Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
681/2608 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttötuolia myin ja olipas säätäminen sopivan noutoajan sopimiseksi. Sitten lopulta saatiin sovittua ja n. tunti ennen ostajan tuloa huomaan että voi p.. varaston avain on jäänyt miehen taskuun ja tämä on töissä.

No ei muutakun ilmotus ostajalle että äläpä tulekkaan. Pahoittelin ja lupasin tuoda tuolin ostajalle seuraavana päivänä junalla lastenrattaiden ja muksun kanssa, olikohan kerava tai korso tms juna-asemalle. Onneks asuttiin radan varressa silloin.

Tämmöstä sattuu..

Joillekin tuntuu sattuvan, joo. Itse olisin edellisenä iltana hakenut tuolin varastosta tai vähintään tarkistanut avaimen sijainnin, mutta tykkäänkin olla valmistautunut ja olisin nolostunut tosi paljon jos olisin huolimattomuuttanut aiheuttanut toiselle vaivaa.

Meillä samat, mutta meitä taitaa olla vähemmistö, mitä myyjä/ostajaurpoja tässä on tullut kohdattua.

Samat ihmiset varmaan tönöttävät kaupassakin siinä maksulaitteen edessä kunnes kaikki on piipattu, ja sitten vasta alkavat hakemaan kukkaroa käsilaukusta kun myyjä sanoo hinnan.

Vierailija
682/2608 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täydellinen ihminen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttötuolia myin ja olipas säätäminen sopivan noutoajan sopimiseksi. Sitten lopulta saatiin sovittua ja n. tunti ennen ostajan tuloa huomaan että voi p.. varaston avain on jäänyt miehen taskuun ja tämä on töissä.

No ei muutakun ilmotus ostajalle että äläpä tulekkaan. Pahoittelin ja lupasin tuoda tuolin ostajalle seuraavana päivänä junalla lastenrattaiden ja muksun kanssa, olikohan kerava tai korso tms juna-asemalle. Onneks asuttiin radan varressa silloin.

Tämmöstä sattuu..

Joillekin tuntuu sattuvan, joo. Itse olisin edellisenä iltana hakenut tuolin varastosta tai vähintään tarkistanut avaimen sijainnin, mutta tykkäänkin olla valmistautunut ja olisin nolostunut tosi paljon jos olisin huolimattomuuttanut aiheuttanut toiselle vaivaa.

Osa meistä ihmisistä on inhimillisen erehtyväisiä. Onneksi

Ei siinä ole mitään onnea. Toisekseen, ei huolimattomuus ja valmistautumisen puute ole kuin laiskuutta ja kykenemättömyyttä valmistautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/2608 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, liputan kans vähänkäytetty.fin puolesta! Yhtälailla pitää tosiaan kuvata yms yms, mutta se on vain kerran se vaiva, eikä ollenkaan sitä kysymys-vastaus-ohari-postitus-säätöä, jos koko myyntisatsin lähettämistä ei lasketa.

Vierailija
684/2608 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua niin aina huvittaa kun itse olen myynyt tavaraa, joka on hyväkuntoista ja ns. merkkitavaraa mutta myyn halvalla koska on ollut tarkoitus vain päästä asiasta eroon. Paljon myös todella hyväkuntoista tavaraa olen lahjoittanut ihan ilmaiseksi. Niin silti melkein aina saa säätää ja odotella, kymmeniä viestejä ja venkslausta ja mittojen kyselyä ja varmistelua ja ja ja, vain koska ostajat ovat naisia. Pätee ilmaiseksi annettuun tavaraan ja siihen ostotavaraan kans.

Mies pistänyt omia kamojaan myyntiin. Hintaa useampi satanen, eka tyyppi kommentoi postaukseen "ostan", kerkeää ehkä toinenkin siihen sanoa että minä ostan, jos Jaska tossa edellä ei ostakkaan. Sitten mies sanoo kellonajan milloin on kotona, tämä ostaja pistää yhden viestin ja kysyy osoitetta. Sitten saapuu tismalleen sovittuna aikana, ehkä minuutin myöhässä ja sanoo että tossa olikin joku iso rekka just tiellä niin piti hetki odotella. Iskee rahat käteen, lastaa ostoksensa autoon ja sanoo moro.

Mies antaa jotain tavaraa pois, eka ottaja sanoo "joo pistän viestiä koska sulle sopii haku" ja jälleen homma toimii automaattisesti.

Olenkin päättänyt että jos tulee vielä tavaraa josta halutaan vain eroon, niin pistän miehen ilmoittamaan siitä ja kun vauva-aika päättyy, niin mies myy kaikki vauvakamat. Minä en jaksa :D "onko tää istuin poikaväreissä" "millä pesuohjelmalla vaatteet pesty" "Minkäkokoinen mutteri noissa vaunuissa on tuolla alaosassa"

Kyllä ne miehetkin osaa jahkata ja kokeilevat kaikenlaisia temppuja. Tullaan ostamaan vaikka rahaa ei muka ole kuin puolet sovitusta, varataan eikä koskaan enää vastata mihinkään viesteihin, luvataan kahvipaketti tuoda lahjoitetun tavaran vastneeksi eikä sitä koskaan ole mukana. Eli ihan samanlaisia kuin naisetkin usein. Toisaalta naisiakin on sellaisia jotka ei koskaan kysele enempää, maksavat heti ja sovitun summan, kiittelevät ja kehuvat kun ostoksensa ovat saaneet. Meitä on moneen junaan ja ei ole sukupuolesta kiinni.

Tavarasta se on kiinni. Luulen tuon edellisen miehen myyneen työkaluja tms. remppakamaa. Itsekin niitä kohtalaisesti myynyt, ja kaupat sujuneet pitkälti yllä mainituilla tavoilla. Sitten taas jotkut sisustus- ja lastentarvikkeet ovat niitä hankalimpia miljoonien viestien vuoksi.

Vierailija
685/2608 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen halusi ostaa lastenvaatepaketin, jota myin. Pyysi mittojakin muutamasta ja sovittiin kaupat. Asun vähän sivussa keskustasta, mutta lupasin tuoda vaatteet lapseni harrastuspaikkaan. Raahasin ison kassillisen vaatteita mukanani ja odottelin naista saapuvaksi. Ei näkynyt ja laitoin viestiä. Hän vastasi, että ”voi ei unohdin, oon ihan toisssa kaupungissakin” ja perään nauruhymiöitä. Ei pahoittelua, ja tästä olisikn jo pitänyt ymmärtää että hän ei käytöstavoista mitään ymmärrä. Raahasin kassin toistamiseenkin harrastukseen mukaan ja oharit taas. Sitten hän lupasi maksaa tuotteet tilille ja hakea ne ”seuraavalla viikolla”. Ei kuulunut rahoja eikä hakua. Kysyin suoraan aikooko hakea niitä vai perutaanko kaupat. Vakuutteli hakevansa, mutta kun on nyt niin kiire ja vaikeeta ja ja ja. Taas sovittiin nouto, en jäänyt odottelemaan vaan laitoin pussin ovelle ja kipon rahalle. Ei ollut käynyt hakemassa. Ehdotti sitten, että toisin kamat hänelle jos menen joskus ohi. En liiku siellä päin kaupunkia juuri koskaan, joten en suostunut ja tein selväksi myös etten usko hänen olevan kotona sovittuun aikaan, koska ei tähänkään asti ollut pitänyt kiinni sovituista ajoista. Myin vaatteet toiselle joka haki ne saman tien. Aivan ihme tapaus!!

Vierailija
686/2608 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävisi huutokaupan, veti kilarit myyjälle ja voittajalle :)

Vierailija
687/2608 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on käynyt kuussa 1960 luvulla niin eikö kukaan ole keksinyt mitään ratkaisua näihin puutteisiin mitä täällä on kaikilla ollut ?

Eikös vaan ole kummaa? Keksitkö sinä?

Ihminen kun on kautta aikojen toiminut enemmän tai vähemmän itsekkäästi eikä kaikki tiedä kaikkea.

Miten sinä ajattelit muuttaa evoluutiota tehden meistä kaikista yhdellä ohjeella, kerrasta fiksumpia ja ratkaista pois ihmisen inhimillisyyden eli ts.elämellisen toiminnan mitä myös alkukantaiseksi selviytymiseksi voisi tällä saralla kutsua. Kun ne tyhmimmätkin yksilöt yrittää selviytyä, se on sisäänrakennettua.

Joku fiksumpi on keksinyt keinon päästä kuuhun, mutta miten se liittyy tähän?

Toisekseen: ei tainnut kyseinen keksijä silloin pohtia mitä tuolla kyvyllä sitten tekisimme tai jos pohti niin itsekkäästä näkökulmasta, kuten ihminen usein ja tietämättäänkin.

Hän halusi onnistua ja ensisijaisesti itsensä takia, kuten, vaikka pääsemällä tutkimaan lisää?

Otahan sinä fiksuna elämäntyöksesi aukottoman kaupankäynnin tekemiselle aukottoman paikan suunnittelu. Se ei voi perustua pakottamiseen sillä laki ei velvoita kahden kuluttajan välisessä kaupassa lähes yhtään mihinkään. Ehkä juuri sinä löydät vastauksen?

Vierailija
688/2608 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöstä sattuu..

Sinulla onkin pään päällä sädekehä.

Toiset meistä osaavat ennakoida. Lahjattomammat eivät näköjään.

Vierailija
689/2608 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyin yhdestä häkistä rotille. En saanut viikkoon vastausta myyjältä, joten katsoin ilmoituksesta numeron ja soitin hänelle. Hän sanoi, että häkki on myyty jo. Tässä ei mitään, mutta satuin huomaamaan, että tämän puhelun jälkeen ilmoitus häkistä oli torissa vielä yli kuukauden. En ymmärrä myyjiä, jotka eivät voi poistaa ilmoitusta jos tuote on jo myyty, varsinkin jos joku siitä kyselee. On minulle ennenkin tullut ilmoitus vastaan, jonka myyjä on unohtanut poistaa, mutta on kyselyni jälkeen ilmoitus heti poistunut.

Sitten samoihin aikoihin kun haeskelin torista vieläkin sitä häkkiä, silmiini osui samanlainen häkki, mitä olin katsellut Zooplussalta. Ainoa ero vain, että ilmoituksessa myyjä kauppasi häkkiä 70e:n hinnalla, kun upouusi Zooplussalta maksaa 40e. Myyjä oli laittanut kuvan kyseisestä häkistä Zooplussan sivuilta, joten aivan varmasti tiesi, mitä uusi häkki maksoi sieltä. Laitoin myyjälle viestiä, että hän varmasti tietää uuden häkin maksavan 40e ja että on törkeää tehdä tuollaista. En saanut koskaan vastausta viestiini, jos ilmoituksessa olisi ollut numero, olisin soittanut myyjälle. Ilmiannoin ilmoituksen torille ja laitoin mukaan linkin, josta voivat tarkistaa uuden häkin hinnan ja verrata sitä myyjän hintaan. Eniten tuossa ilmoituksessa otti silmään juuri se, että selkeästi tiesi mitä uusi maksaa, koska käytti Zooplussan sivuston kuvaa.

Mikäs siviilipoliisi sinä olet? Tukari.

Vierailija
690/2608 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näsäviisastelija pesiytyi ketjuun, ihme naljailua ja vääntöä hölmöllä (ja samalla) tyylillä moneen kohtaan. Ei oikein inspiroi..

Vierailija
691/2608 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life I chose kirjoitti:

Minulla ei mene jakeluun miksi ihmeessä kukaan käyttäisi aikaa nettikirppiksiin ostajana tai myyjänä? Kamat voi oikeasti olla ihan mistä homeloukosta tai varastettuja. Tehkää jotain muuta elämällänne. Minullakin on lapsia ja sitä myöten ylimääräistä tavaraa. Lahjoitan suurimman osan kroatiansuomalaiselle yrittäjäperheelle tai muille tarvitseville tutuille. Oikeesti, aika loppuu elämässä kesken.

Kroatian suomalainen perhe siis tyytyy vastaanottamaan mahdollisesti homeista ja varastettua tavaraa, kun kerran ilmaiseksi saa?

Vierailija
692/2608 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Life I chose kirjoitti:

Minulla ei mene jakeluun miksi ihmeessä kukaan käyttäisi aikaa nettikirppiksiin ostajana tai myyjänä? Kamat voi oikeasti olla ihan mistä homeloukosta tai varastettuja. Tehkää jotain muuta elämällänne. Minullakin on lapsia ja sitä myöten ylimääräistä tavaraa. Lahjoitan suurimman osan kroatiansuomalaiselle yrittäjäperheelle tai muille tarvitseville tutuille. Oikeesti, aika loppuu elämässä kesken.

Kroatian suomalainen perhe siis tyytyy vastaanottamaan mahdollisesti homeista ja varastettua tavaraa, kun kerran ilmaiseksi saa?

Mitää? :D

Vierailija
693/2608 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
694/2608 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio kierrättää ryhmässä eräs pätevä neitokainen oli laittanut ilmoituksen, jossa ilmaiseksi luovuttaisi 4 kondomia, kun ei enää ollut tarvetta. Ihan oli ilmoitus kuvan kanssa... Ja ei ollut vitsi!!!

ilmoitus kirvoitti aikalailla nettikansan kielenkantoja, ja olihan se minunkin otettava screen shot, oli niin hauska!

Vierailija
695/2608 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin lipastoa ja laitoin ilmoitukseen että oma kantoapu mukaan,  niin eikös lipastoa ostamaan tullut nainen suutunut kun minä en raskausmahani kanssa alkanut kantaa lipastoa kolmannesta kerroksesta alas! Jäi kaupat tekemättä. 

Vierailija
696/2608 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ärsyttää noi omituiset tapaukset.

Vierailija
697/2608 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin omituisena pidän bloggaajien nettikirppiksiä, joissa käytettyjä - vaikkakin vain muutamassa kuvassa esiintyneitä - vaatteita myydään samaan hintaan kuin itse liikkeessä. Juuri tsekkasin yhden Lindexin mekon, josta pyydettiin jopa enemmän 'vähän käytettynä' kuin se maksaa nyt alessa itse liikkeessä. Ja myyjältä ei kyllä näytä rahaa puuttuvan. Silti menevät kaupaksi! Tavallisten ketjuliikkeiden vaateet ostetaan bloggaajalta kalliimmalla kuin kaupasta saisi. 

Vierailija
698/2608 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin ratsastussaappaita. Kokoa 39 eli ei mitenkään todennäköisesti täysikasvuisen miehen jalkaan sopivia. Sain asiallisesti muotoillun viesti "Karilta" joka halusi saada lisäkuvia saappaista. Ok, lähetin. Seuraavaksi tuli pyyntö saada kuvia minusta saappaat jalassa. Useampikin pyyntö. Jäi kaupanteko siihen.

Vierailija
699/2608 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee, kun roudaa tarpeettoman (hyväkuntoisen) kaman kierrätyskeskukseen. Ei todellakaan kiinnosta alkaa säätämään hullujen kanssa jostain parin eurojen tavaroista.

Vierailija
700/2608 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei ehkä nyt niin omituinen mutta harmittamaan jäi. Löysin torista kivat korkokengät, muutamasti käytetty ja halpa hinta (5€). Myyjä kuvaili että hyvät kävellä, mutta totuus oli toinen. Huomasin vasta kotona että toisessa kengässä oli vanha verijälki, oli hinkannut jalan auki kantapään kohdilta! Että siinä taisikin olla myymisen syy, eihän niillä kävellä voi. Miksei heittänyt vaikka suoraan roskiin..