvä.

Vierailija
2/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli 2 viikkoa myöhässä, lasku 42€..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla viime vuonna max. 6e/kirja myöhästymiskulut. Joten oisko nyt sitte noussut 6.90e?

Kirjan arvo on sitten erikseen minkä voivat vielä periä.

Vierailija
4/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa on ainakin maksimi euromäärä, mitä yhdestä kirjasta voi tulla sakkoa.

Vierailija
5/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais olla viime vuonna max. 6e/kirja myöhästymiskulut. Joten oisko nyt sitte noussut 6.90e?

Kirjan arvo on sitten erikseen minkä voivat vielä periä.

Tämä siis helsingissä.

Vierailija
6/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä on maksukatto nykyään kirjaston myöhästymismaksuille, olisiko jopa niinkin vähän kuin 6euroa per kirja. Mäkin säikähdin kamalasti kun pidemmän lomamatkan alkaessa unohdin palauttaa kirjat ja kotiin tullessa unohdin, etten ollut palauttanut kirjoja ennen matkaa. Viisi kirjaa myöhäistyi useamman kuukauden mutta silti maksu oli vain muutaman kympin. Säikähdin kyllä, kun se lasku tuli lopulta useamman kuukauden päästä Lindorffin kuoressa.

Vierailija
7/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, en olekkaan koskaan kuullut tommosista maksimirajoista. Oon joskus maksellut ainakin parinkympin laskuja, mutta ehkä niissä on ollut kyse useammasta kirjasta. No tämähän on hyvä. Mietin vaan pitkään voiks tää olla ees totta, et jos meenkin kirjaston kassalle maksaa ni onkii joku 200e :D Mut kai se sit on tähän uskottava. Hieno homma!

-ap

Vierailija
8/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla että maksut kirjautuu vasta kun palautat kirjan.

Vierailija
9/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös olla että maksut kirjautuu vasta kun palautat kirjan.

Näin ainakin meidän kirjastossa.