Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
581/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torista seuraavia kokemuksia:

1. Sovittiin treffit metroasemalle ja tuotteen hinta oli 10€. Ostajalla oli vain 20€ seteli mukana, sanoin aika napakasti että jos sinulla ei ole tasarahaa, niin pitäisi sinun ilmoittaa siitä etukäteen. Siinä sitten autoin häntä lataamaan kännykkäänsä MobilePayn ja saatiin maksu perille.

Minä ilmoitan aina etukäteen, että ota sitten tasaraha, kun ei ole vaihtorahaa.

Vierailija
582/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Sovittiin treffit metroasemalle ja tuotteen hinta oli 10€. Ostajalla oli vain 20€ seteli mukana, sanoin aika napakasti että jos sinulla ei ole tasarahaa, niin pitäisi sinun ilmoittaa siitä etukäteen. Siinä sitten autoin häntä lataamaan kännykkäänsä MobilePayn ja saatiin maksu perille.

Samoin. Muistutan, että varaa tasaraha.

Jos muistutuksesta huolimatta nuodettaessa ei ole tasarahaa niin se on ostajan moka. Silloin kympin tuotteesta joutuu maksamaan sen kaksikymppiä, mitäs ostaja ei vaihtanut tasarahaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Muistutan, että varaa tasaraha.

Jos muistutuksesta huolimatta nuodettaessa ei ole tasarahaa niin se on ostajan moka. Silloin kympin tuotteesta joutuu maksamaan sen kaksikymppiä, mitäs ostaja ei vaihtanut tasarahaksi.

Hyvä että muistutatte. Mutta tämän pitäisi olla itsestään selvä asia että varataan tasaraha.

Vierailija
584/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton yhteydessä myin sillä hetkellä hyvinkin haluttuja sisustusesineitä alihintaan( vanhaa käyttötavaraa, joita nykyään on olohuoneen koristeina ) . Olin itse ostanut tuotteet parikymmentä vuotta sitten pilkkahinnalla, koska pidin niiden ulkonäöstä. No... ostajaehdokashan löytyi ja alkoi vääntö hakemisesta. Tuli yllättäviä sairaalareissuja ja varasuunnitelmia ja selityksiä. Lopulta meni hermot ja vein tuotteet kirpputoripöytääni tuplahinnalla. Olivat sitten jo samana päivänä kadonneet sieltä. Myin myös ylisuurta hifi-laitteistoani osissa, sillä kuvittelin, ettei kukaan tarvitse sitä kokonaisuudessaan. Sama mies osti lopulta kaiken ja nouti osat pikaisesti, ajallaan ja sovitulla summalla. Lahjoitin myös ilmaistavaraa ja nekin noudettiin pois välittömästi ilman säätämistä.

Vierailija
585/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin äskettäin 200l akvaarion jalustoineen. Ilmoituksessa kerroin, ettei mahdu autooni ja etten myöskään saa sitä yksin siirrettyä eli VAIN NOUTO. Kolme ensimmäistä kysyjää olisivat halunneet akvaarion kotiin kuljetettuna. Miksi ihmeessä pitää kysellä, jos myyjä on kerran selkeästi ilmoittanut, ettei pysty tuotetta kuljettamaan?

Vierailija
586/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin pois laadukkaan talvitakin. Eka (aluksi innokkaalta vaikuttanut) varaaja ei koskaan tullut hakemaan takkia sovittuna aikana. Kyselin sitten, että aikooko tullakaan. Tähän vastasi, että lapsi sairastui, mutta "tuo takki hevostallille huomenna klo 18, kun ollaan silloin siellä." No en todellakaan vienyt ja takki meni seuraavalle, eräs opiskelijatyttö nouti sen kiitollisena.

Mikähän siinä onkin, että eniten ohareita ja tuontipyyntöjä tulee nimenomaan ilmaisjutuissa... ootteko huomanneet?

Vierailija
587/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki edellä mainitut nettikirppiskokemukset tuttuja juttuja. Mutta oudoin tapahtui paikassa jossa myyjät möi itse tuotteitaan. Olin kiertänyt jo suurimman osan myyntipöydistä, ja tehnyt jo hyviä löytöjäkin, kun erehdyin tutkimaan erään nuoren naisen pöytää. Myyjä ei ollut juuri silloin paikalla mutta pöydän takana istui alakouluikäinen poika. Nostin pöydältä lasten puseron tutkiakseni sen kokoa ym kun takaa syöksyi itse myyjä paikalle ja kysyi Oletko pessyt kädet????? No en ollut kun ei ole ollut kirpparilla tapanani käydä joka pöydän välissä käsipesulla,

mutta siitä pöydästä pesin kyllä käteni! Mietin ensin että olinko jotenkin likaisen oloinen mutta kun seurasin naisen myyntiä niin aika hiljasta näytti pöydän ympärillä olevan eli ei ollut muutkaan vaivautuneet käsipesulle. K irpparit on aivan väärä paikka tuollaisille pöpökammoisille!

Vierailija
588/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän aina oihaan tuotteet ja siitä saa noutaa ja jättää rahat tilalle. Helpottaa kummasti. Ei tietty onnistu kerrostalossa. Nettikirppareilla välillä vaikeaa. Esim. juuri tuli viestiä et haluaa rahat takas kun ei kahdessa päivässä tullut...

Vierailija
589/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta  kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.

Juuri näin. Jos rekkakuski Pertti haluaa töiden jälkeen vaihtaa persvaonpaljastavat farkkunsa mekkoon, niin ei kai se ole myyjältä pois.

Vierailija
590/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki edellä mainitut nettikirppiskokemukset tuttuja juttuja. Mutta oudoin tapahtui paikassa jossa myyjät möi itse tuotteitaan. Olin kiertänyt jo suurimman osan myyntipöydistä, ja tehnyt jo hyviä löytöjäkin, kun erehdyin tutkimaan erään nuoren naisen pöytää. Myyjä ei ollut juuri silloin paikalla mutta pöydän takana istui alakouluikäinen poika. Nostin pöydältä lasten puseron tutkiakseni sen kokoa ym kun takaa syöksyi itse myyjä paikalle ja kysyi Oletko pessyt kädet????? No en ollut kun ei ole ollut kirpparilla tapanani käydä joka pöydän välissä käsipesulla,

mutta siitä pöydästä pesin kyllä käteni! Mietin ensin että olinko jotenkin likaisen oloinen mutta kun seurasin naisen myyntiä niin aika hiljasta näytti pöydän ympärillä olevan eli ei ollut muutkaan vaivautuneet käsipesulle. K irpparit on aivan väärä paikka tuollaisille pöpökammoisille!

Ei hitto, tämä tosiaan on outo :D Melkein kuin sosiaalinen koe, ei tuo myyjä ainakaan noin ole voinut saada mitään kaupaksi. Yhtä outoa kuin varaisi kirppispöydän ja sitten vain sanoisi kaikille potentiaalisille ostajille, että "mikään tässä pöydässä ei ole myynnissä, mutta katselkaa vain".

Vierailija
591/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nettikirppikseltä 6e talvikengät.

Epähuomiossa noutopaikallapaikalla annoin myyjälle 5e.

Myyjä laittoi viestin perään:" Hei, kenkien hinta oli 6e, mutta olkoon nyt tämän kerran..."

Vastasin pahoitellen.

Seuraavana päivänä myyjän mieli olikin muuttunut. Hän laittoi viestin, että josko postittaisin euron hänelle?

Postimerkkikin maksoi yli euron- toki sen postitin, kun olin häpeissäni mokastani . Naurettiin työkavereiden kanssa mahat kippurassa myyjän viestejä: " joko olet postittanut euron? Ei ole saapunut vielä...Joko olet laittanut euron postiin?...."

Laitoin sen työpaikan postien mukana, niin meni pari päivää normaalia postia pidempään.

Vierailija
592/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kerran kadonnut kuin pieru saharaan fb-kaupoilla. Olin ostamassa erästä tarvitsemaani tuotetta ja varattuani ja laitettuani yksityisviestä sopiakseni noudosta, huomasin saman ihmisen kauppaavan useita tuotteita samassa ryhmässä ja myyntitekstit vilisivät näppäilyvirheitä ja capsit oli käytössä usein myös. Menin sitten vilkaisemaan ko. ihmisen profiilia enkä saanut hänestä kovin hyvää kuvaa. Tuli vaan sellainen tunne, että en halua tavata tuota ihmistä. Vähän vaikea sitä olisi ollut selittääkään hänelle.. joten katosin vain enkä vastannut viesteihinsä enää. Tuntui siltä kuin vaikeuksia olisi luvassa, uskoin intuitioon. Huonoa käytöstä kyllä itseltäni. 

Vierailija
593/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kerran kadonnut kuin pieru saharaan fb-kaupoilla. Olin ostamassa erästä tarvitsemaani tuotetta ja varattuani ja laitettuani yksityisviestä sopiakseni noudosta, huomasin saman ihmisen kauppaavan useita tuotteita samassa ryhmässä ja myyntitekstit vilisivät näppäilyvirheitä ja capsit oli käytössä usein myös. Menin sitten vilkaisemaan ko. ihmisen profiilia enkä saanut hänestä kovin hyvää kuvaa. Tuli vaan sellainen tunne, että en halua tavata tuota ihmistä. Vähän vaikea sitä olisi ollut selittääkään hänelle.. joten katosin vain enkä vastannut viesteihinsä enää. Tuntui siltä kuin vaikeuksia olisi luvassa, uskoin intuitioon. Huonoa käytöstä kyllä itseltäni. 

Oho! Ensimmäinen joka myöntää olleensa se joka katoaa. Pointsit sinulle kun myönsit.

Vierailija
594/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB-kirpparilla myin muutama vuosi sitten vaatteita ja asusteita pilkkahintaan. Eräs keski-ikäinen nainen halusi sitten ostaa useamman tuotteen ja sovin muistaakseni 10 euron pakettihinnan (tässä oli ehkä 5 hyväkuntoista tuotetta). Vein vielä tuotteet pyörällä X tapaamispaikkaan, nainen saapuu myöhässä ja ilmoittaa että sori hän joutuikin antamaan rahan pojalleen, voiko laittaa tilille. Siinä sitten totesin että OK kyllä se käy kun tänään laitat. Muistaakseni melkein 2 kk sain rahoja odottaa. Tässä välissä oli monta syytä miksi rahat eivät näy tililläni ja kuulemma on ne laittanut, pyysin maksukopiot verkkopankista tästä todisteeksi jonka jälkeen sanoi laittavansa "rahapäivänä" jne. Totesin ilmoittavani ylläpidolle jos ei rahat ole parin päivän päästä tilillä, viimein saapuivat. 

Toinen juttu oli kun myin tosi edullisesti Torilla yhtä keräilyastiastoa, josta vain halusin eroon. Eräs vanhempi naishenkilö ottaa yhteyttä ja kovasti haluaa ostaa. Kysyy sopiiko, jos tuttavapariskunta hakee puolen vuoden päästä nämä (asui eri kaupungissa) niin ei tarvitse postittaa. Totesin että voidaan katsoa sitten, mutta on sen verran pitkä aika etten varaa. Tästä alkoi suoranainen viestihelvetti postituksen suhteen. Epäilykseni heräsivät jo siinä vaiheessa, kun sanoin että postitus onnistuu postimaksuja vastaan ja maksu etukäteen tilille. Hän laittoi itsestään todella yksityiskohtaisesti infoa (mm. sairauksista ja ammatista jne.) ja pyysi minulta samaa. En laittanut. Sitten annoin postivaihtoehdot. Kyse oli astioista, joten totesin että jos haluaa maksaa extraa ns. "särkyvästä" postista niin tätä suosittelen sillä postitus on hänen omalla vastuullaan. Toki pakkaan perushuolellisesti, aina olen pehmustanut kaikki vähänkään särkyvät tuotteet jne. mutta paketteja voidaan postissa kohdella miten sattuu joten ei voi tietää meneekö rikki, jos ei ole "helposti särkyvän" leimaa. Nainen ei tätä halunnut maksaa, mutta lukuisissa viesteissä antoi yksityiskohtaisia ohjeita miten minun tulisi tuotteet pakata, esim. vanhoja suklaarasioita ja niiden "pehmusteita" hyödyntäen. Totesin monesti että pakkaan sillä mitä löytyy enkä ala askartelemaan erikseen omia laatikoita tms. Tästä ostaja kimpaantui, haukkui laiskaksi jne. Totesin että kaupankäynti liian vaikeaa ja perutaan kaupat. Hän kuulemma jo maksanut summan tililleni pari päivää sitten, pyysin häneltä tilinumeroa jotta palautan summan. Ei maksua eikä tilinumeroa koskaan saapunut, en tiedä mikä tässä sitten oli pointtina. Suuttui kauppojen peruuntumisesta ja minä olin ihminen, joka ei jaksa lainkaan nähdä vaivaa jne. Lisäksi lopuksi totesi että maksaa kuitenkin esim. 100 euroa näistä astioista. Ihme juttu kun kokonaissumma oli muistaakseni joku 20-30 euroa....

Ei enää ikinä toria, ei enää ikinä FB-kirppiksiä. Nämä vain pari juttua muiden joukossa..

Vierailija
595/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin fb-kirppiksellä pientä kodintavaraa muuton yhteydessä, yksi henkilö ilmoitti haluavansa ostaa pari kulhoa ym. ja sovittiin hinnaksi 30€. Ostaja tuli sovittuun aikaan paikalle, mutta hänellä oli vain kahdenkymmenen euron seteleitä. Ehdotti sitten, että jos hän maksaa 20€ ja laittaa kympin jälkikäteen tililleni. Sanoin sitten siihen, että jos kuitenkin tehdään niin, että antaa minulle 40€ ja palautan hänen tililleen kympin, mihin hän suostui. Pyysin häntä laittamaan minulle viestillä tilinumeronsa, niin laitan rahat vielä samana päivänä tulemaan.

Iltaan mennessä tilinumeroa ei vieläkään ollut kuulunut. Seuraavana aamuna heräsinkin sitten kymmeniin viesteihin, joista ensimmäisessä vähän ennen puolta yötä tulleessa ostaja ilmoitti tilinumeronsa, ja seuraavat olivatkin sitten luokkaa ”oletko jo siirtänyt rahat?”, ”mikset vastaa, etkö aio maksaa minulle?”, ”ei vieläkään näy tililläni” ym.

Siirsin jossain vaiheessa aamupäivää rahat ja lähetin hänelle myös viestin, jossa ihmettelin hänen toimintaansa. Mitäköhän olisi käynyt, jos olisin suostunut hänen ehdotukseensa siitä, että hän olisi maksanut kympin jälkikäteen...

Minulle taas kävi niin, että olin saanut konserttilipuista 50€, kun oikea summa oli 40€. Ilmoitin tietysti, että voin maksaa puuttuvan takaisin. Vaikka ostajan mokahan se on, jos on maksanut liikaa. En tiedä, mikä viive lie ollut tekstiviesteissä, mutta tilinumero tuli minulle vasta seuraavana iltana. Ostaja tivasi, miksen maksakaan sitä kymppiä. Laitoin viestin, että kun sain tilinumeron vasta äsken, en ole ehtinyt. Hän vastasi, että yritän huijata, koska hän oli laittanut sen heti kun sovittiin. Hänellä oli myös todistajia paikalla jne. Ja puhelimestaan laittoi kuvan, mihin aikaan oli viesti lähtenyt. Laitoin sen kympin ja sain vastauksen viestillä, että kiitti v*tusti tästäkin, näin aina huijataan ja tuskin oli eka kerta kun tällaista harrastin.

Minulle on tullut tekstiviestejä ja sähköposteja joskus parinkin viikon viiveellä tai sähköposteja on hukkunut välille. Siitäpä tulikin mieleen yksi ostaja joka vastasi sähköposteihini siten että hänen vastauksensa oli kirjoitettuna minun viestini sisälle eli siis viestiketjusta piti lukea (omat ja toisen) kaikki rivit ja etsiä sieltä keskeltä se lause minkä hän oli viimeksi minulle kirjoittanut ja lähettänyt. Meni hermot ja lakkasin vastaamasta.

Vierailija
596/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuu kirjoitti:

monta kertaa on käynyt niin ettei myyjä vaivaudu vastaamaan kun olen laittanut viestiä että ostan tavaran, useimmiten just Hesan seudulta olleet. silti tavara roikkuu netissä kuukausikaupalla. Olis kiva jos vastais ettei ole enää myynnissä tai myyty jo...

Luultavasti viestisi ei ole koskaan mennyt perille.

Vierailija
597/2608 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kyseli kaikki mahdolliset lisätiedot ja kuvat yhdestä laukusta. Pyysi sitten tilinumeroni, jotta voi maksaa tuotteen ja sitten postittaisin sen. Pariin päivään ei näkynyt rahoja eikä kuulunut mitään. Kysyin aikooko ostaa laukun niin vastasi myy vain eteenpäin. Ei olisi vaikea ilmoittaa, jos ei tuotetta ostakaan. Tämä on käynyt useamman kerran. Inhottavaa joka kerta kysellä perään. -.- nykyään vien kaiken turhan suoraan kierrätyspisteeseen, oli sitten merkkituote tai ei.

Vierailija
598/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa torin kautta grilliä ja ilmoituksessa luki "että ensimmäiselle hakijalle". Ilmoitin, että voin hakea heti ja se ei sopinut myyjälle, vaan että huomenna kello 11 avaa ovet ja silloin ensimäinen saa. Hölmistyneenä kysyin, että onko sinne siis pyydetty muitakin ihmisiä jonottamaan? Siinä vaiheessa ilmoitin, että emme tule. Mielikuva jonottamassa muiden ihmisten kanssa grilliä ja nopein saa, niikuin jossain tavaratalossa ei kiinnostanut. Sen jälkeen myyjä haukkui minut, kuinka myy puoli ilmaiseksi ja kaiken pitäisi ilmaiseksi saada. :D vaikka kyse oli vain hausta.

Vierailija
599/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin aikoja sitten FFP-Jennin blogikirppikeltä takin. Hinta oli 50€, jonka maksoin. Ei tuonut koskaan perille vaikka sovimme ajan ja paikan.

On kusettanut myös ystävääni.

Hän osti kengät (eikä millään pikkusummalla).

Kengät eivät koskaan saapuneet eikä J vastannut sähköposteihin jossa niitä kenkiä kyseltiin.

Palauttiko rahat?

Vierailija
600/2608 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kylläkin vuosien takaa tämä, mutta huutonetissa sain kauppojen jälkeen negat. palautteen myyjältä. Hän oli kirjoittanut, että en maksanut postimaksuja. Ok, jos myynti-ilmoituksessa ei mainita, että ostaja maksaa, niin mikä ajatustenlukija pitäisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi