Onko kenenkään muun mielestä Leo hankala nimi partitiivimuotonsa takia? Leoa.
Leoa. Ei toimi. Ainakin yksi Leon isä mielestäni kiertää ongelman ja sanoo aina "poikaa".
Kommentit (29)
On kyllä ihan mahdoton nimi juuri tuon partitiivimuodon takia. Olisi kannattanut valita nimi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Leo Hankala?
1920 Yhdysvaltojen väestölaskenta
Mary Hankala, syntynyt Noin 1896
Mary Hankala syntyi noin 1896 vuotiaana, paikassa syntymäpaikka.
Mary meni naimisiin henkilön Matt Hankala kanssa.
Heillä oli 2 lasta: Leo Hankala ja yksi muu lapsi.
Mary eli vuonna 1920, paikassa Osoite, Pennsylvania.
Ei ole. Aivan helppo ja mulla on sentään todistetusti lievä tapaturman aiheuttama aivovamma.
Leo-nimen partitiivi on kylläkin Leoota.
Ei ole lainkaan hankala.
Sisareni poika on Leo ja usein kyselevät , voinko hoitaa Leoota esim. viikonloppuisin kun heillä menoa.
Mulla on aikuinen poika, jolla on vastaava nimi (eroaa alkukonsonantiltaan). Mä sanoisin itse Leoa, mutta esim mun pojan broidi sanoo tyyliin katso nyt Leota. Ei sillä mun mielestä ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aikuinen poika, jolla on vastaava nimi (eroaa alkukonsonantiltaan). Mä sanoisin itse Leoa, mutta esim mun pojan broidi sanoo tyyliin katso nyt Leota. Ei sillä mun mielestä ole väliä.
Poikasi broidi on oikeassa. Mutta toisaalta, asuttekin maalla, eikö totta? ;)
Meidän murteella hyvin helppo se on Leova, "hoijakko Leova ku käyn kaupassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan joku väittää, että tunnettuus on suomenkieltä. :D
Mun mielestä Mariakin on vähän outo taivutuksissa. Marioiden tai Marioitten (Mariain)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomen_kieltä
En tunne ketään Leoa enkä Teoa, joten kaikki on hyvin. Aurinko paistaa ja elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomen_kieltä
No eihän tuohon tunnettuusti tule alaviivaa.
Leoa, Miaa, Ciaa, Teaa, Teoa jne.partitiivissa. Ko. sijamuoto on selkeä tässä tapauksessa.
Voi taivas.