Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1521/2608 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joillekin ihan hupia ja jonkinlainen harrastus pyöriä tori.fissä varailemassa tavaroita. Itselleni on käynyt useasti niin että ostaja varaa useammankin tuotteen, viestitellään monta kertaa, joskus vielä samana päivänä, mutta kun on noudon hetki niin tekee oharit. Ja kysellään vielä paljon että "onko jo myyty" mutta sitten kun olet tähän vastannut niin ostajaehdokkaasta ei kuulu enää mitään. Olen säästänyt joitakin viestejä ja niistähän näkyy jos "ostaja" vaihtaa nimeään. Yksi tyyppi kyselee varsinkin kengistä usein muttei koskaan vastaa kun hänelle kirjoittaa. Ajattelin että tyypillä täytyy olla joku kenkäfetissi... :)))

Vierailija
1522/2608 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin antamassa ilmaiseksi Electroluxin kahvinkeitintä joka ostettiin ns 'hätävaraksi' kun vanha moccamasterimme sanoi sopimuksen irti (ostimme uuden Moccamasterin sitten) ja Facen annetaan ryhmässä sanoin että annetaan Electroluxin kahvinkeitin joka alle puoli vuotta vanha, takuuta jäljellä ja hyvin toimiva laite. No montakin kiinnostui, mutta se kuka ensimmäiseksi varasi niin sovittiin hänen kanssaan haku. Hän tuli ja sanoi että mun on keitettävä hänelle kahvit tällä laitteella etten vain kuseta häntä jos ei toimikaan (mikä naurettavaa koska eri asia olisi ollut jos olisin ollut myymässä sitä kahvinkeitintä enkä lahjoittamassa) no keitin sitten ja hän totesi että on hyvät kahvit ja että hän ottaa tuon. Hän sitten huomasi meidän moccamasterin ja sanoi erittäin kimittävällä äänensävyllä "minä haluan tuon moccamasterin" johon naurahdin ja totesin että en ole sitä ilmaiseksi antamassa. Tämä arviolta 50 vuotias nainen alkoi polkea jalkaa lattiaan ja alkoi itkeä että hän haluaa moccamasterin. Meinasi käydä kiinni, mutta onneksi mies tuli just silloin kotiin. Hän muuttui salamana todella aurinkoiseksi ja otti sen Electroluxin keittimen, pesi sen pannun ja heitti sen suodatinpussin roskiin ja lähti kikattaen pois. Oli kyllä todella hämmentynyt olo jos totta puhutaan. Onneksi mies tosiaan tuli paikalle, en tiedä mitä olisi tapahtunut. Kyselin sitten ihmisiltä tästä naisesta kun pieni paikkakunta kuitenkin jolla asutan ja selvisi että tällä naisella oli pahoja mielenterveysongelmia ja kuulemma inhosi ylikaiken naisia :D

Pelottava tapaus. Ehkä tosta kannattaisi ottaa oppia, että pyytäisi edes pienen hinnan tavaroista niin ehkä säästyisi kaikkein oudoimmilta tavaran hakijoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/2608 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavaton kirjoitti:

Minulla oli vaatteita myynnissä ja ostaja tuli kyllä sovitusti. Olin aivan äimän käkenä, kun tämä nainen alkoi haukkumaan minua monin sanakääntein:

"Kyllä nykyaika on mennyt hirveeksi, sinäkin myit tällasia hyviä vaatteita näin halvalla. Miksei nämä sulle itelles kelpaa??? Kyllä nykyihmiset on sitten ronkeleita ja kaikki pitäis saada heti ja mistään ei välitetä, pistetään vaan myyntiin ja sinäkin juokset varmaan ostamaan heti uusia vaatteita, kun nämä saat myytyä!"

Yritin siihen väliin sanoa, että eikö ole hyvä, että hänelläkin on mahdollisuus ostaa edullisia ja hyväkuntoisia vaatteita (oli ostamassa tyttärelleen). Selitin myös, että vaatteet ovat käyneet minulle isoiksi, kun olen laihtunut niin paljon. 

Lopulta sen verran v*tutti, että sanoin suoraan, etten halua hänen melskaavan asunnossani, johan naapuritkin häiriintyvät ja pyysin poistumaan. Lähtihän se akka lopulta. Sanoi vielä ovenraossa, että olisi kyllä ostanut vaatteet, jos minulla olisi ollut jotain käytöstapoja. :D

Muutamia vuosia sitten olin töissä käytettyjen vaatteiden liikkeessä, ja siellä kävi säännöllisesti juuri noin puhuva nainen. Ei varmaan ole sama, on kai noita. Tämä oli Helsingissä. Mielenterveysongelmia hänellä kyllä oli.

Vierailija
1524/2608 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista jaoinko jo tämän, mutta.

Puhelin soi.

Mies: Mä soitan siitä sun autosta.

Minä: Mistä autosta?

Mies: No siitä [Volvosta].

Minä: En ole myymässä mitään autoa.

Mies: No onko sun mies myymässä autoa?

Minä: Ei.

Mies: No voitko edes kysyä siltä?

Minä: Ei mulla ole miestä, soitit nyt väärään numeroon.

Mies: No höh. [luuri korvaan]

Jos mulla olisi mies niin kai mä tietäisin jos se on myymässä autoa??

Meidän autosta oli tehty nettiin feikki myynti-ilmoitus jossa käytetty niitä nettiauton kuvia kolmen vuoden takaa. Ostajat olivat katsoneet rekkarin perusteella omistajatiedot trafista ja soittivat että ovat tulossa autoa ostamaan ja ilmoitimme että ei ole myynnissä. Jotkut rikolliset tekevät näitä auton myynti-ilmoituksia joissa hyvä auto selvästi halvalla myynnissä ja pyytävät sitten jotain varausmaksua tms ja katoavat.

Ilmoitimme ilmoituksesta ja se katosi. Ihan fiksuja ostajia olivat, heissä ei mitään vikaa vaan näissä rikollisissa..

Oho, aika paha.

Oletan että mun tapauksessani tyyppi oli vain näpytellyt väärän numeron eikä sitten ollut millään ymmärtää virhettään.

Mulle tuli kerran viitisen puhelua joltain tyypeiltä, jotka kysyivät Simoa. No eipä ole Simoa tässä numerossa. Hetken päästä soittivat uudestaan ja taas oli väärä numero ja kova kummastelu. Kolmannen ja neljännen kerran jätin vastaamatta. Kello oli yli keskiyön ja miehet melkoisessa tuiskeessa.

Mulla taas joku käyttää tori-ilmotuksissaan mun numeroa. En tiedä onko kiusantekijä vai jotenkin yksinkertainen. Ei taida ainakaan saada kamojaan kaupaksi, kun eivät saa häneen yhteyttä :D Nyt ei ole vähään aikaan ollut, mutta asia muistuttaa kyllä itsestään säännölisesti tulevien prismahuijaus- tms. tekstiviestien muodossa, sieltähän nuo noita numeroita saavat. Kyse tuskin on siitä, että numero olisi joskus aiemmin ollut hänen, koska tämä numero on ollut mulla 10 vuotta.

Vierailija
1525/2608 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista. 

Vierailija
1526/2608 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin antamassa ilmaiseksi Electroluxin kahvinkeitintä joka ostettiin ns 'hätävaraksi' kun vanha moccamasterimme sanoi sopimuksen irti (ostimme uuden Moccamasterin sitten) ja Facen annetaan ryhmässä sanoin että annetaan Electroluxin kahvinkeitin joka alle puoli vuotta vanha, takuuta jäljellä ja hyvin toimiva laite. No montakin kiinnostui, mutta se kuka ensimmäiseksi varasi niin sovittiin hänen kanssaan haku. Hän tuli ja sanoi että mun on keitettävä hänelle kahvit tällä laitteella etten vain kuseta häntä jos ei toimikaan (mikä naurettavaa koska eri asia olisi ollut jos olisin ollut myymässä sitä kahvinkeitintä enkä lahjoittamassa) no keitin sitten ja hän totesi että on hyvät kahvit ja että hän ottaa tuon. Hän sitten huomasi meidän moccamasterin ja sanoi erittäin kimittävällä äänensävyllä "minä haluan tuon moccamasterin" johon naurahdin ja totesin että en ole sitä ilmaiseksi antamassa. Tämä arviolta 50 vuotias nainen alkoi polkea jalkaa lattiaan ja alkoi itkeä että hän haluaa moccamasterin. Meinasi käydä kiinni, mutta onneksi mies tuli just silloin kotiin. Hän muuttui salamana todella aurinkoiseksi ja otti sen Electroluxin keittimen, pesi sen pannun ja heitti sen suodatinpussin roskiin ja lähti kikattaen pois. Oli kyllä todella hämmentynyt olo jos totta puhutaan. Onneksi mies tosiaan tuli paikalle, en tiedä mitä olisi tapahtunut. Kyselin sitten ihmisiltä tästä naisesta kun pieni paikkakunta kuitenkin jolla asutan ja selvisi että tällä naisella oli pahoja mielenterveysongelmia ja kuulemma inhosi ylikaiken naisia :D

Kauheeta, minun käy jotenkin todella sääliksi tätä mielenterveysongelmaista naista :( Varmasti kohtaaminen oli omituinen ja ahdistava, uskon kyllä. Tulee vain jotenkin mieleen, että mitähän on elämässään kokenut kun on sairas.

Vierailija
1527/2608 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju pääsi Iltasanomiin, Otsikon tapaus on omani. 

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006316069.html

.

Vierailija
1528/2608 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb kirppikset ovat pahan alku ja juuri, tiedän että joidenkin kirppisten ylläpito myy niissä omia tavaroita+vaatteita ja sitten nostavat ilmoituksensa etusivulle ylös/pyytävät ystäviään kommentoimaan niihin. Valikoivat tarkkaan kuka pääsee millekkin kirppikselle, eli ne tutut ja ystävät ja itse vieraana voi jäädä ilman sisäänpääsyä. Mutta siinäpähän menettävät myös hyvät asiakkaat, koska olisin myös ostanut enkä pelkästään myynyt. Syytä ei aina edes kerrota tai laiteta minkälaisia henkilöitä ryhmiin hyväksytään. On myös ihmetyttänyt se kun joillain merkkituotekirppiksillä saa myydä esim. tuikitavallisia lasten/ulkoilumerkkejä, mutta kieltävät kokonaan joitain muita merkkejä koska ne ei ole tarpeeksi "laadukkaita"/hyviä mutta ne ulkoilumerkit kuitenkin koetaan huippu designermerkkien tasoisiksi sitä ihmettelen. Niissä voi saada tyyliin kommentin että "TÄMÄ EI KUULU TÄNNE" erittäin vihaiseen sävyyn, voisiko kai sen ystävällisemminkin todeta, tai sitten tekevät tuotteen poiston ja myyjän esto ilman huomautusta. Joillain kirppisten ylläpitäjillä ei aina ole edes selkeää profiilikuvaa, mutta silti kontroillovat ja määräävät ketkä saavat päästä tai olla ryhmissä ja ketkä ei. Ilmeisesti kivaa pikkujumalan leikkimistä muuten tylsässä arjessa..

Sitten yhdellä erittäin suositulla nettikirppiksellä joku lapsi (ilmeisesti useampikin lapsi) yrittivät myydä itse tehtyjä kankaisia käsitöitä, joista jotkut teinit ja aikuiset vetivät melonin kokoisen herneen nenään. Tuota ennen samalla kirppiksellä "taiteilija"tyttö kauppasi mm. lukuisia piirustuksia ja häntä kehuttiin maasta taivaisiin eikä kukaan tajunnut että tyttö teki bisnestä. Myin itse omia vaatteita joten pisti silmään ne tapaukset, ei käynyt kateeksi mutta ihmettelen miksi aikuisille tuli kateus lasten käsitöistä. Lapset ilmeisesti yrittivät säästää karkki/joulurahaa myymällä itse tehtyjä käsitöitä. Mutta siitä tuli valtava p*skamyrskyshow joka ei meinannut laatua. Ilmeisesti kiroiluja kommentoineet saivat jäädä ryhmään myymään ja kommentoimaan, mutta käsitöitä myyneet lapset savustettiin kirosanojen saattelemina ulos koska nettikirppisellä ei saanut myydä mitään itse tehtyä. 

Vierailija
1529/2608 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb kirppikset ovat pahan alku ja juuri, tiedän että joidenkin kirppisten ylläpito myy niissä omia tavaroita+vaatteita ja sitten nostavat ilmoituksensa etusivulle ylös/pyytävät ystäviään kommentoimaan niihin. Valikoivat tarkkaan kuka pääsee millekkin kirppikselle, eli ne tutut ja ystävät ja itse vieraana voi jäädä ilman sisäänpääsyä. Mutta siinäpähän menettävät myös hyvät asiakkaat, koska olisin myös ostanut enkä pelkästään myynyt. Syytä ei aina edes kerrota tai laiteta minkälaisia henkilöitä ryhmiin hyväksytään. On myös ihmetyttänyt se kun joillain merkkituotekirppiksillä saa myydä esim. tuikitavallisia lasten/ulkoilumerkkejä, mutta kieltävät kokonaan joitain muita merkkejä koska ne ei ole tarpeeksi "laadukkaita"/hyviä mutta ne ulkoilumerkit kuitenkin koetaan huippu designermerkkien tasoisiksi sitä ihmettelen. Niissä voi saada tyyliin kommentin että "TÄMÄ EI KUULU TÄNNE" erittäin vihaiseen sävyyn, voisiko kai sen ystävällisemminkin todeta, tai sitten tekevät tuotteen poiston ja myyjän esto ilman huomautusta. Joillain kirppisten ylläpitäjillä ei aina ole edes selkeää profiilikuvaa, mutta silti kontroillovat ja määräävät ketkä saavat päästä tai olla ryhmissä ja ketkä ei. Ilmeisesti kivaa pikkujumalan leikkimistä muuten tylsässä arjessa..

Sitten yhdellä erittäin suositulla nettikirppiksellä joku lapsi (ilmeisesti useampikin lapsi) yrittivät myydä itse tehtyjä kankaisia käsitöitä, joista jotkut teinit ja aikuiset vetivät melonin kokoisen herneen nenään. Tuota ennen samalla kirppiksellä "taiteilija"tyttö kauppasi mm. lukuisia piirustuksia ja häntä kehuttiin maasta taivaisiin eikä kukaan tajunnut että tyttö teki bisnestä. Myin itse omia vaatteita joten pisti silmään ne tapaukset, ei käynyt kateeksi mutta ihmettelen miksi aikuisille tuli kateus lasten käsitöistä. Lapset ilmeisesti yrittivät säästää karkki/joulurahaa myymällä itse tehtyjä käsitöitä. Mutta siitä tuli valtava p*skamyrskyshow joka ei meinannut laatua. Ilmeisesti kiroiluja kommentoineet saivat jäädä ryhmään myymään ja kommentoimaan, mutta käsitöitä myyneet lapset savustettiin kirosanojen saattelemina ulos koska nettikirppisellä ei saanut myydä mitään itse tehtyä. 

Ahaa, hyvä tietää. Mistä aiheesta muuten yritit kirjoittaa?

Vierailija
1530/2608 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nämä ostajat jotka tekee ohareita. Viestitellään monta kertaa ja ovat ihan järkevän oloisia mutta kun tulee hetki (joka on yhdessä sovittu) hakea tavara niin ostajaa ei näy eikä kuulu. Olisi ihan ystävällistä ilmoittaa jos unohtui mutta en käsitä täydellistä hiljaisuutta.

Vierailija
1531/2608 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen tuli ostamaan tuoleja, kiersi samalla koko asunnon, koeistui sohvankin ja kyseli joka tavarasta mistä oon ostanut ja verhotkin ois halunnu ikkunasta.. Lopulta lähti ja itse aloin olla jo myöhässä omista menoistani, niin tää palaa vielä ovikelloa soittelemaan ja kyselemään kynän ja paperin kanssa: "Niin, mistä se ja se olikaan ostettu ja mikä se olikaan nimeltään.." Huoh =D

Lasten pientä lelueläintä möin fb-kirpparilla.. Eka varaajan perään huhuilin ja tägäsinkin ilmoon, kommentoin lopulta, että odottelen vastausta ryhmän säännöissä mainitun ajan, jonka jälkeen menee uudelleen myyntiin.. No sain lelun myytyä, niin tää alkaa viestejä laittamaan, et mun pitää perua kaupat ja myydä hänelle ja selittelyjä miksi ei oo vastannut ja myös väitti minun valehtelevat, että olisin häntä huhuillut/tägännyt. Mullahan nyt ois ollu ihan sama keltä se raha tulee, mutta en odottelen päiväkausia... Hän ottaa ylläpitäjiin yhteyttä ym, ja ottikin, mut ihan oli oma syynsä.. Laitteli viestiä, että karma kostaa minulle jne.. Huhhuh mikä tyyppi.

Paikallisessa ilmaisryhmässä on tyyppi, joka varaa kaikki pienkodinkoneet ym. ja laittaa ne myyntiin kirppariryhmiin, myös pyytää niitä tarpeeseen, mutta myy.. Itse sitten laitoin vanhan mikron annettavaksi ilmaisryhmään, mutta estin kyseisen tyypin ilmoituksen olemassa olon ajaksi, kun en halunnut ainakaan hänen sitä hakevan myyntiin.. Laitoin mikron myös tuotiin tarjolle... Sen varasi ja ja haki eri niminen tyyppi, mutta se päätyi silti tuolle toiselle tyypille myyntiin Facebookiin =D Oli kuvannut jopa pahvilaatikon, jossa mikron annoin ja se pahvilaatikko oli uuden mikron, ei sen vanhan...

Vierailija
1532/2608 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...edelliseen viestiin lipsahti virhe, laitoin siis mikron myös TORIIN tarjolle. Ja lisäyksenä vielä, tuosta toisesta tapauksesta, että tämä karma kostaa-tyyppi aloitti yleensä yöllä viestien pommittamisen..

Vierailija
1533/2608 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luota tohon palveluun,,ihmiset ei vastaa viesteihin, tai myydään huonokuntoista tavaraa todell korkeaan hintaan

Esim kerran laitoin et ostan vuodesohvan, värillä ei väliä kunhan hyväkuntoinen

Jo oli eräs nainen tarjoamassa kuvan kanssa 50 eurolla, oli todella ruma, kulunut, nahistunut ja suoran sanottuna roskis kamaa

Jotkut myy oikeasti paskaa tavaraa todella korkeaan hintaan

Vierailija
1534/2608 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudossa oli sellasta jännää, että olin myymässä yhtä tavaraaa ja erääseen niistä joku kommentoi, että  jättäisin postarit pois, kun  kohde jo muutenkin on tarpeeksi kallis. Ei, en todellakaan pudottanut postareita pois. Möin kustomoinnista poisjääneita nukkekroppia. Maallikoille tiedoksi, että ei kyseessä ei ollut mikään halpa pala muovia, taikka lasten lelu.

Vielä jännempää sattui kun olin huutamassa itselleni yhtä peliä ( pelaan paljon harrastuksena ) ja samassa kohteessa oli joku tyyppi, joka lähetteli ostajalle viestejä, että voi ostaa pelin puolet halvemmalla ja että Gigantista saa tällä ja tällä hintaa ja myyjä oli alentanut sitten hintaa  sen mukaan. Minusta vähän väärää taktiikkaa tuollainen, mutta... paremmaksi se meni kun aloin tietysti huutaa sitä kohdetta ja tämä tyyppi lähetteli edelleen viestejä aina puhelinnumeroaan ja ellei peräti osoitettaan myöten ja ilmotteli myyjälle että voi tulla noutamaan pelin sillon ja sillon. -Nämä keskustelut hän kävi siis siinä myyjälle esitetyt kysymykset kohdassa, joka on kaikkien näkyvillä. Myyjä oli kuitenkin skarppina ja huuto käytiin reilusti. Ja veikkaan, että tämä toinen huutaja taitaa odottaa yhä peliään.

Eräs entinen kaveri yritti myydä minulle ruotsinkielistä kirjaa. Tyyli oli vähintäänkin agressiivinen ja ihmettelin hänelle, että miksi haluaisin juuri sen kirjan ja ruotsinkielisenä. ( Ei siis mitään ruotsinkielisiä tai ruotsinkielistä kirjallisuutta vastaan, mutta kun en osaa kieltä niin miksi pitäisi. Täälläpäin tätä toiseksi virallista kieltä ei tarvita. ) Hän sitten loukkaantui siitä, kun ei kirja kelvannut. Enkä edelleenkään ymmärrä, että miksi se olisi pitänyt ostaa.

Sama entinen kaveri veti herneet nenään, kun möin CD:n, joka osoittautuikin halutuksi harvinaisuudeksi.  Siitä riitti sitten kuittailua, että nyt on rahaakin. Niin ja se  oli sitten häneltä pois, jos möin minun omaisuuttani?

Ite olen sellanen yökyöpeli toisinaan ja näin facebookissa kivan huonekalun ja siitä olisin kyllä toivonut, että myyjä olisi seuraavana päivänä herättyään, tai milloin katsonee viestinsä, viitsinyt edes vastata vaikka, että sori meni jo. 

Vierailija
1535/2608 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua noita limaisia ukkoja  jotka  haluavat varta vasten ostaa  tuotteen yksin asuvalta naiselta! Minullakin on oma kokemus, möin sohvapöytää ja veljeni oli kylässä. Juotiin kahvia kun ovikello soi  ja veli  kurkotti ikkunasta katsomaan kuka siellä on, ovella oli kuulemma seissyt joku tumma mies joka oli veljen naaman nähtyään luikkinut karkuun. Mietin että olisiko se voinut olla nyt se sohvanostaja, ei kai.. laitoin kuitenkin tälle ostajelle viestiä kysyäkseni asiasta ja takaisin tuli vihainen kommentti etten ollut maininnut aviomiestä. Taisi tyypillä olla muut asiat mielessä kuin sohvan ostot, hyi helkkari :(

Vierailija
1536/2608 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkuliini kirjoitti:

Huudossa oli sellasta jännää, että olin myymässä yhtä tavaraaa ja erääseen niistä joku kommentoi, että  jättäisin postarit pois, kun  kohde jo muutenkin on tarpeeksi kallis. Ei, en todellakaan pudottanut postareita pois. Möin kustomoinnista poisjääneita nukkekroppia. Maallikoille tiedoksi, että ei kyseessä ei ollut mikään halpa pala muovia, taikka lasten lelu.

Vielä jännempää sattui kun olin huutamassa itselleni yhtä peliä ( pelaan paljon harrastuksena ) ja samassa kohteessa oli joku tyyppi, joka lähetteli ostajalle viestejä, että voi ostaa pelin puolet halvemmalla ja että Gigantista saa tällä ja tällä hintaa ja myyjä oli alentanut sitten hintaa  sen mukaan. Minusta vähän väärää taktiikkaa tuollainen, mutta... paremmaksi se meni kun aloin tietysti huutaa sitä kohdetta ja tämä tyyppi lähetteli edelleen viestejä aina puhelinnumeroaan ja ellei peräti osoitettaan myöten ja ilmotteli myyjälle että voi tulla noutamaan pelin sillon ja sillon. -Nämä keskustelut hän kävi siis siinä myyjälle esitetyt kysymykset kohdassa, joka on kaikkien näkyvillä. Myyjä oli kuitenkin skarppina ja huuto käytiin reilusti. Ja veikkaan, että tämä toinen huutaja taitaa odottaa yhä peliään.

Eräs entinen kaveri yritti myydä minulle ruotsinkielistä kirjaa. Tyyli oli vähintäänkin agressiivinen ja ihmettelin hänelle, että miksi haluaisin juuri sen kirjan ja ruotsinkielisenä. ( Ei siis mitään ruotsinkielisiä tai ruotsinkielistä kirjallisuutta vastaan, mutta kun en osaa kieltä niin miksi pitäisi. Täälläpäin tätä toiseksi virallista kieltä ei tarvita. ) Hän sitten loukkaantui siitä, kun ei kirja kelvannut. Enkä edelleenkään ymmärrä, että miksi se olisi pitänyt ostaa.

Sama entinen kaveri veti herneet nenään, kun möin CD:n, joka osoittautuikin halutuksi harvinaisuudeksi.  Siitä riitti sitten kuittailua, että nyt on rahaakin. Niin ja se  oli sitten häneltä pois, jos möin minun omaisuuttani?

Ite olen sellanen yökyöpeli toisinaan ja näin facebookissa kivan huonekalun ja siitä olisin kyllä toivonut, että myyjä olisi seuraavana päivänä herättyään, tai milloin katsonee viestinsä, viitsinyt edes vastata vaikka, että sori meni jo. 

Ööö..., tuota, poltatko jotain mitä ei saa R-kioskilta? Sen verran sekavaa on tekstisi.

Vierailija
1537/2608 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ostin lukiokirjoja. Äitini sopi kaupat ja menin sovittuun paikkaan ehkä 10min etuajassa odottelemaan. Odotin yli puoli tuntia sovitun ajan jälkeenkin. Lähdin takaisin kotiin ja laitoimme viestiä, ei saatu pahoitteluja vaan viesti vain tyyliin "unohtu." Periaatteesta olisin halunnut perua kaupat kokonaan, koska lämpöä oli yli 30 astetta ulkona ja olin siellä turhaan odottanut ilman viilentymismahdollisuutta. Äitini kuitenkin päätti että kirjat tältä ostetaan, ja päädyimme myyjältä Kotoa hakemaan kirjat.

Vierailija
1538/2608 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, paljonko maksaisi jos postitan ison tavaran. Paino oli siis varmaan 10 kiloa, ja hintapyyntöni oli 20 e. Sanoin sitten, että saat uuden vastaavan tuotteen pienemmällä hinnalla kuin mitä se postitus maksaisi.

Olisiko sitten pitänyt pokkana lähettää se ja ilmoittaa että 20 e lisäksi hän maksaa postikulut? Olisi varmasti tullut kalliiksi, ja olisi joutunut vielä sen ison tavaran kantamaan postista/pakettipisteestä kotiin.

Vierailija
1539/2608 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdanko nyt itse tehdä jotain väärin? Myyn tavaraa ja olen saanut monelta viestiä "vieläkö tavara on myynnissä". Vastaan "kyllä on". Viesti luetaan, mutta siihen ei vastata mitään. Tämä on tullut nyt eteen noin 15 kertaa. Pitäisikö minun sanoa jotain muuta, tyyliin "milloin pääset hakemaan"? Olen aina odottanut että he itse ehdottaisivat sitä, mutta ei.

Vierailija
1540/2608 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua tuota "jobbari"-juttua. Jos joku ostaa sulta tavaran, se on silloin sen ihmisen omaisuutta ja hän saa myydä sen jos haluaa. Jos hän pyytää isompaa hintaa kuin sinä, se varmaan harmittaa, mutta kannattaa sitten laittaa tarpeeksi iso hinta myydessä ettei tarvitse kärvistellä että olisin saanut enemmän.

Jos joku tienaa rahansa sillä että myy tavaraa eteenpäin kirppiksillä, niin sehän on ihan rehellistä toimintaa. Eri asia jos myisi varastettua.

Niin Suomessa vaan siitä pitää verot maksaa, jos näin hankkii elantonsa.

Sais oikeasti olla ihan verovapaata tuo touhu, ainakin pienituloisille, osa-aikaisille, matalapalkkaisille, moni joutuu sitä tekemään että selviäisi laskuistaan ja saisi ruokaa pöytään itselleen ja lapsilleen. Eikö se ole parempi että itse yrittää omaa tilannettaan parantaa kuin että laiskana istuu ja odottaa tukirahoja jotka maksetaan verorahoista? Aktiivisuutta oman elämän parantamisessa.

Jotta pystyisi myymällä elättämään itsensä, tai edes parantamaan tilannettaan, pitää olla jo alun perin varallisuutta: kalliita vaatteita, hienoja laitteita, koruja jne. Tai sitten pitää käyttää kaikki vapaa-aika tavaroiden hamstraamiseen ja myymiseen. Ja siinä kohtaa minusta on ihan reilua, että maksaa veroakin. Oikeasti köyhä ihminen ei yleensä omista mitään arvokasta myytäväksi.

Minulla on kirjoja ja DVD-levyjä, jotka olen ostanut silloin kun meni paremmin. Ei niistä enää makseta juuri mitään, ehkä 2 e/kpl voin saada, JOS omistan juuri jonkun tietyn teoksen joka myy. Vaikka miten ahkerasti myisin niitä kirpparilla, tarvitsisin silti toimeentulotukea. Tasan ei käy onnen lahjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi