Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Mahdanko nyt itse tehdä jotain väärin? Myyn tavaraa ja olen saanut monelta viestiä "vieläkö tavara on myynnissä". Vastaan "kyllä on". Viesti luetaan, mutta siihen ei vastata mitään. Tämä on tullut nyt eteen noin 15 kertaa. Pitäisikö minun sanoa jotain muuta, tyyliin "milloin pääset hakemaan"? Olen aina odottanut että he itse ehdottaisivat sitä, mutta ei.
Nämä on juuri niitä, joita ei edes kiinnosta ostaa. Ostaja kysyy yleensä heti enemmän speksejä tyyliin ” olen kiinnostunut ostamaan tämän, milloin onnistuisi nouto?”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdanko nyt itse tehdä jotain väärin? Myyn tavaraa ja olen saanut monelta viestiä "vieläkö tavara on myynnissä". Vastaan "kyllä on". Viesti luetaan, mutta siihen ei vastata mitään. Tämä on tullut nyt eteen noin 15 kertaa. Pitäisikö minun sanoa jotain muuta, tyyliin "milloin pääset hakemaan"? Olen aina odottanut että he itse ehdottaisivat sitä, mutta ei.
Nämä on juuri niitä, joita ei edes kiinnosta ostaa. Ostaja kysyy yleensä heti enemmän speksejä tyyliin ” olen kiinnostunut ostamaan tämän, milloin onnistuisi nouto?”
Juuri otettiin kontakti myyjään kysymyksellä "onko vielä myynnissä?" ja vastaus oli "ei ole enää ja poistin ilmoituksen juuri." Tiedä kuinka kauan sitten oli myyty, yli kuukauden vanha ilmoitus. Eli eipä ole turha kysymys.
Myin punaista takkia. Ilmoituksessa oli kuva.
Ostaja: Onko takki musta?
Minä: Ei vaan punainen.
Ostaja: Mut oisko tätä saatavissa mustana?
Minä: Ei mulla ole kuin tää yksi punainen takki.
Ostaja: Okei mutta mulle sopii vain musta.
Minä: Selvä.
Kannattaa varmaan mennä kauppaan jos haluaa erivärisen takin.
Myin suurta parisänkyä, kyse ei siis todellakaan ollut mistään jenkkisängystä, ja olin kyllä ilmoittanut mitat ja muut ominaisuudet selkeästi.
Ostajaehdokas: Mahtuuko tämä henkilöautoon?
Minä: Ei valitettavasti mahdu, kannattaa olla pakettiauto tai vastaava.
Ostajaehdokas: Ei mulla oo
Keskustelu jäi siihen
Olen kyllä pohtinut paljon sitä mahdollisuutta että tuo olisi trolli, mutta jaksaako joku oikeasti kuluttaa aikaansa sillä lailla? :D
Vierailija kirjoitti:
Myin suurta parisänkyä, kyse ei siis todellakaan ollut mistään jenkkisängystä, ja olin kyllä ilmoittanut mitat ja muut ominaisuudet selkeästi.
Ostajaehdokas: Mahtuuko tämä henkilöautoon?
Minä: Ei valitettavasti mahdu, kannattaa olla pakettiauto tai vastaava.
Ostajaehdokas: Ei mulla oo
Keskustelu jäi siihenOlen kyllä pohtinut paljon sitä mahdollisuutta että tuo olisi trolli, mutta jaksaako joku oikeasti kuluttaa aikaansa sillä lailla? :D
Mahtoiko toivoa, että teillä itsellänne olisi paku jolla ajaisitte tavaran hänelle kotiin?
En ole fb:ssa enää,siellä tuli usein kaupattua enimmäkseen vaatteita.. Kauhistuttaa jälkikäteen, että miten on viihtinu antaa tuntemattomille osoitteen, enää en kyllä päästäisi ketään sovittelemaan lapsen makkariin kamppeita joita ei sitten kuitenkaan ota... :o Kerran yks akka tuli ostamaan jotain ja kuikuili kiinnostunena tuulikaapista muualle taloon. Kyllä vitutti moinen kyyläys.
Minulla oli äskettäin 11 tuotetta myynnissä. Muuton vuoksi yritin antaa, koska tärkeintä olisi vain päästä eroon tavarasta - ei kelvannut kellekään. Odotin muutaman päivän ja pistin kaikelle hinnan jopa hän yli keskiarvon, vaikka kuntokaan ei ollut aina priimaa - jopas alkoikin kiinnostuneita tulemaan.
Näistä myynneistäni ainoastaan 4 sujui oppikirjan mukaisesta - mutkattomasti ja sujuvasti, sekä ennen kaikkea nopeasti (haku kahden päivän sisällä).
Kaikkien muiden tuotteiden osalta ostaja joko jätti lopulta vastaamatta viesteihin, kokonaan tulematta, soittamatta sopien aikaa, oli jopa tunteja myöhässä sovitusta ajasta tai ei osannut lukea, että ainoastaan nouto tai missä asun (jonka ilmoitin jo ennen kuin kerroin kohteesta mitään tietoja). Sain uskomattoman määrän jopa vihaisiakin kyselyjä siitä, miksi en voi tuoda tai postittaa (syynä 15km kaupunkiin, ei autoa toistaiseksi eikä julkisia). En myöskään ymmärrä, miksi puhnro kysytään tai se annetaan, jos ei kuitenkaan ole aikomusta soittaa tai vastata?
Ainiin! Kaikista paras oli se, joka tinkasi reilusti ja kun suostuin, niin alkoi ihmetellä suureen ääneen mikä vikana eikä halunnutkaan sitten enää ostaa :D
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen vinkki: älä ainakaan varaa tuotetta vaan myy nopeimmalle noutajalle / rahat tilille laittajalle. Näin minä teen kauppaa, jää ne ehkäilijät pois. :)
Siis, jos minä olen ekana sopimassa hakevani töiden jälkeen klo 16.30, niin teen turhan reissun, kun joku toinen, minun jälkeeni ilmoittautunut pääseekin hakemaan jo klo 16? Myöskään en kenenkään tilille siirrä rahaa, jos ei kauppoja ole sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos etsin jotain tiettyä itse, jota saattaa löytyä enempikin nettikirpparilta, saatan laittaa kyselyä pariin kolmeenkin tuotteeseen, koska usein tulee myös vastausta että onkin jo myyty tai myyjä ei vastaa viestiin koskaan ja hukkaa itse aikaa odotellessa. Pyrin kyllä ilmoittamaan mikäli olenkin löytänyt tuotteen toisaalta mutta aina ei muista. En oleta että joku päivystää jatkuvasti viestien perässä, mutta useimmiten tulee tehtyä kaupat sellaisen kanssa joka vastaa nopeasti ja saa kaupat tehtyä mahdollisimman pian.
Joku tarjosi kirpputorin pöydällä itse polttamiaan Vain elämää CD-levyjä, joihin oli kopsattu kopiokoneella mustavalkoiset kannet. Takakantta ei oltu vaivauduttu kopsaamaan. 1.50 € oli hintalapun hinta, mutta epäilen että tekijänoikeusmaksut oli tuotteesta jäänyt tilittämättä.
Minulla oli useita merkkivaatteita takkeja, mekkoja, paitoja yms. Fb-kirppiksellä myynnissä muutaman euron hintaan kun halusin päästä eroon. Ihan naurettavan halvalla ja osassa vielä hintalaput kiinni. Saan työpaikkani kautta usein ilmaisia vaatteita ja halusin päästä liiasta eroon.
Nuori tyttö lähetti viestiä olevansa kiinnostunut hakemaan useamman tuotteen ja sovittiin aika.
Hän tuli tunnin myöhässä ja ei siinä mitään kun ei minulla menoa ollut mutta vähän ärsytti kun laittoi odottamaan. Noh hän sovitteli vaatteita toisen tunnin peilin edessä ja siirsi oikein jalkalamppua parempaan asentoon ja otti itsestään kuvia. Itse odottelin olohuoneessa, että on valmis ja ottaa mitä haluaa. Sovittelun jälkeen hän sanoi, että miettii vielä ja lähti pois ostamatta mitään. Kyllä ärsytti mitä minun ajan tuhlausta. Olisi voinut edes kohteliaisuudesta jotain ottaa kun vaatteet tosiaan olivat tosi halpoja. Myöhemmin löysin tytön sattumalta instagramista ja oli päivittänyt kuvia niitä minun vaatteita päällään 😀 mikä Urpo.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli useita merkkivaatteita takkeja, mekkoja, paitoja yms. Fb-kirppiksellä myynnissä muutaman euron hintaan kun halusin päästä eroon. Ihan naurettavan halvalla ja osassa vielä hintalaput kiinni. Saan työpaikkani kautta usein ilmaisia vaatteita ja halusin päästä liiasta eroon.
Nuori tyttö lähetti viestiä olevansa kiinnostunut hakemaan useamman tuotteen ja sovittiin aika.
Hän tuli tunnin myöhässä ja ei siinä mitään kun ei minulla menoa ollut mutta vähän ärsytti kun laittoi odottamaan. Noh hän sovitteli vaatteita toisen tunnin peilin edessä ja siirsi oikein jalkalamppua parempaan asentoon ja otti itsestään kuvia. Itse odottelin olohuoneessa, että on valmis ja ottaa mitä haluaa. Sovittelun jälkeen hän sanoi, että miettii vielä ja lähti pois ostamatta mitään. Kyllä ärsytti mitä minun ajan tuhlausta. Olisi voinut edes kohteliaisuudesta jotain ottaa kun vaatteet tosiaan olivat tosi halpoja. Myöhemmin löysin tytön sattumalta instagramista ja oli päivittänyt kuvia niitä minun vaatteita päällään 😀 mikä Urpo.
Miten feikkaan luksuselämää somessa -tyyppi 😂
Myin housuja torissa ja ostaja halusi toimituksen kirjeenä (kirjaamaton). Postilakko oli juuri päättynyt, laitoin tuotteen matkaan kun raha oli tilillä. Jo seuraavana päivänä alkoi viestipommitus että eipä ole tuotetta näkynyt, että kuvasinko ja videoinko lähetyksen, ja sävy alkoi heti olla epäilevä ja syyttelevä minua kohtaa. Tässä vaiheessa aloin epäillä ostajan motiivia. Muutaman päivän päästä selvitin asiaa jo postista ja tein katoamisilmoituksen kirjeestä postin lomakkeella. Ostajan uhkailu viranomaistoimilla jatkui ja päädyin palauttamaan rahat. Kirje ei koskaan palautunut minulle vaikka siinä oli myös lähettäjän osoite ja postista sanottiin että kirjeiden ruuhkan pirussa voi kestää. Noin kuukauden päästä kaupoista sain vielä ostajalta sekavansävyisen viestin jossa väitti ettei rahoja ole näkynyt (kyse oli alle kahdesta kympistä) ja ”toimet eri viranomaisilla on menossa”. Kuittasin että olen maksanut kuten aiemmin kerroin ja toivoin etten kuule hänestä enää. Siis uskomatonta mihin ihmiset aikaansa käyttää. Hän sai tuotteen ja rahat ja minä ehkä opin jotain.
Sitten on nämä ostajat....Eka lause : Ostan tuotteen ja kun vastaan, että ok, niin sen jälkeen alkaa kysely... onko tuotetta pesty, minkä värinen, ostan sen hintaan x , saako postiennakolla myyjän laskuun.
Nämä tapaukset laitan heti estolistalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen vinkki: älä ainakaan varaa tuotetta vaan myy nopeimmalle noutajalle / rahat tilille laittajalle. Näin minä teen kauppaa, jää ne ehkäilijät pois. :)
Siis, jos minä olen ekana sopimassa hakevani töiden jälkeen klo 16.30, niin teen turhan reissun, kun joku toinen, minun jälkeeni ilmoittautunut pääseekin hakemaan jo klo 16? Myöskään en kenenkään tilille siirrä rahaa, jos ei kauppoja ole sovittu.
Tuossa on se, että silloin tietysti laitetaan viesti, että toinen pääsee aiemmin, sori menee sille.
Oon jo pitkään karsinut. Homma on niin pitkällä, ettei oikeastaan mitään tarpoetonta ole.
Minulla on alle 2000 tavaraa. Plus lasten.
Kun luen näitä, oon entistäkin iloisempi juuri tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olin myymässä erästä 10e arvoista lahjakorttia, hinta oli sille 5e, joko nouto tai postitus. Tuo lahjakortti oli vielä sellainen, että sen saattoi tarkistaa koneelta käsin, paljonko siinä on saldoa.
No, ostajakandidaatti pyysi, että voisinko antaa hänelle osoitetietoni, lisäksi kuvan sähkölaskustamme ja kuvan itsestäni sekä tiliotteen yläreunasta kuvan, jossa näkyisi osoitetietoni ja nimeni. Oli kuulemma niin epäluuloinen, kun oli huijattu. Semmoista.
Ethän laittanut? Voi olla identiteettivarkausyritys.
Olen alkanut blokkaamaan hupiostajia. Eipähän tarvii sen jälkeen törmätä heihin.
Tää oli hyvä 😅😅😅😅 hahah