Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1961/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitat tarkat mitat taulusta,  ostaja tulee ja sanoo ovella, että "noin pieni, mitä mä tällä nyt teen, kun halusin ison taulun siihen meidän makuuhuoneen seinälle."

Minä: "Huomasitko mitat, jotka laitoin?"

Hän: "Juu kyllähän ne siinä oli, mut kun  mä luulin paljon isommaks."

SIIS MÄ EN KESTÄ NÄITÄ 

Vierailija
1962/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tarjosimme ilmaiseksi hyväkuntoista vitriiniä. Ei kiinnostanut ketään.

Vitriinit ei tosiaan kiinnosta enää ketään, ihmiset ei halua niitä kotiinsa ja kaikki haluavat omistaan eroon. Saa olla aika moderni ja hyväkuntoinen että kelpaa edes Konttiin.

Kummasti noita on edelleen aika hyvin saatavilla joka ikisestä huonekaluja myyvästä liikkeestä, jos eivät kerran kenellekään kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitriinit ei tosiaan kiinnosta enää ketään, ihmiset ei halua niitä kotiinsa ja kaikki haluavat omistaan eroon. Saa olla aika moderni ja hyväkuntoinen että kelpaa edes Konttiin.

Kummasti noita on edelleen aika hyvin saatavilla joka ikisestä huonekaluja myyvästä liikkeestä, jos eivät kerran kenellekään kelpaa.

Huonekaluliikkeillä on varaa pitää valikoimassa myös huonommin myyviä tavaroita, suurin osa tuloista tulee varmaan jättisohvaryhmistä ja muista isommista tuotteista. 

Toisaalta voi olla, että ihmiset ostavat vitriinin uutena, kun vanhat eivät sovi nykyiseen sisustukseen yhtä hyvin. 

Vierailija
1964/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonekaluliikkeillä on varaa pitää valikoimassa myös huonommin myyviä tavaroita, suurin osa tuloista tulee varmaan jättisohvaryhmistä ja muista isommista tuotteista. 

Toisaalta voi olla, että ihmiset ostavat vitriinin uutena, kun vanhat eivät sovi nykyiseen sisustukseen yhtä hyvin. 

No eivät varmasti pidä valikoimissaan kattavaa valikoimaa tilaa vievää tuotetta, jolle ei ole markinoita.

Vierailija
1965/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät varmasti pidä valikoimissaan kattavaa valikoimaa tilaa vievää tuotetta, jolle ei ole markinoita.

Riippuu miten kattava se valikoima on.

Vierailija
1966/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on tuo, ettei ikinä tullakaan sovittuna aikana ja jos siitä satutaan ilmoittamaan, niin se tapahtuu yleensä vasta sen sovitun ajan jälkeen. Ärsyttää myös tinkaajat silloin kun myyn eurolla-parilla vaatteita. Paikanpäällä aletaan kinuamaan, että saisko kuitenkin 50 sentillä tms. vaikka kyse täysin hyväkuntoisesta vaatteesta ja hintakin noin matala. Muutaman kerran käynyt myös niin, että ostajalla ei olekaan ollut tarpeeksi rahaa. Kerrankin myin kokovartalopeiliä 8 eurolla, ostaja tuli ja alkoi kaivaa taskustaan viiden sentin kolikoita. Sai lopulta kasaan reilut kuusi euroa. En suostunut myymään sillä ja ostaja tietty kiskaisi kävyn kärsäänsä.

Oudoin tapaus kuitenkin oli eräs hieman vanhempi nainen. On kai hieman alkoholisoitunut ja jotenkin outo käytökseltään. Mulla oli myynnissä paljon vaatteita ja sovittiin, että tulee katsomaan mitä haluaa ostaa kun en kaikkia jaksanut kuvata. No hän tuli, talsi suoraan kuraisilla kengillä olohuoneeseen, kölppäsi siististi viikatut vaatteet kauheaksi mytyksi ja osa jopa putosi lattialle. Osti lopulta muutaman paidan. Noin kuukauden päästä soi yhtäkkiä ovikello ja tämä samainen nainen on ovella. Kertoi tulleensa katsomaan, olisiko vielä jotain ostettavaa ja yritti tunkea väkisin sisälle. En päästänyt ja sanoin etten pidä siitä, että tuntemattomat ihmiset tulevat luokseni mitään ilmoittamatta ja ettei mitään myytävää edes ole enää. Yritti vängätä vastaan ja vedin sitten vaan oven kiinni. Jäi pimpottamaan ovikelloa hetkeksi, mutta sitten onneksi häipyi eikä ole sen jälkeen tyyppiä näkynyt.

No just. Sillä taisi olla jotain muutakin ongelmaa kuin alkoholiongelma. Eikä tuollainen ole enää mitään vain hieman alkoholisoituneen henkilön käytöstä. Päässä sillä viirasi.

Vierailija
1967/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että itseä korpeaa eniten myyjät, jotka yrittää myydä/myyvät jotakin niin selkeästi yli hintaan. Esim. Ihan juuri äsken tuli Toriin Ikea Vittsjö -työpöytä. Hintaan 50€. Ikeassa saman uuden hinta on 39,99€. Eli saat uuden samanlaisen ihan kotiin kuljetettuna halvemmalla. MIKSI?

Meidän alueella on muutamia jotka järjestäen myy todella ylihintaan kaikkea. Esim. Käytetty poljinroskis 30€ jne. En ole sitten seurannut saavatko myytyä. Toivottavasti ei. Surullista jos näihin joku sitten haksahtaa.

Mietin että laittaisinko näille viestiä, että onkohan hintaan tullut nolla liikaa tms. Mutten sitten usko, että on minun tehtävä alkaa myyjiä näpäyttämään..

Vierailija
1968/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei Suomessa muuten ole käsittääkseni minkäänlaista tinkaamiskulttuuria, niin en tiedä miksi sellainen on kuitenkin muuten pesiytynyt nettikirppareille. Möin 50 €:n pesukonetta - ilmoituksesta kului pari päivää, niin tuli viesti joka meni jota kuinkin, että jos hän huomenna hakee, niin onko 30 € sopiva hinta. No öö, ei - en minä huvikseni konetta hinnoitellut 50 euroon vaan se on se summa, jonka odotan saavani koneesta. Ilmoitus oli ehtinyt olla julki n. pari päivää, ja nyt jo pitäisi antaa 40%:n alennus. No, varmastikin hän odotti että heitän siitä välistä vastatarjouksen 40 euroa, mutta enpä ehtinyt sitä vaihtoehtoa edes ajatella, kun eräs toinen osti samana päivänä laitteen sillä hinnalla, millä pyysinkin. Ärsyttää, ettei mitään voi myydä ilman huolta, että joku pöliskö keksii kuitenkin hinnasta jotain huomautettavaa, ja pyrkii korjaamaan sitä itselleen suotuisammaksi.

Jotkut luulevat, että jos hakevat HETI niin saavat tuotteen huomattavalla alennuksella. Ihan kuin myyjä saisi siitä jotain erityistä etua.

Mullekin on käynyt näitä. Myyn jotain 20 eurolla. 

"Maksan 10 euroa mutta tulen heti hakemaan, sopiiko?"

"Laitapa sitä osoitetta niin tulen heti sinne." 

"Osoite? Auto on jo käynnissä. Ei tartte pitkään odotella." 

Ja nämä viestit aika lyhyen ajan sisään. Mieluummin odotan pari päivää, saanko tavarasta haluamani hinnan.

Vihaan tinkaamista. Minä myös myin pesukonetta 50eurolla, samanlaisia myydään tälläkin hetkellä Prismassa 300 eurolla. Tietysti ensimmäinen soittaja olisi heti hakenut 30 eurolla. Kuulemma ”köyhälle yksinhuoltajalle” olisi ostanut. Sanoin, että myyjäkin on ” köyhä yksinhuoltaja” ja kone oli ollut peräti 15min myynnissä.

Poistin koko ilmoituksen ja laitoin uuden 60 eurolla. Nyt oli tinkivarakin. Koneen sitten lopulta osti pyyntihinnalla nuori opiskelijapoika, joka saapui sovitusti ja oli tyytyväinen.

Vierailija
1969/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa vitriineissä on monesti jotain vikaa, esim. ne ovet saattavat olla kulahtaneet eivätkä liiku enää kunnolla. Mieluummin ostaisin uutena, jos sellaisen haluaisin.

Vierailija
1970/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä, joilla on jatkuvasti myynnissä uusia ja käyttämättömiä ihovoiteita ja muita. Ostaako ne valtavan kasan jostain alennusmyynnistä, vai onko siinä jotain epäilyttävää? 

Niillä on Kelan maksari apteekkiin ja ottavat sillä kaiken minkä saavat. Joihinkin ihosairauksiin voi olla voiteisiin resepti, vaikka muuten olisivatkin käsikauppatuotteita.

Mulle ei ainakaan Kela ole korvannut mitään muuta kuin reseptilääkkeitä. Omilla rahoilla saa ostaa kipulääkkeet, vitamiinit jne. 

Ihmettelen, jos jollain on niin paha ihotauti että on resepti voiteisiin, mutta sitten myy ne voiteet. Luulisi että niille olisi käyttöä. 

No ei siinä tarvitse olla paha ihotauti että saa reseptille voiteet. Ihan tavallinen, pitkäaikainen ihotauti vaan.

Vierailija
1971/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tosi outoa ole tapahtunut, mutta vähän aikaa sitten yksi nainen osti paidan ja valitti, että siinä on joku hirveän pistävä haju. Pahoittelin ja sanoin, että voi yrittää vaikka pestä pesukoneessa, ja että itse en haistanut mitään. Tämä nainen oli kokeilematta sitä mieltä, että haju ei pesemällä lähde. Tarjouduin lähettämään rahat takaisin, vaikka se mielestäni olikin tyhmää kun kyse ei ollut mistään sadan euron paidasta. Hän oli iloinen tästä mahdollisuudesta ja lähetti tilinumeronsa heti. Epäilen, että hän oli jotenkin hyvin hajuherkkä, koska muut ostajat eivät ole valittaneet hajuista vaatteissani. Nainen ei edes kertonut haiseeko hänen mielestään tupakka, eläin, pesuaine, parfyymi vai home. Jos itse olisin hajuherkkä, niin en ikinä uskaltaisi tilata mitään haistamatta.

Vierailija
1972/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että itseä korpeaa eniten myyjät, jotka yrittää myydä/myyvät jotakin niin selkeästi yli hintaan. Esim. Ihan juuri äsken tuli Toriin Ikea Vittsjö -työpöytä. Hintaan 50€. Ikeassa saman uuden hinta on 39,99€. Eli saat uuden samanlaisen ihan kotiin kuljetettuna halvemmalla. MIKSI?

Meidän alueella on muutamia jotka järjestäen myy todella ylihintaan kaikkea. Esim. Käytetty poljinroskis 30€ jne. En ole sitten seurannut saavatko myytyä. Toivottavasti ei. Surullista jos näihin joku sitten haksahtaa.

Mietin että laittaisinko näille viestiä, että onkohan hintaan tullut nolla liikaa tms. Mutten sitten usko, että on minun tehtävä alkaa myyjiä näpäyttämään..

Joskus joku myi huutonetissä käytettyä, itsetuunattua ikea jakkaraa tyyliin hintaan 60 €, sama käyttämätön jakkara maksoi ikeassa noin 8€.

Tuskimpa näihin kukaan haksahtaa, jos osaa käyttää toria ja huutonettiä niin luultavasti osaa googlettaa paljonko tuote maksaa uutena.

Vierailija
1973/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne varaajat:

Varaatko mulle 4e rihkamakorun, parin viikon päästä tulee lapsilisät, nyt ei ole yhtään rahaa.

Vastaan: kun lapsilisät tulee osta maitoa ja leipää, ei rihkam koruja.

Aikoinaan huutonetissä törmäsin näihin totaalisen persaukisiin tyyppeihin. Ei ollut varaa maksaa sitä parin euron tuotetta, maksuaikaa pyydettiin useaan otteeseen ja lopulta jätettiin maksamatta.

Vierailija
1974/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäisistä omista myyntiyrityksistä ja näistä tarinoista tulee kyllä se kuva että ihmiset viestii hirveän epäkohteliaasti. Itse en ole viitsinyt enää yrittää myydä mitään kun sen säätämisen ja ohareiden lisäksi tympii jo ne tylyt viestit. Ei tarvitse pitkiä korulauseita laittaa mutta peruskohteliaisuus olisi kiva. Viestin voi aloittaa vaikka sanalla hei eikä vaan ilmoittaa että anna osoite Turun hakemaan nyt ja maksan x summan ( joka on vielä merkittävästi vähemmän kuin ilmoituksen pyyntö).

Vierailija
1975/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäisistä omista myyntiyrityksistä ja näistä tarinoista tulee kyllä se kuva että ihmiset viestii hirveän epäkohteliaasti. Itse en ole viitsinyt enää yrittää myydä mitään kun sen säätämisen ja ohareiden lisäksi tympii jo ne tylyt viestit. Ei tarvitse pitkiä korulauseita laittaa mutta peruskohteliaisuus olisi kiva. Viestin voi aloittaa vaikka sanalla hei eikä vaan ilmoittaa että anna osoite Turun hakemaan nyt ja maksan x summan ( joka on vielä merkittävästi vähemmän kuin ilmoituksen pyyntö).

Turun = tuun

Vierailija
1976/2608 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä, joilla on jatkuvasti myynnissä uusia ja käyttämättömiä ihovoiteita ja muita. Ostaako ne valtavan kasan jostain alennusmyynnistä, vai onko siinä jotain epäilyttävää? 

Tilaavat kauneustuotteiden yllätysbokseja (tyyliin Glossybox ja Goodiebox) 821ja myyvät itselleen sopimattomat tuotteet eteenpäin. Ihan ymmärrettävää toimintaa.

Vierailija
1977/2608 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoliin tämä ei taida päteä välttämättä, mutta ehkä myyjä lisää hintaan sen pöydän kokoamisen? En tiedä, eihän siinä hinnassa silti mitään järkeä ole enkä itse tekisi niin. Yrittäähän jotkut myyjät maksattaa ostajalla korkeampaa hintaa koska myyjällä on tuotteeseen tunneside. Silloinhan sitä ei oikeasti pitäisi edes myydä kenellekään.

Meitä on tosiaan moneen junaan..

Vierailija
1978/2608 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen usein sitä, miten laiskoja lukemaan ihmiset ovat. Hyvinä esimerkkeinä erilaisten uutisten otsikot, joiden alla on lukuisia tyhmiä kommentteja, joista näkee, ettei uutista ole luettu edes ingressin vertaa. Toinen on kirppisilmoitukset. Esimerkki:

"Myyn kengät, koko 37, nahkaa, jne jne"

Eka kysymys: "Koko??"

Vierailija
1979/2608 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä 150cm jyrsijänhäkkiä ja ilmoituksessa oli selvästi, että vain nouto ja hinnasta ei voi tinkiä. Heti aloitti jankutuksensa mielleniaali yh-äippä, joka vaati häkkiä 8 eurolla ja vielä kuljetuksen. Käskin lukea ilmoitukseni uudelleen ja ymmärtämään sen, mutta sama autistinen jankutus vaan jatkui. Mulle-kaikki-heti-milleniaali syyllisti narsistisesti minua siitä, että hänen elukkansa kärsi liian pienessä häkissä. Aivan käsittämättömän tyhmiä ihmisiä nämä facen milleniaalit.

Vierailija
1980/2608 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb-kirppiksellä oli ostoilmoitus 164cm toppahousuista, "KIIRE!! "

Itsellä juuri sellaiset, hyvät, turhan panttina. Tarjosin niitä ja ostaja kysyi heti osoitteen ja sanoi tulevansa hakemaan illalla. Ei tullut.

Kyselin uudestaan parin päivän päästä ja nainen sanoi tulevansa "parin tunnin päästä", ei selittänyt aiempaa ohariaan.  Ilmeisesti ostoilmoituksen "KIIRE!!" tarkoittikin sitä, että ostaja on kiireinen, ei housuilla niin väliä.

Tuolla ne toppikset on vieläkin eteisen hyllyllä, tästä aikaa vuosia. Pitäis varmaan viedä kirppikselle kun kerkeis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä