Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt näitä jotka antaa tuotteen kahvipakettia vastaan. Torilla on se annetaan-osio, mut silti pyydetään se kahvipaketti. Se on vaihtamista, ei tuote silloin ole ilmainen.
Ja itse veisin mielummin 5€ kuin lähtisin kaupasta hakemaan jotain Juhlamokka-pakettia mitä nämä aina haluaa, meillä kun ei sellaisia pyöri kotona. Olisi paljon helpompi!
Laitan usein juhla mokka tai 20e.Kummasti ostajat valitsevat sen juhliksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole laillista, ensin ilmotat tv hinta 50, sit kun tajuut että monta kiinnostunutta, nostatkin 70 euroon. On huijausta ja muiden kusetusta. Muutenkin touhusi on ihme adhd sekoilua.
Taidatkin olla joku näistä hupihuutelijoista :)
Tässä viimeisin tilanne, kyseessä mekko mitä myyn parilla eurolla Torissa:
"Hei! Onko tämä vielä myynnissä?"
"On vielä myynnissä"
"Taitaa olla edestä tosi avoin? :)"
"Juu, on melko avoin"
ja keskustelu päättyi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vastauksena nettikirppisilmoituksiini tulee kauhean tunkeileva viesti tyyliin että "moi, tulen huomenna kello 9 hakemaan lautapelin ja maksan 10 euroa". Ensinäkin jos hp. oli 20 euroa niin yleensä voi ystävällisesti tingata ensin eikä vain yksipuolisesti ilmoittaa mitä maksaa ja toiseksi ei voi tuosta noin vain ilmoittaa tulevansa noin 12 tunnin varoitusajalla että tulee huomenna. Ihan kuin myyjällä ei olisi muita menoja.
Jätän vastaamatta tällaisiin viesteihin.
Näitä tulee. Asun ns pullon perällä, eli meille oikeesti pitää tulla.
Myin myös torissa paria hyvin helposti kaupaksi menevää tavaraa a 20 e kpl. Yks mies ilmoitti otan sen ja sen, maksan yhteensä 25 e.Samaan aikaan sähköpostiini tuli lukemattomia otan viestejä ja samana päivänä olikin jo kaupat syntyneet. Ilmoitin kaikille kiitos mielenkiinnosta, mutta kaupat on tehty ja poistin ilmoituksen . Tämä 25 e tarjoaja oli Googlen avulla löytänyt vanhasta ilmoituksesta osoitetietoni ja oli mennyt meille soittamaan ovikelloa minun ollessa töissä. Lapsi soitti ja kertoi täällä olisi joku hakija.
Sanoin miehelle puhelimessa nyt on väärä osoite ja pyysin häntä poistumaan. Mies suuttui ja alkoi huutamaan 12 vuotiaalle lapselleni. Onneksi tajusi laittaa oven kiinni ja soitti minulle.
Minä ilmoitin miehelle soittavani poliisit, jos ei lähde heti.
Ikinä ei ilmoituksiin mitään puhelin tai osoitetietoja ja kannattaa googlettaa välillä omat tiedot
Ei oo juttu ihan noin tainnu mennä, kun oot saanut jonkun noin hiiltymään. Aina näistä vikaa löytyy, etenkin kun tuo tarjosi eniten, moraaliseseti hänen olisi pitänyt saada se tuote, ehkä joku iso tarve oli hänellä kun tarjosi enemmän. Ai mut eihän sinussa mitään vikaa ikinä ole....
Pyysin tavaroista 20 e kpl. Hän olisi halunnut maksaa kahdesta 25 e, ei 40 e.
Vastasin hänelle ja kaikille muillekin kaupat on tehty, siitä huolimatta hän tuli meille.
Minussa on usein vikaa, mutta tässä tapauksessa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi kerran niin, että ostin vahingossa Ikeasta väärän pöydän. Ko. pöytää oli kahta eri kokoa ja mä otin tietysti epähuomiossa sen pienemmän. Mokani huomasin vasta, kun olin koonnut pöydän. Laitoin ilmoituksen toriin ja hinnaksi 50€. Viesti tuli samoin tein ja kaupat sovittiin. Otin pöydän auton kyytiin ja vein pöydän ostajalle. Hän maksoi pyydetyn hinnan. Huomasin vasta myöhemmin kuitteja selatessani, että olinkin itse maksanut pöydästä vain 39€. Palautin ostajalle 11 €. Kävisipä kaikki kaupat aina näin jouhevasti.
Ikeaan Voi kyllä palauttaa tuotteet vaikka olisi koottukkin :) vuoden palautusoikeus jos ei käytetty
Olimme muuttamassa ja laitoin siistin, Maskusta ostetun nojatuolin fb-kirpparille. Hintaa taisi olla 50€ ja selkeästi ilmoitinettä, vain nouto. Ilmoitukseen tuli paljon varauksia, mutta paras oli joku nainen, joka laittoi että "voin ottaa ilmaseksi jos tuot?". Ja laittoi tuon viestin vielä sellaiseen aikaan, että varmasti näki nojatuolilla olevan monta halukasta OSTAJAA. Oli pakko vastata miljoonalla kysymysmerkillä. Noh, ainahan voi yrittää.
Olen joutunut kerran tekemän oharit. Olin hakemassa ilmaiseksi vanhaa telkkaria, asia oli jo sovittu. Satuin mainitsemaan asiasta äidille, joka ilmoitti että he ovat pian tuomassa isän kanssa minulle uutta telkkaria ja sen piti olla yllätys. En sitten voinut muuta kuin pahoitella lahjoittajalle että tuli tällainen tilanne. Hän ei vastannut viestiini mitään, mahtoiko sitten luulla että valehtelin. Myönnän ettei kuulosta uskottavalta, mutta näin siinä kuitenkin kävi. Nolotti.
En itse tykkää ilmoituksista joissa myydään sika säkissä. Esim. epämääräinen kuva kaapista, jossa on 100 DVD:tä. Hinta on halpa, mutta leffat on otettava kaikki, yksittäin ei myydä. Kuvasta ei saa edes selvää, minkä nimisiä elokuvia hyllystä löytyy. No ehkä näillekin löytyy keräilijät, jotka haluavat kaikki maailman DVD:t itselleen halvalla.
Odotin viime vkl 3 eri henkilöä hakemaan eri tavaroita. Kukaan ei tullut, yksi sentään ilmoitti. Yksi kysyi aamulla, onko tuote vapaana että hän tulee iltapäivällä hakemaan. Ei tullut.
Yksi on maksanut tuotteen jo 2 viikkoa sitten, mutta perunut noudon jo kolme kertaa. No, mikäs siinä.
Ärsyttää todella paljon lähetellä viestejä, sopia aikatauluja, antaa oma osoite - ja sitten tyyppi ei tulekaan hakemaan.
Mielenvikaista touhua. Vähän kuin joku suomi24 treffit, yhtä utopiaa.
Olen tehnyt paljon raivausta viime viikkoina kotona ja laittanut tavaraa myyntiin ja lahjoitettavaksi fb-kirppiksille ja toriin.
- Henkilö etsi kahvinkeitintä. Ilmoitin, että minulta saa keittimen ilmaiseksi ja voin tuoda sen x aikaan paikkaan y. Hieno juttu, sanoi ostaja. Ei laittanut ikinä viestiä eikä enää kysellyt perään.
- Lasten monot. Henkilö laittoi useamman meilin, no mies tulisi hakemaan ne. Päästiin sopuun aikataulusta. Vähän ennen sovittua hän ilmoittaa, että saatiinkin monot lähempää. Plussaa siitä, että sentään ilmoitti.
- Lasten luistimet. Aamulla tulee viestiä, että voin hakea tänään iltapäivällä. Sopii. Ei ikinä tullut eikä ilmoittanut mitään.
- Yritin lahjoittaa seinähyllyn. Hakija sanoi tulevansa seuraavana päivänä tiettyyn kellonaikaan. Ei tullut eikä ilmoittanut mitään.
- Lahjoitin käyttämättömän kissanhiekkalapion. Hakija sanoi tulevansa seuraavalla viikolla, kuulemma kova tarve kun koira söi edellisen lapion. Ei ole kuulunut mitään hänestäkään.
- Henkilö halusi ostaa lasten kenkiä. Ilmoitti sitten kuitenkin yv:llä, että asuu ihan toisella puolella kaupunkia eikä tulekaan hakemaan niitä. Paikka luki kyllä ilmoituksessa..
- Lahjoitin kissan raapimapuun. Hakija laittoi monta viestiä, kyseli onko tukeva puu, millä bussilla sinne pääsee, mahtaisko sen pystyä kuljettamaan bussilla... Suureksi hämmästyksekseni tämä tyyppi oikeasti haki sen puun lopulta.
Lisäksi tietysti kaikki turhat av:t, joiden laittajista ei ikinä kuulu mitään.
Myin huutonetissä tavaraa. Eräs nainen huusi kohteen, viiteen kertaan sovittiin nouto, mutta ei koskaan tullut hakemaan eikä ilmoittanut esteestä. Negatiiviseen palautteeseen kommentoi, että "lapseni sairastuivat yksi kerrallaan jne...". Olen töissä terkkarissa, ja tiedän, että tällä naisella ei ole kuin yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Myin huutonetissä tavaraa. Eräs nainen huusi kohteen, viiteen kertaan sovittiin nouto, mutta ei koskaan tullut hakemaan eikä ilmoittanut esteestä. Negatiiviseen palautteeseen kommentoi, että "lapseni sairastuivat yksi kerrallaan jne...". Olen töissä terkkarissa, ja tiedän, että tällä naisella ei ole kuin yksi lapsi.
Tuollaisilla on vikaa päässä. Peliongelmaisia jne.
Eiseoletyhmäjokapyytää kirjoitti:
Olimme muuttamassa ja laitoin siistin, Maskusta ostetun nojatuolin fb-kirpparille. Hintaa taisi olla 50€ ja selkeästi ilmoitinettä, vain nouto. Ilmoitukseen tuli paljon varauksia, mutta paras oli joku nainen, joka laittoi että "voin ottaa ilmaseksi jos tuot?". Ja laittoi tuon viestin vielä sellaiseen aikaan, että varmasti näki nojatuolilla olevan monta halukasta OSTAJAA. Oli pakko vastata miljoonalla kysymysmerkillä. Noh, ainahan voi yrittää.
Tuo viestinhän oli silkkaa sarkasmia... eli voi ottaa Maskun tuolin ilmaiseksi kotiin tuotuna, ei muuten... et ilmeisesti tajunnut?
Ei ole sattunut vastaan mitään kovin pahaa, mutta tämä on ehkä oudoin: myin korsettia Huuto.netissä osta heti -hintaan. Joku mies osti sen, ja kertoi moneen otteeseen, että korsetti tulee lahjaksi hänen naisystävälleen. Yhteydenpito ja maksu toimivat mutkattomasti, eikä mua hittojakaan kiinnostanut, miksi mies ostaa korsetin. En tainnut edes ajatella koko asiaa, ennen kuin hän itse teki siitä numeron.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö katsomassa salassapidetyistä tiedoista, montako lasta tällä henkilöllä on? Siinä se on hoitoalan työntekijöitten moraali työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sattunut vastaan mitään kovin pahaa, mutta tämä on ehkä oudoin: myin korsettia Huuto.netissä osta heti -hintaan. Joku mies osti sen, ja kertoi moneen otteeseen, että korsetti tulee lahjaksi hänen naisystävälleen. Yhteydenpito ja maksu toimivat mutkattomasti, eikä mua hittojakaan kiinnostanut, miksi mies ostaa korsetin. En tainnut edes ajatella koko asiaa, ennen kuin hän itse teki siitä numeron.
Tuli siis miehelle itselleen käyttöön, koska halusi moneen kertaan sinulle korostaa, että tulisi lahjaksi naisystävälle.
Mee nyt vattuun inttämästä omaa ja omituista näkemystäsi jokaiseen kommenttin.. ihme hiihtäjä.