Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, olin itse hiukan huono myyjä viime ja tämän viikon aikana. Myin torissa yhden isomman tuotteen, johon olin kirjoittanut vain nouto. Tuote oli kauan myynnissä ja sain kyselyn, postitanko ja ajattelin että kukaan muu ei sitä ole kysellyt, selvitän postien hintoja ym vaikka olikin hieman hankala postitettava. Sovittiin ostajan kanssa postituksesta ja hän maksoi viikonloppuna tuotteen posteineen tililleni ja se näkyi maanantaina minulla.
Olin tiistaina kaupungissa ja yritin tosissani ehtiä postittamaan tuotteen, mutten vain mitenkään ehtinyt. Olin lapsen kanssa sairaalassa tutkimusjaksolla, aika venyi reippaasti yliajalle, jonka jälkeen piti juosta lapsi päiväkotiin ja itse töihin. Ennen sitä piti vielä nopeasti luovuttaa pari muuta myytyä tavaraa, jotka tultiin noutamaan ja ostamaan tälle postitettavalle tuotteelle pakkausmateriaalit.
Pahoittelin tietysti ostajalle ja mieheni lupasi viedä tuotteen postiin keskiviikkona töidensä jälkeen. Mies joutuikin jäämään ylitöihin ja posti oli jo kiinni kun pääsi pakettia viemään. Taas pahoittelua ostajalle ja alkoi jo hävettää ja mietin, pitääköhän minua ihan huijarina, yritin tämän välttääkseni pitää ostajan tilanteen tasalla koko ajan, vaikka hävetti. Ja jatkuvasti pahoittelin, kun kestää.
Tänään sain kuitenkin paketin matkaan ja laitoin heti ostajalle kuitista kuvan ja seurantunnuksen ja monesti olen pahoitellut hänelle, kun kesti saada tuote postiin. En kylläkään sanonut hänelle mistään sairaalajaksoista tmv, ainoastaan todella tiukasta aikataulusta ja ylitöistä, jotka pitivät paikkansa, mutta ilmeisesti suosittu tekosyy nettihuijareilla. Kyllä hävettää tämä oma hitaus tässä asiassa.
Hmm, ei minusta parin päivän sisällä postittaminen ole mitenkään hidasta, vaan ihan normaalia. Joskushan pankkisiirtokin voi kestää pari arkipäivää, ja ostajan pitää varautua siihen mahdollisuuteen. Joillakin on pitempi matka postiin, eikä moni varmaan halua lähteä erikseen pelkästään postiin, vaan mielellään yhdistää sen muihin asiointireissuihin. Toimit mielestäni ihan ajoissa, ellette olleet erikseen sopineet, että postitat tiistaina.
Itse ostajana rupeaisin ehkä parin viikon päästä kyselemään, jos tavaraa ei kuulu :) Jos ostoksella on kiire, ensisijaisesti en osta sitä yksityishenkilöltä postitse. Mutta jos täytyy, niin etukäteen teen selväksi kiiretilanteen, sovitaan postituspäivästä ja lähetyksen seurannasta, ja katsotaan onko sama pankki tai muu nopea maksumahdollisuus.
Ei toki olekaan, mutta sanoin ostajalle että yritän tiistaina ehtiä postittamaan, kuten yritinkin. Olen vain niin tunnollinen ihminen, että hävetti jo se etten ehtinytkään. Sitten se, että sanoin miehen postittavan keskiviikkona ja piti kertoa, ettei ehtinytkään. Jotenkin omassa mielessä tuo tuntui pitkältä ajalta, kun jouduin kaksi kertaa pahoittelemaan, ettei onnistunutkaan. Kiire ei kuulemma ollut saada tuotetta.
Lopulta vielä kun sain tuotteen postiin, postikulut olivatkin isommat kuin olin ilmoittanut ostajalle. Olisi pitänyt ostaa etukäteen netistä, niin olisi saanut sillä hinnalla, mutta ajattelin että menee oman mokan piikkiin. Laitoin kuitista kuvan ostajalle ja mainitsin, että olikin isommat postikulut, mutta oli ihan oma mokani. Ostaja kuitenkin tarjoutui maksamaan puolet yli menneestä summasta, mutta sanoin hänelle ettei tarvitse, olkoon se vaikka pieni hyvittely kun kesti hiukan postituksen kanssa. Jotenkin se mielestäni "pahensi" tilannetta että lupasin kahteen kertaan yrittää saada paketin postiin ja sitten ei onnistunutkaan.
Minä myös kiirehdin viemään pakettia postiin, koska hyvin usein ostaja laittaa maksusta heti kuitin.
On itselläkin parempi mieli, kun saa heti asian hoidettua.
Myyn käyttämätöntä ostohinnaltaan kalliimman puoleista takkia hintaan 150e.
Ovh 250e.
Vähän tinkivaraa kyllä, mutta yksi ostajaehdokas kirjoittaa, että maksan 50e. ja maksu ja nouto ens tiistaina ??? 4.n päivän päästä !
No kiitos, mutta ei kiitos.
Seuraava ostajaehdokas saikin sitten takin hintaan 130 e.
Myin torissa vanhoja vauvojen pussilakanoita, lämpöpusseja, haalareita ym. Eräs nainen sitten varaili monta tuotetta ja huomasin jo heti silloin, että on jotakin outoa. Kirjoitti kauhean vaikeasti ymmärrettävästi ja kauhean oudosti. Vastailin hänelle yhden ilmoituksen viestiketjun kautta, mutta välillä hän viesti tavaran x viestiketjussa, välillä, y:n kautta, välillä z:n kautta jne.
Varaili kauhean kasan tuotteita ja sitten ei halunnutkaan tätä eikä tuota, mutta ottaa sittenkin myös tuon. Jouduin pitämään ihan urakalla kirjaa siitä, mitä hän oikein halusi ja mitä ei halunnutkaan, ne muuttuivat välillä jo parin minuutin päästä seuraavassa viestissä.
Tapaamisen sopiminen oli aika vaikeaa, mutta onnistui parin päivän päähän, kun olin käymässä kaupungissa. Edeltävänä päivänä kävin viesti viestiltä vielä läpi, että olin varmasti merkinnyt itselleni oikeat tuotteet, mitä hän halusi. Varmistin vielä yhdessä viestissä, että halusithan nyt siis nämä tuotteet ja hinnaksi sovittiin x euroa ja vahvisti, että näin on.
Ostaja tuli hiukan myöhässä kahden lapsen kanssa ja heti kun näin hänet, huomasin kyllä että miksi oli niin vaikeaa kommunikoida. Hänestä näki heti, että jokin hänellä on, en sitten tiedä oliko kyse aineista vai jostakin esim. ADHD:sta tmv. Käytös oli samanlaista kuin kirjoituksensa ja tuntui aika häsäämiseltä sekin. Näytin hänelle sitten yksitellen, että täällä on tämä, tämä ja tämä, onko kaikki mukana? Juu kyllä on, antoi rahat ja lähti menemään.
Menee kaksi minuuttia ja saan ostajalta tekstiviestin, että tuote x puuttuu. Laitoin heti viestin, että ei hän sitä mielestäni halunnutkaan, mutta tarkistan vielä kotona viestit ja pahoittelin, jos tosiaan olen unohtanut jonkun, mutta tarkistan asian kotona ja palaan asiaan sen jälkeen. Mietin ja mietin, että halusiko hän muka senkin, oli kyllä aluksi varannut sen, mutta ei sittenkään halunnut sitä ja olin aivan varma asiasta. Sitten meni viitisen minuuttia ja tuli viesti, että eikun ei mitään, unohda koko juttu. Tarkistin vielä kotona viestit, eikä tosiaan halunnut sitä, taisi itsekin unohtaa.
Hänen kanssaan oli kyllä aika raskasta käydä kauppaa, mutta suht hyvin onnistui siihen nähden, mitä olisi voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postimaksuissa täytyy se ottaa huomioon, että jos ostaa pakkausmateriaalitkin postista, niin kyllä se maksaa enemmän kuin pelkkä lähetys. Tätä kannattaa kysyä, mitä ne pk:t sisältää.
Ostajana olen muutaman kerran pettynyt, kun pakkaus- ja toimituskulut oli vaikkapa 10e sis. Pakkausmateriaalit - eli odotan että raha mennyt kokonaisuudessaan ns postille - mutta lopulta paketti tullut vain rähjäiseen muovipussiin käärittynä ja todelliset pk:t olleet puolet pyydetystä. Eli toinen puolikas meni myyjälle. Siinä on vähän k usetuksen makua.
Myyjänä ilmoitan aina, että pakkaan kierrätysmateriaaleihin, eli käytännössä vanhoihin laatikoihin, sanomalehtiin käärittynä, muovipussin sisään jne. jonka johdosta postikulut ovat aina suoraan postin hinnaston mukaan. Jos haluaa nätin paketoinnin, niin sitten maksaa pahvilaatikot ja muut materiaalit postikulujen lisäksi. Kukaan ei ole vielä tähän mennessä halunnut.
Itse voisin ottaa muutaman euron postin hintojen päälle postituksen vaivasta. Siinä menee helposti tunti kun etsii pakkausmateriaalit, pakkaa, kuljettaa postiin ja jonottelee postissa. Vitonen ei ole iso raha vaivasta.
Eihän siinä mitään, että postitusmateriaaleista ja vaivannäöstä haluaa palkan. Se vaan, että jos sitä ei ole sisällyttänyt tuotteen hintaan, kannattaisi tämä postituskulu vaivanpalkkoineen mainita ilmoituksessa.
Eihän postituskuluja tiedä ennen kuin postittaa. Ei minulla ainakaan ole kirjevaakaa, jolla voisin punnita paketin. Pienikin tavara voi olla yllättävän kallis postittaa.
Tavallisella keittiövaa'alla voi punnita kirjeet. Tai sitten käyttää jotain ärräpakettia joiden hinnat on helposti netissä.
Ihmetyttää nämä "pakkaumateriaaliveloitukset" monta euroa varsinkin vaatteissa..Tosiaan ärräpussiin tai pakettiin menee hyvin.Tilasin itse lastenvaatteita ja sain ne muropaketissa *sisällä muovipussi vielä,oli minusta hyvä idea!Toki sitten särkyvät tavarat erikseen...
Mikä siinä postittamisessa on vaikeaa? Poislukien isommat astiat. Postin sivuilta näkee mitat ja hinnat. Voi maksaa etukäteen, kunhan vie 14vrk kuluessa automaattiin. Siitä lähetystunnus ostajalle. Postin automaatteja on jokapuolella nykyään. Yksi vaate menee kirjeenä, vaatii yleensä 2 merkkiä. Kulut tietenkin ostajalle. Tuskin niitä postissa punnitaan jos menee pari grammaa yli painorajan. Säästää käytettyjä kirjekuoria ja vaikka pari pientä pahvilaatikkoa pitää jemmassa, lähettää niissä. Pakkausteippi Lidlissä 4e/ kolme rullaa.
Tämä tosin tapahtui jo ennen nettikirppiksiä, ilmoita ilmaiseksi-lehtien aikaan. Nuoreimmat tuskin muistavat esim Keltainen Pörssi ja mitä niitä olikaan. Minulla oli siellä lahjoitetaan- osastossa ilmoitus autosta jota olin jo osittain purkanut, mm taka-akselin olin jo ottanut peräkärryyn ja lisäksi auto oli kytkinvikainen, ei siis järkevillä kustannuksilla korjattavissa. Nämä kaikki mainitsin mielestäni selvästi ilmoituksessa. Ensimmäinen soittaja kysyi onko auto katsastettu ja onko siinä kahdet renkaat. No eipä ollut akselittomassa autossa. Seuraava soitti lauantai-iltana ja ilmoitti lähtevänsä saman tien kuorma-autolla hakemaan auton jämääni, matkaa olisi noin Satakunta kilometriä.
Tapauksesta on aikaa yli kaksi vuosikymmentä mutta eipä ole noutajaa näkynyt. Jos noutajakandidaatti tunnistat itsesi kirjoituksestani niin tiedoksi vaan, että romu-ukko vei auton jo muutama vuosi sitten enkä enää edes asu osoitteessa jota et ole löytänyt.
Ostin huutonetistä erään tuotteen, käyttämättömän, tehtaan paketissa, huutohinta oli muutaman euron, kaupan hinta ehkä kolminkertainen. Kysyin myyjältä viestillä milloin tuotteen voisi noutaa, johon hän ystävällisesti vastasi, ettei osaa nyt sanoa, soita huomenna. Niin tein mutta myyjä ei vastannut, yritin useampaan otteeseen tuloksetta. Lopulta hän soitti ja sanoi, ettei vieläkään voi sopia aikaa vaan lupasi soittaa kun hänelle sopiva aika löytyy. Asiaa vatvottiin ja veivattiin samaan malliin viikkoja, kertaakaan hän ei vastannut puhelimeen, sähköposteihin kylläkin mutta päivän tai parin päivän viivellä, viesteissään hän kehotti aina soittamaan puhelimella ja puheluihin hän ei vastannut, joskus soitti kyllä takaisin kertoakseen ettei osaa sanoa sopivaa aikaa. Lopulta ajattelin, että antaa olla, olin jo haaskannut aikaani suhteettoman määrän tuotteen arvoon nähden ja kerran jopa käynyt soittamassa myyjän ovikelloa saatuani osoitetiedustelusta myyjän osoitteen. Muutaman päivän kuluttua sain sitten negatiivisen palautteen koska en ollut hakenut tuotetta.
Ei outoa, mutta typerää - naurettavia tarjouksia todella halutuista tavaroista tekevät ihmiset.
Itselläni tapahtunut parikin kertaa, että olen laittanut myyntiin todella hyvällä hinnalla erittäin halutun tavaran. Tyyliin jonkun muodissa olevan huonekalun, vaatteen. Itse halunnut vain eroon siitä näppärästi, eli en ole lähtenyt pyytämään maksimihintaa.
Näihin on sitten tullut ihan parin tunnin sisään jopa kymmeniä ostotarjouksia pyydetyllä hinnalla, joka siis ollut lähtökohtaisesti tosi edullinen. Kohteliaita, asiallisia viestejä, joissa tarjoudutaan tekemään kaupat ja hakemaan myytävä esine lähes saman tien.
Niin kyllä huvittaa, kun sitten näiden joukossa on sitten oikein röyhkeitä viestejä, joissa yritetään tinkiä hinta vielä puoleen pyydetystä.
Sitä miettii, että kuinka tyhmiä nämä ihmiset ovat. En ehkä lahjoita käytännössä ilmaiseksi jollekin k*sipäälle, kun 30 ihmistä tarjoaa pyytämääni hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei outoa, mutta typerää - naurettavia tarjouksia todella halutuista tavaroista tekevät ihmiset.
Itselläni tapahtunut parikin kertaa, että olen laittanut myyntiin todella hyvällä hinnalla erittäin halutun tavaran. Tyyliin jonkun muodissa olevan huonekalun, vaatteen. Itse halunnut vain eroon siitä näppärästi, eli en ole lähtenyt pyytämään maksimihintaa.
Näihin on sitten tullut ihan parin tunnin sisään jopa kymmeniä ostotarjouksia pyydetyllä hinnalla, joka siis ollut lähtökohtaisesti tosi edullinen. Kohteliaita, asiallisia viestejä, joissa tarjoudutaan tekemään kaupat ja hakemaan myytävä esine lähes saman tien.
Niin kyllä huvittaa, kun sitten näiden joukossa on sitten oikein röyhkeitä viestejä, joissa yritetään tinkiä hinta vielä puoleen pyydetystä.
Sitä miettii, että kuinka tyhmiä nämä ihmiset ovat. En ehkä lahjoita käytännössä ilmaiseksi jollekin k*sipäälle, kun 30 ihmistä tarjoaa pyytämääni hintaa.
Tämä on minullekin käynyt monta kertaa.Olen myynyt sohvaa ja pihakalusteita yms. joista tulee ostajia jonoon saakka (edullisella pyyntihinnalla) ja sitten on näitä:Maksan kympin...viestejä jossa ei mitään muuta...päivän päästä samalta tulee "No myytkö?"..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minullekin käynyt monta kertaa.Olen myynyt sohvaa ja pihakalusteita yms. joista tulee ostajia jonoon saakka (edullisella pyyntihinnalla) ja sitten on näitä:Maksan kympin...viestejä jossa ei mitään muuta...päivän päästä samalta tulee "No myytkö?"..
Joo, sitten kaksi päivää sen jälkeen, kun esine myyty - mikä päivitetty ilmoitukseen - tulee näiltä viestiä, että mikäs tilanne oli. Kuinka vaikea on ymmärtää sanaa "myyty"?
Myin torin kautta yhden sisustusesineen ja sovittiin nouto kotoani. Sovittuun aikaan pihaan ajoi auto ja jäin odottamaan ostajaa, mutta mitään ei tapahtunutkaan.
Hetken päästä sain ostajalta viestiä, että onko oikeassa paikassa, tällainen talo, sisällä valot mutta ei autoa pihassa. Vastasin sitten että olet juu oikeassa paikassa ja ostaja halusi että tulen ulos. No juoksin nopeasti sitten tavaran hänelle pihalle, hän katsoi sen, maksoi ja lähti.
Ihmettelen kyllä tätä, koska a) ei kaikilla ole autoa b) olisi selvinnyt onko oikeassa paikassa ihan soittamalla ovikelloa ja kertomalla asiansa talon väelle c) jos olisi ollut väärässä paikassa, se vasta olisikin ollut epäilyttävää, kun talon väki olisi huomannut pihassa nököttävän oudon auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postimaksuissa täytyy se ottaa huomioon, että jos ostaa pakkausmateriaalitkin postista, niin kyllä se maksaa enemmän kuin pelkkä lähetys. Tätä kannattaa kysyä, mitä ne pk:t sisältää.
Ostajana olen muutaman kerran pettynyt, kun pakkaus- ja toimituskulut oli vaikkapa 10e sis. Pakkausmateriaalit - eli odotan että raha mennyt kokonaisuudessaan ns postille - mutta lopulta paketti tullut vain rähjäiseen muovipussiin käärittynä ja todelliset pk:t olleet puolet pyydetystä. Eli toinen puolikas meni myyjälle. Siinä on vähän k usetuksen makua.
Myyjänä ilmoitan aina, että pakkaan kierrätysmateriaaleihin, eli käytännössä vanhoihin laatikoihin, sanomalehtiin käärittynä, muovipussin sisään jne. jonka johdosta postikulut ovat aina suoraan postin hinnaston mukaan. Jos haluaa nätin paketoinnin, niin sitten maksaa pahvilaatikot ja muut materiaalit postikulujen lisäksi. Kukaan ei ole vielä tähän mennessä halunnut.
Itse voisin ottaa muutaman euron postin hintojen päälle postituksen vaivasta. Siinä menee helposti tunti kun etsii pakkausmateriaalit, pakkaa, kuljettaa postiin ja jonottelee postissa. Vitonen ei ole iso raha vaivasta.
Eihän siinä mitään, että postitusmateriaaleista ja vaivannäöstä haluaa palkan. Se vaan, että jos sitä ei ole sisällyttänyt tuotteen hintaan, kannattaisi tämä postituskulu vaivanpalkkoineen mainita ilmoituksessa.
Eihän postituskuluja tiedä ennen kuin postittaa. Ei minulla ainakaan ole kirjevaakaa, jolla voisin punnita paketin. Pienikin tavara voi olla yllättävän kallis postittaa.
Tavallisella keittiövaa'alla voi punnita kirjeet. Tai sitten käyttää jotain ärräpakettia joiden hinnat on helposti netissä.
No meillä on ainakin niin pieni keittiövaaka, että siihen mahtuu vain kulho. Tuote oli siis takki joka oli erittäin iso, en mitenkään saisi sitä siihen vaa'alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Maksan vain kympin mutta tulen HETI hakemaan, anna osoite."
Nämä tyypit ovat varmaan omasta mielestään mahtavan fiksuja manipuloijia. Saanpas hyvän tavaran halvalla, kun vaan menen heti hakemaan, niin kukaan koko hinnan maksava ei ehdi ensin. Sitten voin myydä tuotteen huomenna toisella kirpparilla täyteen hintaan.
Olisi mielenkiintoista tietää, miten monta tavaraa tuollaisella tyypillä on kerralla työn alla. Onko auto aina käynnissä, että pääsee heti hakemaan arvokkaan tavaran pilkkahintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on ainakin niin pieni keittiövaaka, että siihen mahtuu vain kulho. Tuote oli siis takki joka oli erittäin iso, en mitenkään saisi sitä siihen vaa'alle.
Kun kyseessä on takki tms vaatekappale, ei sitä tarvitse punnita, vaan selvittää vain mihin tilavuuteen mahtuu (esim. postin s- vai m-koon laatikon mittoihin). Painorajat ovat järjestään ainakin postilla hyvin suuret, tyyliin 20kg, joten olennaisempaa on tavaran mitat ja tilavuus.
Vain kirjepostia lähetettäessä painorajat ovat tiukat (250g), jolloin niitä tulee tarkkaila ja tuote punnita, mutta takkihan nyt ei tietenkään kirjeeseen mahtuisikaan joten punnitseminen turhaa.
Laitoin viime perjantaina Torille ilmoituksen uudenveroisesta 8 Gt muistikammasta, joka sopii uudehkoihin läppäreihin. Hinnaksi laitoin 30€, koska uudet vastaavat muistikammat maksavat halvimmillaankin noin 40€. Olin saanut lauantaina aamuyöllä viestin 10€ joltakin randomilta Torin käyttäjältä. Pistin kyseisen käyttäjän välittömästi estoon. Sitten sunnuntaina sain asiallisen tarjouksen 28€, jonka hyväksyin, ja tehtiin kaupat. Välillä ihmetyttää nämä huomattavan alhaiset tarjoukset. Mitä ihmiset oikein kuvittelevat? Että myisin heille tappiolla ja pilkkahintaan tavaroita, joille löytyy asiallisiakin ostajia? Ei käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punnitse henkilövaa'alla ensin itsesi ja sitten itsesi + myytävä tavara. Erotuksesta näet tavaran painon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä "pakkaumateriaaliveloitukset" monta euroa varsinkin vaatteissa..Tosiaan ärräpussiin tai pakettiin menee hyvin.Tilasin itse lastenvaatteita ja sain ne muropaketissa *sisällä muovipussi vielä,oli minusta hyvä idea!Toki sitten särkyvät tavarat erikseen...
Miksi moni alapeukutti tuon jonkun viestiä, itse lähetin viimeksi moccamasterin laatikossa tavaraa, ihan sama millaisessa laatikossa lähettää ja onhan tuommoinen kierrätys parempi luonnon kannaltakin
Aika outoa hinnoittelua osa porukasta harrastaa. Mm. useamman vuoden käytetty Ikean lasten säilytyspenkki. Päällipuoli on piirretty tusseilla, sisälle on kaatunut jotain ja siksi pysyvät jäljet/pohja kupruillut. Puolet uuden hinnasta (uusi 60, pyynti 30). Siis mitä? Ja tämän henkilön useammassa ilmoituksessa luki näistä tussinjäljistä / tarranjäljistä, en ole koittanut putsata, saattaa lähteä!?! Tää puolet ostohinnasta olis ok, jos ne olis putsattu, ja tosiaan olisi kunnossa. Kuka maksaisi noin paljoa tuollaisista? Epäilen, ettei kukaan jaksa hakea edes ilmaiseksi, kun ei tiedä mihin kuntoon ne edes saa. Itse putsaan myytävät niin hyvään kuntoon kuin mihin ne saa, ja huomioin lopullisen kunnon hinnassa. Jos ei jaksa tätä tehdä, niin ilmaiseksi voi yrittää antaa...
Ei toki olekaan, mutta sanoin ostajalle että yritän tiistaina ehtiä postittamaan, kuten yritinkin. Olen vain niin tunnollinen ihminen, että hävetti jo se etten ehtinytkään. Sitten se, että sanoin miehen postittavan keskiviikkona ja piti kertoa, ettei ehtinytkään. Jotenkin omassa mielessä tuo tuntui pitkältä ajalta, kun jouduin kaksi kertaa pahoittelemaan, ettei onnistunutkaan. Kiire ei kuulemma ollut saada tuotetta.
Lopulta vielä kun sain tuotteen postiin, postikulut olivatkin isommat kuin olin ilmoittanut ostajalle. Olisi pitänyt ostaa etukäteen netistä, niin olisi saanut sillä hinnalla, mutta ajattelin että menee oman mokan piikkiin. Laitoin kuitista kuvan ostajalle ja mainitsin, että olikin isommat postikulut, mutta oli ihan oma mokani. Ostaja kuitenkin tarjoutui maksamaan puolet yli menneestä summasta, mutta sanoin hänelle ettei tarvitse, olkoon se vaikka pieni hyvittely kun kesti hiukan postituksen kanssa. Jotenkin se mielestäni "pahensi" tilannetta että lupasin kahteen kertaan yrittää saada paketin postiin ja sitten ei onnistunutkaan.