Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni pyyntö mökinomistajille: älkää kutsuko vieraita mökille.

Vierailija
06.05.2018 |

Siihen on syynsä, miksi meillä ei ole mökkiä. Ei kiinnosta. Älä siis jatkuvasti hankkia niitä kutsujasi. Ei kiinnosta lähteä hyttysten syötäväksi pieneen koppiin ja syömään kärynyttä lenkkimakkaraa.

Ei kiitos.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moni sitten joka kesä kutsuu itse itsensä mökillemme?

Vierailija
2/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kutsun kenet haluan. Onneksi kutsuttavien listalla ei ole kaltaisiasi hapannaamoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös kaikki te, joita ei ole kutsuttu mökille, myös pysyäkin poissa. Sitä kärynnyttä makkaraa ei ole varattu tarjottavaksi jokaiselle puolitutulle joka "sattui ajamaan tosta vierestä".

Vierailija
4/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuun voi vastata "ei kiitos" jos ei kiinnosta.

Vierailija
5/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle saisi maksaa siitä, että suostuisin menemään jonnekin korpeen hyttyshyttiin värjöttelemään.

Vierailija
6/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökit on eläkeläisten juttuja.

Vierailija
7/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin.

On tyypillistä, että porukka nahistelee keskenään. Sitten kutsutaan vieraita, että olisi hauskempaa.

Kuvaukset ylittävät olosuhteet kirkkaasti.

"Täällä on kaikkea, sen kun tulette vain".

Perillä käy ilmi, että saatte nukkua homeisessa " apumökissä", joka on siivottu viimeksi 10 vuotta sitten. Onneksi toitte kielloista huolimatta ruokaa. Isäntä kävi kylillä ja muisti hankkia kaljaa ja makkaraa.

Auliin kyläilykutsun takana on joku pikku korjaushomma. Emäntä pesee mattoja, isäntä korjaa laituria tai repsahtanutta liiteriä. Apuvoimat on tervetulleita. Venekin olisi, mutta moottori taitaa olla rikki, toinen airo hukassa.

Seuraavana kesänä ymmärrätkin vastata kyläilykutsuun, että koko kesä on täyteen bookattu.

Vuokramökki on paljon kivempi!

Vierailija
8/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt haettu noin helppoja vaihtoehtoja.

Ota sitäpaitsi huomioon myös se että ap hukkuu noihin kutsuihin kun kaikki haluavat hänet mökilleen ja ne harvat jotka eivät halua kutsuvat silti säälistä kun näkevät tuon "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista"- esityksen läpi...

Vierailija
9/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monta kertaa? Eikö luulisi tyhmemmänkin mökkeilijän tajuavan, jos vuodesta toiseen kieltäytyy.

Kun ei kiinnosta.

Ap

Vierailija
10/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle saisi maksaa siitä, että suostuisin menemään jonnekin korpeen hyttyshyttiin värjöttelemään.

Mikä on kesän korkein tarjous?

Vierailija
11/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kutsutte, niin kertokaa se osoite tarkasti eikä suinkaan vuokramökin nimen mukaan tms. Me tyhmät maalaiset emme todellakaan tiedä, missä se Karttusen perhe lomailee 2 vko verran Päivänkakkara-nimisessä mökissä.

Vierailija
12/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kesän korkein tarjous?

Niin korkea ettei köyhillä kuivanmaan lautakasojen omistajilla ole sellaiseen varaa.

Vierailija
13/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten monta kertaa? Eikö luulisi tyhmemmänkin mökkeilijän tajuavan, jos vuodesta toiseen kieltäytyy.

Kun ei kiinnosta.

Ap

Ihan kerta riittää per kutsu. Harvoin se kutsu esitetään tosissaan, se on sellaista smalltalkkia ja varmaan osin sääliäkin, meinaavat että pääset sinäkin mökitön nauttimaan kesästä. Jos itse tykkäävät mökkeilystä niin kuvittelevat muidenkin tykkäävän?

Vierailija
14/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parastahan se onkin se mökkeily vain oman perheen kesken, omalla mökillä erämaajärven rannalla. Ei tartte kenenkään tutun ahdistua asiasta ;)

Vierailija
15/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesä on ulkona, ei mökissä.

Vierailija
16/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on nämä suvun perinnemökit, joita on viimeksi kunnostettu vuonna -77.

Saat kuulla loputonta jaaritusta kesien vietosta 50 vuotta sitten.

Läiskit hyttysiä, haistelet tunkkaista ilmaa istuen hetekan kulmalla, ja toivot että sunnuntai ja kotiinlähtö koittaa pian.

Vierailija
17/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kiinnosta.

Ap

Ihan kerta riittää per kutsu. Harvoin se kutsu esitetään tosissaan, se on sellaista smalltalkkia ja varmaan osin sääliäkin, meinaavat että pääset sinäkin mökitön nauttimaan kesästä. Jos itse tykkäävät mökkeilystä niin kuvittelevat muidenkin tykkäävän?

Siis kukaan ei halua mökilleen vieraita, mutta silti small talkina esittää kutsuja? Miten selität sen, että tuttavaperheen mies esitti kutsun miehelleni, joka kieltäytyi. No rouva soitti perään minulle, että miksi ette tulisi. Huoh.

Ap

Vierailija
18/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kiinnosta.

Ap

Siis kukaan ei halua mökilleen vieraita, mutta silti small talkina esittää kutsuja? Miten selität sen, että tuttavaperheen mies esitti kutsun miehelleni, joka kieltäytyi. No rouva soitti perään minulle, että miksi ette tulisi. Huoh.

Ap

Sano, ettei mökkeily ole teidän juttu. Sanot saman seuraavaan kutsuun ja sitä seuraavaan. Kyllä se joskus loppuu.

Vierailija
19/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on ummehtuneita kokemuksia mökeistä. Luulin, että tuollaiset 70-luvulla viimeksi remontoidut, rämeikköiset työleirit ovat jo historiaa. Vieläkö niitä oikeasti on?

Olemme ilmeisesti onnekkaita, sillä en muista koskaan vierailleeni tuollaisella. En jotenkin tunnista tuollaista kokemusta ollenkaan.

Vierailija
20/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti jos sua kutsutaan sinnikkäästi vanhemman pariskunnan mökille, varaudu reissuun kuin vaellukselle.

Ja ota täydet remonttitarvikkeet matkaan. Niitä tarvitaan.

Huom. sähköä ei ole.

Toinen visio. Nuoripari kaupungista, aiemmat kokemukset retkeilystä rajoittuu vappuun Kaivarissa. Nyt ne on saaneet päähänsä lähteä ensimmäistä kertaa vanhempien mökille. Tästä on parempi kieltäytyä tiukasti. Paitsi jos jaksat täydellistä avuttomuutta, valitusta, ihmettelyä ja luonnonolojen herättämää pelkoa.