Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko reippaasti ylipainoisen kannattaa syödä kaloreita päivässä "laihduttaessa"?

Vierailija
05.05.2018 |

Olen reippaasti ylipainoinen (170cm ja 120kg), lähtöpaino oli 127kg, mutta 7kg on lähtenyt kuukaudessa. Olen tehnyt ennemminkin elämäntaparemontin kun varsinaisesti laihdutuskuurilla olisin, koska nämä tavat tulee kestämään loppuelämäni. Vaihdoin kevyttuotteet täysrasvaisiin, turhat hiilarit pois, paljon kasviksia, lisätty sokeri pois ja muutenkin kaikki mahdollisimman luonnollista eikä turhia e-koodeja.

Olen syönyt vuorokaudessa 2000kcal nyt kuukauden verran ja tänä aikana tuo 7kg lähtenyt, tiedän kyllä, että osa varmasti nestettä ym. Pohdin nyt sitä, että onko tuo 2000kcal päivä ok määrä vai pitäiskö vähentää? Tai syödä tuon verran niin kauan kun paino laskee ja vähentää sitten, kun paino ei enää laske.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska painoa on kertynyt noinkin paljon, olet ilmeisesti syönyt ns. roskaruokaa, sipsejä, karkkeja ja makeita leivonnaisia, juonut limuja jne. Jospa söisit kuten ennenkin, santsaamatta aterioilla ja jättäen nuo makeat ja suolaiset turhuudet pois. Luulen, että se yksin riittäisi ilman mitään kalorinlaskemisia ens alkuun. Kun olet noin 85-90 kg:ssa, pitää ottaa sitten vähän järeämmät aseet käyttöön.

En ole syönyt roskaruokaa vaan sitä kuuluisaa kotiruokaa, mutta erinäisistä syistä aivan liian isoja annoksia. Lisäksi paljon suklaata ja jäätelöä. Ja näiden lisäks liikkuminen olematonta työn lisäksi.

Kuten sanoin, kyseessä on elämäntaparemontti ja olen jo tehnyt aloituksessa mainitsemani muutokset eikä ole edes tuntunut kovin vaikealta kun jätti esim. kevyttuotteet pois ja käyttää täysrasvaisia niin ruoka on paljon maukkaampaa jne.

ap

Vierailija
22/22 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauska ajatus, että kaikki lihavat syövät hirveästija roskaruokaa. Mä oon lihava, ja lihon lisää äärettömän helposti. Lisäksi minulla on onneton aineenvaihdunta mitä olen sekoittanut syömällä liian harvoin. Esim. Nyt paino pysyy samassa 1500-1600 kcal ruokailuilla :/ ja en syö karkkia tai roskaruokaa tai limuja. Lounas on salaattia ollut jo vuoden. Illalla syömme aina kotiruokaa.

Uskon että minunlaisiani paino-ongelmaisia on muitakin. Tällä hetkellä yritän panostaa riittävään uneen ja stressinhallintaan ja toivon että paino lähtee tippumaan terveellisellä ruokavaliolla ilman että tarvitsee mennä kitukaloreille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme