Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Postimaksuhuijarit. Joku ilmottaa että vaate maksaa x summan, joten sovin kaupat ja että hän postittaa sen. No sitten alkaa postimaksuhuijausyritys, ihan uskomatonta! 10 euroa muka ohuen kevyen vaatteen postittamisesta. Aloin perumaan koko hommaa koska en periaatteesta maksa ilmasta kenellekkään. Hinta oli se mitä hän ilmoitti, ja jokainen voi tarkistaa paljonko posti/ mh veloittaa. Siitä alkoi sitten tinkaus ja että kun niin halvalla saat sen niin siksi posti kalliimpi....jne. uskomatonta. Lähestulkoon pommitti viesteillä kokoaja postimaksua alentaen.
Kiertäkää kaukaa. Postit on samat kaikille, älä maksa turhaan liikaa.
Ilmaisen kalevalakorun "lahjoittaja" huijari. Tarjouduin ottamaan vastaan mutta eihän se ollut tosissaan, siitä alkoi jankutus yksityisviesteissä kuvien kanssa että " ostatko nämä kalevalakorut, ja nämä ja nämäkin on myynnissä"... toki epäilin koko hommaa, mutta paljastui jokskuks ihmeelliseksi myyjäksi joka myy korujaan yksityisviestien kautta torissa, ei julkisesti. Oisko ees omiaan ? Mitään ei oo lahjoittamassa.
Postimaksuissa täytyy se ottaa huomioon, että jos ostaa pakkausmateriaalitkin postista, niin kyllä se maksaa enemmän kuin pelkkä lähetys. Tätä kannattaa kysyä, mitä ne pk:t sisältää.
Ostajana olen muutaman kerran pettynyt, kun pakkaus- ja toimituskulut oli vaikkapa 10e sis. Pakkausmateriaalit - eli odotan että raha mennyt kokonaisuudessaan ns postille - mutta lopulta paketti tullut vain rähjäiseen muovipussiin käärittynä ja todelliset pk:t olleet puolet pyydetystä. Eli toinen puolikas meni myyjälle. Siinä on vähän k usetuksen makua.
Myyjänä ilmoitan aina, että pakkaan kierrätysmateriaaleihin, eli käytännössä vanhoihin laatikoihin, sanomalehtiin käärittynä, muovipussin sisään jne. jonka johdosta postikulut ovat aina suoraan postin hinnaston mukaan. Jos haluaa nätin paketoinnin, niin sitten maksaa pahvilaatikot ja muut materiaalit postikulujen lisäksi. Kukaan ei ole vielä tähän mennessä halunnut.
Tulee hakemaan turvakaukaloa, alkaa vasta tuossa vaiheessa tinkimään hinnasta, jonossa vielä kymmenen kiinnostunutta. Kyseessä yhdellä vauvalla ollut siisti turvakaukalo. Vältän myymistä, en millän jaksa tuota vääntöä.
En osta mitän missä postimaksujen summaa ei lle ennalta ilmoitettu.Jos on kymppi niin ok,mutta se pitää ilmoittaa ennakkoon.Ei kai voi olla niin vaikeaa? Ja esim ärräpussiin menee melkein vaate kuin vaste...(sis pakkausmat).
Vierailija kirjoitti:
Tulee hakemaan turvakaukaloa, alkaa vasta tuossa vaiheessa tinkimään hinnasta, jonossa vielä kymmenen kiinnostunutta. Kyseessä yhdellä vauvalla ollut siisti turvakaukalo. Vältän myymistä, en millän jaksa tuota vääntöä.
Näissä pitää ilmoittaa että hinta on tiukka. Piste.Riskinä se toki ettei osta ja seuraava ostaja on samanlainen...Mutta kertaakaan ei ole näin käynyt.Tinkijä maksaa yleensä suosiolla kun on jämpti.
Tunnustan, olin itse hiukan huono myyjä viime ja tämän viikon aikana. Myin torissa yhden isomman tuotteen, johon olin kirjoittanut vain nouto. Tuote oli kauan myynnissä ja sain kyselyn, postitanko ja ajattelin että kukaan muu ei sitä ole kysellyt, selvitän postien hintoja ym vaikka olikin hieman hankala postitettava. Sovittiin ostajan kanssa postituksesta ja hän maksoi viikonloppuna tuotteen posteineen tililleni ja se näkyi maanantaina minulla.
Olin tiistaina kaupungissa ja yritin tosissani ehtiä postittamaan tuotteen, mutten vain mitenkään ehtinyt. Olin lapsen kanssa sairaalassa tutkimusjaksolla, aika venyi reippaasti yliajalle, jonka jälkeen piti juosta lapsi päiväkotiin ja itse töihin. Ennen sitä piti vielä nopeasti luovuttaa pari muuta myytyä tavaraa, jotka tultiin noutamaan ja ostamaan tälle postitettavalle tuotteelle pakkausmateriaalit.
Pahoittelin tietysti ostajalle ja mieheni lupasi viedä tuotteen postiin keskiviikkona töidensä jälkeen. Mies joutuikin jäämään ylitöihin ja posti oli jo kiinni kun pääsi pakettia viemään. Taas pahoittelua ostajalle ja alkoi jo hävettää ja mietin, pitääköhän minua ihan huijarina, yritin tämän välttääkseni pitää ostajan tilanteen tasalla koko ajan, vaikka hävetti. Ja jatkuvasti pahoittelin, kun kestää.
Tänään sain kuitenkin paketin matkaan ja laitoin heti ostajalle kuitista kuvan ja seurantunnuksen ja monesti olen pahoitellut hänelle, kun kesti saada tuote postiin. En kylläkään sanonut hänelle mistään sairaalajaksoista tmv, ainoastaan todella tiukasta aikataulusta ja ylitöistä, jotka pitivät paikkansa, mutta ilmeisesti suosittu tekosyy nettihuijareilla. Kyllä hävettää tämä oma hitaus tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Postimaksuissa täytyy se ottaa huomioon, että jos ostaa pakkausmateriaalitkin postista, niin kyllä se maksaa enemmän kuin pelkkä lähetys. Tätä kannattaa kysyä, mitä ne pk:t sisältää.
Ostajana olen muutaman kerran pettynyt, kun pakkaus- ja toimituskulut oli vaikkapa 10e sis. Pakkausmateriaalit - eli odotan että raha mennyt kokonaisuudessaan ns postille - mutta lopulta paketti tullut vain rähjäiseen muovipussiin käärittynä ja todelliset pk:t olleet puolet pyydetystä. Eli toinen puolikas meni myyjälle. Siinä on vähän k usetuksen makua.
Myyjänä ilmoitan aina, että pakkaan kierrätysmateriaaleihin, eli käytännössä vanhoihin laatikoihin, sanomalehtiin käärittynä, muovipussin sisään jne. jonka johdosta postikulut ovat aina suoraan postin hinnaston mukaan. Jos haluaa nätin paketoinnin, niin sitten maksaa pahvilaatikot ja muut materiaalit postikulujen lisäksi. Kukaan ei ole vielä tähän mennessä halunnut.
Itse voisin ottaa muutaman euron postin hintojen päälle postituksen vaivasta. Siinä menee helposti tunti kun etsii pakkausmateriaalit, pakkaa, kuljettaa postiin ja jonottelee postissa. Vitonen ei ole iso raha vaivasta.
Vierailija kirjoitti:
Postimaksuhuijarit. Joku ilmottaa että vaate maksaa x summan, joten sovin kaupat ja että hän postittaa sen. No sitten alkaa postimaksuhuijausyritys, ihan uskomatonta! 10 euroa muka ohuen kevyen vaatteen postittamisesta. Aloin perumaan koko hommaa koska en periaatteesta maksa ilmasta kenellekkään. Hinta oli se mitä hän ilmoitti, ja jokainen voi tarkistaa paljonko posti/ mh veloittaa. Siitä alkoi sitten tinkaus ja että kun niin halvalla saat sen niin siksi posti kalliimpi....jne. uskomatonta. Lähestulkoon pommitti viesteillä kokoaja postimaksua alentaen.
Kiertäkää kaukaa. Postit on samat kaikille, älä maksa turhaan liikaa.
Minulle kävi niin, että lähetin kevyen takin ja se lähetys maksoi 9,90 euroa Matkahuollossa, vaikka oletin sen maksavan paljon vähemmän. Kyllä myyjällä on oikeus vaati että maksat postikulut, jos takin hinta on vaikka 20 euroa niin hän saa sitten oikeasti vain kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin ottaa muutaman euron postin hintojen päälle postituksen vaivasta. Siinä menee helposti tunti kun etsii pakkausmateriaalit, pakkaa, kuljettaa postiin ja jonottelee postissa. Vitonen ei ole iso raha vaivasta.
Eihän siinä mitään, että postitusmateriaaleista ja vaivannäöstä haluaa palkan. Se vaan, että jos sitä ei ole sisällyttänyt tuotteen hintaan, kannattaisi tämä postituskulu vaivanpalkkoineen mainita ilmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Joku tarjosi kirpputorin pöydällä itse polttamiaan Vain elämää CD-levyjä, joihin oli kopsattu kopiokoneella mustavalkoiset kannet. Takakantta ei oltu vaivauduttu kopsaamaan. 1.50 € oli hintalapun hinta, mutta epäilen että tekijänoikeusmaksut oli tuotteesta jäänyt tilittämättä.
Tuollaisten itse tehtyjen levyjen myynti on laitonta. Olen yrittänyt joskus ostaa vastaavaa kirpputorilta, mutta myyjä kieltäytyi myymästä sitä koska se olisi rikos. Kirpparilla ei ehditä tarkistaa jokaista pöytää ja sieltä voi löytyä tuommosia yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään, että postitusmateriaaleista ja vaivannäöstä haluaa palkan. Se vaan, että jos sitä ei ole sisällyttänyt tuotteen hintaan, kannattaisi tämä postituskulu vaivanpalkkoineen mainita ilmoituksessa.
Minusta on ihan itsestään selvää, ettei kukaan ala postitella tavaroita ilman korvausta. Tuotteille pitäisi laittaa ihan sikahinnat, että se kattaisi postituksen.
Miten se pitäisi ilmoituksessa mainita? "Noutona ilmainen, mutta jos postitan niin sinun on maksettava postikulut"?
Itse laitoin ilmoitukseen vain että nouto tai tuon keskustaan, mutta kun joku välttämättä halusi postituksen niin suostuin siihen. Sovittiin sitten hinnasta yhdessä ja kaikki oli ihan OK. Jos ostaja olisi kieltäytynyt maksamasta postikuluja, en olisi suostunut postitukseen. Tuskin kukaan suostuisi.
Kuka muistaa sen Feissarimokissa olleen jutun? "Hinta 30 euroa plus nouto 10 euroa". Koska noudosta koituu vaivaa. Joku kysyi mikset laita hinnaksi 40 euroa kun se käytännössä kuitenkin maksaa sen? "Eikä maksa kun 30 e ja nouto on sen 10 e".
Ihmiset ovat outoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän postituskuluja tiedä ennen kuin postittaa. Ei minulla ainakaan ole kirjevaakaa, jolla voisin punnita paketin. Pienikin tavara voi olla yllättävän kallis postittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän postituskuluja tiedä ennen kuin postittaa. Ei minulla ainakaan ole kirjevaakaa, jolla voisin punnita paketin. Pienikin tavara voi olla yllättävän kallis postittaa.
Keittiövaaka Clas ohlsonilla 16€,osta se
Jep. Jos postituksista riittää sanottavaa novellin verran niin en taida jaksaa asioida. Jos jotain ostan niin nouto. Mielellään vaan hinta, osoitetiedot ja kyllä/ei vastaukset, minua ei kiinnosta onko teillä eläin- vai maatalous ja mikä on partikkelin mitta kainalosta Merkuriukseen. Kauheeta kun en ehtinyt postiin oli korvalääkäri ja miehellä rotarit - too much information.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa sen Feissarimokissa olleen jutun? "Hinta 30 euroa plus nouto 10 euroa". Koska noudosta koituu vaivaa. Joku kysyi mikset laita hinnaksi 40 euroa kun se käytännössä kuitenkin maksaa sen? "Eikä maksa kun 30 e ja nouto on sen 10 e".
Ihmiset ovat outoja.
Aah-hah-hah! Paljonkohan tässä tapauksessa olisi postitus maksanut? Mikähän olisi ollut vaihtoehto? Tyyppi heittää tavaran ikkunasta pihalle vai mikä tapa ei aiheuttaisi kympin vaivaa? Nyt en kyllä saa unta.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Jos postituksista riittää sanottavaa novellin verran niin en taida jaksaa asioida. Jos jotain ostan niin nouto. Mielellään vaan hinta, osoitetiedot ja kyllä/ei vastaukset, minua ei kiinnosta onko teillä eläin- vai maatalous ja mikä on partikkelin mitta kainalosta Merkuriukseen. Kauheeta kun en ehtinyt postiin oli korvalääkäri ja miehellä rotarit - too much information.
Minusta taas ovat parhaita ja valitettavan harvinaisia ne ilmoitukset, joissa on perusteelliset tiedot! Pahimpia taas ne, joissa ei kerrota mitään, ja tietoja saa lypsää yksi kerrallaan. Ei se haittaa, jos on liikaa tietoja - hyppään yli ne, jotka eivät itseä kiinnosta - mutta jos jotain tarvittavaa tietoa ei ole, niin se hidastaa asioita ja voi estää koko hyvän kaupan.
Ja se kiusallinen ilmiö, joka tässäkin ketjussa on jo tullut esille: Jos yhdessä viestissä kysyy kahta tai useampaa asiaa, myyjä vastaa vain yhteen. Ja taas saa tentata kuin poliisikuulustelija.
Ei sillä, että sinun mieltymykset olisivat jotenkin huonommat kuin minun. Mutta tästä opimme taas, että kaikkia ei voi miellyttää koskaan. Teet millaisen ilmoituksen tahansa, jonkun mielestä se on aina huonoin mahdollinen ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, olin itse hiukan huono myyjä viime ja tämän viikon aikana. Myin torissa yhden isomman tuotteen, johon olin kirjoittanut vain nouto. Tuote oli kauan myynnissä ja sain kyselyn, postitanko ja ajattelin että kukaan muu ei sitä ole kysellyt, selvitän postien hintoja ym vaikka olikin hieman hankala postitettava. Sovittiin ostajan kanssa postituksesta ja hän maksoi viikonloppuna tuotteen posteineen tililleni ja se näkyi maanantaina minulla.
Olin tiistaina kaupungissa ja yritin tosissani ehtiä postittamaan tuotteen, mutten vain mitenkään ehtinyt. Olin lapsen kanssa sairaalassa tutkimusjaksolla, aika venyi reippaasti yliajalle, jonka jälkeen piti juosta lapsi päiväkotiin ja itse töihin. Ennen sitä piti vielä nopeasti luovuttaa pari muuta myytyä tavaraa, jotka tultiin noutamaan ja ostamaan tälle postitettavalle tuotteelle pakkausmateriaalit.
Pahoittelin tietysti ostajalle ja mieheni lupasi viedä tuotteen postiin keskiviikkona töidensä jälkeen. Mies joutuikin jäämään ylitöihin ja posti oli jo kiinni kun pääsi pakettia viemään. Taas pahoittelua ostajalle ja alkoi jo hävettää ja mietin, pitääköhän minua ihan huijarina, yritin tämän välttääkseni pitää ostajan tilanteen tasalla koko ajan, vaikka hävetti. Ja jatkuvasti pahoittelin, kun kestää.
Tänään sain kuitenkin paketin matkaan ja laitoin heti ostajalle kuitista kuvan ja seurantunnuksen ja monesti olen pahoitellut hänelle, kun kesti saada tuote postiin. En kylläkään sanonut hänelle mistään sairaalajaksoista tmv, ainoastaan todella tiukasta aikataulusta ja ylitöistä, jotka pitivät paikkansa, mutta ilmeisesti suosittu tekosyy nettihuijareilla. Kyllä hävettää tämä oma hitaus tässä asiassa.
Hmm, ei minusta parin päivän sisällä postittaminen ole mitenkään hidasta, vaan ihan normaalia. Joskushan pankkisiirtokin voi kestää pari arkipäivää, ja ostajan pitää varautua siihen mahdollisuuteen. Joillakin on pitempi matka postiin, eikä moni varmaan halua lähteä erikseen pelkästään postiin, vaan mielellään yhdistää sen muihin asiointireissuihin. Toimit mielestäni ihan ajoissa, ellette olleet erikseen sopineet, että postitat tiistaina.
Itse ostajana rupeaisin ehkä parin viikon päästä kyselemään, jos tavaraa ei kuulu :) Jos ostoksella on kiire, ensisijaisesti en osta sitä yksityishenkilöltä postitse. Mutta jos täytyy, niin etukäteen teen selväksi kiiretilanteen, sovitaan postituspäivästä ja lähetyksen seurannasta, ja katsotaan onko sama pankki tai muu nopea maksumahdollisuus.
Hyvä ettet ostanut, kuulostaa ihan samantyyppiseltä kuin huijari, jolta työkaveri oli ostamassa mattoa. Rahat meni, mattoa ei työkaveri saanut koskaan. Toimintatapa oli ihan samanlainen: tarjoaa edullisesti juuri sitä, mitä ostaja on ilmoituksessaan halunnut, ja asuu toisella puolella Suomea, joten nouto ei tule kyseeseen. Alkaa painostaa ostajaa maksamaan pian, ja lähettelee viestejä monta kertaa, kunnes ostaja maksaa, hirveä kiire tuntuu olevan. Sitten kun on raha tilillä niin myyjästä ei enää kuulu mitään, vaikka on luvannut laittaa paketin lähetystunnuksen viestillä.
Sen verran oli työkaveri saanut selville jälkikäteen, että sama nainen oli tehtaillut noita huijauksia paljonkin, ja aina sama toimintatapa... Kannattaa vaan uskoa omaa intuitiota, jos tulee fiilis että tässä on jotain mätää.