Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1681/2608 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä viikonlopun aikana yrittänyt ostaa paria kirjasarjaa, mutta kukaan ei vastaa!

Ilmoituksissa on vain viesti-mahdollisuus, ei ole puhelinnumeroa. Olen kirjoittanut kaikki tarkentavat kysymykseni (esim. kunto jos ei ole mainnittu ilmoituksessa tai onnistuuko postitus jos ei mainittu) ja kysynyt mahdollisten postikulujen hintaa tai kysynyt, milloin myyjälle sopii nouto jos on ollut samassa kaupungissa.

Minua kiinnostaa kolme kirjasarjaa ja kysyin niistä kaikista perjantaina, eilen kysyin vielä useammalta myyjältä, kun myyjät eivät edes lukeneet viestejä. Vain yksi myyjä on lukenut viestini, muut eivät. Mutta tuo viestin lukenut myyjä ei vastannut mitään, eikä edes poistanut ilmoitusta, joten oletan kirjojen olevan vielä myynnissä. Miksi jotkut myyjät tekevät tätä? Onko nyt joku lomakausi jossain päin Suomea?

Torin kautta? Ne suorat viestit toimii tosi surkeasti. Monet kaupat jäänyt tekemättä sen takia.

Vierailija
1682/2608 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin yhtä tuotetta, jota oli vaikea löytää. Sitä ilmestyi myyntiin todella vähän, ei edes joka toinen kuukausi. Minulla oli myös osto-ilmoitus siitä, mutten saanut yhtään yhteydenottoa. 

Kun sitten ilmoitus tästä tavarasta tuli, laitoin aina viestiä, vaikka olisi ollut toisessa kaupungissa, mutta yleensä myöhästyin ja se oli jo myyty. Kerran sitten ehdin ensin, mutta myyjä ei halunnut postittaa. Sanoin hänelle, että ilmoittaa jos muuttaa mielensä ja sovimme niin.

Aikaa kului pari viikkoa ja minulla kävi uskomaton tuuri, kun löysin etsimäni samasta kaupungista, oli varmaan ensimmäinen ilmoitus joka oli omassa kaupungissani ja kyttäsin tuotetta reilun vuoden. Ehdin ensimmäisenä vastaamaan ilmoitukseen ja sain tuotteen.

Tämä myyjä sitten toisesta kaupungista laittoi viestiä, että voi sittenkin postittaa, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin pahoitellen, että sain tuotteen toisaalta, mutta kiitin silti vaivannäöstä ja toivotin hyvää kauppaonnea. Myyjähän raivostui täydellisesti, että olen huijannut häntä, itse sanoin että haluan ostaa tuotteen ja sovittiin, että hän ottaa yhteyttä jos muuttaa mielensä postituksen suhteen. OIkestiko hän kuvitteli, etten "saa" ostaa tuotetta muualta, kun sovin hänen kanssaan noin? Jouduin lopulta estämään myyjän, kun ei jättänyt minua rauhaan ja alkoi uhkailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2608 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä viikonlopun aikana yrittänyt ostaa paria kirjasarjaa, mutta kukaan ei vastaa!

Ilmoituksissa on vain viesti-mahdollisuus, ei ole puhelinnumeroa. Olen kirjoittanut kaikki tarkentavat kysymykseni (esim. kunto jos ei ole mainnittu ilmoituksessa tai onnistuuko postitus jos ei mainittu) ja kysynyt mahdollisten postikulujen hintaa tai kysynyt, milloin myyjälle sopii nouto jos on ollut samassa kaupungissa.

Minua kiinnostaa kolme kirjasarjaa ja kysyin niistä kaikista perjantaina, eilen kysyin vielä useammalta myyjältä, kun myyjät eivät edes lukeneet viestejä. Vain yksi myyjä on lukenut viestini, muut eivät. Mutta tuo viestin lukenut myyjä ei vastannut mitään, eikä edes poistanut ilmoitusta, joten oletan kirjojen olevan vielä myynnissä. Miksi jotkut myyjät tekevät tätä? Onko nyt joku lomakausi jossain päin Suomea?

Torin kautta? Ne suorat viestit toimii tosi surkeasti. Monet kaupat jäänyt tekemättä sen takia.

Juu torissa. Teen itsekin paljon kauppaa torissa ja minulla on nuo viestit toimineet hyvin ainakin tähän asti. En tiedä sitten näistä, ovatko jostain syystä jääneet jumiin johonkin?

Vierailija
1684/2608 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei nyt ole sillä tavalla omituinen, mutta kuitenkin.

Myin jonkun 2e paidan fb kirpparilla. Siihen oli pari kiinnostunutta. Myin sen toiselle niistä.

Sitten selvisi että toinen niistä olikin laittanut ensin viestiä, mutta mun fb messengerissä se viesti ei ollut näkynyt. Kyseli tuohtuneena kuinka voin myydä toiselle vaikka hän oli ollut ensin ostamassa ja mitä nyt. Kauniisti pahoittelin ja selitin monta kertaa että se viesti ei mulla aiemmin näkynyt, enkä mistään henk.koht syystä myynyt toiselle.

Niin onko teille käynyt noin ja mitä ootte sanonu?

On käynyt niin, että viestit ovat menneet viestipyyntöihin ilman, että niitä huomaa. Kukaan ei kyllä ole hermostunut. Vastauksesi oli täysin oikea, ei tuosta pitäisi hermostua. Ei Marketplacessa muutenkaan ole mitään sääntöä, että ekalle pitää myydä. 

Mihin viestipyyntöihin? onko messengerissä jotain sellaisiakin, eikös kaikki viestit tule normaalisti?

On tämä toiminto viesteille, välillä viestit tuntemattomilta menevät sinne:

Katosiko tärkeä viesti? Näin löydät Facebookin piilotetun viestilaatikon
Facebook piilottaa automaattisesti osan käyttäjille lähetetyistä viesteistä. Viestit löytyvät palvelusta, jos osaa etsiä.

Facebookin Viestit-toiminto on varmasti kaikille palvelun käyttäjille tuttu. Harvempi tietää, että palvelusta löytyy myös toinen piilotettu viestilaatikko.

Sähköpostilaatikko löytyy Facebookin Viestit-osiosta. Tällöin sivun vasemmassa yläkulmassa on kolme tekstilinkkiä: Viimeaikaiset, Viestipyynnöt sekä Lisää.

Lisää-linkki on itse asiassa pudotusvalikko, jota klikkaamalla tulee näkyviin kolme vaihtoehtoa: Lukemattomat, Suodatettu sekä Arkisto.

Suodatettu-kohdan takaa löytyy sähköpostilaatikko, johon Facebook on ”suodattanut” viestejä, jotka ovat tulleet muilta kuin käyttäjän Facebook-ystäviltä. Kaikki viestit eivät välttämättä silti ole turhia, vaikka Facebook onkin piilottanut ne automaattisesti.

Samat viestit löytyvät myös Facebookin älypuhelimille tarkoitetusta Messenger-sovelluksesta. Messenger-sovelluksen oikeasta alakulmasta löytyy Asetukset-välilehti. Asetuksista valitaan Ihmiset-kohta, jonka kautta löytyvät Viestipyynnöt.

Viestipyynnöt-sivulla on vain yksi linkki: Näytä suodatetut pyynnöt. Linkkiä koskettamalla tulevat näkyviin kaikki Facebookin suodattamat viestit.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000001153754.html

Vierailija
1685/2608 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo vuosia, mutta muistan vieläkin, kun mieheni kertoi tästä.

Olin myynyt miehen vanhoja vaatteita Facebookissa ja joku nainen niitä sitten varasi aika kasan. Sovittiin nouto läheltä kotiani, mutta sairastuin saman päivän aamuna. Ilmoitin heti ostajalle ja kerroin, että mieheni voi kyllä tulla silti myymään vaatteet ja tämä oli naiselle ok.

Mieheni kertoi takaisin tullessaan, ettei enää ikinä myy puolestani mitään, nainen oli kuulemma ensinnäkin ollut myöhässä reilu puoli tuntia ja jatkuvasti laittanut viestiä, että on ihan pian siellä, niin ei mies ollut viitsinyt lähteä pois.

Oli koko ajan huokaillut vaatteita katsellessaan, että uskaltaakohan nyt ostaa näitä pojalleen, kun voi voi kun en itse tullutkaan myymään, mahdetaanko häntä nyt huijata, ai ai kun en nyt tiedä, voi voi mahtaakohan se aikuinen yksinäinen poika nyt näistä tykätä, voi että, aih ja voih. Sitten tietysti alkoi se perus "ei ole rahaa kuin tämän verran, kai se nyt riittää, kun häntä niin epäilyttää näitä lainkaan ostaa, että tämän enempää ei kyllä uskalla maksaa ja entäs jos se poika ei pidäkään".

Oltiin sovittu monen hyväkuntoisen (olivat kalliita "nuoriso" merkkejä, yksi paita esim. maksoi monta kymppiä) vaatteen hinnaksi 50e, siinä oli iso kasa vaatteita, ainakin 200e edestä, mutta haluttiin vain eroon niistä. Nainen työnsi miehen kouraan 5e:n seteliä! Mies oli suuttunut naiselle, mytännyt kaikki vaatteet takaisin kasseihin ja sanonut, että lähetä se poikasi sitten itse ostamaan nämä vaatteet, jos on niin vaikeaa ja lähtenyt pois. Nainen oli sitten järkytyksestään selvittyään ajanut mieheni autolla kiinni ja sanonut, että kyllä hän niistä sen 50e maksaa ja ihme kyllä, maksoikin. Voivotteli sitten vielä, kun ei nämä nyt kyllä ole tämän arvoisia vaatteita, että kauheaa ylihintaa kyllä otettiin häneltä. Ei otettu, ja tiesi sen itsekin paremmin kuin hyvin. Mieheni oli toivotellut painokelvottomat jatkot naiselle ja lampsi kotiin kuin myrskyn merkki.

Vierailija
1686/2608 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1687/2608 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nettikirppikseltä kaksi tuotannosta poistunutta mukia, joita vaikea saada mistään. Myyjä lähetti ne posliinimukit pakattuna muovipussiin! Rikkihän ne oli! Pehmusteeksi oli laittanut vain karkkipussit (!), selvitin nimihaun perusteella, niin tämä myyjä oli töissä erään ison karkkitehtaan johtoportaassa ja tienasi satoja tuhansia vuodessa. Tuli vain mieleen, että oliko kaikki muumit laaksossa, kun noin teki. Eikä palauttanut rahojani, jotka menetin. Uskomatonta.

Vierailija
1688/2608 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan mukit kirjoitti:

Ostin nettikirppikseltä kaksi tuotannosta poistunutta mukia, joita vaikea saada mistään. Myyjä lähetti ne posliinimukit pakattuna muovipussiin! Rikkihän ne oli! Pehmusteeksi oli laittanut vain karkkipussit (!), selvitin nimihaun perusteella, niin tämä myyjä oli töissä erään ison karkkitehtaan johtoportaassa ja tienasi satoja tuhansia vuodessa. Tuli vain mieleen, että oliko kaikki muumit laaksossa, kun noin teki. Eikä palauttanut rahojani, jotka menetin. Uskomatonta.

Oletko varma että kyseessä oli juuri sama/tämä ihminen? Samannimisiä on joskus kymmeniä ja jokuhan voi myydä myös tekaistulla nimellä.

Vierailija
1689/2608 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ostaa huutiksesta yhden tuotteen ja otin yhteyttä ostoilmoituksen jälkeen myyjään , joka ei ikinä vastannut. Mutta viestini saatuaan hän ensin poisti myynnissä olleen tuotteen ja pian laittoi sen uudestaan myyntiin, mutta kalliimmalla hinnalla!

Ajattelin, että pidä tunkkisi ja tein kaupat toisen myyjän kanssa

Vierailija
1690/2608 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä lautasia ja ostajan kanssa sovittiin että hän tulee tiettynä päivänä hakemaan ne. Vielä paria päivää ennen viestiteltiin asiasta ja hän sanoi olevansa toisessa kaupungissa työmatkalla sinä päivänä mutta tulisi sen jälkeen hakemaan lautaset klo 17-18. Odottelin sitten kyseisenä aikana eikä mitään kuulunut. Ja kun kello oli jo vähän yli 18 laitoin viestiä että onko hän vielä tulossa. Tämän jälkeen ei sitten enää kuulunutkaan mitään. Mielestäni tämä oli hieman outoa sillä hän vaikutti ihan fiksulta niiden viestien perustella mitä olimme lähetelleet. Joko hän olikin sitten joku huijari taikka matkalla oli tapahtunut jotain. Laitoin kuitenkin lautaset uudelleen myyntiin myöhemmin, enkä enää kysellyt tämän ostajan perään.

Vierailija
1691/2608 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että kyseessä oli juuri sama/tämä ihminen? Samannimisiä on joskus kymmeniä ja jokuhan voi myydä myös tekaistulla nimellä.

Olen täysin varma asiasta. Olin niin näreissäni tapahtuneesta, että todellakin selvitin kuka ne mukit lähetti. Ja ne pussit oli saman firman, Pandan.

Että terveisiä vaan Vantaalle 😏👍

Vierailija
1692/2608 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin varma asiasta. Olin niin näreissäni tapahtuneesta, että todellakin selvitin kuka ne mukit lähetti. Ja ne pussit oli saman firman, Pandan.

Että terveisiä vaan Vantaalle 😏👍

Eikö Panda ole Vaajakoskella?

Vierailija
1693/2608 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen yritti vängätä leffalippuja koko tämän viikon. Myin 15 eurolla 4 lippua joka mielestäni todella hyvä diili. Ei kuitenkaan tule itse käytettyä eikä kukaan tuttu halunnut, niin ajattelin että parempi silti myydä kuin heittää roskiin.

Soitti ensin että voinko tuoda Tikkurilaan. En voinut. Soitti että voiko tulla noutamaan. Voi. Teki kahdet oharit. Sitten pyysi yhtäkkiä eilen että otan uudet kuvat lipuista etten vaan ole "huijari". Siihen loppui oma yhteydenotto. Ostaja olisi voinut osoitteestakin päätellä (huomattava arvoalue Helsingissä) etten lähde jotain leffalippuja väärentämään 15 euron tähden...

Kaikenlaisia hiihtäjiä kyllä mahtuu tälle pallolle. Ensi kerralla annan lahjaksi saamani leffaliput vaikka ensimmäiselle kaupassa vastaan tulevalle äidille rattaineen, jos suostuu ottamaan vastaan. Tai vaikka jollekin opiskelijaporukalle.

Vierailija
1694/2608 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen yritti vängätä leffalippuja koko tämän viikon. Myin 15 eurolla 4 lippua joka mielestäni todella hyvä diili. Ei kuitenkaan tule itse käytettyä eikä kukaan tuttu halunnut, niin ajattelin että parempi silti myydä kuin heittää roskiin.

Soitti ensin että voinko tuoda Tikkurilaan. En voinut. Soitti että voiko tulla noutamaan. Voi. Teki kahdet oharit. Sitten pyysi yhtäkkiä eilen että otan uudet kuvat lipuista etten vaan ole "huijari". Siihen loppui oma yhteydenotto. Ostaja olisi voinut osoitteestakin päätellä (huomattava arvoalue Helsingissä) etten lähde jotain leffalippuja väärentämään 15 euron tähden...

Kaikenlaisia hiihtäjiä kyllä mahtuu tälle pallolle. Ensi kerralla annan lahjaksi saamani leffaliput vaikka ensimmäiselle kaupassa vastaan tulevalle äidille rattaineen, jos suostuu ottamaan vastaan. Tai vaikka jollekin opiskelijaporukalle.

Ei kannata laittaa kuvaa, ainakaan sellaista jossa näkyy se lipun koodi. Sillä hän pystyy automaatissa vaihtamaan sen paikkalipuksi ja näin pääsee sisään leffaan ja oikean omistajan lippu "nollautuu".

Vierailija
1695/2608 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1696/2608 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee hakemaan turvakaukaloa, alkaa vasta tuossa vaiheessa tinkimään hinnasta, jonossa vielä kymmenen kiinnostunutta. Kyseessä yhdellä vauvalla ollut siisti turvakaukalo. Vältän myymistä, en millän jaksa tuota vääntöä.

Minua myös ärsyttää nämä, jotka sopivat asiallisesti kaupat ja kun ovat ovella, niin silloin vasta alkavat tinkaamaan hinnasta. Siinä menee vaan molempien aikaa hukkaan.

Viime vuonna myin lapsen suksia edullisesti Torissa. Oli useita kiinnostuneita. Ensimmäisen kanssa sovittiin kaupat ja muut halusivat jäädä jonottamaan jos eka ei haekaan. No tämä ensimmäinen tuli kyllä sopimuksen mukaan, mutta alkoi tingata jo siitä valmiiksi edullisesta hinnasta puolet pois. Sanoin vaan, että hinta on se mikä on ilmoitettu ja suksille on useita jonottajia. Osti sitten pyydetyllä hinnalla ”koska lapsi nyt valitettavasti tarvii sukset seuraavalle päivälle”.

Vierailija
1697/2608 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin Torissa tuotetta X. Ensin ostaja halusi nähdä aamupäivällä kauppareissun aikana ja ostaa tuotteen. Sopi minulle, kauppa on suht lähellä ja pitikin käydä kaupassa. Kun olin jo ajamassa kauppaan, niin tulee viestiä, ettei ehdikään ja voiko hakea kotoa myöhemmin. Vielä ei ärsytä, koska piti käydä joka tapauksessa kaupassa ja olen olen myöhemmin kotona. Sovitaan uusi aika, ja ilmoitan, että olen kotona vain tiettyyn aikaan saakka. Tyyliin voi käydä 14-16 välillä. No tyyppiä ei näy. Joskus pari tuntia sovitun ajan jälkeen tulee viesti, että hän tulisi nyt kohta klo 18. Siinä vaiheessa sanoin, että ei kiitos, kaupat on peruttu. Vastaukseksi tulee vaan ”ok”.

Vierailija
1698/2608 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vaasalaisilla kokemusta? Annoin pois tavaraa Fb:n kautta ja tuolit halusi hakea eräs mies. Sovittiin aika. Tyyppiä ei kuulunut ja kun kyselin perään, niin vastauksena pyyteli kovasti anteeksi ja sanoi, että kaverin auto oli mennyt rikki. Kaverin kanssa olisivat hakeneet tuolit. Todisteena oli muka kuva kaverin viestistä. Sovittiin uusi aika ja aikoi ”olla roikkumassa ovenrivassa” sovittuna aikana. Eipä tietysti tullut silloinkaan.

No toinen jonottaja haki tuolit saman päivän aikana ja muutettiin pois Vaasasta, joten en jaksanut laittaa palstan ylläpidolle infoa oharimiehestä vaikka olisi kyllä ollut aihetta. Myöhemmin mietin, että tekiköhän ensimmäinen varaaja paljonkin näitä ohareitaan ihan huvin vuoksi.

Vierailija
1699/2608 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1700/2608 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä