Riikan, 19, nettikiusaaja sai tuomion kunnianloukkauksesta.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/riikan-19-nettikius…
Huh huh. Ihan sairaita nuo kommentit ja kuvamanipulaatiot. Ja ihan vielä aikuisten ihmisten tekemiä. Millainen ihminen tekee tuollaista saastaa? Voisiko joku käväistä Etelä-Karjalan käräjäoikeudessa, niin saataisiin tämän sairaan nettikiusaajan nimi selville? Eihän tuollaista henkisesti epävakaata ihmistä voi päästää osalliseksi yhteiskuntaa. Jatkaa kiusaamista vielä työpaikalla, harrastuksissa, jne.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kiusaaminen.
:DD mikö noissa on kiusaamista? Todistin vain sen että osaa ilkeillä, jo ennen tätä casea.
Levität muista ihmisistä tietoja ja kuvia kommenteista, joiden syytä ja tarkoitusta emme voi täysin tietää. Ja vaikka joku olisi kiusannut, se ei tarkoita, että on ok nyt alkaa kiusaamaan ja solvaamaan sitä kiusaajaa. Kiusaamalla kiusaajaa ei kiusaaminen lopu. Itseasiassa sinä teet sitä, mitä he tekevät. Sinä olet kiusaaja siinä missä nämä Riikan kiusaajat ovat. Sinä vain luulet, että se mitä teet on oikein, koska kyseessä on sinun mielestäsi kiusaaja ja paha ihminen, jota saa kohdella huonosti ja josta saa puhua pahasti.
Voi voi :( Ei hirveästi omatunto kolkuta kun olen ensin lukenut noita "tapa itses"kommentteja ja sitten kerron millanen kokemus minulla on annika a:sta, että tulkoon vaan paha mieli!
Ja varmasti Riikan kommentteja on levitetty, missä hän on saattanut sanoa pahasti ja näin kiusaajat jatkavat kiusaamista. Ja sitten ihmetellään, miksi kiusaajat eivät lopeta kiusaamista, mutta ethän sinäkään lopeta, niin miksi hekään lopettaisi.
:D miksi takerrut kommentteihini, on tullut jo parit entisten luokkatoverien muistot, mene niihin riehumaan.
Koska yritän näyttää sinulle miten sinä teet ihan samaa kiusaamista, kuin mitä Riikan kiusaajat tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Buuuu!!! Uhriutuja voitti! Tässä annetaan sellainen kuva, että kiusaaminen on aina kiusatun subjektiivinen kokemus - jos joku kokee tulleensa kiusatuksi, hän on tullut kiusatuksi. Väliä ei ole siis sillä mitä "kiusaajat" ovat todellisuudessa tehneet. Eikä kiusattu ole koskaan itse voinut aloittaa päänaukomista, vaan on aina kaiken ja kaikkien uhri.
Kun lukee noita kommentteja, mitä tämä Riikka on saanut, näkee selvästi, että tässä ei ole kyse mistään kiusatun subjektiivisesta kokemuksesta. Jokainen normaaliälyinen ihminen ymmärtää, että tuollaiset kuvamanipulaatiot, toisen nimittely majavaksi, rotaksi ja rumaksi, sekä kehotukset itsemurhaan ovat aivan selvää ja suoraa kiusaamista ihan objektiivisesti arvioituna. Tuollainen käyttäytyminen ei ole asiallista eikä aiheellista millään mittarilla mitattuna. Tässä tapauksessa on kiusaajien täysin turha yrittää puolustella tai vähätellä omia tekojaan. Todisteet ovat nyt jokaisen silmien edessä ja ne kertovat kyllä ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa ihan joltain 14-vuotiailta noi kaikki viestien lähettäjät. Kysymys kuuluukin, että tarvitsisko heidät ihan oikeasti ottaa pakkohoitoon?
Vaan ei ollut. Ihan aikuinen nainen tuo tuomittukin oli. Ihan käsittämätöntä. Olisi kyllä kiva tietää nimi. Kuka kävisi käräjäoikeudessa?
Oikeasti? No huh huh. Olin ihan varma, että olisi joku ylilautajonne. Mikä ei tietenkään olisi tehnyt tuota kiusaamisesta yhtään ymmärrettävämpää, mutta silti...
Itse pelkään myös, että joutuisin kokemaan samaa. Sen takia minulla ei olekaan mitään kuvia netissä. On kiusattu muuten niin paljon, että en halua ottaa mitään riskiä. Toisaalta on minustakin saatavilla muutamia kuvia, joita voisi käyttää ( pari "virallista" kuvaa, eri tilanteista, jota en ole itse ottanut/nettiin laittanut). Ehkä kuulostan vainoharhaiselta, mutta kaiken sen kohtelun jälkeen on ollut pakko ottaa varovainen linja. Pelkään kuitenkin jo, että jotain tällaistä on jo tapahtunut, ainakin pienessä mittakaavassa. Tämä on kuitenkin yksi kamalimmista painajaisista. En varmaan kestäisi. Ja pelkään vieläkin todella paljon niitä ihmisiä. Haluaisin unohtaa, mutta pysty ja heidän uhkauksensa pyörivät mielessä. Ja olen niin yksin, että ei ollut eikä ole vieläkään ketään minun puolellani. Kyllä minäkin haluaisin elää normaalia elämää ja joku voi nyt ajatella, että olen itse sairas päästäni, mutta kyllä tämä on totta. Välillä itsekin vaikea uskoa, mihin sitä on joutunut. Sen takia minulla onkin monesti epätodellinen olo, dissosiaatiota ja yritän näin jotenkin "paeta" totuutta. Elämäni olisi juhlaa ilman menneisyyden taakkaa. Ehkä teen itsestäni "uhrin, mutta tämä on minun elämäni ja nämä ovat minun kokemukseni ja en meinaa jaksaa. Sori jos jonkun mielestä turhaa valitusta ja olen liian "heikko".
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin opiskeluaikana erilaisissa rekryhommissa niin siellä kyllä selvitettiin jokaisen hakijan profiilit, somet ja kaikki. Voin kertoa että liian paljastelevat kuvat ja törkeät kirjoitukset olivat yksiä syitä siihen että henkilö ei päässyt edes haastatteluun. Joten miettikää vähän mitä suollatte internetin ihmeellisessä maailmassa.
Olen vuokranantaja ja kyllä katson somesta vuokranhakijan profiilin. Kaljapatterin takaa kurkistelevä tupakkahampainen asunnonhakija tai alasti roikisteleva tyyppi ei ainakaan minulta saa asuntoa.
Tuli todella surullinen olo Riikan puolesta ja alkoi oikein oksettaa tuollaiset ihmiset. Jotenkin toivon, että saavat joskus omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien olisi suotavaa keskustella näistä asioista lasten ja teiniensä kanssa. Kun tuollainen tuomio napsahtaa, niin se evää kyllä pääsyn moniin hyviin töihin.
Ja se on kyllä totaalisen väärin. Saatana että tämä maa on verenhimoinen.
Onko sinun mielestä sitten oikein rustailla tuollaisia sairaita viestejä?
Ei tietenkään, mutta jos sellainen estää pääsyn hyviin töihin niin eipä sekään ole missään suhteessa mihinkään.
Nykyään rekryssä selvitetään henkilön taustat hyvin tarkoin läpi ja tietyillä aloilla selvitetään myös rikosrekisterit. Jos tällaisia ”mörköjä” sieltä löytyy niin todellakin jää työpaikka saamatta. Työntekijät edustavat yritystä, niin ei kukaan yritys halua ottaa riskiä palkata henkilöä, joka ei noudata lakia. Pätee niin yksityisellä kuin kunnallisella puolellakin.
Sakkotuomioista ei tule rikosrekisteriä. Joissain töissä teetetään laajempi turvallisuusselvitys, mutta siitäkin infotaan työnhakijaa. Fakta on se, että moniin töihin pääsee pikkutuomioista huolimatta. Mutta en siis puolusta kiusaajia.
Sakot merkitään sakkorekisteriin ja poliisiasiain tietojärjestelmään.
Kyllä, mutta työnantajalle ne eivät poikkeustilanteita lukuunottamatta mene.
Miksi te tällästä mietitte? Haluatteko te alkaa häiritsemään ja vainoamaan näitä henkilöitä?
Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin!? Nuo ahkerat nettikiusaajat ovat luku sinänsä - mutta sitten vielä nuo, jotka riemuissaan lähettelevät Riikalle Tinderissä ilkeitä viestejä vain siksi, että tietävät hänen olevan kiusattu. Miksi kukaan lähtee mukaan tuollaiseen? Täytyy olla todella paha olo itsellään.
Toki jo noiden viestien kirjoitustyylikin heijastelee kiusaajien ÄO:ta. Riikka puolestaan vaikuttaa oikein ihanalta tyypiltä, ja toivon hänelle kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien olisi suotavaa keskustella näistä asioista lasten ja teiniensä kanssa. Kun tuollainen tuomio napsahtaa, niin se evää kyllä pääsyn moniin hyviin töihin.
Ei tietenkään, mutta jos sellainen estää pääsyn hyviin töihin niin eipä sekään ole missään suhteessa mihinkään.
Nykyään rekryssä selvitetään henkilön taustat hyvin tarkoin läpi ja tietyillä aloilla selvitetään myös rikosrekisterit. Jos tällaisia ”mörköjä” sieltä löytyy niin todellakin jää työpaikka saamatta. Työntekijät edustavat yritystä, niin ei kukaan yritys halua ottaa riskiä palkata henkilöä, joka ei noudata lakia. Pätee niin yksityisellä kuin kunnallisella puolellakin.
Sakkotuomioista ei tule rikosrekisteriä. Joissain töissä teetetään laajempi turvallisuusselvitys, mutta siitäkin infotaan työnhakijaa. Fakta on se, että moniin töihin pääsee pikkutuomioista huolimatta. Mutta en siis puolusta kiusaajia.
Miksi te tällästä mietitte? Haluatteko te alkaa häiritsemään ja vainoamaan näitä henkilöitä?
Minulla itselläni on melkoiset antipatiat kaikenlaisia kiusaajia kohtaan, mihin on vaikuttanut se, että olin kiusattu koko peruskouluajan. Suoraan sanoen minulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että kiusaajia ilmiannetaan tai he saavat jotenkin muuten maistaa omaa lääkettään. Itse asiassa toivon, että ihmiset tekisivät sitä enemmän.
Tuo Riikka on todella vahva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan halua. Kyse oli nyt siitä, mitä rekisterimerkintöjä työnantaja voi saada työnhakijasta. Ihan yleisellä tasolla.
Kiusaamisesta pitäisi tehdä psykologinen tautimääritys. Henkilö joka tahallaan kiusaa toisia on henkisesti sairas. Sitten nämä Kiusaaja-syndroomaan sairastuneet voitais laittaa psykiatriseen hoitolaitokseen pakkohoitoon. On todella väärin että kiusaajat saavat elää muiden ihmisten keskellä levittäen ympärilleen pahaa oloa ja henkistä kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin vilkaisemassa kiusaajien profiileja. Ulospäin jo näkee, etteivät ole ihan fiksuimmasta päästä - tietysti jo kiusaaminen kertoo tämän.
Kai sä annoit niille vähän palautettakin, että ne on tyhmiä ja rumia? Ja toivottavasti ne kuolee?
En, koska jaksa tuhlata aikaani sellaiseen. Sori, en ole kuten sinä :)
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajien nimet julki vaan. Ei tuollaisista ihmisistä esimerkiksi luotettavia työntekijöitä tule, joten olisi hyvä että työnantajat tietäisivät vältellä heitä.
Loistava idea!! Olisi todella hienoa nähdä kiusaajan esimiehen ilme, kun lukisi alaisensa kielenkäyttöä!
Jos joku saa viestit nimellisenä kopioitua, minä lupaudun kaivelemaan kiusaajien viitekehykset esiin ja julkaisemaan heidän törkeytensä!
Ja Riikalle tsemppiä! Hienosti toimittu, että veit asian poliisille.
Jos näin toimisi useammat, saataisiin näiden kiusaavien luusereiden käytöstä vähän suitsittua.
Ja muista Riikka, että vaikka sinulla ei tällä hetkellä loistavasti menisikään, kiusaajillasi menee AINA sinua huonommin!
Olethan ymmärtänyt sen, että kiusaaja ei ole onnellinen vaan purkaa pahaa oloaan kiusaamalla.
Oikeasti onnellinen ihminen ei syyllisty toisten mollaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin vilkaisemassa kiusaajien profiileja. Ulospäin jo näkee, etteivät ole ihan fiksuimmasta päästä - tietysti jo kiusaaminen kertoo tämän.
Kai sä annoit niille vähän palautettakin, että ne on tyhmiä ja rumia? Ja toivottavasti ne kuolee?
Alkoi sonta taas haista.
Vierailija kirjoitti:
No av pistää paremmaksi! Moderoija liekeissä kun omasta vakioharradtuksesta ei oo jäänyt ite kiinni. Kannattais varoa😂
Jatkan, kun näemmä iski poistot.
Yp, tästä ketjusta lähtenyt viestit jotka ei sovi sun öyhötysstrategiaan ideologisesti. Mitä järkeä jutella itelleen? Vai lähtikö yleisö? Kyllä se lähti, pääosin.
Tympeää sekin, että ihmiset lähtevät täysin kritiikittömästi tykkäämään näiden kiusaajien kommentteja ja uskovat ihan mitä tahansa. Ihan kuin ihmiset oikein haluaisivat uskoa kaikki ilkeät juorut toisesta.
Hatunnosto Riikalle rohkeasta teosta; näitä kiusaajia ei päänsilittelyllä paranneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri henkilö, eikä mulla ole tarvetta alkaa ketään häiritsemään tai vainoamaan, mutta ei minusta paha olisi, jos jossain olisi rekisteri näistä törkeimmistä nettikiusaajista. Voisi sieltä esimerkiksi työnantajat halutessaan tarkistaa, että löytyykö työnhakijalta tällaista historiaa. Ei se työnantajan maineellekaan ole hyväksi, jos oma työntekijä alkaa somessa työntämään mitä tahansa saastaa tuuttiin. Ja sanomattakin kai on selvää, ettei tuollaisen ihmisen, joka noin törkeää nettikiusaamista on harrastanut, nettikäytökseen voi jatkossakaan luottaa. Onhan Suomessakin jo ollut näitä tapauksia, että työntekijä on irtisanottu asiattomien somepäivitysten takia. Moni näistä jutuista on päätynyt julkisuuteen, jolloin myös työnantaja on selvinnyt. Varmaan moni haluaisi ennaltaehkäistä tällaisia juttuja jättämällä nettikiusaajat palkkaamatta.
Onko tuo Sonta joku kehopositiivisuuden kannattaja? Ei tuollaisia läskejä mikään muu selitä.