Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset kaverit jättivät porukasta, mitä tehdä?

Vierailija
06.05.2018 |

Arvoisat av-mammat, osaisitteko auttaa? Meillä on sellainen nyt jo keski-ikäisten vanhojen opiskelukavereiden porukka, joka on vuosia pitänyt yhtä. Työelämään on menty, perheitä on perustettu, lapsia on kasvatettu näiden vuosien aikana.

Nyt minulle selvisi, että tämä porukka pitää yhtä myös ilman minua. Näin facebookissa videon, jossa muut ovat pitämässä hauskaa. Minua ainoana ei ole kutsuttu mukaan.

Koska emme tiedä, miksi minua ei kutsuttu, niin meidän on ehkä turha arvailla sitä. Mutta kysyn nyt, että pitääkö minun tehdä jotain tälle? Annanko olla vai kysynkö suoraan, miksi ei kutsuttu? Loukkaannunko ja panenko kaikki välit poikki?

Loukkaantuisitko sinä?

Kommentit (711)

Vierailija
1/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi asia vaivaa sinua kovasti, kun tänne kirjoittelet. Neuvoisin kysymään porukan parhaalta ystävältäsi, että miksi sinua ei ollut kutsuttu, jolloin tietenkin teet itsestäsi stalkkaajan ja mustasukkaisen ihmisen.

Toisaalta voisit antaa asian olla ja alkaa hankkia jokin muu ystäväpiiri, sillä ihmiset muuttuvat ja ehkäpä tuo porukkasi on jostain syystä loitontunut sinusta ja sitä en tiedä johtuuko se ehkä moraalistasi. Itse en ole missään kaivattua seuraa, sillä olen tiukkapipoinen kukkahattutäti.

Vierailija
2/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä ennen kuin panee välit poikki, mutta kyllä mulla menis maku tuollaisista kavereista.

Ellei sitten syy ole joku sellainen että ovat viinaanmeneviä ja sinä et, tai pelaavat frisbeegolfia ja sinä et. Ilmeisesti tällaisesta ei kuitenkaan ole kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuosta edes kysyä, että pitääkö loukkaantua vai ei! Minä loukkaantuisin, en pystyisi estämään tunteen nousua.

En kyllä nostaisi asiasta numeroa, vaan nuolisin haavani yksin.

Vierailija
4/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olen ennen kaikkea hämmentynyt. Me vasta vappuna nähtiin tällä samalla porukalla eikä kukaan, tietenkään, ottanut esiin sitä, että jo seuraavana viikonloppuna mennään tallinnaan syömään hyvin. Siis kaikki muut paitsi minä.

Ongelma on juuri se, että asia vaivaa minua. Siksi tosiaan tänne kirjoitan. Asia vaivaa, koska siinä porukassa on pari läheisempää ystävää ja nyt tietenkin ajattelen, ettei me mitään ystäviä ollakaan.

Ja sitten tämä, että koko juttu tuli tietooni sillä facebook-videolla. Sitä oikein hierottiin naamaani, että täällä me muut pidetään hauskaa ja sinua ei ole kutsuttu mukaan. Näenhän minä siitä videolta, ketä kaikkia siellä on.

Tietenkään kaverit eivät ajatelleet sitä niin. Ne eivät selvästi ajatelleet, että näen sen videon.

En tiedä. En haluaisi, että tämä vaikuttaa meidän ystävyyteemme mutta ei tämä enää mene poiskaan. Jotainhan tämä nyt muuttaa.

Vierailija
5/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et arvuutellut syytä, miksi sinua ei kutsuttu mukaan, joten eipä sitten arvuutella. Kuitenkin joku syy asialle on eikä se syy sillä katoa, että ryhdyt inttämään, että nyt ette ole minulle kivoja, minulla on oikeus tulla mukaan, koska minä tahdon. Teillä ei saa olla hauskaa ilman minua!

En keksi yhtäkään syytä sille, että sinun pitäisi tehdä asialle jotain, koska kavereittesi elämä ilman sinua ei kuulu sinulle! Voit toki kysyä syytä ja saat jonkun ympäripyöreän vastauksen ja todennäköisesti sinut jätetään entistä useammin kutsumatta mukaan, koska kuka haluaa olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka kuvittelee omistavansa toisten elämän.

Vierailija
6/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää kuka tuon reissun pääjärjestäjä on ollut. Tämä henkilö ei kaipaa seuraasi, koska muiden järjestämiin juttuihin kelpaat. Muita ehkä oli neuvottu vaan pitämään suu kiinni ja ryhmäpainostuksen takia tehnyt niin. Ettei itse ole seuraava eristetty. Ehkä kyseessä oli siis vain yksi savustaja.Ota yhteyttä sellaiseen jonka kanssa olet olet joskus kahdestaan yhteydessä tämän henkilön puolesta ja kysy.

Vierailija
7/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et arvuutellut syytä, miksi sinua ei kutsuttu mukaan, joten eipä sitten arvuutella. Kuitenkin joku syy asialle on eikä se syy sillä katoa, että ryhdyt inttämään, että nyt ette ole minulle kivoja, minulla on oikeus tulla mukaan, koska minä tahdon. Teillä ei saa olla hauskaa ilman minua!

En keksi yhtäkään syytä sille, että sinun pitäisi tehdä asialle jotain, koska kavereittesi elämä ilman sinua ei kuulu sinulle! Voit toki kysyä syytä ja saat jonkun ympäripyöreän vastauksen ja todennäköisesti sinut jätetään entistä useammin kutsumatta mukaan, koska kuka haluaa olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka kuvittelee omistavansa toisten elämän.

Sinulla ei taida olla ystäviä. Jos olisi, ymmärtäisit kyllä.

Vierailija
8/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseänikin kirpaisi kun suku ei enää isän ja äidin kuoleman jälkeen kutsunut rippijuhliin yms Enää ei kirpaise. Aina jos kuulen että on ollut jotkut juhlat käyn ostamassa itselleni lahjan, käyn hyvin syömässä yms. Kyllä tuo sinun tapaus on mielestäni selkeää kettuilua.

Vierailija
9/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valitellut rahapulaa yms. jotain muuta sellaista asiaa, joka tekisi reissuun lähtemisestäsi hankalaa? Se voisi olla syynä siihen, ettei sinua ole kysytty mukaan. Ellet ole, niin kaverit ovat toimineet kurjasti. Itse pitäisin tuollaisen jälkeen yhteyttä niihin pariin läheisimpään kaveriin ja antaisin muun porukan olla rauhassa. Ihmissuhteet muuttuvat ajan saatossa ja joskus käy noin.

Vierailija
10/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota selvää kuka tuon reissun pääjärjestäjä on ollut. Tämä henkilö ei kaipaa seuraasi, koska muiden järjestämiin juttuihin kelpaat. Muita ehkä oli neuvottu vaan pitämään suu kiinni ja ryhmäpainostuksen takia tehnyt niin. Ettei itse ole seuraava eristetty. Ehkä kyseessä oli siis vain yksi savustaja.Ota yhteyttä sellaiseen jonka kanssa olet olet joskus kahdestaan yhteydessä tämän henkilön puolesta ja kysy.

Totta, voi olla, että siellä on joku, jonka kanssa olen porukan ulkopuolella vähemmän läheinen ja joka ei halunut minua syystä tai toisesta mukaan. Mutta onhan siellä pari erittäin läheistäkin ystävää. Ja se on iso porukka, ei siellä kaikkien tarvitsekaan olla bestiksiä keskenään.

Ja ollaanko me lapsia vai aikuisia? Kuuluuko tällainen "me ei leikitä sun kanssa" aikuisten elämään?

ap

Vierailija
11/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, voi olla, että siellä on joku, jonka kanssa olen porukan ulkopuolella vähemmän läheinen ja joka ei halunut minua syystä tai toisesta mukaan. Mutta onhan siellä pari erittäin läheistäkin ystävää. Ja se on iso porukka, ei siellä kaikkien tarvitsekaan olla bestiksiä keskenään.

Ja ollaanko me lapsia vai aikuisia? Kuuluuko tällainen "me ei leikitä sun kanssa" aikuisten elämään?

ap

Kuuluu aikuisten elämään. Ihmissuhteita päättyy välillä mitä erikoisemmista syistä. Yleensä niistä ei hirveästi keskustella.

Vierailija
12/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

ap

Ei lopu koskaan ja vanhoina tullaan lapsiksi jälleen.

Vierailija
13/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko valitellut rahapulaa yms. jotain muuta sellaista asiaa, joka tekisi reissuun lähtemisestäsi hankalaa? Se voisi olla syynä siihen, ettei sinua ole kysytty mukaan. Ellet ole, niin kaverit ovat toimineet kurjasti. Itse pitäisin tuollaisen jälkeen yhteyttä niihin pariin läheisimpään kaveriin ja antaisin muun porukan olla rauhassa. Ihmissuhteet muuttuvat ajan saatossa ja joskus käy noin.

Ihmissuhteet muuttuvat, olet ihan oikeassa. Tämä onkin ihmeellisen tiiviisti kasassa säilynyt porukka, kohta 25 vuotta. Moni muu kaverisuhde on elämän varrella sammunut.

Ei ole raha-asia. Me ollaan kaikki hyvin toimeentulevia ja tykätään matkustaa ja käydä hyvissä ravintoloissa.

ap

Vierailija
14/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuuluu aikuisten elämään. Ihmissuhteita päättyy välillä mitä erikoisemmista syistä. Yleensä niistä ei hirveästi keskustella.

Kysymys varmaan kuuluukin, että tarkoittaako tämä sitä, että meidän ystävyys on nyt sitten päättynyt? Ja jos ei ole päättynyt, niin onko minulla mitään luottamusta kehenkään enää tämän jälkeen?

En tiedä. Harmittaa se, että asia ylipäänsä vaivaa. Mikä varmaan kertoo siitä, ettei tämä ole täysin yhdentekevää.

ap

Vierailija
15/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ihan tyhmää käydä heittämässä päivityksen kommentteihin jotakin "näyttää kivalta" tai jotakin muuta. En tiedä. Olen keski-ikäinen nainen ja tuo tuntuu tietty paitsi lapselliselta (siis tuo oman ehdotukseni), mutta silti sellaiselta, että todennäköisesti tekisin sen. Tai vaan likettämässä videota - kaipa ne siitäkin jotakin tajuavat.

Vierailija
16/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itseänikin kirpaisi kun suku ei enää isän ja äidin kuoleman jälkeen kutsunut rippijuhliin yms Enää ei kirpaise. Aina jos kuulen että on ollut jotkut juhlat käyn ostamassa itselleni lahjan, käyn hyvin syömässä yms. Kyllä tuo sinun tapaus on mielestäni selkeää kettuilua.

Ymmärrän. Sukulaiset voivat tosiaan käyttäytyä noin ja se on kaikkien kannalta kurjaa.

Mutta sukulaisiaan ei voi valita, toisin kuin kaverinsa.

ap

Vierailija
17/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No selkeästi joku tai jotkut eivät ole aikuisia. Minusta olisi tärkeää tietää, että kenestä asia on lähtöisin, koska muuten heität kaikki pois vaikka kyseessä olisikin vain yhden juonet. Kyllähän ihmisiä manipuloidaan tekemään asioita vaikkeivät he oikeasti niin edes haluaisi. Joku on saattanut postata sen videon juuri siksi, että tietäisit missä mennään ja miten sinua kohdellaan. Teillä on valtapeli menossa ja joku haluaa uudelleen organisoida ketä siihen ryhmään saa kuulua.

Vierailija
18/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kysyä. Ei tuollainen asia saa olla mikään virtahepo olohuoneessa, jos se sinua vaivaa. Voithan sinä esittää kysymyksen jotenkin kevyesti että "Ohoh, katoin että olitte viikonloppuna Tallinnassa ja minä en tiennyt mitään". 

Voihan siinä olla sellainenkin mahdollisuus, että heidät on sinne kutsunut joku sellainen ihminen, joka ei tunne sinua ollenkaan.

Vierailija
19/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihan tyhmää käydä heittämässä päivityksen kommentteihin jotakin "näyttää kivalta" tai jotakin muuta. En tiedä. Olen keski-ikäinen nainen ja tuo tuntuu tietty paitsi lapselliselta (siis tuo oman ehdotukseni), mutta silti sellaiselta, että todennäköisesti tekisin sen. Tai vaan likettämässä videota - kaipa ne siitäkin jotakin tajuavat.

Kävi kyllä mielessä!

ap

Vierailija
20/711 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeetä! Minä loukkaantuisin ja tuntisin oloni petetyksi. Aika lapsellista aikuisilta ihmisiltä. Jos olette vuosia aikaanne yhdessä viettäneet niin vaikea ymmärtää mikä nyt yhtäkkkiä on tullut. Kysy niiltä että oliko mukava reissu ja esitä että et ole loukkaantunut.. jos siellä porukassa on yks pikku liero joka ei halunnut sua mukaan niin eipähän saa siitä mitään tyydytystä että sua harmittaa :D