Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.
Ehkä kahvipaketti on jotenki vähemmän rahaa. Tuskin kukaan siitäkään pahastuu, että sanot noutaessa ettei nyt sattunut olemaan kahvipakettia, mutta käy itse ostamassa ja annat sen vitosen.
Rasittavinta on ehdottomasti myyjän odotuttaminen. Melkein voisi ennen sovittua tapaamista vannoa, että ostaja laittaa viestiä myöhässä siitä, että myöhästyy entisestään. Missä on moraali? Sitten kaiken lisäksi ruvetaan pokkana ehdottamaan tavaran jo ennestään halvan hinnan halvemmaksi mitä se on tai aletaan vasta pohtimaan, kelpuuttavatko he (erinomaisessa kunnossa olevaa/uutta!) tuotetta laisinkaan, vaikka ovat yhteydenotossa selvästi kertoneet haluavansa OSTAA tuotteen. Hohhoijaa.
Olen nainen, ja 95% tuotteideni ostajista ovat olleet miehiä. Ovat kyllä tuotteet ostaneetkin, mutta välillä ihmettelen mihin mies nahkasaappaita tarvitsee. No, eipä ole minun asiani.
Vinkkinä teille, joita ovat hullut tavoitelleet mitälie pervouksia varten: sopikaa tapaaminen julkiselle paikalle, kuitenkin lähelle kotianne vaivan minimoimiseksi. Ja älkää missään nimessä suostuko tossuteltavaksi jonkun halvan/ilmaisen tavaran takia (viittaan heihin, jotka ovat suostuneet sopimaan 3 x uuden tapaamisen "ostajan" kanssa).
Vierailija kirjoitti:
No ei mitään kovin omituista, mutta viime kesänä myin parvekelaattoja facebookin kierrätysryhmässä. Siihen muodostui heti jono ja ekan varaajan kanssa sovittiin nouto seuraavalle päivälle. Yöllä heräsin puhelimen piippauksiin, joku mies oli perustanut ryhmän "parvekelaatat" facebookiin. Pommitti siellä, että milloin voi hakea ne laatat. Hän ei ollut siis mennyt tavalliseen tapaan jonoon. Oli aikamoinen työ selvittää, etten myy niitä hänelle jonon ohi.
Ihan omaa typeryyttäsihän tää on. Olet laittanut parvekelaattasi myös kätevästi yhden napin painalluksella Marketplaceen, josta ostaja sen löytäessään laittaa sulle yv:n. Fb luo automaattisesti tämän yv:n teidän kahden ryhmäksi jonka nimenä on luonnollisesti "parvekelaatat". Ostajalle ei myöskään Marketplacessa näy mitkään jonotukset tai kommentit, ainoastaan ilmoitus, joten mistähän hänen olisi pitänyt ymmärtää olla "tavalliseen tapaan jonossa".
Myin taannoin saumuria tori -palstalla. Laitoin hinnaksi vain parikymppiä, koska se oli jäänyt paljolti käyttämättä. Kunnossa se oli.
Ensin tuli valtavat määrät kyselyitä tyyliin: Onko kone kunnossa? (Oli mainittu ilmoituksessa), Voinko lähettää sen? (Ilmoituksessa luki nouto) , Onko ohjekirjaa? (mainittu ilmoituksessa), jne. loputtomiin.
Sitten alkoi olla näitä: Voitko tuoda koneen Tampereelle? (Öh, sinne on täältä yli 100 km, joten en), Voitko tuoda koneen Seinäjoelle? (En todellakaan lähde Pohjanmaalle ajelemaan, minullahan menisi bensoihin enemmän kuin saisin koneesta)
Kyllästyin myyntitouhuihin netissä. Kun otin kirpparipöydän, panin koneen kaksinkertaisella hinnalla (ihan piruuttaan) pöytään. Se meni toisena myyntipäivänä. :D
Ei turhaan sanota auton ostajiakaan renkaan potkijoiksi, sillä ihmisten olisi syytä ensinnäkin lukea ilmoitus huolella ja miettiä sen jälkeen, onko minulla todellinen aikomus ostaa, pystynkö noudattamaan myyjän toiveita tavaran noudon suhteen, eikä perhana kysellä turhia.
Laitoin kerran myynti ilmoituksen 50" telkkarista. Vain nouto. Joku mies laittoi viestiä ja kauheena koitti tingata.. Sanoin että on kuule jo niin halpa ettei euroakaan tule pudotusta.. Vastasi kuitenkin että ostaa sen.
Vastasin että hieno homma ja kysyin milloin tulee hakemaan. Vastasi että voisinko tuoda sen tänne Ouluun kun ei millään jaksaisi lähteä mihinkään.. Sanoin että sopii jos maksaa muutaman kympin bensarahaa.. Ukko vaikutti olevan ihan ihmeissään että mitä, miksi.. mikä bensaraha...
Mun ois siis pitäny lähteä noin 200km päähän viemään ilmaiseksi telkkaria.
No ei tullut kauppoja ja jonossa oli jo muitakin kyselijöitä, telkkari lähti seuraavan kysyjän matkaan, joka asiallisesti haki telkkarin vielä samana päivänä ja vieläpä ihmetteli siinä että miten raaskin niin uuden telkkarin myydä noin halvalla.. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.
Tämä on hyvä pointti. En ole ajatellut asiaa noin, mutta olet oikeassa. Mä olen kerran pyytänyt kahvipaketin, ja sainkin sen, mutta en pyydäkään enää :). Olen nähnyt sellaisiakin myynti-ilmoituksia, että pyydetään tiettyä vessapaperia Lidlistä. Hankalaa varsinkin heille, joilla ei ole Lidl lähellä. Karkottaa ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉
Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä
Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.
Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.
Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla.
Tuon
Vierailija kirjoitti:
Täysin naisten oma ongelma, miesten tavaroiden kanssa (työkoneet, isotkikin ja kalliitkin) ei mitään ongelmaa.....ikinä
-Varaus maksaa 100e/päivä, menettää jos ei hae/ota, 24h varaus 100e ja viikon varaus 700e, etukäteen
-Haku vain 08-10, odotus yliajalta 250e tunti
-Hinta ilmoitetaan haettuna + toimitettuna (vaikka taxilla/kuriirilla/postilla/rekalla)
-Esim :Makita akkukone setti 800e haettuna ja perille toimitettuna 1500e, saa itse päättää
Koskaan ei mitään ongelmaa kun kaikelle toiminnalle määritetään hinta ja asiakas saa itse päättää, ostaako, varaako, miten pitkäksi aikaa, hakeeko vai lähetetäänkö kotiin....oma valina
Miten sä aiot saada noita varausmaksuja? Joku varaa pari päivää ja häipyy niin, ettet saa enää yhteyttä. Soitatko poliisille vai prätkäjengiläisille?
Ap:n kanssa samoja kokemuksia mukeista. Mukin ostotilanteista siis. noin 5 v sitten keräsin tiettyjä mukeja, esim. Pentikin yhtä sarjaa ja lisäksi harvinaisempia muumimukeja. Muumimuki-ihmiset oli usein aika erikoisia. Jonkin mukin lähtöhinta oli huutonetissä ehkä 10€, ja korotuksiakin oli tullut. Lopulta kun hinta oli jo lähemmäs 30€, myyjän hintavarausta ei ollut vieläkään ylitetty. Mitä järkeä asettaa lähtöhinnaksi kymppi, jos mukia ei suostu myymään alle 30€?
Hohhoijjaa... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mitään kovin omituista, mutta viime kesänä myin parvekelaattoja facebookin kierrätysryhmässä. Siihen muodostui heti jono ja ekan varaajan kanssa sovittiin nouto seuraavalle päivälle. Yöllä heräsin puhelimen piippauksiin, joku mies oli perustanut ryhmän "parvekelaatat" facebookiin. Pommitti siellä, että milloin voi hakea ne laatat. Hän ei ollut siis mennyt tavalliseen tapaan jonoon. Oli aikamoinen työ selvittää, etten myy niitä hänelle jonon ohi.
Ihan omaa typeryyttäsihän tää on. Olet laittanut parvekelaattasi myös kätevästi yhden napin painalluksella Marketplaceen, josta ostaja sen löytäessään laittaa sulle yv:n. Fb luo automaattisesti tämän yv:n teidän kahden ryhmäksi jonka nimenä on luonnollisesti "parvekelaatat". Ostajalle ei myöskään Marketplacessa näy mitkään jonotukset tai kommentit, ainoastaan ilmoitus, joten mistähän hänen olisi pitänyt ymmärtää olla "tavalliseen tapaan jonossa".
Okei?? Mä en ole koskaan kuullutkaan mistään Marketplacesta. Mä kuulun kuuteen eri kaupunginosan (Hki) kierrätysryhmään facessa ja paljon tehnyt kauppaa, ostanut ja myynyt. Tällainen ei ole mulle ennen koskaan tullut eteen. Mutta hyvä kun kerroit, etten tietämättäni näppäile jotain marketplacea. Outo juttu.
Paikallisessa roskalavaryhmässä eräs kyseli valaisimia kasveille, kunnolla ei väliä kunhan toimivat. Laitoin siihen kuvan itselleni turhasta lampusta, ja tämä tyyppi sitten että ihana, paljon maksaa. Vastasin että ei tietenkään mitään. Ihminen ei vastannut enää mitään, ilmeisesti esti minut.
Sitten tietysti kummastuttaa nämä av yv -tyypit jotka ei koskaan laita yv:tä ja tilanne jää roikkumaan. Tällaista on tapahtunut ihan omalla fb-seinälläni, omien kavereitteni toimesta, kun ajattelin muuttoa tehdessäni näyttää myytävät ensin omille fb-kontakteilleni ennen kirpparille laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉
Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä
Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.
Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.
Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla.
Tuon
Jos sinulle ei mene jakeluun se, ettei joku jaksa parin euron tuotteiden takia alkaa kirjeenvaihtoon, niin voi voi. Itse laitan viestin aina vasta siinä vaiheessa, kun tiedän, milloin pääsisin hakemaan. Tyyliin: Moi, haluaisin ostaa tuotteen, voinko tulla hakemaan tänään klo 18 tai viikonloppuna klo 12-13 välillä? Mistä voin hakea tuotteen? Kaikilla ei ole samat tavat, huomattu on! Yksien kuomakenkien myyjänä kyllästyin jo siihen viestien määrään. Ensin joku kysyy kuntoa (joka näkyy kuvassa), onko tahroja, sisämitta jne. Sitten siellä on av ja joku laittaa yv:n, jossa sanoo vain, että on kiinnostunut ostamaan kengät, palaa asiaan myöhemmin. Seuraavassa viestissä kysyy, missä päin kengät sijaitsee. Olet itse töissä ja kun palaat katsomaan viestejä, siellä oli tässäkin tapauksessa turhanpäiväistä lässytystä monta viestiä. Kun saa vastattua, missä kengät on ja kysyy, pystyykö ostaja tulemaan hakemaan, vastaus on, että voiko niitö käydä katsomassa ja sovittamassa ennen ostopäätöstä. Voi jestas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon
Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.
Varsinkin Torissa monet pyrkivät myymään vaatteet, kengät ja muunkin sälän yhden suttuisen kuvan avulla. Ei puhettakaan mitoista ja kokonumeroista. Tavara on kehnon näköistä ja kengät viime vuoden kurassa. Ei kiitos tuollaisia.
Hintapolitiikka on nykyään täysin villiä. Liikun itse lähinnä astia- ja sisustussivustoilla ja moni näyttää ottaneen antiikkiliikkeiden hinnoittelun osviitakseen. "Pieni kolhu" astian laidassa ei muka haittaa mitään. Ei kai, mutta keräilijälle kolhu tekee astiasta arvottoman.
Monet myyjät eivät osaa enää suomen kieltä, he eivät erota, onko kyseessä malja, maljakko vai kulho, tai onko seinätekstiili täkänä, ryijy vai raanu. Samoin tuntuu olevan vaikea erottaa, onko tuote neulottu vai virkattu.
Laitoin kerran parilla kympillä myyntiin esineen, jolle löytyi nopeasti ostajaehdokas. Henkilö kysyi voinko toimittaa esineen läheisen motarin vieressä olevalle ABC:lle niin hän töistä päästyään ja siitä ohi ajaessaan nappaisi sen mukaan. Hänellä ei siis ollut kaupungin keskustaan asiaa, missä minä asuin ja suostuin sitten ajamaan muutaman kilometrin matkan tähän ABC:n pihaan. Oli perjantai-iltapäivä ja sovittuna aikana naista ei kuulunut, yritin laittaa viestiä jne, mutta en saanut vastausta. Myöhemmin illalla tuli pahoitteluviesti, että hän oli päässyt lähtemään aikaisemmin töistä ja kesäloman viettoon ja oli kokonaan unohtanut tapaamisemme ja että vapauttaa esineen jälleen myytäväksi. Öööö, ok? Silloin ärsytti, että miksi tuli hyvää hyvyyttään lupauduttua viemään esinettä yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon
Jos sinulle ei mene jakeluun se, ettei joku jaksa parin euron tuotteiden takia alkaa kirjeenvaihtoon, niin voi voi. Itse laitan viestin aina vasta siinä vaiheessa, kun tiedän, milloin pääsisin hakemaan. Tyyliin: Moi, haluaisin ostaa tuotteen, voinko tulla hakemaan tänään klo 18 tai viikonloppuna klo 12-13 välillä? Mistä voin hakea tuotteen? Kaikilla ei ole samat tavat, huomattu on! Yksien kuomakenkien myyjänä kyllästyin jo siihen viestien määrään. Ensin joku kysyy kuntoa (joka näkyy kuvassa), onko tahroja, sisämitta jne. Sitten siellä on av ja joku laittaa yv:n, jossa sanoo vain, että on kiinnostunut ostamaan kengät, palaa asiaan myöhemmin. Seuraavassa viestissä kysyy, missä päin kengät sijaitsee. Olet itse töissä ja kun palaat katsomaan viestejä, siellä oli tässäkin tapauksessa turhanpäiväistä lässytystä monta viestiä. Kun saa vastattua, missä kengät on ja kysyy, pystyykö ostaja tulemaan hakemaan, vastaus on, että voiko niitö käydä katsomassa ja sovittamassa ennen ostopäätöstä. Voi jestas!
En mä tarkoittanut kirjeenvaihtoa, enkä itsekään suostuisi sellaiseen. Tarkoitin, että jokaisella on aikaa siihen yhteen yv-viestiin, jonka naputtelu vie muutaman sekunnin. Jos joku alkaa säätämään useammalla viestillä, se on hänen tappionsa. Et tainnut oikein sisäistää mitä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjaa... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei?? Mä en ole koskaan kuullutkaan mistään Marketplacesta. Mä kuulun kuuteen eri kaupunginosan (Hki) kierrätysryhmään facessa ja paljon tehnyt kauppaa, ostanut ja myynyt. Tällainen ei ole mulle ennen koskaan tullut eteen. Mutta hyvä kun kerroit, etten tietämättäni näppäile jotain marketplacea. Outo juttu.
Jos facebookkia käytät niin et kyllä voi olla törmäämättä, selaimella tai appsillakaan. Marketplacen kuvake on juuri siinä ilmoitustesi ym. kuvakkeiden vieressä yläreunassa. On ollut jo pitkään. Kun tuotteesi on myynnissä kirppisryhmissä, se joka välissä lykkää sulle tuotteestasi Marketplacen mainosta. Joka kerta ilmoitustasi tehdessä myös kysyy haluaistko ilmoittaa tuotteesi myös Marketplacen puolella. Outo juttu. Ehkä kuusi helsinkiläistä kirppisryhmää on jo tilannetajulle liikaa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon
Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.
Okei. Mutta jos mulla on sellainen työ, että, etten voi naputtaa viestiä missään vaiheessa, jätän av:n laittamatta ja hoidan kirppisostoksia vapaa-ajalla. Pointtihan on se, että myyjä joutuu ihmettelemään kun av:n laittajasta ei kuulu tyyliin kymmeneen tuntiin mitään ja olisi jo tavaralle muitakin ottajia. Kyllä sen myyjän aika on ihan yhtä arvokasta kuin av:n laittajankin.
652 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjaa... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos facebookkia käytät niin et kyllä voi olla törmäämättä, selaimella tai appsillakaan. Marketplacen kuvake on juuri siinä ilmoitustesi ym. kuvakkeiden vieressä yläreunassa. On ollut jo pitkään. Kun tuotteesi on myynnissä kirppisryhmissä, se joka välissä lykkää sulle tuotteestasi Marketplacen mainosta. Joka kerta ilmoitustasi tehdessä myös kysyy haluaistko ilmoittaa tuotteesi myös Marketplacen puolella. Outo juttu. Ehkä kuusi helsinkiläistä kirppisryhmää on jo tilannetajulle liikaa...?
No, en ota kantaa "tilannetaju"-heittoon. Mutta ei ole mitään marketplacejuttua, kävin testaamassa parissa ryhmässä. Käytän läppäriä ja Samsung-puhelinta. Mutta annetaan tämän nyt olla, kun on muuten mukava ja mielenkiintoinen keskustelu, ettei mene liikaa ohi aiheen. Mukavaa Helatorstaita.
Ihan tietämättömyyttäni ja sivistyksen vuoksi kysyisin, mitä kauppapaikkoja ovat tässä ketjussa mainitut lukuisat "nettikirpputorit"? Nämä, missä on käytössä "av" ja "yv".
Tuntuu olevan hirmu paljon vaikeuksia kaupankäynnissä ja niissä on ilmeisesti ostajina ja myyjinäkin melkoisia ihmisvätyksiä.
Itse käytän tori.fi -sivuja kaupankäyntiin. Ongelmia kaupankäynnissä aiheutuu kokemukseni mukaan tietynlaisista tuoteryhmistä. Esim. elektroniikka, olin ostamassa tai myymässä sitä, houkuttelee tosi eriskummallisia persoonia kauppakumppaneiksi. Enimmäkseen myymäni tai ostamani tavarat ovat liikkuneet kaikki ihan normaalisti. Oli kauppakumppani mies tai nainen, nuori tai vanha. Tosin vaatetukseen liittyvät tuotteet loistavat poissaolollaan kaupankäyntkohteistani. Huonekalujen kanssa ei ole ollut ongelmia.