Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
601/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme Yhdysvalloissa, ja laitoin sellaisen varsin hyvän puisen syöttötuolin myyntiin paikalliseen nettikirppikseen Craigslistiin. Siihen tuli heti kiinnostunut vastaus, joka oli jotenkin outo. Halusi tulla katsomaan, mutta jotenkin ei vaikuttanut kiinnostuneelta itse tavarasta. Koska sähköpostiosoitteesta kävi ilmi lähettäjän nimi, googlasin sen. Olin aivan shokissa, kun löysin uutisia naisesta, joka oli tuomittu lapsenryöstöstä! Myin sitten tuolin toiselle, mutta pidin huolen että mieheni oli paikalla.

Suomessa joskus möin lasten wiiu-pelivälineitä, varmaan huuto.netissä. Perusteellinen kun olen, kirjoitin ilmoitukseen kaiken kaupan kannalta olennaisen. Kiinnostunut ostaja alkoi viestiä, kysyen tuotteesta lisätietoja, yksi kysymys per viesti. Kaikki asiat, joita hän kysyi, olin kertonut jo ilmoituksessa. Kun tätä ees-taas viestittelyä oli kulunut jo jonkin aikaa, ystävällisesti kerroin, että kaikki nämä tiedot ovat ilmoituksessa. Tämän jälkeen en kuullut henkilöstä mitään. En tiedä oliko hän vähän yksinkertainen, vai yksinäinen, vai halusiko tahallaan aiheuttaa minulle vaivaa. Kaikenlaisia tyyppejä löytyy.

Vierailija
602/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin fbkirpparilla yhtä tavaraa 30 eurolla. Ostaja laittoi av:n ja sitten yv:n jossa kyseli milloin voi noutaa. Kun saatiin haku aika sovittua ostaja ilmoittaa että hän maksaa vain 20€. Se on hänestä reilua koska hän kuitenkin itse noutaa sen. Siis hä? Eikö se nyt oo sanomattakin selvää että hän noutaa sen itse enkä tästä urotyöstämitään mitään alennusta anna. No päästiin hinnasta sopuun mut ostaja teki kolmet oharit ennenkuin sai haettua tavaran.

Kerran olin myymässä sohvaa. Joku pariskunta tuli sitä poikansa kanssa katsomaan. Oli tulossa pojan uuteen asuntoon. He katsoivat sohvan mutta eivät sanoneet juuta eikä jaata. Että ottavatko vai eivät. Sanoivat vain että heidän pitää mennä vielä asioille kaupungille. Ajattelin että ehkä he haluavat vielä miettiä. Sohva oli ollut jo jonkin aikaa myynnissä eikä sitä olleet muut kyselleet mutta sitten samana päivänä soitti joku toinenkin joka katsomatta sanoi ostavansa sohvan ja hakevansa sen seuraavana päivänä. Lyötiin kaupat lukkoon. No sitten illalla tän pariskunnan rouva soittaa että he vois ostaa sen sohvan. Sanoin että meni jo. Oli närkästynyt ja sanoi että he kävi sitä ensin katsomassa. Ei kuitenkaan alkanut sen pahemmin jakkaamaan. Olisivat sitten edes varanneet sen mutta vain jotain epämääräistä mutinaa kaupungille menosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Ikean mäntyhyllyn. Ajattelin, että helppo nakki, tavallinen priimakuntoinen tuote joita vastaavia oli myynnissä Ikeassa. Hinta jotain kympin, kaksi, uutena moninkertaisesti. Vielä mitä.

Ensin joku raivopää otti yhteyttä, ja intti, että hylly ei ole mäntyä, olen huijari. Yritin selittää, että ei ole täyspuuta (vaan rakenteeltaan onttoa levyä Ikean tyyliin), mutta puu on mäntyä. Ei kuulemma ole. Lopulta kysyin, että mitä puuta hylly sitten hänen mielestään on. Ei vastausta.

Myin sitten hyllyn jollekin toiselle, ja tämä tuli noutamaan. Olin kertonut ilmoituksessa että myydään koottuna, mutta ostaja aivan tyynesti alkoi purkaa hyllyä osiin olohuoneeni parketilla. Hyvin happamasti käyttäytyen, ei kysynyt tähän lupaa, vaati vielä työkaluja. Olin aivan ällistynyt. Kiroili siinä, kun oli hankalaa, ja aikaa meni varmaan puoli tuntia. Noin yleisesti ottaen en lähtisi kerran kasattua Ikean hyllyä enää purkamaan siinä uskossa että sen vielä voisi kasata toimivaksi. Lisäksi aikani on kalliimpaa kuin 10€/puoli tuntia.

Möin varsin siistejä täyspuisia yöpöytiä tori.fi:ssä. Tuli aivan idioottimaisia viestejä, joissa näkemättä tarjotaan noin kolmasosaa pyyntihinnasta. Ja ihan luokatonta tekstiä. Lopulta möin kohteliaalle nuorelle miehelle, joka suoraan maksoi mitä pyysin heti kaapit nähtyään. Hän kysyi, että miksi ihmeessä myyn tori.fi:ssä. Kun on niin outoa porukkaa. Totesin, että vahingossa, mutta ei tule toistumaan.

Vierailija
604/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin paikalliselle facebookin Roskalavalle kuvan kera  ilmoituksen tuolista jonka siirtäisin aamulla kuistille ja ensimmäinen hakija saisi. Klo oli tässä vaiheessa noin 21.00 . Olin jo nukkumassa, kun klo 23.00 havahduin ovikellon rämptykseen  ja  näin oven takana kookkaan hahmon, keittiön tuuletusikkunan kautta tiedustelin tulijan asiaa ja  kuin maan alta tuleva möreä ääni vastasi " Se tuoli, missä se on?" Unentokkurassa ja pelästyneenä valehtelin tuolin olevan vielä muualla, yksinasuvana 145cm naisihmisenä en todellakaan aikonut avata  keskellä yötä moiselle mörisijälle ! 

Vierailija
605/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, eihän nää jutut voi olla totta! :D

Vierailija
606/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oo osunut mitään superomituisia, mutta joitakin pieru saharaan -tyyppejä kyllä. Ne ärsyttävät, varsinkin, jos olen myymässä jotain tilaa vievää ja sellaista, josta pitäisi päästä eroon hetimiten, kuten jotain kaappia tms. joka lojottaa keskellä eteistä. Silloin ne nopeat kaupat on todellakin nopeat, en jaksa odottaa viikkoa, varsinkin, jos jonottajia olisi, mutta en uskalla heti ignoorata av:n tekijää.

Kerran harmitti, kun myin hyvin palvelleet rattaat jollekin hemmetin trokarille. Hän huusi kilpaa huutonetissä edullisia rattaitani, ja olisin niin halunnut myydä ne sille huudossa toiseksi jääneelle (profiilissa pelkkää positiivista, tällä ykköshuutajalla oli paljon neutraalia ja negaa), mutta sääntöjen mukaan mun oli pakko myydä eniten tarjoavalle. Ketutti, kun tiesin, ettei hän tule rattaita itse tarvitsemaan, koska oli ostelemassa vastaavia koko ajan, eli trokari oli.

Huutonetissä sain kerran neutraalin palautteen, vaikka kaupat oli sujuneet hyvin, annoin itse positiivisen palautteen jne., mutta tuotteesta puuttui inhimillisen virheen vuoksi muutama osa, jotka postitin omilla postimaksuillani heti perään. Hän kiitti lopuista osista, mutta ei vaihtanut palautetta positiiviseksi. Ketutti, koska se typerä neutraali kummitteli aina siellä mun palautteissa, kun kaikki muut palautteet oli positiivisia.

Taisit olla vaan rahanahne, koska jos OIKEASTI olisit halunnut toisen voittavan huudon niin olisit lopettanut huutokaupan eli sulkenut kohteen hänen huutonsa jälkeen. :)

No en ollut, koska myin rattaat todella edullisesti. Siihen aikaan olin ollut Huutiksessa myyjänä vasta vähän aikaa enkä tiennyt, että huutokaupan voi keskeyttää halutessaan. Toivoin vain sen toisen voittavan, mutta niin ei käynyt, ja trokari voitti huudon. Myöhemmin tämän trokari oli palautteista päätellen tehnyt niin paljon vaunukaupoissa ohareita ja saanut negaa, että tili suljettiin.

Vierailija
607/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja soittaa että haluaa ostaa tuotteen ja tulee nyt heti hakemaan. Kysyn milloin on perillä ja vastaa uudestaan että heti siis on lähdössä. Mistä mä voin tietää mistä lähtee tulemaanja kauan matka kestää. Piti erikseen kysyä siis mistä lähdet tulemaan?

Vierailija
608/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti Torin kautta Jopon. Soitti myyjälle ja kysyi moneltako voisi tulla fillarin hakemaan, ja myyjä itse ehdotti, että käykö noutoajaksi klo 19. No kyllähän se meille sopi, minä lähdin miehen mukaan seuraksi. Oltiin sitten 19:00 siinä osoitteessa, jonka myyjä oli antanut. Myyjää ei näkynyt pihalla eikä pyörääkään, joten mieheni soitti myyjälle. Ei vastannut. Loppujen lopuksi olimme istuneet autossa odottamassa varmaan 30min, kunnes luovutimme ja lähdimme takaisin kotiin, kun ei myyjä vastannut puhelimeen vaikka monta kertaa yritettiin.

Jossain klo 22-23 aikoihin miehen puhelin soi, no kukas muukaan siellä oli kuin tämä myyjä. Ei pahoitellut ollenkaan, sanoi vaan että ”joo mä nukahdin”. Mies sanoi myyjälle että hän itse oli ehdottanut noutoajaksi klo 19, miksei hän siis ollut valmiina itse ehdottamanaan kellonaikana. Ei osannut vastata ollenkaan.

Ostettiin pyörä toiselta myyjältä.

Vierailija
609/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin puhelintani pois sillä olin juuri hankkinut uuden, sain sovittua kaupat ja juuri kun nouto oli sovittu niin ostaja sanoo ettei pääsekkään, noh sovittiin sitten uusi aika ja taas tuli pakit.

Kysyin että oletko kuitenkin ostos aikeissa viellä niin joo. Pari viikkoa olin varannut puhelinta ja sitten tuleekin viesti että ei tarvitsekkaan sitä... ai että otti päähän.

Yritin myydä vanhaa ruokapöytää pois, kysely tuli meilillä ja kerroin millon minulle sopisi ja sovimme vänkkäilyn jälkeen kaupat tietylle päivälle kun hän sai auton käyttöön. Laitoin viellä aamulla viestiä että illalla sopii 20 aikaan ja kaikki oli ok.

Päivällä ostaja oli soittanut ja varmisti viellä että kaupat on sovittu. Lähetin muutaman tunnin päästä viestillä osoitteen , sillä olin töissä soiton aikaan.

Illan odottelin koska tulisi hakemaan, olin purkanut pöydän ja kantanut ovelle valmiiksi ja kello lähenee 21 joten päätin laittaa viestiä että oletko pian tulossa. Takaisin saan tylyn viestin että auto on palautettu koska minusta ei kuulu mitään ja nyt saa pöytä olla.

Anteeksi mitä?? Että otti päähän kun kaikki oli sovittu ja kehtasikin laittaa viellä mun syyks..

Vierailija
610/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p> ....Sitten lähetti vielä yhden postin missä sanoi hähää, tahrat lähtivät sappisaippualla. Siihen vastasin vaan että hyvä niin, en itse uskaltanut yrittää puhdistaa jaihan mielellään myin halvalla tahrat ilmoittaen. Kummaa jengiä. Oli varmaan ostanut takin äkkiä ettei kukaan muu vie kun oli niin edullinen eikä huomannut tahrakuvia/lukenut tekstiä. Mutta vahingoniloa tahrojen poistumisesta en ymmärtänyt yhtään.[/quote kirjoitti:

Ehkäpä oli ihan vaan tyytyväinen siitä että sai takin puhtaaksi, ja päätti kertoa sinullekin.

Vierailija
611/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kirppispöydältä mieleiseni äänilevyn, myyjä ei ollut tavaran omistaja vaan joku kadulta napattu sijainen. Yritin kysellä hintaa muttei selvinnyt. Levylaatikon pohjalta löytyi sitten hintalappu joka oli mielestäni aika vähän kun kyseessä oli erittäin hyväkuntoinen harvinaisuus. Maksoin summan, vein levyn ja jätin sijaiselle puhelinnumeroni johon omistaja voisi soittaa mikäli olemme sijaisen kanssa hinnoitelleet sen   väärin.

Seuraavana päivänä soi sitten puhelin ja uhkaava miesääni alkaa syytellä kusettajaksi, huijariksi ja varkaaksi.  Ei meinannut tajuta ollenkaan että olisin toki voinut poistua paikalta jättämättä numeroanikin. Tämän siitä rehellisyydestä saa palkakseen. (vein loput rahat vielä samana päivänä)

Vierailija
612/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kylläkin vuosien takaa tämä, mutta huutonetissa sain kauppojen jälkeen negat. palautteen myyjältä. Hän oli kirjoittanut, että en maksanut postimaksuja. Ok, jos myynti-ilmoituksessa ei mainita, että ostaja maksaa, niin mikä ajatustenlukija pitäisi olla.

Minä taas olen ikäni elänyt siinä luulossa ja oletuksessa, että on automaatio että ostaja maksaa kulut jos pitää lähettää...

Vierailija
613/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kylläkin vuosien takaa tämä, mutta huutonetissa sain kauppojen jälkeen negat. palautteen myyjältä. Hän oli kirjoittanut, että en maksanut postimaksuja. Ok, jos myynti-ilmoituksessa ei mainita, että ostaja maksaa, niin mikä ajatustenlukija pitäisi olla.

Miksi tämä on saanut niin paljon yläpeukkuja? Tietysti ostaja maksaa postikulut, vaikka se olisi unohtunut ilmoituksessa mainita. Tai sitten on hyvä ja noutaa. 

Vierailija
614/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikulut pitää lukea ilmoituksessa tai kertoa viimeistään postituksesta sovittaessa.

Vierailija
615/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin aikoja sitten FFP-Jennin blogikirppikeltä takin. Hinta oli 50€, jonka maksoin. Ei tuonut koskaan perille vaikka sovimme ajan ja paikan.

On kusettanut myös ystävääni.

Hän osti kengät (eikä millään pikkusummalla).

Kengät eivät koskaan saapuneet eikä J vastannut sähköposteihin jossa niitä kenkiä kyseltiin.

Palauttiko rahat?

Onko tämä henkilö kyseessä?

https://www.is.fi/viihde/art-2000001935619.html

Vierailija
616/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja kirjoitti:

Ostin nettikirppikseltä 6e talvikengät.

Epähuomiossa noutopaikallapaikalla annoin myyjälle 5e.

Myyjä laittoi viestin perään:" Hei, kenkien hinta oli 6e, mutta olkoon nyt tämän kerran..."

Vastasin pahoitellen.

Seuraavana päivänä myyjän mieli olikin muuttunut. Hän laittoi viestin, että josko postittaisin euron hänelle?

Postimerkkikin maksoi yli euron- toki sen postitin, kun olin häpeissäni mokastani . Naurettiin työkavereiden kanssa mahat kippurassa myyjän viestejä: " joko olet postittanut euron? Ei ole saapunut vielä...Joko olet laittanut euron postiin?...."

Laitoin sen työpaikan postien mukana, niin meni pari päivää normaalia postia pidempään.

Maksatit postikulut työnantajallasi?

Vierailija
617/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB-paikalliskirppiksellä oppii aika nopeasti tunnistamaan ne hupivaraajat ja säätäjät. Säätäjät ovat kaiken kaikkiaan mun inhokki-ihmistyyppi. Kun on jotain hyvin yksinkertaista sovittu, ja esim. myytävä tuote täsmällisesti kuvattu ja kuvailtu, tulee vielä paljon kysymyksiä siitä s****nan viiden euron takista, jotta voiko pestä siinäjasiinä asteessa ja mitäjos ei pese ja mitä jos ei pese ja jumantsuikka sentään. 

Tai kun ilmoituksessa lukee vaikka:  Andiamon sandaalit, koko 38.  Tämä siis lukee otsikkona, niin eikös vain eka kysymys ole: Koko??

Vierailija
618/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av/yv ja turha jankkaaminen tai hinnan alennuksen vaatiminen. Turha odotus kun ostaja ei koskaan tule noutamaan tavaraa tai ilmoittaa tunnin päästä olevansa myöhässä. Yhdelle ostajalle sanoin että antaa olla kauppojen kun oli reilusti myöhässä ja olin hänen aikataulunsa mukaan odotellut. Siinä meni koko iltapäivä hukkaan kun se ilmoitus myöhässä olemisesta tuntuu olevan niin hankalaa.

Viimeisin ostaja olisi halunnut tulla katsomaan tuotetta johon oli jonoa vaikka kuvallinen ilmoitus. Hyväkuntoinen, siisti ja halpa hinta eli tavaran saa se joka ekana hakee. Hän ei itse varannut edes tuotetta. No, koko päivän kesti säätäminen koska pääsee ja eikö pääse, piti mittanauhalla mitata mahtuuko tuote hänen autoonsa. Lopulta laittaa viestiä 15 minuuttia ennen, että kantoapua oltava eikä välittänyt kun sanoin ettei ole. Olin jo niin ärsyyntynyt, että kannoin koko hemmetin tavaran yksin pihalle kun ostaja niin hento ettei pystyisi nostamaan.

Pihalle tullessaan alkoi tivata onko eläimiä johon vastasin, että kyllä on ja ilmoittaa heillä olevan erityisen allergisia johon kuittasin, että tämänhän olisit voinut ilmoittaa sitten jo kysellessä mittoja. Lopulta nostin tavaran tyypin kyytiin ja päätin tän olevan vihoviimeinen kerta kun myyn uuvateille mitään.

Vierailija
619/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä, joka toivoi ilmoituksessaan pikaisia kauppoja ja pikaista noutoa.

Ilmoitin ostavani tuotteen, mikäli on toimiva. Hinta oli halpa ja toimivuudesta ei ollut ilmoituksessa mainintaa. Vuorokauden päästä myyjä vastasi tarkastavansa tuotteen seuraavana päivänä.

Ei kuulunut mitään, joten kysyin muistiko.

Vuorokauden päästä tuli vastaus, ettei ehtinyt - tarkistan seuraavana päivänä. Kolme päivää myöhemmin ilmoitti tuotteen olevan toimiva, joten kerroin laittavani yksityisviestin ja sovin noudon. Kysyin myyjältä, koska hänelle sopii nouto ja mistä. Myyjä vastasi puolentoista vuorokauden jälkeen, että kolmen päivän päästä onnistuu nouto kello x.

Myyjä siirsi noutoaikaa vielä kymmenen minuutin varoitusajalla muutaman tuntia eteenpäin, koska oli kuulemma töissä.

Mun käsitys "pikaisesta noudosta" on vähän eri kuin kaksi viikkoa mitä tähänkin meni... :D

Vierailija
620/2608 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Converset fb-kirpparilla. Nainen toiselta paikkakunnalta halusi ne ostaa ja ilmoitti, että hänen tuttunsa voisi ne noutaa, koska asuu samalla paikkakunnalla kuin minä ja työpaikkakin sattui olemaan ihan lähellä kotiani. Ostaja ehdotti jotain aikaa, joka ei minulle sopinut. Ehdotin toista aikaa, joka olis mulle ok. Tähän viestiin ei sitten vastattu yhtään mitään. No tämä ostajan tuttava olikin käynyt silloin oven takanani ja kun en ollut kotona sain ostajalta tympääntynyttä viestiä, että kenkiä oltiin tulossa hakemaan mutta ketään ei ollut kotona. Vastasin, että et ilmoittanut mitään että ehdottomani aika sopisi ja myin kengät toisaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi