Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
721/2608 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
722/2608 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin paikkakuntani fb-kirppiksellä hyvää ja laadukasta maastopyörääni. En tingi ja vain nouto. Ensimmäinen kommentoija kirjoitti että hän tulisi n. kolmen tunnin päästä hakemaan. Pyysi yv:llä osoitteen. No, kolmen tunnin päästä hän tuli, ajoi koeajon, löi rahat käteen, kätteli ja ajoi pois. Olin hämmästynyt, voiko tällä lailla vielä tapahtuakaan? Ilman minkäänlaista vääntöä mistään.

Tosi outo, ja vielä fb-kirppiksellä. 😍 Minä ihmettelin samaa viime viikonlopun viinilasien ostajasta, joka tuli sovittuun aikaan ja tasaraha mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/2608 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
724/2608 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alhaisen hinnan tarjoajat ja lukutaidottomat...Minulla oli huonekalu myynnissä, sellainen joka muualla vähintään 300e, pyysin 120e kun oli tarve ja kiire päästä eroon (vei siis tolkuttomasti tilaa). No sellaista parinkympin tarjousta pukkasi...kyselivät sitten perään että mikä on tiukka hinta (tuollaisille en edes vastaa siis, koska ei tuollaisilla tarjouksilla olla koskaan kauppaan asti päästy...)Sitten oli toisiaan vain nouto...No moni oli sitä mieltä että kyllä sen Helsingin keskustaan voin tuoda, ja yksi  jopa tiesi kertoa että Puuilosta saa edullisen peräkärryn vuokraan... (joo niin saa, mutta ostaja voisi sen itse vuokrata eikö?)

Tiukka hinta? LOL

Vierailija
725/2608 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran fb kirppiksellä naisten takin. Hakija saapui sovitusti, pieni poika mukanaan . Tytön tarjotessa maksua takista, en ottanutkaan sitä vastaan vaan sanoin, että ostaa sillä jotain kivaa pienelle pojalle. Heidän ilmeet oli niin onnellisia, että sain itsellekkin niistä iloa pitkäksi aikaa.

Vierailija
726/2608 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä oharintekijät! Halutaan ostaa sitä sun tätä! Sopii! Voitte hakea alle 10e noudot ovelta ja laittaa rahan postiluukusta. Ei sido myyjän eikä ostajan aikatauluja mihinkään. Täällä sentään ollaan rehellisiä! Haetaan .... tai sitten ei....

Vierailija
727/2608 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn uutta tuotetta hintaan 10e mikä sisältää postituksen (postikulujen osuus on 5,90) Juuri sain mahtavan tarjouksen myynkö tuotteen 5e eli saisin kaupaksi maksamalla itse  0,90 en tajua miten joku edes kehtaa tarjota.

Vierailija
728/2608 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
729/2608 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän tuotteet noudettavaksi oven eteen. Jos ei maksa niin on varas mut kaikki maksaneet eikä kenenkään aikaa kulu kaupankäyntiin. Jos tosian ei maksa niin sitten varmaan tulee tosiaan tarpeeseen.

Vierailija
730/2608 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli Torissa myynnissä eräs edullinen tuote, hinta 5 euroa. Ilmoitukseen oli kirjoitettu selkeästi "nouto käteistä vastaan".

Nainen otti yhteyttä ja halusi ostaa tuotteen. Sanoin, että ok, ja sovimme noutoajan parin päivän päähän ja lähetin hänelle omakotitalomme osoitteen.

Noutopäivänä naiselta alkoi tulla tekstareita ja hän kyseli, että mikä on kotiani lähin bussipysäkki kun hän tulee bussilla. Kerroin pysäkin. Pysäkki sijaitsee noin 200 metriä kotoamme eli lähes näköetäisyydellä.

Hetken päästä naiselta tuli taas viesti ja hän kysyi voinko tuoda tuotteen hänelle sinne busiipysäkille klo x, jolloin bussi ehkä olisi pysäkillä. Sanoin, että en tuo tuotetta, ilmoituksessa lukee selkeästi että "nouto käteistä vastaan". Sen jälkeen naiselta tuli vastaus että "perun kaupat, en ala rattaiden kanssa kulkemaan edes takaisin".

Oli kuitenkin valmis matkustamaan bussilla rattaiden kanssa 200 metrin päähän kotoani :) 

Miksei myyjä voi nähdä mitään vaivaa. Tässäkin tilanteessa ostaja varmaan pelkäsi jos paluumatkan bussi olisi jo ollut täynnä rattaita. Olisititse voinut joustaa. Itse pyrin myyjänä joustamaan jos jostain tavarasta haluan eroon.

Vierailija
731/2608 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.

Tavaran moittiminen sen vioista on ikivanha kaupankäynnin kikka, sillä on tarkoitus juuri saada tingittyä hintaa alemmaksi. Näköjään onnistunut taas kerran..

Vierailija
732/2608 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin merkkilaukkua facebook-kirppiksellä. Eräs nainen oli todella kiinnostunut, pyysi lisäkuvia ym. ja sovittiin että tehdään kaupat lähellä olevan kaupan parkkiksella.

Kun menin paikalle, nainen tulikin äitinsä kanssa ulos autosta.

Äiti käänteli laukkua ja sanoi että tämä on sinulle liian pieni, kuvasta ei kuulema näkynyt laukun koko.

Sanoin että mitat oli kyllä ilmoituksessa. Nainen oli vaivautuneen näköinen, olisi kyllä halunnut laukun mutta äiti sanoi että kiitos ei ja lähtivät menemään. Ja tämä nainen oli minua vanhempi, lähemmäs 40v, aivan täysivaltaisen ihmisen oloinen! Jolla siis äiti mukana ja kielsi kaupat.

Ostin yhdeltä kirppikseltä kengät. Maksun ja osoitteen antamisen myötä sovittiin että saan lähetyskoodin paketista ja postittaa kuulema kengät heti kun maksu näkyy.

Odotin monta päivää, en pommittanut kertaakaan. Sitten kysyin ystävällisesti olisiko hänellä jo antaa lähetyskoodia. Ei kuulema ollutkaan vielä ehtinyt postittaa, lupasi seuraavana päivänä. Seuraavana päivänä ei kuulunut mitään, sitä seuraavana päivänä kysyin taas. Tuli taas kaikenlaisia perusselityksiä mitä kirppishuijarit latelevat. Odotin taas. Myyjästä ei kuulunut mitään. Lopulta laitoin että nyt on kaikki selitykset kuultu, nyt se lähetystunnus tai rahat takaisin. Myyjä suuttui aivan mielettömästi, haukkui ja käski menemään hoitoon ettei tarvitse vieraita ihmisiä somessa ahdistella ja ties mitä. Tulihan sieltä sitten lähetystunnuskin. Sain kengät...

Myin paikallisella ripsi-, kynsi- jne. ryhmässä läjän kynsitarvikkeita. Kaikesta oli kaksi selkeää kuvaa, joista näki mitä kaikkea myyn kerralla ja olin kaikki luetellut selkeästi ilmoitukseen.

Eräs nainen ilmoitti ostavansa, mutta koko illan laitteli viestiä, olikos siinä sitä, oliko tätä, varmaan pari tuntia meni niihin vastaillessa... Ja kaikki näkyi selvästi ilmoituksessa.

Laitoin hiustenpidennykset myyntiin niille tarkoitetulle kirppikselle. Siellä on selvästi lukutaidottomimmat jäsenet. Olin selvästi kirjoittanut KAIKKI tiedot ilmoitukseen: ovat uudet, eli käyttämättömät, aidot, pituus, sävy, kiinnitystapa, paino, hinta posteineen ja ilman posteja, missä sijaitsee jne.

Ja KAIKKI ketkä olivat kiinnostuneet, kyselivät uudestaan KAIKKI asiat mitä ilmoituksessa oli... "Oho en huomannu :D Aaaa joo lol"

Vierailija
733/2608 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä kirppispalstalla näkyy olevan tapana arvostella ja epäoleellisuuksia kommentoimalla pilata ihan asiallinenkin myynti-ilmoitus. Omalla kohdallani kävi myös näin, että typerä kommentointi johti siihen, ettei kukaan ostanut. Ylläpidolle laitoin viestiä, mutta eipä johtanut mihinkään. Joillakin palstoillahan vi**uilu johtaa ryhmästä poistamiseen. 

Vierailija
734/2608 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo LOL kirjoitti:

Myin paikallisella ripsi-, kynsi- jne. ryhmässä läjän kynsitarvikkeita. Kaikesta oli kaksi selkeää kuvaa, joista näki mitä kaikkea myyn kerralla ja olin kaikki luetellut selkeästi ilmoitukseen.
Eräs nainen ilmoitti ostavansa, mutta koko illan laitteli viestiä, olikos siinä sitä, oliko tätä, varmaan pari tuntia meni niihin vastaillessa... Ja kaikki näkyi selvästi ilmoituksessa.

Laitoin hiustenpidennykset myyntiin niille tarkoitetulle kirppikselle. Siellä on selvästi lukutaidottomimmat jäsenet. Olin selvästi kirjoittanut KAIKKI tiedot ilmoitukseen: ovat uudet, eli käyttämättömät, aidot, pituus, sävy, kiinnitystapa, paino, hinta posteineen ja ilman posteja, missä sijaitsee jne.

Ja KAIKKI ketkä olivat kiinnostuneet, kyselivät uudestaan KAIKKI asiat mitä ilmoituksessa oli... "Oho en huomannu :D Aaaa joo lol"

Minä en lähtisi tuohon pelleilyyn, vaan vastaisin viestillä, jossa kehottaisin lukemaan myynti-ilmoituksen uudelleen, koska vastaukset kysymyksiin löytyvät siitä. 

Vierailija
735/2608 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia oharien tekijöitä on tullut vastaan nettikirppiksien kautta. Mutta nämä kaksi tapahtuivat kun annoin tavaroita pois ilmaiseksi.

En enää muista mitä annoin, mutta joku parikymppisen näköinen nainen halusi sen. Hänelle piti tarkkaan neuvoa miten meille ajetaan. Ihan pikkukaupungin lähiössä asumme, ei missään korvessa. Sovimme hakupäivän seuraavaksi päiväksi. Seuraavana päivänä hän sitten kysyi voisinko tuoda tavaran läheiselle huoltoasemalle (meiltä noin 1 km) kun hän pääsee kaverinsa kyydissä siihen huoltoasemalle, mutta ei kehtaa pyytää kaveriaan koukkaamaan meidän kautta. En ymmärtänyt logiikkaa. Siis ei kehtaa pyytää kaveriaan, mutta kehtaa pyytää minua tuomaan hänelle ilmaisen tavaran. En vienyt eikä hän tullut hakemaan.

Toinen samantyyppinen, mutta kyseessä keski-ikäinen nainen. Pyysi ensin tuomaan ilmaisen tavaran heille parin kilometrin päähän. ”Tuot sen helposti kauppareissulla kun asutaan siitä Salesta vaan jotain 300 m.” Kun en suostunut, niin olisi pitänyt viedä tavara hänen kaverilleen, joka asuu meiltä vähän matkan päässä. Kun en suostunut tähänkään, niin nainen ei vastannut mitään ja se kaveri vaan yhtäkkiä ilmestyi hakemaan tavaran samana iltana, ilman mitään etukäteisilmoitusta. Onneksi olin kotona enkä ollut luvannut tavaraa kellekään muulle, olisi muuten tullut turha reissu.

Yksi ilmaistavan hakija tuli vielä mieleen tässä kirjoittaessani. Hän kysyi voisiko hakea tavaran ylihuomenna. Sanoin, että sopii, mutta sovitaan aika tarkemmin vielä vaikka huomenna, että tiedän olla kotona oikeaan aikaan. Nainen vastasi vain ”ok”, mutta hänestä ei kuulunut mitään tämän jälkeen. Sovittuna päivänä olin kaupassa illalla kuuden maissa ja sain viestin ”kävin teillä, mutta et sitten ollut kotona!”. ???????? Ihanko hän olettaa, että odotan koko päivän kotona häntä ilman mitään sopimista?! Vastasin, että en tiennyt olla kotona (tai jättää tavaraa hänelle ulos), koska emme sopineet aikaa kuten pyysin. Vastasi vaan, että ”ok, haen myöhemmin”. En ehtinyt vielä vastata tuohon, kun noin 19.30 tuli viesti ”oon teillä 10 minuutin päästä”. Olin jo tuolloin kotona ja hän sai tavaransa. Mikähän haukkuryöppy olisi seurannut jos en olisi ollut kotona vielä tuolloinkaan? 10 minuutin varoitusaika kuitenkin...

Vierailija
736/2608 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisimpia tapauksia myydessä on just nää avyv. Ite myin torissa edullisesti pikkuvikaisen sängyn (yksi rauta taittunut). Ilmoitukseen kirjoitin että haku onnistuu juhannuksen jälkeisellä viikolla. Kyselyitä tuli n. 15 ja kun kotiuduin, otin yhteyttä ensimmäiseen. Ei vastausta. Seuraavalle, ei vastausta. Kolmannelta sain vastauksen 'ostettiin jo toisaalta'. Lopulta laitoin jonon viimeiselle viestiä, että jos varmasti hakee niin saa tulla heti hakemaan. Hän haki ja maksoi hieman ylimääräistäkin kun purin sängyn valmiiksi ja autoin kantamaan ja asettelemaan autoon. Sitten tuli tuolta 'ostettiin jo muualta'-henkilöltä viestiä että voisin ostaa sittenkin.

Ostajana taas mielenkiintoisin tapaus oli, kun tarjouduin ostamaan vedenkeittimen (muistaakseni 4€). Laitoin viestiä ja sanoin että voisin hakea seuraavana päivänä. Myyjä laittoi viestiä, että on töissä lähellä minun asuinpaikkaani ja voisi samalla tuoda kun menee töihin. Tottakai tämä sopi, säästi itseltä vaivaa ja tarjouduin toki vaikka työpaikalta hakemaan. Kun hakuaika oli sovittu niin vähän myöhemmin samana iltana tuli viesti 'pitäisi saada korvausta kuskauksesta ja bensarahaa, sopiiko 3€?'. Vastasin että "kiitos, mutta ei kiitos" kun oli tosiaan itse tarjoutunut keittimen tuomaan kun tässä lähellä oli päivän :D Viikon päästä tuli vielä myyjältä viestiä että voisi vielä myydä minulle. Ei paljon kiinnostanut kauppoja tehdä noin tökerön ihmisen kanssa.

Vierailija
737/2608 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelin 8 euron paidasta. Ilmoitin ilmoituksessa, että on pesunukkaa.

Tämä nainen sitten laittoi viestiä, että sitä oli liikaa ja on pettynyt ja ei käy kuin mökkipaidaksi (kunto ei tosiaankaan ollut sellainen). En missään vaiheessa ilmoittanut paitaa uudenveroiseksi ja paita olisi mennyt vaikka koulukuvauksessa, koska nukan näki vain läheltä.

No myin sitten 8 e ulkohousuja, joissa huomasin ennen lähetystä pienen virheen. Ilmoitin virheestä ja tarjosin ilmaiseksi niitä kaupan päälle ja ilmoitin, että myös kaupat voidaan perua, jos haluaa, koska en ollut saanut vielä rahaa häneltä, no nainen vastasi, että housut ovat niin halvat, ettei virhe haittaa, että kyllä hän ne ostaa ja kaikki muutkin, mitkä sovittiin.

Tässä kaksi tapausta. Kuulun itse tuohon alempaan esimerkkiin, joka ei naputa kuin sitten, kun on oikeasti valitettavaa. Olen ostanut myös kerran uudenveroiset softshellit 12 eurolla, joissa oli pieni reikä lahkeen sauman kohdalla. En valittanut, koska sain sen itse korjattua.

Jotkut ovat oikeasti ihan hulluja.

Minulle on myös valitettu 3 euron tavarasta, jossa en huomannut itse pientä virhettä :D Annoin tälle naiselle myöhemmin 3 e tilille takaisin, kun en jaksanut alkaa 3 eurosta tappelemaan. Idiootteja riittää!

Vierailija
738/2608 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nainen sitten laittoi viestiä, että sitä oli liikaa ja on pettynyt ja ei käy kuin mökkipaidaksi (kunto ei tosiaankaan ollut sellainen). En missään vaiheessa ilmoittanut paitaa uudenveroiseksi ja paita olisi mennyt vaikka koulukuvauksessa, koska nukan näki vain läheltä.

No myin sitten 8 e ulkohousuja, joissa huomasin ennen lähetystä pienen virheen. Ilmoitin virheestä ja tarjosin ilmaiseksi niitä kaupan päälle ja ilmoitin, että myös kaupat voidaan perua, jos haluaa, koska en ollut saanut vielä rahaa häneltä, no nainen vastasi, että housut ovat niin halvat, ettei virhe haittaa, että kyllä hän ne ostaa ja kaikki muutkin, mitkä sovittiin.

Tässä kaksi tapausta. Kuulun itse tuohon alempaan esimerkkiin, joka ei naputa kuin sitten, kun on oikeasti valitettavaa. Olen ostanut myös kerran uudenveroiset softshellit 12 eurolla, joissa oli pieni reikä lahkeen sauman kohdalla. En valittanut, koska sain sen itse korjattua.

Minulle on myös valitettu 3 euron tavarasta, jossa en huomannut itse pientä virhettä :D Annoin tälle naiselle myöhemmin 3 e tilille takaisin, kun en jaksanut alkaa 3 eurosta tappelemaan. Idiootteja riittää!

Niinpä, käytetty on aina käytetty!

Moni ostaja ei varmaan ymmärrä tätä. Mielestäni hyväkuntoisella ja uudenveroisellakin on eroa!

Käytetty kunto vastaa jo sitä pesunukkatasoa, mutta hyväkuntoisenkin ymmärrän olevan JONKUN KÄYTTÄMÄ, en oleta, että se on uunituore, kaupasta ostettu, koska, jos haluan uutta ostan aina kaupasta.

Myös ostajan pitää ymmärtää, ettei kirpputorituotteelta voida vaatia uudenveroista kuntoa, jos ilmoituksessa ei niin lue.

Reikäset, likaiset ja kauhtuneet tietenkin kuuluvat roskiin tai kierrätykseen, niitä ei tarvitse erikseen tässä edes luetella.

Vierailija
739/2608 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly hoi! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, käytetty on aina käytetty!

Moni ostaja ei varmaan ymmärrä tätä. Mielestäni hyväkuntoisella ja uudenveroisellakin on eroa!

Käytetty kunto vastaa jo sitä pesunukkatasoa, mutta hyväkuntoisenkin ymmärrän olevan JONKUN KÄYTTÄMÄ, en oleta, että se on uunituore, kaupasta ostettu, koska, jos haluan uutta ostan aina kaupasta.

Myös ostajan pitää ymmärtää, ettei kirpputorituotteelta voida vaatia uudenveroista kuntoa, jos ilmoituksessa ei niin lue.

Reikäset, likaiset ja kauhtuneet tietenkin kuuluvat roskiin tai kierrätykseen, niitä ei tarvitse erikseen tässä edes luetella.

Juuri näin!!

Vierailija
740/2608 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pop98 kirjoitti:

Vein kirpparille myyntiin LP-levyjä, kun olin laittamassa levyjä esille tuli vanhempi nainen saarnaamaan isoon ääneen että miksi laitan niin kalliilla hinnalla, että ei kukaan osta. Hän ei katsonut hintoja lainkaan.

Hinnat oli 0.2e - 1e/kpl, mielestäni melko edullista.

Olin ekaa kertaa myymässä kirpparilla niin en osannut oikein reagoida eukon saarnaan, nyt jos tulis sama akka, sais kuulla kunniansa että mitkä asiat hänelle kuuluu ja kuka hinnan määrää.

On kyllä totta että LP-levyistä yleensä pyydetään kirppareilla 3e - 10e, jolla hinnalla niitä ei osta kukaan.

Jolla hinnalla?!? Opetelkaa oikeasti jo vihdoin kirjoittamaan suomea -.-