Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
781/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mua vähän ihmetyttää, että ihmiset esittelevät joskus myytävänä olevia sohviaan, niin että niille on kasattuna vaatteita, tavaroita ja jopa ruokaa. Facen kirppiksillä on olen näihin törmännyt. Onko jollekin liian kova homma kerätä tavarat pois sohvalta myyntiä varten vai eivätkö ymmärrä, millaisen vaikutelman se myyjästä antaa ja sitä kautta vaikuttaa ostohaluun.

Vierailija
782/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ötökkäkammoinen kirjoitti:

Ei ole nettikirppari, mutta pako avautua kun kävin eilen kirpputorilla Tikkurilassa melko lähellä asemaa ja Heurekaa samassa talossa kuin teatteri. Iso punatiilinen vanha rakennus. Hirmu ystävälinen vanhempi herra myyjänä mutta kirpparilla oli ötököitä! Koeistuin yhtä sohvaa ja tyynyä kääntäessäni alta pölähti eri suuntiin liikkeelle vikkeliä pikkuötököitä. Mitähän ne olisi voinut olla? 

Säikähdin melkoisesti ja koetin rauhoitella hermojani selailemalla pöytäliinoja ja pyyhkeitä, kun niidenkin välistä alkoi ropista lattiale jotain pikku koppakuoriaisia. Yiiii, en varmaan ikinä enää uskalla mennä sinne.

UUUHHH! Vastenmiellistä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytävän vaatteen koko oli jo ilmoitukseni otsikossa, se oli vielä varmuudeksi myös kuvauksessa. Niin eikö ensimmäinen kysymys ole: "Koko??" 

Tämä on käsittämätön ilmiö,  joka näyttää olevan aika tavallinen tämän ketjun perusteella, että ilmoituksessa selvästi sanottuja asioita kysellään. 

Sitten, kun samasta mekosta on jo kolme kuvaa ja hp huimat 5 euroa, pyydetään vielä lisäkuvia ja pesuohjeita (puuvillamekko). Näissä tahtoo mennä hermot.

Vierailija
784/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nettikirppari, mutta pako avautua kun kävin eilen kirpputorilla Tikkurilassa melko lähellä asemaa ja Heurekaa samassa talossa kuin teatteri. Iso punatiilinen vanha rakennus. Hirmu ystävälinen vanhempi herra myyjänä mutta kirpparilla oli ötököitä! Koeistuin yhtä sohvaa ja tyynyä kääntäessäni alta pölähti eri suuntiin liikkeelle vikkeliä pikkuötököitä. Mitähän ne olisi voinut olla? 

Säikähdin melkoisesti ja koetin rauhoitella hermojani selailemalla pöytäliinoja ja pyyhkeitä, kun niidenkin välistä alkoi ropista lattiale jotain pikku koppakuoriaisia. Yiiii, en varmaan ikinä enää uskalla mennä sinne.

Pliis, ole kiltti ja ilmoita heti kirpparinpitäjälle tuosta, heti! Jos ovat lutikoita niin eivät saa päästä leviämään, vaan ihan kaikki saastuneet tavarat pitää polttaa. Ilmoitathan?!

Vierailija
785/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis, ole kiltti ja ilmoita heti kirpparinpitäjälle tuosta, heti! Jos ovat lutikoita niin eivät saa päästä leviämään, vaan ihan kaikki saastuneet tavarat pitää polttaa. Ilmoitathan?!

Tuskin olisi ollut luteita. Mutta voihan sinne kuka tahansa huolestunut kansalainen ilmoittaa, eikö?

Vierailija
786/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli ostamaan kodinkonetta sovitusti. Oli ovella ja kertoi että halusi nähdä olenko yhtä kaunis kuin fb:ssä. Ei kuulemma tarvinnut koko konetta. Osti sen kuitenkin.

"Ja nyt yhteistä eloa takana jo 15v" :D

Vierailija
787/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin eräällä foorumilla merkkituotetta muuton takia edullisesti.

Sanoin pistäväni postiin pian. Pian rouva laittoi "että kummallista on" "anna se lähetysnumero" olettaen että saa heti.

Lähetys tuli viikon sisään (mielestäni ihan ok aika) ja hän rauhoittui . Huh mikä ruljanssi parin kympin takia. Ikävä kyllä töiden ym.takia en voinut vastata jokaiseen viestiin joita siis alkoi tulla heti.

Kannattaa tosiaan myydä sille mukavimmalle jos mahdollista.

Vierailija
788/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran tehnyt oharit.

Tapahtui v. 2000. Myin laskettelumonoja, foorumi oli luultavasti marketin ilmoitustaulu, silloin ei ollut nettikirppareita. Puhelimenakin käytettiin etupäässä lankapuhelimia.

Sovin ostajan kanssa noudon meiltä yhdelle arki-illalle.

Paria tuntia aikaisemmin ajoinkin peltikolarin: auton keula meni ihan rusinaksi, onneksi minulle ja takapenkillä istuneelle 2-v. pojalle ei tullut edes mustelmia, olin itse vieläpä raskaana (siitä muistankin ajankohdan). Ohikulkijalta lainasin kännykkää jolla soitin miehen työpaikalle, mies tuli paikalle kävellen, järjesti hinaukset ja kutsui poliisin ym. Lopulta pääsimme pojan kanssa kotiin.

Pihalla oli vastasataneessa lumessa tuoreet kengänjäljet, joku oli siinä odotellut tovin. Silloin vasta muistin että monokaupat oli olleet reilu tunti sitten. Soitin ostajalle ja jätin viestin vastaajaan, kerroin kolarista. Ei siitä kuulunut koskaan enää mitään, ei tietenkään uskonut selitystä. En olisi ehkä itsekään uskonut.

Vierailija
789/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olisi ollut luteita. Mutta voihan sinne kuka tahansa huolestunut kansalainen ilmoittaa, eikö?

Todellakin voi olla luteita! Miksi ei voisi? Nykyään on ihan epidemia, varsinkin Helsingin suunnalla. Meilläkin oli lude epäily, kun muutettiin uuteen asuntoon. Sain puremia useana yönä peräkkäin, kolmen sarjoissa jaökoihin. Kutina oli järkyttävä ja kesti viikkokaupalla. Soitin tuholaistorjujan kun kämpässä oli turkiskuoriaisia ja se tarkasti samalla sängyn varmuuden vuoksi. Eihän siinä tietenkään mitään näkynyt kun olin höyrypesurilla pessyt koko makkaria ja sänkyä koko viikonlopun. Sanoi, että koska puremia on mulla vain, ei lapsilla ja niitä on suhteellisen vähän, niin olen todennäklisesti tappanut muutaman olleen luteen höyryllä.

Mutta ovat kyllä niin inhottavia loisia, että pitää ilmoittaa! Leviävät nopeasti kerrostalossa koko taloyhtiöön ja niistä on äärimmäisen vaikea päästä eroon, kun ovat tulleet vastustuskykyisiksi myrkyille. Ihmiset tuovat näitä usein ulkomaanmatkoilta hotellihuoneista matkalaukussaan. Näihin on tarkat ohjeet kuinka niistä pääsee eroon (jos pääsee), mutta homma on aina annettava tuholaistorjujalle ja mitään myrkkyjä ei saa alkaa itse käyttämään, menevät vaan vähän syvemmälle talon rakenteisiin tai siirtyvät seuraavaan asuntoon. Googlettakaa ohjeita, niin osaatte toimia hotelleissa niin, että tarkastatte sängynnja matkalukun säilytys ja jälkikäsittely ohjeet.

Itse en enää osta huonekaluja kirpparilta juurikin luteiden pelossa. En vaikka tarkastaisin tarkkaan ja ikinä en enää ostaisi kenenkään käytettyä sänkyä.

Vierailija
790/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on Torilta ostaessa käynyt pari kertaa niin, että myyjällä yhteystietoina vain spostiosoite, eikä vastaa sinne lähetettyihin viesteihin. Tosi turhauttavaa, kun olen etsimällä etsinyt jotain tiettyä tavaraa, eikä myyjään saa kontaktia, vaikka ilmoitus olis vain pari päivää vanha. Nykyään en vilkaise ilmoituksia, joissa ei ole myös puh.numero mukana.

Vierailija
791/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelkästään myönteisiä kokemuksia nettikirppiksistä. Pari kertaa olen käynyt noutamassa tavaran ja molemmilla kerroilla myyjät suhtautuivat jotenkin pelokkaan oloisesti noutotapahtumaan ;D

Kaikkein hulluinta mihin olen törmännyt, oli se kun joku yritti kaupata käytettyä Kalevala Korun muovista korurasiaa...

Vierailija
792/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on Torilta ostaessa käynyt pari kertaa niin, että myyjällä yhteystietoina vain spostiosoite, eikä vastaa sinne lähetettyihin viesteihin. Tosi turhauttavaa, kun olen etsimällä etsinyt jotain tiettyä tavaraa, eikä myyjään saa kontaktia, vaikka ilmoitus olis vain pari päivää vanha. Nykyään en vilkaise ilmoituksia, joissa ei ole myös puh.numero mukana.

Olen myynyt Torilla vuosia enkä koskaan laita puh.numeroa ilmoitukseen.

Syynä on epäsäännöllinen vuorotyö (ostajat soittavat kun nukun/olen töissä sellaisista asioista, minkä voisi lukea ilmoituksesta) sekä häirikkösoitot ("minkä väriset sun alusvaatteet on?"). Nämä olivat siis alkuaikojen kokemuksia ja siitä viisastuneena en enää laita puh.numeroa ilmoitukseen.

Vierailija
793/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sattui kun veljeni myi kämppänsä sisustusta puoli-ilmaiseksi pois vaihtoon lähtiessään.

Hän laittoi facekirppikselle ilmoituksen vanhasta vaatekaapista (lastulevyä, ruma, vain nouto, hinta oisko ollut 4 €). Sen varasi, maksoi ja nouti toinen suunnilleen veljeni ikäinen nuorimies.

Ongelma oli varausjonossa toinen, keski-ikäinen, sekavan oloinen nainen, joka olisi välttämättä tarvinnut kaapinrähjän pojalleen. Lähetteli veljelleni yksityisviestejä, joissa aneli sivuuttamaan ekan varauksen, että hänen poikansa tarvitsee niin tuota, pystyisikö veli toimittamaan sen heille.

Kun velipoika vastasi, että ryhmän sääntöjen mukaan menee ekalle eikä hän muutenkaan pysty autottomana sitä mihinkään toimittamaan varsinainen hullunmylly alkoi.

Nainen pommitti useilla viesteillä, joissa kertoi oman ja poikansa surkuteltavan rahatilanteen, että hän oli yksinasuva eronnut, ollut 15 vuotta selibaatissa (VANNON ETTEN KEKSI TÄTÄ), laittoi kuvan itsestään ja pojastaan, pojan ylioppilaskuvan ja liudan "hei, ootko siellä, vastaa" -viestejä.

Kun veli näytti mulle tuota uskomantonta viestiketjua hän tuli vahingossa painaneeksi peukkua ja salamannopeasti nainen kirjoitti: "Ai sä olet siellä, vieläkö sitä kaappia sais?!"

Ai että nauran vedet silmissä. Ihan ku jostain sketsistä :D

Vierailija
794/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmillenne yhteistä ovat heikot vuorovaikutustaidot ja jämäkkyyden puute. En ota kantaa, millä osapuolella.

Ei minulla ole moisia. Kaikki on sujunut pesutornista Wirkkalan lusikoihin. Jos ei suju, nettihuutokaupoissa on palautteen antomahdollisuus.

Vierailija
795/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin fb kirppiksellä housuja, joita sitten vähän vanhempi nainen tuli kotiini sovittamaan. Vessasta tultuaan hän sanoi housujen olevan kuitenkin vähän tiukat. Kauppoja ei syntynyt ja nainen kuitenkin toivoi että saan kaupat tehtyä jonkun muun kanssa. No ei siinä mitään mutta myöhemmin vessassa käydessäni huomasin pöntössä hiuskamman. Se ei ollut minun joten naisen oli täytynyt pudottaa se sinne :D hän ei ilmeisesti kehdannut asiasta sanoa mitään enkä minäkään enää asiasta viestiä viitsinyt laittaa joten noukin pöntöstä ja nakkasin roskiin. .

Vierailija
796/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku myi Turkista ostamaansa "Louis Vuittonin" laukkua kympillä, ja heti nämä "poliisihenkiset" kyttääjät laittavat tullin sääntöjen linkkiä ja kauheaa saarnaa replikoiden laittomuudesta ja sakoista.

Kuitenkin noita replikoita myydään (ja käytetään Suomessakin) ihan kivijalkaliikkeissä Turkissa, Egyptissä, Kreikassa jne

Niiden kierrättäminen pikkurahalla Suomessa on joillekin sitten kauhea rikos olevinaan. Niitä näkee katukuvassa Hesassa melkein päivittäin.

Vierailija
797/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

826 jatkaa vielä.. sitten tämän tästä näkin jonkun myyvän Huutonetissä Louis Vuittonin paperikasseja, siis niitä jonne ostetut tuotteet pakataan. Olivat kuulemma aitoja, Hesan liikkeestä. Jaa-a, milläs todistat, etteivät olleet vallan replikoita nekin. :D

Maksoivat saman verran kuin replikalaukut..

Vierailija
798/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pop98 kirjoitti:

Vein kirpparille myyntiin LP-levyjä, kun olin laittamassa levyjä esille tuli vanhempi nainen saarnaamaan isoon ääneen että miksi laitan niin kalliilla hinnalla, että ei kukaan osta. Hän ei katsonut hintoja lainkaan.

Hinnat oli 0.2e - 1e/kpl, mielestäni melko edullista.

Olin ekaa kertaa myymässä kirpparilla niin en osannut oikein reagoida eukon saarnaan, nyt jos tulis sama akka, sais kuulla kunniansa että mitkä asiat hänelle kuuluu ja kuka hinnan määrää.

On kyllä totta että LP-levyistä yleensä pyydetään kirppareilla 3e - 10e, jolla hinnalla niitä ei osta kukaan.

Hmm jaa mä voin lähettää mailiin listan levyistä joista olen valmis maksamaan 20-500€/kpl että se siitä.

Siis samat! Mitä ihmettä. Kyllä melkein järjestäen sellaisten levyjen, joita kehtaa hyllyssään pitää ja kuunnella, hinnat on käytettynä aina 15 eurosta ylöspäin muutenkin... :o

Vierailija
799/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin fb-kirppiksellä vaatteen vitosella. Lähetin sen sovitusti smartpostilla, mutta vastaanottaja ei muistanut noutaa sitä. Ei siinä mitään, sovittiin että lähetän paidan uudelleen. Hän unohti taas noutaa. En viitsinyt ehdottaa enää uutta lähetystä, eikä hänkään ollut innokas maksamaan kolmatta kertaa posteja, taisi siinä jotain palautusmaksujakin olla. Olisin lopuksi taas voinut lunastaa palautetun vaatteen itselleni postista ja yrittää myydä uudestaan, mutta niin huono karma leijaili koko hommassa että annoin postin tuhota paketin. Aikamoinen soppa yhdestä vitosen rätistä, joka vastaanottajan suhailun vuoksi tuli maksamaan hänelle lähes 20 euroa, turhaan!

Vierailija
800/2608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku myi Turkista ostamaansa "Louis Vuittonin" laukkua kympillä, ja heti nämä "poliisihenkiset" kyttääjät laittavat tullin sääntöjen linkkiä ja kauheaa saarnaa replikoiden laittomuudesta ja sakoista.

Kuitenkin noita replikoita myydään (ja käytetään Suomessakin) ihan kivijalkaliikkeissä Turkissa, Egyptissä, Kreikassa jne

Niiden kierrättäminen pikkurahalla Suomessa on joillekin sitten kauhea rikos olevinaan. Niitä näkee katukuvassa Hesassa melkein päivittäin.

Kaikilla nettikirppiksillä, joihin itse kuulun on piraattituotteiden myynti kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi