Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
541/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin fb-kirppiksellä pientä kodintavaraa muuton yhteydessä, yksi henkilö ilmoitti haluavansa ostaa pari kulhoa ym. ja sovittiin hinnaksi 30€. Ostaja tuli sovittuun aikaan paikalle, mutta hänellä oli vain kahdenkymmenen euron seteleitä. Ehdotti sitten, että jos hän maksaa 20€ ja laittaa kympin jälkikäteen tililleni. Sanoin sitten siihen, että jos kuitenkin tehdään niin, että antaa minulle 40€ ja palautan hänen tililleen kympin, mihin hän suostui. Pyysin häntä laittamaan minulle viestillä tilinumeronsa, niin laitan rahat vielä samana päivänä tulemaan.

Iltaan mennessä tilinumeroa ei vieläkään ollut kuulunut. Seuraavana aamuna heräsinkin sitten kymmeniin viesteihin, joista ensimmäisessä vähän ennen puolta yötä tulleessa ostaja ilmoitti tilinumeronsa, ja seuraavat olivatkin sitten luokkaa ”oletko jo siirtänyt rahat?”, ”mikset vastaa, etkö aio maksaa minulle?”, ”ei vieläkään näy tililläni” ym.

Siirsin jossain vaiheessa aamupäivää rahat ja lähetin hänelle myös viestin, jossa ihmettelin hänen toimintaansa. Mitäköhän olisi käynyt, jos olisin suostunut hänen ehdotukseensa siitä, että hän olisi maksanut kympin jälkikäteen...

Minulle taas kävi niin, että olin saanut konserttilipuista 50€, kun oikea summa oli 40€. Ilmoitin tietysti, että voin maksaa puuttuvan takaisin. Vaikka ostajan mokahan se on, jos on maksanut liikaa. En tiedä, mikä viive lie ollut tekstiviesteissä, mutta tilinumero tuli minulle vasta seuraavana iltana. Ostaja tivasi, miksen maksakaan sitä kymppiä. Laitoin viestin, että kun sain tilinumeron vasta äsken, en ole ehtinyt. Hän vastasi, että yritän huijata, koska hän oli laittanut sen heti kun sovittiin. Hänellä oli myös todistajia paikalla jne. Ja puhelimestaan laittoi kuvan, mihin aikaan oli viesti lähtenyt. Laitoin sen kympin ja sain vastauksen viestillä, että kiitti v*tusti tästäkin, näin aina huijataan ja tuskin oli eka kerta kun tällaista harrastin.

Vierailija
542/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suhtaudun todella skeptisesti noihin "tuotteesta tarjottu summa X toisessa ryhmässä"-juttuihin kirppareilla. Olen aina pyytänyt kuvakaappausta siitä toisen ryhmän tarjouksesta, ennenkuin olen tarjonnut enempää. Ehkä kolmasosa myyjistä on suostunut laittamaan kuvan, joten oletan, että kyseessä on ollut vain yritys saada suurempaa hintaa myymästään tavarasta.

Yksikin myyjä vastasi tarjoukseeni juurikin, että tästä on kyllä tarjottu toisessa ryhmässä summa X, että korota tarjoustasi. Pyysin kuvakaappauksen jota en saanut, koska kännykällä se ei kuulema onnistunut ja tietokoneella tökkii. Tuumin myyjälle että sitten jätän tarjoamisen tähän ja kiitos. Sattumoisin olimme myyjän kanssa toisessakin kirppisryhmässä yhdessä ja siellä hänellä oli sama tuote myynnissä. Sielläkin joku oli tarjonnut summaa, joka oli sama kuin tarjoamani ja tähänkin myyjä oli vastannut, että toisessa ryhmässä tarjottu summa X, että tarjoa lisää. Muutama kyselijä tuotteesta oli ja joku heistä kysyikin, että kuinka monessa ryhmässä kyseinen tuote sitten on oikein myynnissä kun ilmoituksesta moista ei käy ilmi. Myyjä vastasi että kahdessa, joten voisi päätellä, että hän yritti nostatella tuotteen hintaa vain mahdollisimman korkeaksi houkuttelemalla haamuhuutajilla.

Parastahan tässä oli se, että hän otti parin viikon päästä viestillä yhteyttä ja tarjosi minulle tuotetta 1,5 kertaisella hinnalla kun "toinen ostaja peruikin tarjouksensa" ja tuolla hinnalla hän voisi siitä luopua, että millon sovitaan nouto.

Olin huono ostaja, ilmoitin etten ota ja tarjotella tuotetta toisessa ryhmässä uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittu ostajan kanssa tuotteen noudosta. Alat kysellä perään niin aika perusvastaus "sori oon sairaalassa".

Vierailija
544/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin sen kympin ja sain vastauksen viestillä, että kiitti v*tusti tästäkin, näin aina huijataan ja tuskin oli eka kerta kun tällaista harrastin.

Onkohan sekoittanut sut johonkin toiseen? Mullekin yks ostaja haukkui maan alle, kun myin hänelle muka toimimattoman tuotteen. Lopulta selvisi, että olen myynyt hänelle kyllä digiboksin, mutta pleikkari ei toiminut ja hän oli osanut sen joltain toiselta myyjältä.

Vierailija
545/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aamulla tuotteen myyntiin fb-kirpparille ja juuri ostaja tuli sovitussa ajassa ja osti tuotteen tasarahalla.

Vierailija
546/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieraisin.. Siis ihan oikeasti. Ostaja tuli hakemaan tavaraa ja mulla jotenkin alkoi vääntää mahaa ihan sairaasti ja sittenhän se paukku pääsi.. Luojan kiitos oli semmoinen tapaus että annoin tuotteen ovella ja ostaja antoi rahat siinä ettei tarvinnut kauempaa katella, mutta ai että kun nolotti. Varsinkin kun hän selvästi kuuli, katsoimme toisiamme hetken sillälai epäuskoisesti, sitten vaan "joo tässä nää rahat" ja moikka. Tätä kirjoittaessa onneksi jo hymyssä suin :)

Vai että ihan PIERAISIT 😂 Voi että, kun likka kasvat niin opit että elämässä on pahempaakin kun normaalit ruumiintoiminnot 😂

Likka, milläs perusteella en ole mies?

Vierailija
547/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ostamassa talvipukua lapselle. Myynti-ilmoituksessa oli maininta, että pikainen nouto on plussaa. Vastasin aamulla ennen klo 7 viestillä myyjälle, että ostaisin mielelläni, milloin voin tulla hakemaan. Lähdin töihin. Klo 17 palasin päiväkodin kautta töistä ja näin kirppiksen viesteistä, että myyjä oli ehdottanut klo 9 aamulla, käykö haku tänään. Klo 12 mennessä hän oli laittanut ehdotuksen, että käykö haku illalla. Klo 15 mennessä hän oli kahdella viestillä tivannut, aionko tulla hakemaan puvun vai en. Vähän ennen klo 17 hän oli laittanut viestin, että myy talvipuvun seuraavana jonossa olevalle. Laitoin kohteliaan viestin, että lähdin töihin päiväkodin kautta klo 7 ja palasin samaa reittiä klo 17, enkä ole ehtinyt reagoida viesteihin, onko puku jo luvattu seuraavalle. Vastaus oli suunnilleen painokelvoton. Myyjän mielestä hän oli selkeästi ilmoittanut, että pikainen nouto ja perässä muutama haukkuma- ja kirosana. Että sellainen lasten talvipuvun myyjä.

Haistattelu on tietenkin asiatonta, mutta kyllä minäkin ihmettelisin jos myynti-ilmoituksessa nimenomaan lukee "pikainen nouto", ostaja laittelee viestiä että milloin voi tulla ja sitten häviää kymmeneksi tunniksi. Olisin vain alkanut kyselemään seuraavalta jonossa, että jos heille kelpaa, kun edellinen halukas ei vastaa viesteihin.

Pikainen nouto tarkoittaa nimittäin mielestäni sitä, että tavara vaihtaa omistajaa siinä parin tunnin sisällä viestin laitosta eikä sitä, että odotellaan koko päivä vastausta.

On hyvä ymmärtää, että sanoilla on eri merkitys, määrittele ilmoitukseen tarkemmin pikainen nouto, parin tunnin sisällä nouto - se rajaa huomattavasti kiinnostuneita.

Työssä olevalle ihmiselle pikainen nouto voi olla saman viikon aikana tai parin päivän, ei tunnin sisällä. Tai samana päivänä, tai seuraavana päivänä. Töissä hyvä tapa vastata esim. kiireelliseen sähköpostiin on 24 h sisällä.

Mihin ihmeen ilmoitukseen? En minä ole missään myymässä yhtään mitään, en pikaisesti enkä hitaasti.

Vierailija
548/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spedet hokee nimittäin nimittäin

Vierailija
549/2608 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin itse paska myyjä, kun myin vanhoja lastentarvikkeita torissa. Kiinnostunut ostaja laittoi viestiä tyyliin "haen. laita osoite". Jotenkin hämmentävä viesti, kun ei laittanut esim. nimeään tai milloin olisi tulossa. Vaikutti juuri sellaiselta hupikyselijältä, joista mullakin on kokemusta. Vastasin kuitenkin että olemme kotona viikonloppuna, laita viestiä loppuviikosta. Vastaus taas "OSOITE?!!". Jotenkin alkoi epäilyttää tuo osoitteen vaatiminen, koska kaupunginosa oli kuitenkin jo ilmoitettu myynti-ilmoituksessa. Toistin, että viestitellään loppuviikosta. Tämän jälkeen ostajaehdokkaasta ei kuulunut mitään.

Myin tavarat toiselle, asiallisemmin kommunikoineelle henkilölle.

No, sunnuntaina tämä ensimmäinen soittaa, "tulen hakee, mikä on osoite?!", ja oli pakko todeta, että sori, meni jo. 

Mun mielestä on jotenkin outoa, että joku on tulossa toisen kotiin ostamaan tavaraa, mutta ei edes omaa nimeään voi kertoa. Eikä kysele yhtään, milloin myyjälle sopii haku, ilmoitetaan vaan että "mä tuun nyt sinne".

Hyi, tästä tuli mieleen kun 17-vuotiaana yritin myydä jotain vanhoja vaatteita netissä ja keskellä yötä oli tullut monta viestiä tyyliin "otan nää" "haloo" "vastaa", ja viimeinen oli joku "VOITKO VITTU VASTATA ETTEN TURHAAN LÄHETTELE SULLE VIESTEJÄ!!!!!!!"

Heräsin aamulla ja meinasi sydän hypätä kurkkuun, kun luin niitä viestejä ja soitin ihan itku kurkussa isälleni, että joku hullu lähettelee rageviestejä. Isä käski poistaa ilmoituksen ja laittaa viestiä tähän numeroon, ettei ota enää yhteyttä. Näin tein ja kädet tutisten naputtelin viestin menemään. Vastausviestissä luki vaan, että vittu mikä h*ora sä oot.

Eipä ole tullut nettikirppiksiä käytettyä tuon kokemuksen jälkeen. :(

Vierailija
550/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin joitakin vuosia sitten Torissa Ikean huonekalun lisäosia. Niille ei lopulta ollutkaan tarvetta itsellä, olivat avaamattomassa paketissa ja pyyntihinta n. puolet Ikean hinnasta.

Kaupat sovittiin ensimmäisen kyselijän kanssa. Noutamista soudettiin parin päivän ajan, aina aikataulut muuttuivat. Tämä ei ollut ongelma, sattui sellainen viikko että olin lähes joka päivä iltapäivät ja illat kotona. Lopulta kolmantena noutopäivänä ostaja ilmoitti olevansa rapun edessä. 

Pihalla odotti fiksusti pukeutunut 40v+ nainen, iso katumaasturi rouskutti tyhjäkäynnillä naisen selän takana. Yllätykseksini nainen ilmoitti "maksavansa summan x" joka oli puolet ilmoituksen hinnasta. Minä sitten ystävällisesti korjasin että hinta kyllä oli 2 kertaa x, olettaen että nainen muistaa hinnan väärin tms. Mutta ei, hän vain totetaa, että hän ei maksa kuin summan x. Tätä sitten hetki jankattiin ovella, lopulta nainen korotti ääntään ja totesi hyvin määrätietoisesti "Minä ostan nämä tällä hinnalla (x)". Jolloin minulle riitti, totesin "ettet muuten osta" ja toivotin hyvät jatkot ja painuin sisälle rappuun. 

Ehdin olla kotona muutaman minuutin kun puhelin piippasi viestiä. Nainen kyseli että "mitä tämä on, hän ostaa ne osat". Vilkaisin ikkunasta ja siellä se istui autossaan rapun edessä. Vastasin että hinta on se mikä ilmoituksessa oli, tehdään kaupat. Vastaus oli "Ei, minä maksan hinnan x". Vastasin vielä kerran ettei kauppoja tule. Nainen istui vielä lähemmäs puolituntia autossa rapun edessä, odotti kai että taipuisin. Olinkohan ensimmäinen myyjä joka ei suostunut naisen tinkimiseen, vai mitä ihmettä :D. 

Vierailija
551/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran tori.fissä yhtä keräilynukkea, jolla oli hintaa 160€. Sitten tuli viesti, että "tarjoan 150€ sisältäen postit". Vastasin, että sopii, ja laitoin tilinumeron ja sanoin, että ilmoittele, kun saat maksettua. Sitten alkoikin hirveä kyseleminen kaikista vioista jne. ja jokainen kysymys kysyttiin eri viestissä ja viestien välissä meni aikaa aina monta tuntia. Kerroin, ettei mitään vikaa, mutta "aitouskortti" puuttuu. (Näille nukeille siis kuuluu semmoinen kortti, josta muka tietää että on aito. Oikeasti nuken tunnistaa aidoksi ilman korttiakin, koska ei näistä ole tehty mitään kunnon kopioita.) Kyselijä vastasi, ettei kortin puuttuminen haittaa. Sitten taas päivän kuluttua tuli viesti, että "Voinko tinkiä vielä vähän, 130€ sis. postit?" Sanoin, että ei käy, ja sitten tuli viesti, että maksoin tilillesi jo 130€. ?!??!?!?!?! Sanoin, ettei sellaisesta sovittu, ja että ei kyllä tee enää mieli hänelle myydä, kun on niin vaikeaa. Sitten laittoi viestin "TEIDÄN PITÄÄ SITTEN PALAUTTAA RAHAT!!!!", mutta tilinumeroa ei tietenkään voinut laittaa... Kysyin, että miten luulet että palautan ilman tilinumeroa, ja että on ihan hänen oma vikansa koko sotku, joten turha alkaa syyttää minua varkaaksi. Sitten laittoi viestin, että "Myisitkö vielä minulle, jos maksan 20€ lisää?" Sanoin, että ok, jos vielä haluat ostaa, ja jos et halua niin laita tilinumero, niin palautan rahat. Sitten kuulemma maksoi vielä 20€. Luulin, että tämä hulluus oli tällä ohi, mutta ei, kun menin katsomaan näkyykö rahat, huomasin, että maksun viestikenttään oli kirjoitettu "nukke, AITO!!!, tällä hinnalla aitoustodistus kuuluu mukaan!" Ja vaikka nimen omaan sanoin, ettei sitä ole enää tallessa!

Vierailija
552/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin joitakin vuosia sitten Torissa Ikean huonekalun lisäosia. Niille ei lopulta ollutkaan tarvetta itsellä, olivat avaamattomassa paketissa ja pyyntihinta n. puolet Ikean hinnasta.

Kaupat sovittiin ensimmäisen kyselijän kanssa. Noutamista soudettiin parin päivän ajan, aina aikataulut muuttuivat. Tämä ei ollut ongelma, sattui sellainen viikko että olin lähes joka päivä iltapäivät ja illat kotona. Lopulta kolmantena noutopäivänä ostaja ilmoitti olevansa rapun edessä. 

Pihalla odotti fiksusti pukeutunut 40v+ nainen, iso katumaasturi rouskutti tyhjäkäynnillä naisen selän takana. Yllätykseksini nainen ilmoitti "maksavansa summan x" joka oli puolet ilmoituksen hinnasta. Minä sitten ystävällisesti korjasin että hinta kyllä oli 2 kertaa x, olettaen että nainen muistaa hinnan väärin tms. Mutta ei, hän vain totetaa, että hän ei maksa kuin summan x. Tätä sitten hetki jankattiin ovella, lopulta nainen korotti ääntään ja totesi hyvin määrätietoisesti "Minä ostan nämä tällä hinnalla (x)". Jolloin minulle riitti, totesin "ettet muuten osta" ja toivotin hyvät jatkot ja painuin sisälle rappuun. 

Ehdin olla kotona muutaman minuutin kun puhelin piippasi viestiä. Nainen kyseli että "mitä tämä on, hän ostaa ne osat". Vilkaisin ikkunasta ja siellä se istui autossaan rapun edessä. Vastasin että hinta on se mikä ilmoituksessa oli, tehdään kaupat. Vastaus oli "Ei, minä maksan hinnan x". Vastasin vielä kerran ettei kauppoja tule. Nainen istui vielä lähemmäs puolituntia autossa rapun edessä, odotti kai että taipuisin. Olinkohan ensimmäinen myyjä joka ei suostunut naisen tinkimiseen, vai mitä ihmettä :D. 

Ihan oikeesti, mistä näitä hulluja löytyy näin paljon??!?!? Ja miksi ne kaikki ostelevat tavaroita torissa ja muilla nettikirppiksillä?

Vierailija
553/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeesti, mistä näitä hulluja löytyy näin paljon??!?!? Ja miksi ne kaikki ostelevat tavaroita torissa ja muilla nettikirppiksillä?

Tämä on kyllä ollut silmiä avaava ketju. Mutta nyt myös pelottaa kaupitella koskaan mitään.

Vierailija
554/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoja sitten FFP-Jennin blogikirppikeltä takin. Hinta oli 50€, jonka maksoin. Ei tuonut koskaan perille vaikka sovimme ajan ja paikan.

Vierailija
555/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso myi hääpukuaan netissä. Joku muija otti yhteyttä, tuli sovittamaan, mekko sopi, ilmoitti että hyvä juttu, halusi vain sovittaa kyseistä kokoa ennen mekon tilaamista Kiinasta. Ko. mekko ei siis ollut alunperin tilattu Kiinasta, mutta ilmeisesti malli oli sopivanlainen tai sitten saman mekon sai halvemmalla Kiinasta, en muista kumpi oli kyseessä.

Loputtomista tori.fi -ohareista ei jaksa edes alkaa vääntää tekstiä, niitä on piisannut kuten aika moni täällä on jo raportoinut.

Vierailija
556/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuli poika isänsä kanssa hakemaan meiltä sohvaa, jota myytiin hintaan 20e. Oli siis ihan hyväkuntoinen, laadukas ja puhdas sohva, haluttiin vaan että joku hakee sen äkkiä. Ei siinä mitään, mukavaa että poika sai kantoapua, mutta tämä isä oli kyllä rasittava. Totesi mulle että "Olihan se viistoista?" ja virne perään. Vastasin että ei kyllä se on kakskymppiä. Ei onneksi ruvennut tinkimään sen enempää, mutta näin pojan naamasta että häntäkin hävetti. Sitten tämä ukko käskytti, että tuopa niitä sohvatyynyjä rappukäytävään. Siis ei pyytänyt, vaan nimenomaan käski.

Totesin siihen että saatte varmaan itsekin ja nojailin seinään kun kantoivat tavarat ulos. Tämmöiset keski-ikäiset ukot on kaikista rasittavimpia, koska ilmeisesti kuvittelevat että koska olen nuori nainen, minua voi käskyttää.

Toinen tuli ostamaan vaimollensa merkkilaukkua, jonka vein pihalle. Olin käyttänyt sitä neljä kertaa. Ukko tutki laukkua ja huomasi sisäverhoilussa pienen puuterijäljen tms, josta rupesi vänkäämään. Tämän piti olla uudenveroinen ja oletko yrittänyt tätä poistaa ja tämmöisen pitäisi kyllä vaikuttaa hintaan. Sanoin siihen, että jälki ei tuolla pimeissä sisätiloissa näkynyt ja että hän voi mennä ostamaan laukun myös uutena yli kaksinkertaisella hinnalla. Tiesin kyllä, että hän ei siitä ilman laukkua lähde, koska puhelunsa perusteella vaimo todella halusi sen. Maksoi sitten lopulta mukisematta. Jos olisin tahran huomannut itse, olisin yrittänyt sen poistaa, mutta se näkyi vasta ulkona tarkastellessa. Joka tapauksessa ukko sai hyvän diilin, ja niin sain minäkin. Olin nimittäin ostanut laukun alesta ja sain siitä saman hinnan takaisin :D

Vierailija
557/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään just sauhusi taas korvista. Joku laittoi myyntiin TÄNÄÄN lasten kesävaatetta ja kun laitoin varauksen, vastasi, että varattu toisessa ryhmässä. Siis kuinka voi olla varaus toisessa ryhmässä, jos samana päivänä laittaa tähän ryhmään? Eikä edes tekstissä mainitse, että myy tuotetta myös muualla?

Talvella naapuri laittoi sukset Fb-roskalavalle. Samalla minuutilla vastasin, että mulle. Sanoi, että ne meni jo. 

Ilmoitukseen kuuluu laittaa, että MMM, joka meinaa, että myytävänä myös muualla. Silloin on teoriassa mahdollista tehdä minuutissa kaupat toisessa ryhmässä, kun toisessa ryhmässä on vasta huomattu ilmoitus. Jos ei lue MMM niin on mielestäni ainakin lievää huijausta.

"Huijausta"? Siis huonoa käytöstä voi toki olla, mutta ei tuota nyt huijaukseksi voi sanoa, ellei myyjä ota rahoja monelta eri ostajalta.

Vierailija
558/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä ei ole mitenkään tavatonta, vaan päinvastoin aivan liian yleistä. Omituista kirppiskäytöstä kuitenkin, ei voi käsittää! Siis se, kun ostajana yrittää kysellä lisätietoja, ja jos laittaa yhteen viestiin useamman kysymyksen, vastauksen saa yhteen tai ehkä jopa kahteen. Loppuja vastauksia saa sitten lypsää uudelleen ja tuntea itsensä jankkaajaksi.

Ja kysymykset ovat ihan asiallisia ja oleellisia, kuten mittoja, väriä, kuntoa (koska niitä ei useinkaan kerrota ilmoituksessa, ja esim. väristä ei voi monesti olla ollenkaan varma hämärän kuvan perusteella). Voiko postittaa, voiko hinnasta neuvotella.

Olen sitten oppinut kysymään yhden kysymyksen kerrallaan. Varmaan sitten pidetään jahkaavana nyrpistelijänä, kun viestiä viestin perään joutuu laittamaan.

On se vain niin ylivoimaista lukea muutaman lauseen viesti loppuun. Mutta nykyajan kansantauti tuntuu muutenkin olevan, että ei jakseta lukea mitään, mikä on yhtään monimutkaisempaa kuin yksi otsikko tai kuvateksti. Johan sen tällä palstallakin huomaa: säännönmukaisesti aloituksiin tulee hypihödyttömiä vastauksia täysin aiheen vierestä, kun ei olla luettu loppuun, mihin ollaan vastaamassa. Mutta kommentoimaan pitää joka tapauksessa päästä.

Vierailija
559/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään just sauhusi taas korvista. Joku laittoi myyntiin TÄNÄÄN lasten kesävaatetta ja kun laitoin varauksen, vastasi, että varattu toisessa ryhmässä. Siis kuinka voi olla varaus toisessa ryhmässä, jos samana päivänä laittaa tähän ryhmään? Eikä edes tekstissä mainitse, että myy tuotetta myös muualla?

Talvella naapuri laittoi sukset Fb-roskalavalle. Samalla minuutilla vastasin, että mulle. Sanoi, että ne meni jo. 

Ilmoitukseen kuuluu laittaa, että MMM, joka meinaa, että myytävänä myös muualla. Silloin on teoriassa mahdollista tehdä minuutissa kaupat toisessa ryhmässä, kun toisessa ryhmässä on vasta huomattu ilmoitus. Jos ei lue MMM niin on mielestäni ainakin lievää huijausta.

"Huijausta"? Siis huonoa käytöstä voi toki olla, mutta ei tuota nyt huijaukseksi voi sanoa, ellei myyjä ota rahoja monelta eri ostajalta.

Mitä huijausta tässä nyt muka on???

Siis tämähän on vaan yksityisten ihmisten välistä kirppiskauppaa. Jos haluan voin vaikka myydä sille jonka naamataulu mielyttää eniten. Ei mikään laki eikä mikään muukaan taho velvoita minua myymään tavaroitani yhtikäs kellekään, jos en halua. Ja minulla on täysi oikeus myydä kelle haluan tai olla myymättä, jos siltä tuntuu ja vaikka muuttaa mieltäni kesken kaiken jos haluan.

Vierailija
560/2608 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin aikoja sitten FFP-Jennin blogikirppikeltä takin. Hinta oli 50€, jonka maksoin. Ei tuonut koskaan perille vaikka sovimme ajan ja paikan.

On kusettanut myös ystävääni.

Hän osti kengät (eikä millään pikkusummalla).

Kengät eivät koskaan saapuneet eikä J vastannut sähköposteihin jossa niitä kenkiä kyseltiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi