Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
621/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan toisinaan torilta joitakin tavaroita.

Minua harmittaa henkilöt jotka eivät halua ilmoittaa puhelinnumeroaan.  Puhelimessa on niin paljon helpompi ja nopeampi sopia asiat ja kysyä, kun  on tarvetta.

622/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aiemmin vanhasta huutonet-casesta, jossa juhlaväki luuli minua hetken papiksi. Nyt luultiin h*raksi 😂😂😉😉!

Myyn fb-kirpparilla koruja ja eräs mies laitteli yksäreitä. Hän pohti, ottaisiko kaikki tietyn sarjan korut vai vain kaulakorun. minä sitten laittelin hintoja hänelle päin, ajatuksella että saa edullisemmin jos ottaa useamman korun.

Täysin asiallisia viestejä, mutta aika lyhytsanasanaisia puolin ja toisin.

No, sain mieheltä pyynnön laittaa puhelinnumero hänelle. Laitoin ja hetken päästä puhelimeni soi. Sain s*tanalliset huudot. Langoilla miehen naisystävä, joka oli jostakin syystä lukenut viestittelyn ja saanut päähänsä, että "koko hoito" tarkoittaa ihan muuta kuin 4 Kalevala-korua.

Nainen kysyi, voinko vannoa miehen olevan uskollinen. Sanoin, että sitä en tiedä mutta minä en ole häntä tietääkseni koskaan edes tavannut.

Tuli sitten myöhemmin anteeksipyyntö Messengeriin mieheltä ja tekstarina naiselta. Mies viestitti että ostaa korut jos nainen rauhoittuu ennen synttäreitään. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiviesteittelyä kirjoitti:

Minua harmittaa henkilöt jotka eivät halua ilmoittaa puhelinnumeroaan.  Puhelimessa on niin paljon helpompi ja nopeampi sopia asiat ja kysyä, kun  on tarvetta.

Joo, mutta tajuatko miten paljon vaivaa siitä on myyjälle kun miljoona jankkaajaa, tinkaajaa ja muuta sekopäätä pommittaa puhelimella mahdollisesti useita päiviä?

Itse en koskaan laita numeroani koska meilissä on paljon helpompi napsautella ajantuhlarit suoraan roskakoriin. Numeron annan kun on sovittu noudosta.

624/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta tajuatko miten paljon vaivaa siitä on myyjälle kun miljoona jankkaajaa, tinkaajaa ja muuta sekopäätä pommittaa puhelimella mahdollisesti useita päiviä?

Itse en koskaan laita numeroani koska meilissä on paljon helpompi napsautella ajantuhlarit suoraan roskakoriin. Numeron annan kun on sovittu noudosta.

Joskus tuntuu että osalle tärkeää on vain se viestittely, haluavat jonkun jolle puhua/kirjoittaa. Kun vaan nämä kohtaisivat!

Vierailija
625/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on käynyt kuussa 1960 luvulla niin eikö kukaan ole keksinyt mitään ratkaisua näihin puutteisiin mitä täällä on kaikilla ollut ?

Vierailija
626/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se näinkin,mutta nukkyvan lapsen kanssa tai töissä ei voi puhua pälpättää puhelimessa.

Vierailija
627/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaa ostaja toki postikulut,mutta MYYJÄ ne ilmoittaa mitä maksetaan.

Vierailija
628/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on käynyt kuussa 1960 luvulla niin eikö kukaan ole keksinyt mitään ratkaisua näihin puutteisiin mitä täällä on kaikilla ollut ?

ei ole keksitty ratkaisua näihin kirppishäiriköihin. Siellä kuussa kun ei ole kukaan käynyt, niin ei sieltä ole mitään ratkaisuakaan tänne maan päälle tuotu. :D :D

Vierailija
629/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui tunti sitten tosin ei nettikirppiksellä vaan tavallisella: Olin ostamassa polkuautoa...no nainen sanoo ettei tiedä hintaa eikä voi myydä kun on siskon...ja sisko on tekemässä ostoksia muissa kojuissa..No se sisko oli ostoksilla about tunnin...Kävin kysymässä useamman kerran onko myyjä jo paikalla..no ei..Hyvin olisi voinut kauppa käydä jos olisi joku myynyt...

Vierailija
630/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin puhelintani pois sillä olin juuri hankkinut uuden, sain sovittua kaupat ja juuri kun nouto oli sovittu niin ostaja sanoo ettei pääsekkään, noh sovittiin sitten uusi aika ja taas tuli pakit.

Kysyin että oletko kuitenkin ostos aikeissa viellä niin joo. Pari viikkoa olin varannut puhelinta ja sitten tuleekin viesti että ei tarvitsekkaan sitä... ai että otti päähän.

Yritin myydä vanhaa ruokapöytää pois, kysely tuli meilillä ja kerroin millon minulle sopisi ja sovimme vänkkäilyn jälkeen kaupat tietylle päivälle kun hän sai auton käyttöön. Laitoin viellä aamulla viestiä että illalla sopii 20 aikaan ja kaikki oli ok.

Päivällä ostaja oli soittanut ja varmisti viellä että kaupat on sovittu. Lähetin muutaman tunnin päästä viestillä osoitteen , sillä olin töissä soiton aikaan.

Illan odottelin koska tulisi hakemaan, olin purkanut pöydän ja kantanut ovelle valmiiksi ja kello lähenee 21 joten päätin laittaa viestiä että oletko pian tulossa. Takaisin saan tylyn viestin että auto on palautettu koska minusta ei kuulu mitään ja nyt saa pöytä olla.

Anteeksi mitä?? Että otti päähän kun kaikki oli sovittu ja kehtasikin laittaa viellä mun syyks..

Tässä on ilmeisesti ollut kyseessä tyypillinen "koska et vastaa minulle sillä siunaamalla, kaupat on peruttu" -tyyppi. Jos vain kaikki jaksaisi odottaa sen oletetun työpäivän mittaisen ajan, niin tuossa kyseisessäkin tapauksessa olisi saatu kaupat kunnialla tehtyä.

Vierailija
631/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postikulut pitää lukea ilmoituksessa tai kertoa viimeistään postituksesta sovittaessa.

Luonnollisesti. Jos postikuluja ei ole mainittu, pitäisikö ostajan alkaa itse ottaa selvää, paljonko ne olisivat ja maksaa sen mukaan? Kyllä myyjän tulee postikulujen määrä itse ilmoittaa, tähän tapaan: Hinta 8,00e + 1,90 e postikulut

Vierailija
632/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin paljon käytetty mutta ehjiä lasten rattaita 2e . Ei kukaan ollut kiinnostunut. Kun laitoin ne sitten "Annetaan" niin alkoi viestitulva ja niitä tultiin kaukaa hakemaan.

Vierailija
633/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin myynnissä yhden kiinnostavan tuotteen edulliseen hintaan. Tuotteesta oli mainittu kunto, mitat ym. tarkat tiedot ja lisäkuviakin oli useampi.

Ikävä kyllä moni muukin oli tuotteen huomannut - jonossa oli yli kymmenen ihmistä.

Pari viikkoa myöhemmin huomasin taas saman ilmoituksen, kukaan näistä turhan jonottajista ei sitten ollutkaan halunnut tuotetta - milloin milläkin selityksillä (onkin liian pieni, hinta ei miellyttänytkään, ei olekaan tarvetta, väri on väärä jne.). Sain sitten ostettua tuotteen itse, kunto oli parempi kuin ilmoitus antoi ymmärtää ja noutaessa samana päivänä myyjä ehdotti itse alempaa hintaa. :D

En vaan tajua, miksi pitää varata jos ei kuitenkaan osta? Tai jonottaa? Kaikille helpompaa, kun myyjän ei tarvitse venkslata lähetysten/noutojen kanssa viikkoja tai läpikäydä jonoja kun kaikkeen tähän tuhlautuu aikaa.

Vierailija
634/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja kirjoitti:

Ostin nettikirppikseltä 6e talvikengät.

Epähuomiossa noutopaikallapaikalla annoin myyjälle 5e.

Myyjä laittoi viestin perään:" Hei, kenkien hinta oli 6e, mutta olkoon nyt tämän kerran..."

Vastasin pahoitellen.

Seuraavana päivänä myyjän mieli olikin muuttunut. Hän laittoi viestin, että josko postittaisin euron hänelle?

Postimerkkikin maksoi yli euron- toki sen postitin, kun olin häpeissäni mokastani . Naurettiin työkavereiden kanssa mahat kippurassa myyjän viestejä: " joko olet postittanut euron? Ei ole saapunut vielä...Joko olet laittanut euron postiin?...."

Laitoin sen työpaikan postien mukana, niin meni pari päivää normaalia postia pidempään.

Maksatit postikulut työnantajallasi?

Ei- siis itse ostin postimerkin- laitoin vaan kirjekuoren työpaikalta lähtevien pinoon :)

Vierailija
635/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä päästään siihen tekstarisirkukseen, joka alkaa saman tien kun ilmoituksen laittaa nettiin.

Vaikka ilmossa lukisi "Vain soitot", niin johan alkaa tekstiä suoltamaan.

Vierailija
636/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja kirjoitti:

Ostin nettikirppikseltä 6e talvikengät.

Epähuomiossa noutopaikallapaikalla annoin myyjälle 5e.

Myyjä laittoi viestin perään:" Hei, kenkien hinta oli 6e, mutta olkoon nyt tämän kerran..."

Vastasin pahoitellen.

Seuraavana päivänä myyjän mieli olikin muuttunut. Hän laittoi viestin, että josko postittaisin euron hänelle?

Postimerkkikin maksoi yli euron- toki sen postitin, kun olin häpeissäni mokastani . Naurettiin työkavereiden kanssa mahat kippurassa myyjän viestejä: " joko olet postittanut euron? Ei ole saapunut vielä...Joko olet laittanut euron postiin?...."

Laitoin sen työpaikan postien mukana, niin meni pari päivää normaalia postia pidempään.

Maksatit postikulut työnantajallasi?

Ei- siis itse ostin postimerkin- laitoin vaan kirjekuoren työpaikalta lähtevien pinoon :)

Vierailija
637/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.

Mikä tässä on ongelma? Oli siis naarmuinen sänky, tinkisin minäkin, jos on siistinä kaupattu. Ja yksin tuskin sänkyä kannettua saa, joten apurit on ok. Ja miksei voisi kantamalla viedä, jos onnistuu kävellen.

Musta toi oli lähinnä erikoinen ja hassu. Ei niin että siinä jotain vikaa olisi.

Vierailija
638/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lasten kurahousut ja sadetakin torissa. Myyn kaiken aina halvalla, koska tavoitteenani on päästä tuotteista eroon, ei maksimaalinen rahan tekeminen. Sain hetkessä yli 10 vastausta. Vastasin ostaja X:lle joka sitten alkoi kyselemään sitä ja tätä. Sanoi että hän ei pääse hakemaan, mutta kysyy joltain kaveriltaan joka asuu lähettyvillä, että pääsisikö tämä katsomaan tuotetta ja mahdollisesti ostamaan (haloo? Kyseessä oli tyyliin Rukkan kamat, tuote oli kuvattu tarkkaan jne) Sen jälkeen A:sta ei kuulunut mitään. Sovin muutaman päivän kuluttua kaupat ostaja B:n kanssa, joka haki tuotteet samantien. 10 päivää alkuperäisen yhteydenoton jälkeen A otti yhteyttä, että tuttu pääsisi katsomaan tuotteita tyyliin ”ensi torstaina klo 18.30” Sanoin että valitettavasti tuote myyty. Sitten sainkin hirveän määrän vihaisia sposteja ja tekstiviestejä, miten kaltaiseni huijarit pilaavat koko nettikirppikset ja enkö osaa nettikaupan etikettiä, joka pätee myös yksityisiin myyjiin. Hänen mielestä kauppa oli sovittu ja olin pettänyt hänet

Vierailija
639/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin lasten kurahousut ja sadetakin torissa. Myyn kaiken aina halvalla, koska tavoitteenani on päästä tuotteista eroon, ei maksimaalinen rahan tekeminen. Sain hetkessä yli 10 vastausta. Vastasin ostaja X:lle joka sitten alkoi kyselemään sitä ja tätä. Sanoi että hän ei pääse hakemaan, mutta kysyy joltain kaveriltaan joka asuu lähettyvillä, että pääsisikö tämä katsomaan tuotetta ja mahdollisesti ostamaan (haloo? Kyseessä oli tyyliin Rukkan kamat, tuote oli kuvattu tarkkaan jne) Sen jälkeen A:sta ei kuulunut mitään. Sovin muutaman päivän kuluttua kaupat ostaja B:n kanssa, joka haki tuotteet samantien. 10 päivää alkuperäisen yhteydenoton jälkeen A otti yhteyttä, että tuttu pääsisi katsomaan tuotteita tyyliin ”ensi torstaina klo 18.30” Sanoin että valitettavasti tuote myyty. Sitten sainkin hirveän määrän vihaisia sposteja ja tekstiviestejä, miten kaltaiseni huijarit pilaavat koko nettikirppikset ja enkö osaa nettikaupan etikettiä, joka pätee myös yksityisiin myyjiin. Hänen mielestä kauppa oli sovittu ja olin pettänyt hänet

Sekoilin, eli X = A

Vierailija
640/2608 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä juttuja, tulee kyllä mieleen, että uskaltaako enää ikinä mitään myydä kenellekään...