Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut muuta ongelmaa kuin kerran lasten vaatteet olivat homeessa, ei näkyvää, mutta varmaan säilytetty ulkovarastossa tai jossain homekodissa josta haju oli jäänyttä, näitä pesin ja kuivaus ties kuinka monesti, että haju vihdoin lähti, en viitsinyt heittää roskiin, kun kyseessä oli jätesäkillinen ehjää mutta haisevaa vaatetta....
Kun liotat tuoksuvia vaatteita etikkavedessä vuorokauden verran ja peset sen jälkeen vaatteen ohjeen mukaan, hajut lähtee. Netistä löydät tarkemman laimennusohjeen. Kokeilin ja oikeasti toimii. Ulkovarastossa olin säilyttänyt vaatteita ja haisivat pahalle. Nyt hajuttomia. Pesukoneessakin kannattaa käyttää etikkaa huuhteluaineena, eivät tuoksu etikalle kuivuttuaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuli aika absurdi fiilis, kun halusin ostaa setin tietynlaisia vaatteita. Kirjoitin selkeät väritoiveet ja esimerkkikuviakin oli monta. Ja kirjoitin myös, mitä en halua, jottei kukaan tuhlaisi omaa ja minun aikaani turhaan. Sainkin päivän aikana paljon tarjouksia, mutta yhdessäkään ei ollut toivomiani värejä vaan niitä, joita nimenomaisesti olin halunnut välttää. En tiedä, mitä vastaisin näille ihmisille. "Ei kiitos, luitko ilmoitustani ollenkaan?"
Minäkin olen todennut omasta kokemuksesta että suurin osa ihmisistä ei kuuntele/lue tai ymmärrä kuulemaansa/lukemaansa, joten ei kannata koskaan kertoa MITÄ EI HALUA. Sen varmasti saat mitä et halua. Ihmiset on yksinkertaisia. Oma äitini oli ulkomailla lomalla ystäviensä kanssa ja soitteli että mitä lapsenlapselle vois ostaa. Erehdyin sitten kertomaan painokkaasti että ei ainakaan "sitä eikä tätä". No juuri ne hän sitten toi ja käyttämättä jäi. Silmät kirkkaina väitti että niitä olin pyytänyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tajua tuota "jobbari"-juttua. Jos joku ostaa sulta tavaran, se on silloin sen ihmisen omaisuutta ja hän saa myydä sen jos haluaa. Jos hän pyytää isompaa hintaa kuin sinä, se varmaan harmittaa, mutta kannattaa sitten laittaa tarpeeksi iso hinta myydessä ettei tarvitse kärvistellä että olisin saanut enemmän.
Jos joku tienaa rahansa sillä että myy tavaraa eteenpäin kirppiksillä, niin sehän on ihan rehellistä toimintaa. Eri asia jos myisi varastettua.
Itse annoin joulun alla erinäisiä tavaroita ja vaatteita niin lapsille kuin aikuiselle, sellaisille, joilla on oikeasti tarvetta. Olivat ihan rahanarvoisia, esim. pleikkaripelejä ja uusia talvitakkeja.
Kaikki meni mielestäni muutoin oikeasti käyttöön, kunnes eräs sitten haki isomman satsin tavaraa, lähes 200e edestä. Sähköpostilla ensin kertoi vaikeuksistaan ja miten tulee lapsille ja vaimolle lahjaksi jne. Jonossa oli pari ihmistä, mutta tämä kysyi ekana niin lupasin tälle. Paikan päällä tuli vähän outo fiilis tyypistä. Olisi pitänyt luottaa intuitioon.
Seuraavana päivänä suurinosa oli sitten myynnissä monella eri sivustolla. Olin niin käämeissäni, että toivotin viestillä ihan hemmetin hyvää joulua koko saakelin perjeelle. Ei mua harmittanut saamattomat rahat, vaan se, että joku jobbas kamat myyntiin omaan taskuun valehtelemalla, eikä ne mennyt sitten oikeasti niitä tarvitseville.
Enää en lahjoita muuhun kuin eläinsuojeluyhdistykselle kipparille.
Itse saan jatkuvasti lahjoituksia ystäviltäni. Ja myyn valtaosan.
Ajattele positiivisesti,pääsit eroon.
Ei se myyminen ole mitään herkkua.
Olin myymässä tv-tasoa, hinta 35e ja vain nouto. Eräs rouva sitten ilmottautui ostajaksi, sovittiin noutopäivä. Laitteli viestiä että on matkalla ja sitten alkoi sanomaan että hinta voisi olla kylläkin 25e kun hän joutuu niin kaukaa 40km päästä tulemaan hakemaan tv-tasoa. En suostunut, sanoin että on kyllä ollut tietoinen missä taso sijaitsee ja hinnaksi sovittiin 35e. Maksoi kyllä sitten.
Mulla oli myynnissä 21kpl joulukortteja, käyttämättömiä, puolet erikoisemman mallisia. Hinta 2e yhteensä. Joku yritti tingata hinnasta euron pois. Miten ihmiset edes kehtaa? Menivät kaupaksi tuolla hirveän kalliilla 2e:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa
Seuraavana päivänä sain taas soiton Matkahuollosta, nyt oli se toinen virheellinen paketti tullut ja selitin viime päiväisen puhelun tämän kertaiselle virkailijalle. Hän ihmetteli asiaa ja sanoi, että hän laittaa tämän paketin sille henkilölle tietysti, jonka tiedot olen itse kirjoittanut, olisi kuulemma pitänyt edellisenkin paketin kanssa toimia niin.
Jatkuvasti tässä olin yhteydessä kioskin, Matkahuollon ja molempien ostajien kanssa ja pidin heidät ajan tasalla asian kulusta.
Seuraavana päivänä sitten sain ensimmäiseltä ostajalta viestin, että hänelle oli tullut molemmat paketit, se omansa sekä tämän toisen henkilön paketti. Pyysin tietysti palauttamaan väärän tuotteen kioskille, kun olin sinnekin jo ollut yhteydessä ja sopinut valmiiksi, että ostaja voi vain tiputtaa tavaran sinne paketissa, niin kioski hoitaa loput, mutta sitten meni vaikeaksi.
Ostaja ei millään suostunut palauttamaan väärää tuotetta, vaan oli sitä mieltä, että hänen kuuluu saada pitää se, kun oli niin kauheasti stressiä tästä pakettien ristiin menon vaarasta. Toinen ostaja tietysti alkoi jo hermostua, kun oli ostanut tuotteen syntymäpäivälahjaksi ja oli vaikeasti löydettävä tuote, tarjouduin tottakai palauttamaan hänen rahansa ja jatkamaan itsekseni sitten tappelua tämän ensimmäisen ostajan kanssa, mutta hän todellakin tahtoi sen tuotteen ja sanoi odottavansa päivään x asti, ratkeaako tilanne.
Tilanne ei meinannut millään ratketa, ensimmäinen ostaja, jolla oli molemmat tavarat, oli todella laiska vastailemaan ja erittäin haluton palauttamaan tavaran kioskille. Kun lopulta hän taas vastasi puhelimeensa, uhkasin häntä rikosilmoituksella, jos ei sen päivän aikana palauta tavaraa kioskiin, hän viimein palautti sen. Sen jälkeen sainkin ihan kunnolla kiukkuisia viestejä häneltä, miten olen p*ska myyjä, k*settaja jne. Lopulta onneksi tämäkin tuote päätyi sen maksamalle henkilölle, mutta olipahan show.
Kun tilanne oli ohi, olinkin vielä yhteydessä kioskiin asiasta ja sain lahjakortteja hyvityksenä, olikohan 30e:n edestä. Tarjosin sitten puolia tuosta summasta tälle ostajalle, joka meinasi jäädä ilman tuotettaan, mutten todellakaan tuolle ensimmäiselle ostajalle.
Jopa oli ihmeellinen ostaja, ei tietenkään väärään osoitteeseen tullutta pakettia tai kirjettä saa pitää, ei sitä saa edes avata kirjesalaisuuden mukaan!
Tätä hän ei millään meinannut käsittää, hänen mielestään se tavara olisi kuulunut korvauksena mielipahasta hänelle. Oli tosiaan vaikeasti löydettävä ja haluttu tuote, olisi varmaan myynyt sen hyvään hintaan jos jostain ihmeen syystä olisin suostunut.
Unohdin kirjoittaa tuohon viestiini vielä sen, että hän alkoi uhkailemaan minua rikosilmoituksella, koska kuulemma k*setin häntä. En tiedä tekikö oikeasti, ainakaan ei mitään ole kuulunut ja aikaa on kulunut jo hyvän aikaa.
-Lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kauppatapa, että:
- Ei mitään "varauksia"
- Ensimmäinen, jonka kanssa kaupasta saadaan järkevä yhteisymmärrys, saa tavaran. Eli käy noutamassa ja maksamassa sovittuun aikaan mennessä.
- Jos ei hae sovitusti tai yrittää vielä tingata, jää sen ostajan kanssa siihen.
- otan yhteyden seuraavaan, että kiinnostaako vielä ja pyrin kauppoihin sen kanssa.Nuo kerron aina ostajalle, että tietävät pelisäännöt eikä turhia sähläreitä sitten enempää kiinnostakaan.
Mitään säätöjä en ala tekemään ja onkin hyvin sujunut tähän asti.
Pakko kommentoida tuota varaamista. Itse olen kanssa laittanut ilmoituksiin, että menee nopeimmalle, ei varauksia. Ja silti, vaikka kuinka usein ilmestyy joku, joka haluaa varata kahdeksi viikoksi ja sitten suuttuu kun se ei käy! Haluan saada asiat hoidetuksi nopeasti enkä joutua siihen, että ensin odottelen ikuisuuden ja sitten toinen tekee oharit. Ei kaupatkaan pidä parin viikon varauksia.
Vierailija kirjoitti:
Facebookin marketplacessa on muuten se hyvä puoli, että jos laittaa ilmoituksen suoraan sinne eikä mihinkään ryhmään, niin sieltä voi ihan oman mielensä mukaan valita asiallisimman oloisen ostajan jos kiinnostuneita riittää, eikä tarvitse mennä jonkun ryhmän av-yv-jono-säännöstön mukaan.
Just myin yhden keittiölaitteen, josta sain päivässä parikymmentä viestiä. Varasin ekalle joka osasi edes tervehtiä viestissään eikä heti tingannnut.
Totta. Tuo on ollut valtava parannus kun ei tule typeriä riitoja jonoista ryhmissä eikä tarvitse myydä nopeimmalle, vaan voi valita asiallisen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset käsittävät usein noudon niin, että saavat valita paikan, josta noutavat.
Kerran annoin ilmaiseksi uudet (vielä muoveissa olevat) verhot, ja tyyppi laittoi halusi että tuon ne rautatieasemalle. :D
Tämä! Itsekin myin verhoja, tyyliin muutamalla eurolla kun tein muuttoa, yksi ostaja kiinnostui kovasti ja ensin tuli paljon tarkentavia kysymyksiä joihin sitten vastailin, jonka jälkeen ilmoitti että ostaa verhot jos voin tuoda ne toiselle puolelle kaupunkia. Sanoin että nouto onnistuu vain kotoani, kysyi "eikö edes keskustaan voisi tuoda" (ei ollut menoa sinne) ja lopulta perui kaupan. Seuraavalla viikollakin vielä laittoi viestiä että "ilmoita jos olet tulossa täällä päin käymään". Vein verhot kierrätyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Myin yhtä tuotetta fb-kirppiksellä. Puolituttu varasi sen ja tuli hakemaan. Kun tuli ovesta sisään, alkoi itkeä ja avautua jostain parisuhdedraamasta. Itki ja vollotti ja selitti puolisen tuntia. Kun "rauhoittui", otti tuotteen ja aikoi lähteä kotiin. Siinä vaiheessa sanoin että se maksaa 20 €, onko se ok hinta. Hämmentyi ja meni happamaksi, sitten lopulta maksoi sen, eikä enää perhedraama masentanut.
Hahhah, paransit sekunnissa masennuksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon kirppistavaraa myyneenä eniten otti päästä ne monen päivän varauksia pitävät ostajat . Lopulta eivät tule noutamaan lainkaan .
Myös nuo FB kirppistavaraa säännöt saavat aikaan monenlaista shaibaa .
Lopetin kaikki ja nakkaan roskiin merkkivaatteita ja kenkiä . Sinne meni mm. Parajumpers Kodiak takki 👌
En vie vaatekeräyksii edes piruillakseeni , en ala hyväntekijäksi . My monet my choise.hyvä, minä nimittäin pengon roskat, ja olen usein saanut ilmaiseksi merkkivaatteita sieltä. sellaisia mihin ei itselläni olisi varaa. Joten Kiitos vaan!
No harvemmin molok systeemistä kukaan penkoo mitään . Varmuuden vuoksi leikkelen saksilla ne rikki , ei onnistu edes korjaus .
Mitä?? Varmuuden vuoksi, ettei kukaan vain hyödy tavaroista, jotka sinä HEITÄT POIS? Miten sairas voi ihminen olla?
Kerro minulle mikä siinä on sairasta ? Minusta on outoa että kaikenmaailman lokkeilijat yrittävät hyötyä ilmaisesta tavarasta tai vaatteista . Minusta on sairasta varastaa kirpparilta , vaihtaa hintalappuja , tekeytyä vähävaraiseksi. Kuule olen tehnyt hyväntekeväisyyttä mutta pikkuhiljaa alkoi nuppia jumittamaan ihmisten EPÄRehellisyys !!! Tai ne jotka päiväkausia pitivät varauksia, tekevät ohareita . Luotat ihmisiin joille kerrot osoitteesi ja puhelinnumerosi joten luojan kiitos ettei joku sekopää tule ja keikkaa kämppää tms.
Siinä sulle sairasta .Molemmat on sairasta. Sairaalloinen kieroilu ja epärehellisyys SEKÄ käyttökelpoisen tavaran tuhoaminen vain siksi, ettei kukaan "lokki" pääse siitä vahingossa hyötymään.
Olen edelleen sitä mieltä että minulla on oikeus tehdä tavaroilleni mitä haluan pidit siitä tai et .
Olen myös nähnyt ja kokenut huonoa taloudellista tilaa omassakin elämässä , tiukassakin tilanteessa ihminen sopeutuu ja priorisoi rahansa ja koskaan en hakenut ilmaisua vaatteita tai muita hyödykkeitä . Jotkut ajeli hienolla autolla ja söivät kaurapuuroa sekä hyödynsivät ilmaiset vaatteet joko itselle tai myyntiin .Kunhan oli se hieno auto alla ( ihan lähipiirissä tapahtunutta ) Kato ahneus on yksi kuolemansynnistä ja aika moni meistä muuttuu ahneiksi ja itsekkäiksi . Kuten sanoin olen lahjoittanut paljon mutta ne tavarat myytiin eteenpäin . Että oliko se jätä niin suurikaan sitten. Itse olen raivannut tieni tähän päivään ja palkkatasoon joten Peace 👍Niin, minä ajattelen tuota käyttökelpoista tavaraa enemmän ympäristön kannalta kuin sen, kuka ihminen ansaitsee mitäkin ja kenellä on tarpeeksi suuri hätä ollakseen käytettyjen housujen, suksien tai tarjoilupöydän arvoinen. Reduce, reuse, recycle. Toivottavasti teet rikkomallesi tavaralle edes jälkimmäisen.
Kyllä kierrätän: polttojätteeseen. Veikkaan että olen ympäristöystävällisempi kuin ne ihmiset jotka ajavat hakemaan tavaraa pitkiäkin matkoja tai pyytävät lähettämään tuotteita toiselle puolen Suomea jopa . Joten älä länkytä ympäristöasioista .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset käsittävät usein noudon niin, että saavat valita paikan, josta noutavat.
Kerran annoin ilmaiseksi uudet (vielä muoveissa olevat) verhot, ja tyyppi laittoi halusi että tuon ne rautatieasemalle. :D
Tämä! Itsekin myin verhoja, tyyliin muutamalla eurolla kun tein muuttoa, yksi ostaja kiinnostui kovasti ja ensin tuli paljon tarkentavia kysymyksiä joihin sitten vastailin, jonka jälkeen ilmoitti että ostaa verhot jos voin tuoda ne toiselle puolelle kaupunkia. Sanoin että nouto onnistuu vain kotoani, kysyi "eikö edes keskustaan voisi tuoda" (ei ollut menoa sinne) ja lopulta perui kaupan. Seuraavalla viikollakin vielä laittoi viestiä että "ilmoita jos olet tulossa täällä päin käymään". Vein verhot kierrätyskeskukseen.
Niin tuttua. Sitten hirveä vääntö, että kai ne nyt voi tuoda edes paikkaan X tyyliin keskiviikkona klo 15.05. Ei, en lähde kahden euron tavaraa tuomaan puolen tunnin matkan päähän, varsinkin kun ilmoituksessa luki NOUTO.
Ei mitenkään erityisen outo, mutta myin torissa lastenrattaita ja koska niiden myymisellä ei ollut kiire, asetin ihan hyvän hinnan. Ensimmäinen kyselijä tarjosi kolme kertaa vähemmän, ei siinä, ainahan saa tarjota. No vastasin sitten, että ei ihan sillä lähde. Seuraavaksi saan sitten lukea, kuinka hänellä ei ole varaa kalliimpiin ja lapsi tarvitsee rattaita just heti. Ikävä tietysti hänelle, mutta minusta on hieman omituista yrittää vedota tuolla tavalla ja "kerjätä sääliä". Olkoonkin että tunsin itseni hieman tunteettomaksi, kun ajattelin että ei ole minun ongelmani ja koska en kehdannut sitä suoraan sanoa, jätin vastaamatta. Toinen ostajaehdokas varasi ja koska ei tosiaan ollut kiire, suostuin varaamaan. Sovittiin haku viikon päähän ja myöhemmin vielä tarkennettiin sunnuntai-iltapäivään. No, koko sunnuntain odottelin, eikä tyypistä enää kuulunut. Jokseenkin ärsytti kun meni päivä ihan turhaan odotellessa. Myöhemmin sain rattaat myytyä ja ostaja tuli sovitusti hakemaan, maksoi mukisematta summan ja oli ilmeisen tyytyväinen.
Itse en ymmärrä sitä, että kirppiksellä myydään perus h&m ja muita vastaavia ketjuliikkeiden vaatteita ihan ylihinnalla. Siis sillä tavalla että pari euroa kun laittais lisää, niin sais kyseisen vaatteen uutena kaupasta.
Se on myös outoa, kun fb:n roskalava-ryhmissä ihmiset kyselee, ettei kellään sattuis mikroa/jääkaappia/tietokonetta/sohvaa lojumaan missään ylimääräisenä ja luulis että näissä tapauksissa myös sitten kelpaisi! Jos ilmaisena saa, niin ei voi vaatia että tuote on uudenveroinen.
Käytössä ollut dildo samaan hintaan kuin uutena saisi.. Hyi h@!*!@@!!
Myin kasaan taitettavia muuttolaatikoita puoleen hintaan ostohinnasta, yhdessä muutossa käytössä olleita, oli ihan jees hinta. Ostaja miettii ja venyy ja vanuu sen kanssa montako ottaa. Olen kärsivällinen, annan rauhassa miettiä ja vastailen kysymyksiin laatikoista, joista tosin tarkat tiedot oli jo alkuperäisessä ilmoituksessa. Ostaja varaa 5kpl näitä ja sanoo, että veljensä noutaa. Hyvä, veli tulee, maksaa, lähtee pois.
Ostaja keksiikin noudon jälkeen, että haluaisi sittenkin vielä lisää. No eipä se mitään, vähän kyllä ärsytti jo tässä vaiheessa, että teen ylimääräisen keikan kaupalle, minne oltiin sovittu nouto. Ostajaa ei näy siihen kellonaikaan kun ollaan sovittu. 5min jälkeen laitan viestiä ja kysyn missä on, ei mitään vastausta. Mieheni menee kauppaan, kun minä jään odottamaan ostajaa, päätän että odotan vielä siihen asti kun mieheni palaa. 20min sovitun noutoajan jälkeen ostaja tulee paikalle, tässä kohtaa miehenikin tulee jo kaupasta. Ei mitään pahoittelua myöhästymisestä. Sitten ei tee elettäkään nostaakseen itse laatikoita meidän autosta hänen autoonsa, avaa vain oman autonsa oven. No me laitetaan laatikot sitten autoon. Eikä elettäkään tee maksaakseen, saan kaksi kertaa asiasta sanoa nätisti ja kolmannen kerran ärstyneesti, ennen kuin saan rahan käteen.
Lopuksi ostaja vielä huikkaa: "On tämä kätevää tämä Facebook -ostaminen!" Vähän eri mieltä oltiin.
Tää tapahtui Facebookin sellaisessa 'annetaan ilmaiseksi' ym ryhmässä pari kuukautta sitten missä yks yksinhuoltaja nainen vinkui että tarvii pyykinpesukonetta ja astianpesukonetta kun tuli ero eikä hän saanut niitä mukaansa ja uudessa kämpässä ei niitä ollut. (en tiiä eikö ollut varaa ostaa mikä hassua kun käyttää kalliita vaatteita ym / kalliita meikkejä) Hän muutenkin kaipaili sisustustavaraa (pelkkä musta, harmaa ja punainen kävi vaan) ja kertoili kaipailevansa myös kattolamppuja. Yksi ihminen sitten sanoi että hänellä olisi sellainen spottikatto valaisin jonka voisi antaa ja tää nainen sit kysyi että "jaa sellainen mihinkä tarvii kiinnike kiekon niin ei kiitos. En ala osteleen sellaisia" ja oli muutenkin töykeän oloinen ihminen. Joku olisi antanut hänelle astianpesukoneen, mutta ei kelvannut kun kuulemma liian 'vanha'. Vieläkin hän kyselee pesukoneita siellä ja muuta tavaraa, mutta uskon että kukaan ei hänelle tuu tarjoamaan enään mitään kun ei neidille kelpaa.
Samaisessa ryhmässä eräs suht varakkaan oloinen ihminen kyseli/vaati pöytää ja mikään mitä ihmiset tarjosivat eivät kelvanneet. Haki/kyseli myös ilmaiseksi arvokasta lasitavaraa (sarpaneva ym)
Mutta itelle oudoin oli ehdottomasti kun kauppasin facen kirpparilla Harry Potterin koko kirjasarjaa + elokuvat mukaan (myös se uusin kirottu lapsi tuli mukaan) ja pyysin muistaakseni koko satsista 30 euroa koska kaikki uudenveroisia. Siellä sitten yksi sanoi että varaa ja tulisi hakemaan kun asuu samassa kaupungissa. Meni viikko, ei kuulunut mitään ja kyselin sitten että ottaako vai ei, mutta ei vastausta (näki kyllä viestin) sanoin sitten että en myy hänelle ja jopas! Heti tuli viestiä jossa mua haukuttiin. Sitten heti perään tuli anteeksipyyntö ja väitti että hänellä on asperger jonka takia sanoo mitä sattuu. Vitutti ja rankasti koska mun pojalla on asperger ja ei hän kyllä vetoa siihen aspergeriin jos joskus on huono päivä ym. No tää ihminen haki ne kaikki ja oli ihan ok. Mutta outoa oli silti
Joskus nuorempana möin unisex laskettelutakkia ja tyyppi kovasti pohti nähtyään ja soviteltuaan takin, muttei ostanut. Myöhemmin illalla soitti ja olisi halunnut treffeille kanssani, kun oli kuulemma niin yksinäinen. Aikanaan tarjottu ostosten maksua muulla kuin rahalla esim. kerran omenakuormalla. Naisten kenkiä joskus myydessä sai erään vakiläähättäjän, joka soitteli tiuhaan, puhelun alku oli aina tarkkaa kyselyä tuotteesta ja sen jälkeen alkoi puuskutus. Nuo kaikki tapauksia keltaisen pörssin ajalta. Nykyisin ikävimpiä ostajia ovat henkilöt, jotka eivät saavu sovittuun kohtaamispaikkaan tai antavat odotuttaa itseään vaikka koko päivän ja esittävät korkeintaan heikon selityksen ja sen perään koittavat sopia uutta hakuaikaa.
Eräässä puutarharyhmässä ilmoitin antavani tiettyjä kasveja. Yksi mummo tuli hakemaan ja paikanpäällä totes, ettei haluakaan niitä vaan noita toisia!
Sama kuin, jos haluan antaa pöydän ja tyyppi haluaakin ottaa sohvan!
Olin antamassa ilmaiseksi Electroluxin kahvinkeitintä joka ostettiin ns 'hätävaraksi' kun vanha moccamasterimme sanoi sopimuksen irti (ostimme uuden Moccamasterin sitten) ja Facen annetaan ryhmässä sanoin että annetaan Electroluxin kahvinkeitin joka alle puoli vuotta vanha, takuuta jäljellä ja hyvin toimiva laite. No montakin kiinnostui, mutta se kuka ensimmäiseksi varasi niin sovittiin hänen kanssaan haku. Hän tuli ja sanoi että mun on keitettävä hänelle kahvit tällä laitteella etten vain kuseta häntä jos ei toimikaan (mikä naurettavaa koska eri asia olisi ollut jos olisin ollut myymässä sitä kahvinkeitintä enkä lahjoittamassa) no keitin sitten ja hän totesi että on hyvät kahvit ja että hän ottaa tuon. Hän sitten huomasi meidän moccamasterin ja sanoi erittäin kimittävällä äänensävyllä "minä haluan tuon moccamasterin" johon naurahdin ja totesin että en ole sitä ilmaiseksi antamassa. Tämä arviolta 50 vuotias nainen alkoi polkea jalkaa lattiaan ja alkoi itkeä että hän haluaa moccamasterin. Meinasi käydä kiinni, mutta onneksi mies tuli just silloin kotiin. Hän muuttui salamana todella aurinkoiseksi ja otti sen Electroluxin keittimen, pesi sen pannun ja heitti sen suodatinpussin roskiin ja lähti kikattaen pois. Oli kyllä todella hämmentynyt olo jos totta puhutaan. Onneksi mies tosiaan tuli paikalle, en tiedä mitä olisi tapahtunut. Kyselin sitten ihmisiltä tästä naisesta kun pieni paikkakunta kuitenkin jolla asutan ja selvisi että tällä naisella oli pahoja mielenterveysongelmia ja kuulemma inhosi ylikaiken naisia :D