Paljonko reippaasti ylipainoisen kannattaa syödä kaloreita päivässä "laihduttaessa"?
Olen reippaasti ylipainoinen (170cm ja 120kg), lähtöpaino oli 127kg, mutta 7kg on lähtenyt kuukaudessa. Olen tehnyt ennemminkin elämäntaparemontin kun varsinaisesti laihdutuskuurilla olisin, koska nämä tavat tulee kestämään loppuelämäni. Vaihdoin kevyttuotteet täysrasvaisiin, turhat hiilarit pois, paljon kasviksia, lisätty sokeri pois ja muutenkin kaikki mahdollisimman luonnollista eikä turhia e-koodeja.
Olen syönyt vuorokaudessa 2000kcal nyt kuukauden verran ja tänä aikana tuo 7kg lähtenyt, tiedän kyllä, että osa varmasti nestettä ym. Pohdin nyt sitä, että onko tuo 2000kcal päivä ok määrä vai pitäiskö vähentää? Tai syödä tuon verran niin kauan kun paino laskee ja vähentää sitten, kun paino ei enää laske.
Kommentit (22)
Tää on hauska ajatus, että kaikki lihavat syövät hirveästija roskaruokaa. Mä oon lihava, ja lihon lisää äärettömän helposti. Lisäksi minulla on onneton aineenvaihdunta mitä olen sekoittanut syömällä liian harvoin. Esim. Nyt paino pysyy samassa 1500-1600 kcal ruokailuilla :/ ja en syö karkkia tai roskaruokaa tai limuja. Lounas on salaattia ollut jo vuoden. Illalla syömme aina kotiruokaa.
Uskon että minunlaisiani paino-ongelmaisia on muitakin. Tällä hetkellä yritän panostaa riittävään uneen ja stressinhallintaan ja toivon että paino lähtee tippumaan terveellisellä ruokavaliolla ilman että tarvitsee mennä kitukaloreille.
En ole syönyt roskaruokaa vaan sitä kuuluisaa kotiruokaa, mutta erinäisistä syistä aivan liian isoja annoksia. Lisäksi paljon suklaata ja jäätelöä. Ja näiden lisäks liikkuminen olematonta työn lisäksi.
Kuten sanoin, kyseessä on elämäntaparemontti ja olen jo tehnyt aloituksessa mainitsemani muutokset eikä ole edes tuntunut kovin vaikealta kun jätti esim. kevyttuotteet pois ja käyttää täysrasvaisia niin ruoka on paljon maukkaampaa jne.
ap