Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Eikä kännykällä selatessa tule näkyviin tori.fissä karttaa? Niin moni peruu sillä verukkeella "kun on niin kaukana." Siis miten niin kaukana? Ilmoituksessa on kartta, josta voi tarkistaa sijainnin.
bussilainen kirjoitti:
Ikävää on myös toisaalta asiakkaan juoksuttaminen, kun ei voida tulla yhtään vastaan. Kaikilla ihmisillä ei ole autoa ja niiden osoitteiden löytäminen on joskus rankkaa hommaa. Usein ei voida tulla edes alaovelle kun itse on ensin matkustanut yli tunnin julkisilla. Eikä kyse ole ollut ilmaisesta tavarasta.
Jos tässäkin ketjussa kuvattuja "asiakkaita" ei olisi ja kaupat sujuisi aina mutkattomasti sovitun mukaisesti, niin kyllä sitä mielellään tulisi vastaankin. Mutta sen jälkeen kun oharit on tehty jo viidesti niin sitä ei todellakaan lähde edes sinne alaovelle vastaan odottamaan tuleeko ostaja vai ei.
Vierailija kirjoitti:
eiviesteittelyä kirjoitti:
Ostan toisinaan torilta joitakin tavaroita.
Minua harmittaa henkilöt jotka eivät halua ilmoittaa puhelinnumeroaan. Puhelimessa on niin paljon helpompi ja nopeampi sopia asiat ja kysyä, kun on tarvetta.
Minulla oli kerran vahingossa jäänyt puhelinnumero tori.fi palvelun ilmoitukseeni. Lahjoitin jääkaappia. Voi että sitä soittelua ja jaarittelua. Joku mies soitti ja jaaritteli mun kanssa varmaan 15 min että ottaakohan hän nyt tämän jääkaapin vai ei....ja höpöhöpö ja ilmoja on pidellyt. Ei sitten lopuksi osanut sanoa juuta eikä jaata, ja meni toiselle noutajalle.
Sen jälkeen tarkistan aina että varmasti ei ole numeroa näkyvissä.
Sen pystyy jo torin asetuksista määrittelemään, että puhelinnumeroa ei näytetä.
Se kun toimistolta laitettiin ilmoitus että saa noutaa ilmaiseksi meidän vanhoja tulostimia ja tietokonenäyttöjä. Tuli lukuisia kyselyjä että voidaanko postittaa. Yks jankkas puhelimessa kauan että yhyy miksei muka voida jos hän maksaa kulut.
Vierailija kirjoitti:
Kerran myin netti-reititintä mihin olin ilmotukseen hakenut kaikki tekniset tiedot ihan yhtä tarkkaan kun kaupassa. Ostaja osti, mut myöhemmin tuli viestiä että laite ei sovi hänelle, vaati että ostan takaisin, olin asiassa tiukkana että itse hänen olisi pitänyt varmistaa sopivuus ennen kauppoja ja että hän saa myydä eteenpäin jos ei tarvitse ostamaansa. Jonkun 5e pyörityksen takia enään en ala järjestämään tapaamista hänen kanssaan ja vielä uudestaan uuden ostajan kanssa.
Olin muuttamassa uuteen kämppään ja kävin katsomassa kämppää, tutustuin vanhan asukin kanssa. Hän koitti mulle kovasti kaupata kaikkea. Tavatessamme sovittiin yhden asian ostosta ja aluks hän oli tosi mukava ja sanoi että voi jättää mulle peilejä ja voi jättää mulle sitä ja tätä. Myöhemmin alkoi painostavasti laittaa viestejä että osta nämä ja nämä ja tämäkin on vaan tätä kämppää varten tänne tehty että kyllä sun tämä pitäs ostaa. Pitäydyin alkuperäsessä sovitussa yhdessä esineessä ja sanoin että oma asiansa on että teettääkö jotain johkin vuokrakämppää varten, en ala pakosta maksamaan hälle sellasesta. Olin vähän epäluuloinen että onnistuuko nyt sen alkuperäsen esineen osto kun on vähän epäluotettavan oloinen, mutta onneksi se sitten onnistui, mutta ei jättänytkään mulle peilejä ja muuta mitä oli aluks sanonu jättävänsä, laitoin siitä vielä viestiä mutta ei vastannut. Oli vähän tökerö kokemus vaikka ymmärrän kyllä jos muutti mielensä ilmaseks pelien antamisesta, mutta jos jostain on sovittu niin olis kiva jos ois ilmottanu tai edes vastannut viestiin jotain että joo sori ne otinkin mukaani tms.
Otti ne mukaan siksi ettei saanut sulle kaupattua muuta kamaa
Annoin roskalava-ryhmässä pistokkaita, jotka sai itse tulla maasta kaivamaan ja mainitsin kyllä ilmoituksessa, että olemme miehen kanssa töissä . No, melko paskamainen, kirjaimellisesti! Yllätys oli löytää pihalta jonkun ulosteläjä. Kun avauduin tästä huonosta kokemusta ryhmässä ja varoitin muita, joku nainen ilmoitti pokkana että hänen pojalleen oli tullut hätä eikä kukaan avannut kun koputti oveen!
Nämä jotka kysyy "onko vielä myynnissä?", eikä muuta. Siis ihan ok kysymys, mutta sitten kun vastaan että ON niin ei enää mitään vastausta. Voisivat laittaa nimensä viesteihin ja kysymyksen että voiko tulla katsomaan ja noutamaan ja koska yms...
Halvemmille tavaroille olen nyt kokeillut tuota vähänkäytetty.fi...ei ole ainakaan posti ja toimitussäätöjä, mutta toki sama vaiva kuvien ja ilmoitusten kanssa...
Ihan ok, viikossa 12/51 tuotetta myyty (+32euroa saldo).
Myin facen hääkirppiksellä häistä jäänyttä rompetta. Erääseen tuotteeseen tuli heti av ja perään yv, missä vanhempi nainen kertoi jeesaavansa tytärtään hääshoppailussa ja nämä sopivat heille. Kysyi jotain lisätietoja tms. mihin vastasin. Oli lauantai ja lähdin viihteelle enkä tosiaan kytännyt messengeriä sen illan aikana. Aamulla uni maistui tavallista pidempään ja vasta iltapäivän puolella jaksoin alkaa selata viestejä. Ja niitä oli monta! Rouva isoilla kirjaimilla keuhkosi että hänen on saatava tilinumero HETI JUST NYT että voi maksaa ja tavaran voi postittaa tähän osoitteeseen ja näillä on kova kiire kun häät on puolen vuoden päästä ja muuta vastaavaa. Hiukka kettuuntuneena tuosta laitoin tilinroni vasta illalla (joo, ei ehkä kypsintä käytöstä mutta niin se metsä vastaa jne).
Pariin päivään ei kuulu mitään (eikä rahoja näy). Jono ilmoituksessa kasvaa. Laitoin sitten itse viestiä että mistä pankista maksoit että paketti on osoitetta myöten valmiina odottamaan postitusta. Vastaukseksi tuli, että ei noita sittenkään osteta kun sulhanen jäi pettämisestä kiinni ja tytär on ihan rikki ja häät peruttu ja hänestä ei nyt tulekaan anoppia ja voi kun oli niiiin mukava mies ettei siitä olisi koskaan uskonut sekä muuta vastaavaa. Okei. Kiva että jaat tyttäresi asioita ventovieraalle. Pelkkä "kiitti, jätän sittenkin väliin" olis riittänyt...
Olin myymässä yhtä vintage-vaatetta torissa, löytyi ostaja joka halusi sen välttämättä ja hintakin oli ok (140€). Pyysi lähettämään postiennakollla, koska ei ollut rahaa juuri samana päivänä. Minä hölmö laitoin, ja paketti palautui parin viikon kuluttua lunastamattomana. Kuluja tästä koitui yli 20 euroa.
Ostajan selityksenä oli jokin onnettomuus - ei siinä mitään. Olisi tietysti voinut jotain ilmoittaa, tai laittaa kaverin asialle.
Myöhemmin löysin saman vaatteen eräästä netin vintageliikkeestä, pyyntihinta yli 700 euroa. Päätin pitää vaatteen sittenkin itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.
Tämähän se, enkä myöskään ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa, että joku äijä haistelee vanhoja hikisiä lenkkareitas? Tuolla voisi tehdä ihan hyvää voittoakin, kas kun tämän "alan" miehet harvemmin tinkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei sattunut itselleni, mutta nauratti kun kaveri myi tavaroitaan muuton alta kirppreilla ja kirjoitti näistä nettikirppisten asiakkaista avautumispostauksen Facebookiin. Että ihan tosissaan jostain euron tavaroista tehdään varaus ja ollaan että ”täytyy vielä kysyä mieheltä lupa”, kaverini oli vastannut tälle henkilölle että jos et saa ilman miehen lupaa ostaa euron tuotetta niin vaihda hyvä nainen miestä! :D
Tähän on luultavasti kaksi eri syytä: Joko miehen luvan kysyjä on oikeasti täysin riippuvainen miehen rahoista, eli on kotiäitinä ja omat tulot on lähellä nollaa ja tili siis yhteinen. Tämä henkilö todennäköisesti käyttää kaiken lapsenhoidolta ylijäävän aikansa roikkumalla kirppiksillä, joten jos joka päivä on ostelemassa paljon euron tuotteita, niin kertyyhän niistä pikkuhiljaa summia, vaikka pieniä olisivatkin. Lisäksi voi haalia tylsyyksissään kotiin tavaraa, jota kukaan ei oikeasti tarvitse.
Toinen (luultavasti todennäköisempi) vaihtoehto: Ei oikeasti haluakaan tavaraa, mutta käyttää miehen luvan kysymistä sopivana tekosyynä perua kaupat.
Voi olla kolmaskin syy, jos on kyse isokokoisesta tavarasta jota en itse jaksa kantaa. Pitää siis kysyä mieheltä lupaa, että hän lähtee tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan hakemaan ja kantamaan tuotetta. Ja koska tekee vuorotöitä, en ikinä muista niitä ulkoa.
A) isokokoinen tavara jota vain raavas mies jaksaa kantaa lähtee eurolla? Aika epätodennäköistä
B) lupa ei ole mikään suostumus siihen että lähtee kantamaan, silloin sanotaan että ”pitää kysyä voiko mies tulla kantamaan” eikä että pitää kysyä lupa saako ostaa
Ikean pöytiä ym saa muutamalla eurolla, eivätkä kaikki naiset ole 180cm tatuoituja karjakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ostoilmoituksen esineestä kaupunginosan kirppikselle. Siellä on sääntö, että noudot pitää sopia kaupunginosan rajojen sisäpuolelle, ja yp valvoo sääntöä erittäin tiukasti. Sain pian vastauksen, että yhdellä ryhmäläisellä olisi myydä haluamani esine. Yv:ssä sitten kävi ilmi, että nainen oli jo ajat sitten muuttanut pois ko. alueelta, toiselle puolelle kaupunkia. Hän olisi halunnut sopia noudon samalle päivälle viereiseen kaupunginosaan. En olisi hänen ehdottamalla ajallaan ehtinyt samana päivänä esinettä noutamaan. Minua hieman ärsytti tuo, että halusi sopia kaupat sääntöjen vastaisesti, mutta en siitä huomauttanut, vaan ehdotin kauppoja seuraavalle päivälle ryhmän kaupunginosan alueelle. Siitä alkoi kahden päivän kädenvääntö noudosta, jossa myyjä hivutti koko ajan noutoaluetta lähemmäksi sen viereisen kaupunginosan aluetta. Hän ei siis edes asunut siellä, vaan ihan eri puolella kaupunkia. Aina kun ehdotin noutoa jostain ryhmän alueen sisältä aikaan x, myyjä totesi: "Tuo aika ei käy, mutta miten olisi tähän aikaan paikasta y" (joka siis viereisen alueen sisällä). Koko juttu kypsytti, mutta tarvitsin esineen itselleni mahdollisimman pian, joten koitin olla kärsivällinen.
Noutopäiväksi olimme sopineet sitten vihdoinkin noudon ryhmän alueen ja viereisen kaupunginosan melkein rajalle. Kun olin jo matkalla noutamaan esinettä, sain viestin: "Hei, voisitko sittenkin tulla paikkaan y" (aika lähellä ryhmän aluetta, mutta kuitenkin osa sitä viereistä kaupunginosaa). Siinä sitten vielä bussissa istuessani "neuvottelin" noudon lähelle hänen ehdottamaansa paikkaa, mutta sellaiseen pisteeseen, joka on vielä juuri ja juuri ryhmän alueen rajalla. En tiedä, mikä pakkomielle myyjällä oli hivuttaa tuota tapaamispaikkaa koko ajan viereiseen kaupunginosaan. Voi toki olla, että hänkin piti minua hankalana, mutta jos myy kaupunginosan ryhmässä, niin pitää olla valmis tulemaan sääntöjen mukaisesti ryhmän alueelle. Esine ei siis ollut mikään ihan kevyt tai pieni, joten sijainnilla oli minulle muutakin kuin periaatteellista merkitystä.
Siinä tapauksessa teillä sattua olemaan samanmoiset, hiukahkon pakonomaiset, intressit - "rajojahan EI ylitetä". :'D
Joo, voi olla että eri olosuhteissa oltaisiin tultu parhaiksi ystäviksi :D
232.
Lähtekää ensi kauden Temptation islandille parina, pysytte tiukasti vaan rajojen sisällä niin hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Olin myymässä yhtä vintage-vaatetta torissa, löytyi ostaja joka halusi sen välttämättä ja hintakin oli ok (140€). Pyysi lähettämään postiennakollla, koska ei ollut rahaa juuri samana päivänä. Minä hölmö laitoin, ja paketti palautui parin viikon kuluttua lunastamattomana. Kuluja tästä koitui yli 20 euroa.
Ostajan selityksenä oli jokin onnettomuus - ei siinä mitään. Olisi tietysti voinut jotain ilmoittaa, tai laittaa kaverin asialle.Myöhemmin löysin saman vaatteen eräästä netin vintageliikkeestä, pyyntihinta yli 700 euroa. Päätin pitää vaatteen sittenkin itselläni.
Et tainnut löytää samaa vaan samanlaisen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran myin netti-reititintä mihin olin ilmotukseen hakenut kaikki tekniset tiedot ihan yhtä tarkkaan kun kaupassa. Ostaja osti, mut myöhemmin tuli viestiä että laite ei sovi hänelle, vaati että ostan takaisin, olin asiassa tiukkana että itse hänen olisi pitänyt varmistaa sopivuus ennen kauppoja ja että hän saa myydä eteenpäin jos ei tarvitse ostamaansa. Jonkun 5e pyörityksen takia enään en ala järjestämään tapaamista hänen kanssaan ja vielä uudestaan uuden ostajan kanssa.
Olin muuttamassa uuteen kämppään ja kävin katsomassa kämppää, tutustuin vanhan asukin kanssa. Hän koitti mulle kovasti kaupata kaikkea. Tavatessamme sovittiin yhden asian ostosta ja aluks hän oli tosi mukava ja sanoi että voi jättää mulle peilejä ja voi jättää mulle sitä ja tätä. Myöhemmin alkoi painostavasti laittaa viestejä että osta nämä ja nämä ja tämäkin on vaan tätä kämppää varten tänne tehty että kyllä sun tämä pitäs ostaa. Pitäydyin alkuperäsessä sovitussa yhdessä esineessä ja sanoin että oma asiansa on että teettääkö jotain johkin vuokrakämppää varten, en ala pakosta maksamaan hälle sellasesta. Olin vähän epäluuloinen että onnistuuko nyt sen alkuperäsen esineen osto kun on vähän epäluotettavan oloinen, mutta onneksi se sitten onnistui, mutta ei jättänytkään mulle peilejä ja muuta mitä oli aluks sanonu jättävänsä, laitoin siitä vielä viestiä mutta ei vastannut. Oli vähän tökerö kokemus vaikka ymmärrän kyllä jos muutti mielensä ilmaseks pelien antamisesta, mutta jos jostain on sovittu niin olis kiva jos ois ilmottanu tai edes vastannut viestiin jotain että joo sori ne otinkin mukaani tms.
Otti ne mukaan siksi ettei saanut sulle kaupattua muuta kamaa
No shit sherlock, totta hel vetissä niin. Olisit vielä kertonut että kannattaa hengittää niin on helpompaa ja nälkä lähtee syömällä.
Ohis, mutta siis saako tori.fi android appissa karttanäkymänä tuotteen sijainnin? Joku aiempi viesti koski tätä, mutta en itse kyllä saa näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostajan selityksenä oli jokin onnettomuus - ei siinä mitään. Olisi tietysti voinut jotain ilmoittaa, tai laittaa kaverin asialle.Myöhemmin löysin saman vaatteen eräästä netin vintageliikkeestä, pyyntihinta yli 700 euroa. Päätin pitää vaatteen sittenkin itselläni.
Et tainnut löytää samaa vaan samanlaisen...
Kiitos tarkennuksesta, siis samanlaisen.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta siis saako tori.fi android appissa karttanäkymänä tuotteen sijainnin? Joku aiempi viesti koski tätä, mutta en itse kyllä saa näkyviin.
Ilmoituksessa on kartta, josta voi tarkistaa tuotteen sijainnin.
Lisäksi: jos ilmoituksessa lukee tuotteen sijainniksi vaikka "Helsinki Haaga" niin miksi niin moni on sitä mieltä, että tuote on ihan lähellä paikkaa "Helsinki Kontula?" Kunnes yllättäen keksivät "sä oot niin kaukana, en voi tulla." Aha. Ei se sijainti muutu siitä mihinkään: opetelkaa lukemaan karttaa/tekstiä!
Vein kirpparille myyntiin LP-levyjä, kun olin laittamassa levyjä esille tuli vanhempi nainen saarnaamaan isoon ääneen että miksi laitan niin kalliilla hinnalla, että ei kukaan osta. Hän ei katsonut hintoja lainkaan.
Hinnat oli 0.2e - 1e/kpl, mielestäni melko edullista.
Olin ekaa kertaa myymässä kirpparilla niin en osannut oikein reagoida eukon saarnaan, nyt jos tulis sama akka, sais kuulla kunniansa että mitkä asiat hänelle kuuluu ja kuka hinnan määrää.
On kyllä totta että LP-levyistä yleensä pyydetään kirppareilla 3e - 10e, jolla hinnalla niitä ei osta kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ehkä varsinaisesti ärsytä mutta ihmetyttää nämä ostajat, jotka voivat isoja huonekaluja tulla hakemaan yksin ja automaattisesti olettavat, että tulen mukaan kantamaan.
Viimeksi oli eräs nainen, joka tuli isomman kokoista huonekalua noutamaan. Kertoi kuinka ei viitsinyt miesystävä vaivata asialla mutta onneksi kuulemma kahdestaan saamme huonekalun kuitenkin helposti kannettua hänen autolleen. Eipä siinä mitään, tottakai menen kantamaan. Mutta en minäkäkään välttämättä kaikista painavimpia jaksa kantaaa. Itse olen aina ostajana mennyt jonkun muun kanssa hakemaan huonekaluja. Mielestäni ainakin olisi kohteliasta kysyä etukäteen asiasta mutta ehkä olen turha nipottaja.
Tämä! Olin myymässä isoa laatikostoa ja oltiin sovittu haku ostajan kanssa. Olin moneen otteeseen maininnut, että on iso ja tarvitsee kaksi kantajaa. Vähän ennen sovittua hakua laittaa viestiä, että olisi nyt tulossa, autanhan häntä kantamaan sen!? Kirjoitin, että olen monta kertaa sanonut, ettei saa kannettua yksin ja kannattaa ottaa kaveri mukaan kantoavuksi. "No olen tulossa suoraan töistä, en nyt saanut ketään tähän hätään". Selvä, et sitten voinut sopia hommaa niin, että olisit saanut sen kaverin. Sanoin, että ok, myyn seuraavalle, näkemiin.
Ohiksena, älä itse oleta automaattisesti mitään. Olen hakenut yksin jos minkälaista tuotetta, vaikka myyjä on tiukannut että pitää olla kantoapua. No, kyllä on homma hoitunut. Samoin on saatettu pistää että pakulle tai kärryllä vietävä, ja hyvin olen saanut henkilöautooni mahtumaan. Joskus se virheellinen tila/logistiikkaurpoilu on siellä toisessa päässä.
Ja ennen kuin ehdit huutaman että juuri sinulla oli iso viiden istuttava sohva, niin sanonpa vain, että järkeään voi käyttää vastatessakin.
Ei se ole mikään asiakas, varsinkaan jos ilmaista tavaraa on tulossa hakemaan :D