Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2061/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on nyt pari kertaa käynyt torissa niin, että olen asiallisesti tinkinyt, esim kysynyt 15 e tuotteesta, että myykö 12 eurolla. Tämän jälkeen myyjä ei ole vastannut mitään. Miten joku voi hermostua (?)siitä, että kirppiksellä tingitään? Voihan siihen vastata, että en tingi ja ostaja sitten päättää, ottaako vai ei. Monesti näinkin käynyt.

Itse myyjänä odotan tinkausta ja aina suostun pieneen tinkimiseen vähintään.

Miksi tuosta 15 eurosta pitää tinkiä? Mitä riemua saat siitä, että itsellesi jäi 3e? Itse en tingi ostajana koskaan, oletan että ihminen joka myy esim. käytettyjä lastenvaatteita, todella tarvitsee ne rahat. Tämä koskee myös minua. Eri asia on jos joku ostaa 5-10 tavaraa, maksaa tai hakee ne heti ja sovitusti.

Olen eri, mutta itse myyjänä tulen ihan mielelläni pari euroa vastaan jotta pääsen turhasta tavarasta eroon.

Itse olen pienituloinen ja myyn tavaroita, että olisi rahaa elämiseen. Ei ole varaa antaa jokaista tuotetta alennuksella. Turhaa tavaraa ei pahemmin ole, eikä ole kiire saada sitä pois nurkista. Enemmänkin olisi kiire saada se pyytämäni hinta. Jos sattuu tosi kova rahan tarve eikä kukaan osta pyyntihinnalla, voisin myydä tinkijälle, mutta toistaiseksi olen saanut tavarat myytyä sillä mitä pyysin.

Vierailija
2062/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on nyt pari kertaa käynyt torissa niin, että olen asiallisesti tinkinyt, esim kysynyt 15 e tuotteesta, että myykö 12 eurolla. Tämän jälkeen myyjä ei ole vastannut mitään. Miten joku voi hermostua (?)siitä, että kirppiksellä tingitään? Voihan siihen vastata, että en tingi ja ostaja sitten päättää, ottaako vai ei. Monesti näinkin käynyt.

No eipä se "asiallinenkaan" tinkiminen kaikille sovi. Jos hinta on 15 euroa, niin se on 15 euroa. Voihan sitä aina tarjota, mutta jos myyjä ei vastaa mitään, niin eikö se ole aika selkeä viesti sinulle, että hän ei myy tinkijöille? Miksi oletat että myyjä on "hermostunut" asiasta? 

Sulla on nyt itselläsi erilainen tyyli kuin suurimmalla osalla myyjistä. Jos katsot tätä ketjua, niin lähes kaikki ovat sitä mieltä, että hinnoista ei tingitä. Varsinkin jos on noinkin halpa hinta kuin 15 euroa. 

Varsinainen kysymys olikin se, miksi myyjä ei enää vastaa? Jos ostajalla raha tiukilla ja asiallisesti tiedustelee, onko tinkivaraa, niin miksi myyjä ei vastaa tähän? Minusta tämä on outoa, jopa epäkohteliastakin. Ihan kuin asioista ei voisi keskustella.

Minulle sattui kerran niin että myin keräilytuotteita ja eräs ostaja osti niitä usein. Hinnat oli edulliset ja annoin vielä paljousalennusta kun sanoi olevansa pienituloinen. Myöhemmin hän kertoi ostelleensa samoja juttuja ulkomailta sadoilla euroilla kuukaudessa, sossu kuulemma maksaa ja hänelle on tämä "harrastusraha" myönnetty. Näin punaista ja suutuin vielä enemmän kun huomasin että hän ostelee kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla samoja juttuja joltain toiselta myyjältä. Itselläni kun ei ollut koskaan varaa käyttää harrastuksiin satoja euroja kuukaudessa, ei edes vuodessa. Eli minä olin se oikeasti pienituloinen joka myin saadakseni rahaa laskujen maksuun ja tämä itseään suurieleisesti köyhäksi mainostanut mamma paljon parempituloinen sossun elätti ja hän tinkasi alennusta ja sitä myös tyhmyyksissäni annoin. Lopetin vastaamasta viesteihin. 

Ja tässä se syy, että en myy "huono rahatilanne"-tyypeille. Jotkut valehtelevat päin naamaa, että minulla on nyt vaikeaa, olen köyhä yh. Oikeasti haluavat vain tinkiä alennusta, mahdollisesti sillä ajatuksella että myyvät tavaran isommalla rahalla eteenpäin. 

On muuten turha tulla väittämään että on köyhä yh, jos on profiilikuvassa joku pusukuva miehen kanssa ja ammattina selvästi joku hyväpalkkainen työ. Facebookissa näkee nopeasti tuollaiset tiedot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muistanut ilmoittaa verottajalle?

Vierailija
2064/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaja huutelijat, lukekaa nyt vaikka tuota Yli-Viikari ketjua ja sen jälkeen miettikää vaikuttaako jonkun random tyypin satasien vuosittaiset kirppistulot yhtään mihinkään.

Vierailija
2065/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin torissa kuulokkeita, jotka maksoivat alunperin vain 40 euroa. Kuulokkeet olivat kuitenkin hyvässä kunnossa, joten laitoin hintapyynnöksi 10 euroa. Ensimmäiseksi tuli ihan asiallinen viesti, ja pääsimmekin yhteisymmärrykseen noudosta. Mutta sitä seurasikin jumalaton säätö, kun hän ei pääsekään, joten kävisikö päivänä x, johon minä sanoin, että ei käy (minulla muuta menoa), johon hän sitten vastasi, että no hän lähtee kahdeksi viikoksi kaupungista, että mitäs nyt. Minä vastasin, että hän on tervetullut noutamaan kuulokkeet kahden viikon päästä.

No, sitten tuli muutama viesti ihan ihme hiippareilta, yksi halusi tulla heti hakemaan 5 eurolla ja toinen ilmoitti, että hän asuu samassa kaupunginosassa kuin minä, ja sanoi, että anna osoite, koska hän tulee hakemaan 10 min päästä... En myynyt kummallekaan.

Kahden viikon kuluttua kysyin alkuperäiseltä ostajaehdokkaalta, että tuleeko hän hakemaan ja sain vastaukseksi, että "mitä ihmettä, eivätkö kuulokkeet ole jo menneet, kun vaikuttivat niin hyviltä". Sanoin, että eivät ole menneet, joten kiinnostaisiko häntä vielä. En koskaan saanut vastausta...

Vein kuulokkeet sitten ser-jätteeseen. En jaksa ihme sekoilua.

Vierailija
2066/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jonkun tavaran hintaa kannattaa nostaa niin menee nopeammin kaupaksi, liian halvalla ei kannata hyvää myydä.   

Minäkin sain lenkkarit myytyä vasta kun olin korottanut hintaa lähes puolella. Omituista.

Vierailija
2067/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan kerroin tässä ketjussa, että annoin Roskalavalla pois vesivahinkoisen ja siltä haisevan työtuolin. Joku sen hakikin ja muutaman päivän kuluttua se oli muutamalla kympillä myynnissä paikallisella Fb-kirppiksellä. Hajusta tai kosteusvauriosta ei mainittu mitään ja sama tuoli se oli, selkänojassakin näkyi se kosteusraita.

Mä olisin sinuna varmasti käräyttänyt tyypin heti siinä ilmoituksessa. Laittanut jotain tyyliin "Myyjä on saanut tuolin minulta ilmaiseksi. Tuoli on kärsinyt vesivahingossa."

Vierailija
2068/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoin olin ostamassa tytölle jotain kympin gootti-paitaa, joka oli naapurikaupungissa. Kysyin viestillä postitusmahdollisuutta, että ei sen vuoksi tarvitsisi ajaa 45 kilometriä. Tyypiltä tuli agressiivista viestiä, että ei todellakaan postita yhtään mitään kenellekään (tämän jälkeen lisäsi jokaisen myyntiartikkelin otsikkoon kissan kokoisin kirjaimin, että EN POSTITA).

Kysyin olisiko mahdollista noutaa parin päivän päästä, jos tulisin vaikka muillekin asioille kaupunkiin. Tämä sopi. Sovittiin aika ja tapaaminen jonkun r-kioskin pihassa. 10 minuuttia ennen tapaamisajankohtaa sain myyjältä viestin, että haluaa MINUSTA kolme erilaista kasvokuvaa käsinkirjoitettune paperilappuineen ”todisteena”, että aion oikeasti ostaa tuon kympin rievun.

Tätä hämmästeltyäni sain jotain käsittämättömiä, psykoottisen kuuloisia ja taas agressiivisia viestejä siitä, kuinka olen hänen vainoajansa ja minulla on pahoja aikeita mielessä. Päätin, että pitäkööt riepunsa, jos on noin vaikeaa myydä yksi paita ilman FBI-tasoisia turvallisuustutkimuksia. Ilmoitin kohteliaasti, että unohdetaan kaupat. Tämän jälkeen poisti kaikki tavaransa myynnistä, mutta jatkoi agressiivisten viestien lähettelyä pari päivää ja uhkaili mm. poliisilla ja puhelimen jäljityksellä ym.

En tosiaan edes harkinnut, että alkaisin täysin vieraalle ihmiselle omia kasvokuviani timestampeillä lähettelemään. Ties mihin tarkoitukseen olisi tullut. Ehkä omiin kirppishuijauksiinsa toisten kasvoilla?

Kuulostaa siltä että joku stalkkasi häntä. Ehkä tuo stalkkeri oli ottanut yhteyttä juuri ennen sovittuja kauppoja tms. ja hän luuli että sinä olet se stalkki pyrkimässä tapaamaan häntä?

Vierailija
2069/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä kyseessä oli viestien perusteella ihan aito mielenterveyspotilas. Jos ei julkiselle paikalle keskelle kirkasta päivää pysty tulemaan ilman tosielämän agenttitestejä, niin sitten ei ehkä kannata myydä nettikirppiksellä face to face -logiikalla tavaroita.

Vierailija
2070/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottaja huutelijat, lukekaa nyt vaikka tuota Yli-Viikari ketjua ja sen jälkeen miettikää vaikuttaako jonkun random tyypin satasien vuosittaiset kirppistulot yhtään mihinkään.

Nämä kommentit saa aina minut nauramaan makeasti. Jonkun sukankutojamummon tai nälkäänsä tavaroitaan myyvän pitäisi myyntejä ilmoitella verottajalle ja samaan aikaan yliviikarit vetää kymppitonneja veroeuroja omiin taskuihin huijaamalla, tullistatulleille riittää rahaa uusiin kodinkoneisiin ja ajokortteihin jne.

Vierailija
2071/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus jonkun tavaran hintaa kannattaa nostaa niin menee nopeammin kaupaksi, liian halvalla ei kannata hyvää myydä.   

Minäkin sain lenkkarit myytyä vasta kun olin korottanut hintaa lähes puolella. Omituista.

Sain tämän vinkin yhdeltä kirppisyrittäjältä: "nosta hintaa", kun valittelin että miksi hyväkuntoinen takki ei mene kaupaksi vitosella. Tein kuten neuvottiin ja hetihän se meni.

Vierailija
2072/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taannoin olin ostamassa tytölle jotain kympin gootti-paitaa, joka oli naapurikaupungissa. Kysyin viestillä postitusmahdollisuutta, että ei sen vuoksi tarvitsisi ajaa 45 kilometriä. Tyypiltä tuli agressiivista viestiä, että ei todellakaan postita yhtään mitään kenellekään (tämän jälkeen lisäsi jokaisen myyntiartikkelin otsikkoon kissan kokoisin kirjaimin, että EN POSTITA).

Kysyin olisiko mahdollista noutaa parin päivän päästä, jos tulisin vaikka muillekin asioille kaupunkiin. Tämä sopi. Sovittiin aika ja tapaaminen jonkun r-kioskin pihassa. 10 minuuttia ennen tapaamisajankohtaa sain myyjältä viestin, että haluaa MINUSTA kolme erilaista kasvokuvaa käsinkirjoitettune paperilappuineen ”todisteena”, että aion oikeasti ostaa tuon kympin rievun.

Tätä hämmästeltyäni sain jotain käsittämättömiä, psykoottisen kuuloisia ja taas agressiivisia viestejä siitä, kuinka olen hänen vainoajansa ja minulla on pahoja aikeita mielessä. Päätin, että pitäkööt riepunsa, jos on noin vaikeaa myydä yksi paita ilman FBI-tasoisia turvallisuustutkimuksia. Ilmoitin kohteliaasti, että unohdetaan kaupat. Tämän jälkeen poisti kaikki tavaransa myynnistä, mutta jatkoi agressiivisten viestien lähettelyä pari päivää ja uhkaili mm. poliisilla ja puhelimen jäljityksellä ym.

En tosiaan edes harkinnut, että alkaisin täysin vieraalle ihmiselle omia kasvokuviani timestampeillä lähettelemään. Ties mihin tarkoitukseen olisi tullut. Ehkä omiin kirppishuijauksiinsa toisten kasvoilla?

Kuulostaa siltä että joku stalkkasi häntä. Ehkä tuo stalkkeri oli ottanut yhteyttä juuri ennen sovittuja kauppoja tms. ja hän luuli että sinä olet se stalkki pyrkimässä tapaamaan häntä?

Ei tuo selity pelkästään sillä. Ihminen, joka haluaa olla täysin stalkkerin ulottumattomissa, ei myy ventovieraille mitään, eikä käytä some-tilejä ainakaan omalla nimellä.

Kyllä tuossa jotain muuta oli taustalla. 

Vierailija
2073/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.netistä tuli hankittua uutta vastaavat maiharit, jotka olivat ihan loppuun ajetut ja sisältä hien syömät. Toinen huudosta hankittu juttu oli pronssinen kaulakoru, joka oli ihan homeessa ja sen toimittaminen kesti seitsemän viikkoa.

Matkalla kerkes homehtumaan? Kuin pronssi voi olla homeessa?

Vierailija
2074/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se "asiallinenkaan" tinkiminen kaikille sovi. Jos hinta on 15 euroa, niin se on 15 euroa. Voihan sitä aina tarjota, mutta jos myyjä ei vastaa mitään, niin eikö se ole aika selkeä viesti sinulle, että hän ei myy tinkijöille? Miksi oletat että myyjä on "hermostunut" asiasta? 

Sulla on nyt itselläsi erilainen tyyli kuin suurimmalla osalla myyjistä. Jos katsot tätä ketjua, niin lähes kaikki ovat sitä mieltä, että hinnoista ei tingitä. Varsinkin jos on noinkin halpa hinta kuin 15 euroa. 

Varsinainen kysymys olikin se, miksi myyjä ei enää vastaa? Jos ostajalla raha tiukilla ja asiallisesti tiedustelee, onko tinkivaraa, niin miksi myyjä ei vastaa tähän? Minusta tämä on outoa, jopa epäkohteliastakin. Ihan kuin asioista ei voisi keskustella.

Minulle sattui kerran niin että myin keräilytuotteita ja eräs ostaja osti niitä usein. Hinnat oli edulliset ja annoin vielä paljousalennusta kun sanoi olevansa pienituloinen. Myöhemmin hän kertoi ostelleensa samoja juttuja ulkomailta sadoilla euroilla kuukaudessa, sossu kuulemma maksaa ja hänelle on tämä "harrastusraha" myönnetty. Näin punaista ja suutuin vielä enemmän kun huomasin että hän ostelee kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla samoja juttuja joltain toiselta myyjältä. Itselläni kun ei ollut koskaan varaa käyttää harrastuksiin satoja euroja kuukaudessa, ei edes vuodessa. Eli minä olin se oikeasti pienituloinen joka myin saadakseni rahaa laskujen maksuun ja tämä itseään suurieleisesti köyhäksi mainostanut mamma paljon parempituloinen sossun elätti ja hän tinkasi alennusta ja sitä myös tyhmyyksissäni annoin. Lopetin vastaamasta viesteihin. 

Sossu voi antaa harrastusrahaa esim. uimahallissa tai kuntosalilla käymiseen, mutta ei varmasti mihinkään kirppistelyyn. Mitä mahtaa sossulle väittää tekevänsä? 

Vierailija
2075/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu voi antaa harrastusrahaa esim. uimahallissa tai kuntosalilla käymiseen, mutta ei varmasti mihinkään kirppistelyyn. Mitä mahtaa sossulle väittää tekevänsä? 

Työkyvyttömyyseläkkeellä muistaakseni kertoi olevansa ja sanoi että hänelle on myönnetty X€ harrastukseen eli keräilyyn. Hänellä jäi silti 4x enemmän rahaa elämiseen kuin minulla työttömänä ja kehui olevansa tosi köyhä. Voihan se olla että kaikki tämä oli valetta, mitä minulle selitteli. 

Vierailija
2076/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeellä muistaakseni kertoi olevansa ja sanoi että hänelle on myönnetty X€ harrastukseen eli keräilyyn. Hänellä jäi silti 4x enemmän rahaa elämiseen kuin minulla työttömänä ja kehui olevansa tosi köyhä. Voihan se olla että kaikki tämä oli valetta, mitä minulle selitteli. 

Työkyvyttömyyseläkkeen suuruus riippuu siitä miten paljon on tehnyt palkkaa. Jos on ollut kovapalkkainen, saattaa olla eläkkeellä ihan hyvätuloinen. Ja totta kai 4000 euron palkkaa saanut tuntee olevansa köyhä, jos saa "vain" 2000 euroa.

Mutta miksi sossu antaisi sellaiselle ihmiselle mitään? Valehtelee sulle tai sossulle tai molemmille.

Vierailija
2077/2608 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuto.netistä tuli hankittua uutta vastaavat maiharit, jotka olivat ihan loppuun ajetut ja sisältä hien syömät. Toinen huudosta hankittu juttu oli pronssinen kaulakoru, joka oli ihan homeessa ja sen toimittaminen kesti seitsemän viikkoa.

Matkalla kerkes homehtumaan? Kuin pronssi voi olla homeessa?

Ostaja ei ole tiennyt, että pronssikin voi oksidoitua ja on myös todella helppoa puhdistaa.

Vierailija
2078/2608 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän monesti kahvipakettia 3-4 euron tuotteesta ihan sen takia, koska jos laitan tuon pienen summan nii moni on "vahingossa" unohtanut ottaa rahaa mukaan. Kahvipaketti on sen verran iso, että sitä on vaikeampi "unohtaa".

Mitään en anna enää ilmaiseksi, koska sitten tulee hupivarailijoita, jotka jättävät hakematta ja lakkaavat vastaamatta viesteihin. Tai ilmainen tuote pitäisi tuoda kotiin. Juu ei.

Vierailija
2079/2608 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on ihan mielenkiintoista lueskella. Kannattaa laittaa myynti ilmoitukseen suoraan, että ekalle hakijalle myydään ja antaa tarkka haku väli esim klo 9-10. Tämä poistaa tuon av yms varailu hässäkän kokonaan. Turha ottaa omantunnon tuskia siitä jos ihmiset ei toimi sovitulla tavalla.Meitä on moneen junaan valitettavasti.

Vierailija
2080/2608 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jos myyn jotain 1-100e kamaa, niin en jaksa vastailla jokaiselle joka yrittää tinkiä, että ei käy. Oma aika on sen verran arvokasta. Ei siinä ole mitään henkilökohtaista. Ei ole mun ongelma jos ostajalla ei ole rahaa. Hinta on ilmoitettu myynti-ilmoituksessa. Toki aina saa tinkiä, mutta jos ei vastausta tule, niin tuleehan siitä ymmärtää, ettei oma tarjous ole kelvannut. Sun lisäksi saattaa olla 20 muuta jotka yrittää tinkiä jostain 15 e tuotteesta ni en todellakaan käytä aikaani jokaiselle vastailuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme