Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
281/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itsekin olen kohdannut samanlaisia tilanteita. Olin myymässä 5v lastani Facebookissa, kun ei tuota riiviötä jaksa. Ostaja sanoi tulevansa samana päivänä. Piilouduimme mieheni kanssa kellariin ja olimme siellä koko päivän. Mieheni sekosi potkaisi oravaa. Ostaja tuli. Juoksimme hänen autoonsa ja heitimme lapsemme hänen turvaistuimeensa turvallisesti. Ajoimme hänen autollaan pois. Rahoja emme koskaan saanut.

Vierailija
282/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouva68 kirjoitti:

Hei!

Itsekin olen kohdannut samanlaisia tilanteita. Olin myymässä 5v lastani Facebookissa, kun ei tuota riiviötä jaksa. Ostaja sanoi tulevansa samana päivänä. Piilouduimme mieheni kanssa kellariin ja olimme siellä koko päivän. Mieheni sekosi potkaisi oravaa. Ostaja tuli. Juoksimme hänen autoonsa ja heitimme lapsemme hänen turvaistuimeensa turvallisesti. Ajoimme hänen autollaan pois. Rahoja emme koskaan saanut.

Aika samanlaisia tapauksia on koko keskusteluketju täynnä. Näin se vain menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet pekka aivan oikiassa. tämä ei ole mikään julkinen keskustelupalsta vaan vauva.fi. Koittaisivat edes käyttäytyä hyvät ihimiset.

Vierailija
284/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rape 57 kirjoitti:

olet pekka aivan oikiassa. tämä ei ole mikään julkinen keskustelupalsta vaan vauva.fi. Koittaisivat edes käyttäytyä hyvät ihimiset.

Aina pitää käyttäytyä. Jos ei käyttäydy, on huonossa kunnossa.

Vierailija
285/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo opin kyllä kerrasta että noutoaika pitää sopia tunnin haarukkaan *esim.17-18 välille,kattaa ruuhkat yms.Ihmisillä on niin eri käsitys mikä on ilta,aamu jne...

Vierailija
286/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin hyväkuntoista hyllykkyä. Sain jonkin verran kyselyitä. Lupauduin kuitenkin myymään ensimmäiselle ja varasin tuotteen hänelle reiluksi viikoksi. Sovimme tietyn päivän mutta tarkemmasta ajasta piti sopia vielä erikseen.  Kiiruhdin töistä kotiin kantamaan hyllykön eteiseen, jos vaikka ostaja olisikin ilmoittanut tulevansa hakemaan sen heti seuraavana aamuna. Seuraava päivä koitti ja ostajasta ei ollut kuulunut mitään. Laittoin tälle sitten viestiä mutta mitään vastausta ei kuulunut. 

Sitten parin päivän päästä tämä tyyppi laittaa viestiä, että pahoittelee mutta oli kipeä ja, jos hän voi vielä ostaa hyllyn. En tiedä miksi suostuin mutta vastasin, että seuravaana päivänä käy haku iltapäivästä mutta ilmoitan vielä tarkemman ajan, kun olen itse kotona. Ilmoitin olevani kotona ja, kuinka hyllyn voisi tulla noutamaan mutta hänestä ei ikinä kuulunut enää mitään. 

Sitten seuraava ostajaehdokas kyseli tiukkaa hintaa, jos tulisi heti hakemaan. Ilmoitin hinnan olevan sama kuin ilmoituksessa ja tervetuloa hakemaan. Sitten tulikin takaisin viestiä, kuinka pitää kysellä mieheltä mutta ilmoittaa sitten, jos on tulossa. Ilmeisesti kuvitteli, että istun kotona kaiken varalta kuitenkin odottelemassa häntä. 

Sitten seuraava ostajaehdokas kyseli, jos tätä hyllyä voisi tulla katselemaan. En kuitenkaan suostunut tähän, kun tuotteesta oli tarkat kuvat ja tiedot. 

Sitten viimeinen ostajaehdokas yritti tinkiä  30€ hinnasta 20€ pois. Suostuin antamaan 15€ alennusta, koska en vain yksinkertaisesti jaksanut sitä vääntämistä enää. Nainen tuli sitten sovittuna aikana noutamaan hyllykköä. Ensimmäiset sanat olivat"maksan 10€ tästä, jos vien tän nyt heti pois." 

Olin vähän ihmeissäni, että tottakai hän vie hyllyn heti pois mutta ihan sillä hinnalla, kun on sovittu.

En suostunut hänen röyhkeyteensä niin sitten hän alkoi heiluttamaan tätä hyllykköä, kuinka se ei ole lainkaan tukeva. Kerroin sitten, että kuvauksessa oli kyllä mainittu, että hyllyn saa ruuveja kiristämällä tukevammaksi mutta itselläni ei ole edes ruuvimeisseliä niin en sitä ollut tehnyt. Lopulta sitten myin oman itsekunnioitukseni 10€ hintaan. En kyllä yleensä helposti ärsyynny mistään mutta tästä tapauksesta olin koko loppupäivän ärsyyntynyt. Lähinnä itselleni, kuinka tossukka olin, kun en kehdannut sanoa vastaan. Jotenkin sitä meni vain niin hämilleen, kun ylipäätään ensimmäistä kertaa mitään myi.  Tämä kaikki vääntö ja paha mieli ei todellakaan ollut 10€ arvoista. 

Olet tollo ja kirjoitat oma-aloitteisesti ominaisuuttasi korostaen.

Narsisti.

Oma-aloitteisesti ominaisuutta korostaen. Anteeksi mitä? :-D

Vierailija
287/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Annoin ilmaiseksi imurinputket kun joku henkilö tarvitsi. Tätä hinkattiin kolme viikkoa ja monien (maksullisten) tekstiviestien jälkeen henkilö viimein nouti putket venkslattuaan ja siirreltyään hakemista moneen kertaan. Huoh, kiitos riitti lahjoittelu ainakaan netin kautta!!

2. Minulla oli ylimääräinen käyttämätön hajuvesi ja joku halusi vaihtaa sen risteilylahjakorttiin. Tätäkin hinkattiin ja hinkattiin ja sovittiin viimein tapaaminen. Odottelin yli tunnin eikä henkilö koskaan saapunut sovittuun paikkaan eikä esim. laittanut viestiä ja pahoitellut jälkikäteen mitään. Tuntui kiusanteolta koska tätäkin hinkattiin ja yhteystiedot oli kyllä saatavilla :( 

ps. on muutama hyväkin kokemus joten ei sen puoleen, mutta nuo nyt jäänyt ikävimpinä mieleen. 

Vierailija
288/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua niitä jotka pyytää myymistään tuotteista kahvipakettia tai jotain muuta. Kyllä se mulle näin ostajana on isompi vaiva mennä kauppaan ja ostaa se kahvipaketti kuin lyödä vitonen kouraan.

No kun aika monella ei ole niitä vitosia. Itse käytän ainoastaan korttia maksaessani ja jos joudun automaatilta vitosia nostelemaan, niin joudun joka tapauksessa rikkomaan setelin kaupassa, koska automaatti ei vitosia sellaisenaan suostu sylkemään. :D Käyn useammin kaupassa kuin automaatilla, joten itselleni olisi itse asiassa helpompi vain napata se kahvipaketti kaupasta muiden ostosten ohessa. Sitä paitsi kauppa on omassa tapauksessani myös lähempänä kuin automaatti.

Ihanko totta? Sinä siis ostelet 5 euron tavaroita ja sitten niitä vitosia ei löydykään, kun maksun aika koittaa? Tästä se johtuu, että joku tulee ostamaan jotain ja ei löydykään sopivaa rahaa. Tiesitkö, että myyjä huolii myös 5 kpl euron kolikoita tai 2 kpl 2 euron kolikoita plus yhden 1 euron kolikon?

Vierailija
289/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt paljon tori.fi:ssä. Tilastollisesti luotettavimmat ostajat on nuoret naiset ja vanhemmat miehet. Vanhemmat naiset ja nuoret miehet taas tekee oharit ja säätää hinnoissa...(joo ei pidä yleistää, poikkeuksiakin on, mutta näin olen reilusti yli 200 kaupan kokemuksella havainnut). Viimeisin tapaus oli astioiden myynti, lopuksi 60+ herrasmies haki ne heti kun oli viestinyt asiasta ja oli kellon lyömällä paikalla sovittuun aikaan. No yksi rouva ensin laittoi viestiä että ostan...No sitten annoin puhelinnumeron ja osoitteen ja kyselin koska noutaa ...no ei vastausta pariin viikkoon, laitoin muutaman uuden kyselyn että ostaako vai ei. Laitoin uudelleen myyntiin ja samalta rouvalta tuli taas viesti että ostan...(hohhoijaa). Samoista astioista osa olisi halunnut ostaa osan, no sekin oli ok, mutta jos 50 osaa maksaa 50e, ei todellakaan tarkoita että 5 osaa saa vitosella...Ja että vielä spk (=sisältää posti kulut) tai että tuon painavat astiat vitosella jonnekin...

Vierailija
290/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omituisinta on nämä jollain etusetelillä kauppaa tekevät. Esim. joulun tienoilla oli tosi paljon tarjolla club one-eturisteilykuponkeja. Niissä on se koodi, jolla saa alennuksen. Kun ne eturisteilyt on club one-asiakkaille, kuinka kukaan sellainen voisi setelistä hyötyä, jolle se ei ole tullut kotiin? Kun yrität netistä varata, ensimmäisenä kysytään club one-kortin numero. Yritin piruuttani kokeilla, huolisiko järjestelmä, jos syötän pelkän koodin. Ei huoli. Jos olet saanut kiitokseksi kanta-asiakkuudestasi risteilyetukupongin, vain sinä perheinesi voit sen hyödyntää.

Vierailija
291/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Tori.fi-sivulla vanhoja Aku Ankkoja ja Aku taskukirjoja "könttähintaan". Eräs samassa kaupunginosassa asuva nainen lähetti minulle niistä viestiä ja sovimme hakupäivän eräälle lauantaille. Ostaja sanoi, että tulee päiväsaikaan ne hakemaan, kun saa lapset päiväunilta tms. Tosiaankin ko hlö asui jossain vajaan kilometrin päässä eli ihan lähellä. Ostaja tiukkasi minulta ensin, että onko lehdissä homeenhajua, kysyi todella tarkkaan, missä niitä on säilytetty. Ymmärrän hyvin kysymyksen, mutta asiaa kysyttiin todella tarkasti. Koska itsekin olin osan lehdistä aikanaan kirppikseltä ostanut vastasin, että ihan varma en voi olla, missä niitä on alunperin säilytetty ja mainitsin, että jos yliherkkyyttä/allergiaa on, ei kannata ostaa. No, sovimme kuitenkin kaupoista.

Ei kuulunut ostajaa ja hän sanoi tulevansa seuraavana päivänä. Ei kuulunut ostajaa silloinkaan ja hän kysyi, että voisinko tuoda kirjat hänelle. No, enpä tarjoutunut siihen hommaan, liikuin pyörällä ja lehtiä/kirjoja iso Ikean kassi. Loppujenlopuksi hänen miehensä kävi ostoksilla.

Joku kuukausi tästä laitoin uuden "erän" Akuja ja muuta sarjakuvaa Tori.fi-sivulle. Sama henkilö otti minuun taas yhteyttä, sovimme hakupäiväksi erään aamupäivän. Odotin ja odotin, minulla oli vapaapvä, joten olin kotona. Ei kuulunut ostajaa, laitoin alkuillasta viestin, että lähden kaupungille. Ostaja kysyi, että voinko tuoda lehdet hänelle kotiin.  Enpähän voinut tuoda, sen koommin en tästä ostajasta kuullut.

Vierailija
292/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on monella syy jättää tulematta,mutta ilmeiseti on vaikeaa ilmoittaa ettei tule.On minullakin pikkuinen joka nukkuu päikkärit miten lystää...Muttei se estä sovittuja tapaamisia.Jos sairastuisi niin toki eri juttu.

Vierailija
293/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lähelle on pitkä matka. Naapuri (kerros-)talosta tehtiin voittava huuto Euron tai parin kohteeseen. En saanut vastausta yhteenottoihin. Odottelin kaksi viikkoa. Lopulta kampe vaan uudelleen myyntiin. :D

Vierailija
294/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenotot= yhteydenotot, piti kirjoittamani! :D

Vierailija
295/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hyväksytty eräällä fb nettikirpparille. Syynä että kavereita liian vähän. (Alle 100). En hyväksy ja lisäile tuntemattomia tsi puoli tuttuja.

Vierailija
296/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei hyväksytty eräällä fb nettikirpparille. Syynä että kavereita liian vähän. (Alle 100). En hyväksy ja lisäile tuntemattomia tsi puoli tuttuja.

Mitä ihmettä? Siis jollekin nettikirppikselle huolitaan mukaan vain jos on kavereita yli 100? Mikähän idea siinä on?

Vierailija
297/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ilmoitti ostavansa kaupunginosamme fb-kirppisryhmässämme myymäni naulakon, josta olin laittanut ilmoitukseen tarkat mitats ja neljä hyvää kuvaa. Ostaja vekslaili hakuaikaa uusiksi kolme kertaa, tuli sitten ja yritti tinkiä, kunnes vei ostoksen pyydetyllä hinnalla 25 euroa. Seuraavana päivänä alkoi soittelu ja vaatiminen. että kauppa on peruttava, koska naulakko ei mahdu hänen eteiseensä. Kieltäydyin ja kun soittelu jatkui, pyysin ylläpitoa poistamaan tämän häirikön ryhmästä. Näin tapahtui.

Vierailija
298/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pekka 45v kirjoitti:

en kestä näitä tymhiä whit trash ihmisiä. siis miks pitää tulla idiootteilemaan tänne???

Mistä tiedät ettei ole black thrash?

Vierailija
299/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Miten tuollainen voi muka tehdä ihmisestä sopimattoman kirppisryhmään? En tajua.

Vierailija
300/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä teitä ihmiset, että miksi te alistutte hyppyytettäviksi?

Minä olen sen verran topakkaa sorttia, etten luista sovituista kellonajoista. Kun multa ei tulla hakemaan sovittuun aikaan niin tavara seuraavalle. Jos ilmoitellaan viime tipassa myöhästymisiä tms. Niin tavara seuraavalle. Hinnasta voi tinkiä mutta ei mun siihen tarvitse suostua jos en halua. Jos rahaa ei tule sovittuun päivään mennessä tilille tuote seuraavalle. En kuuna päivänä suositus odottelen kotonani kokopäivää että joku suvaitsee ehtiä luokseni parin euron kauppoja hieromaan. Enkä alkaisi kuskailemaan kamoja pitkin kyliä.

Te opetatte näitä huonoon välinpitämättömään käytökseen sillä että taivutte ostajan oikuihin. Kaikki myyjät kärsii sellaisesta lopettakaa.