Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä jotenkin tosi ei-empaattinen tmv. kun tämä nykyajan miesten itkeskely tv:ssä ja lehdissä tökkii?

Vierailija
05.05.2018 |

Eilisen Vain Elämää -jakson aikanakin tuli Kasmirin itkemistä katsellessa mieleen, että eiiih, miks tuonkin pitää olla tuollainen vollottaja.
Onhan se hyvä, että on tunteita, mutta... uh, tuo vetistely alkaa tulla jo korvista ulos.

Olen luullut, että olen tosi lämmin ja empaattinen ihminen, mutta en mä kai sitten olekaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot tunteet koskettavat, sentimentaalisuus ei. En ole nähnyt kyseistä jaksoa, enkä katsonut kautta joten en siihen tässä kommentoi.

Mutta itse huomaan, että Inhoan sentimentaalisuutta. Jotkut todella pahat ihmiset voivat olla hyvin tunteellisia.

Vierailija
2/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa itkemistä turhan takia. Meilläkin mies itkee jopa elokuvienkin takia ja minä olen, että joojoo...

Kännissä voin itkeä vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin oon täysin samaa mieltä, alkuun se parkuminen herättikin säälin ja sympatian/empatian tunteita, mutta jotenkin ei enää jaksa, varsinkin kun sen säälinkeruun tavoitteena on edistää levymyyntiä.

Vierailija
4/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut ainuttakaan kautta noita parkujaisia. Onneksi iltapäivälehdet kertoivat jo etukäteen, millainen parkujuhla on tulossa, joten opin vaihtamaan sujuvasti kanavaa. Minua tympii niin naisten kuin miestenkin parkumiset telkkariohjelmissa. Miksi hemmetissä pitää mennä nykyään avautumaan kaikesta mahdollisesta ja sitten nyyhkiä. Jos on aihetta, niin menkööt purkamaan mieltään terapeutille. Tämä koskee niin iskelmätähtösiä kuin missukoitakin, joita en myöskään katsele. Minut on kasvatettu sellaiseksi, että en juurikaan rupea parkumaan, oli kyse mistä tahansa. Liikutun kyllä monistakin asioista, mutta en vetistele.

Vierailija
5/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut ainuttakaan kautta noita parkujaisia. Onneksi iltapäivälehdet kertoivat jo etukäteen, millainen parkujuhla on tulossa, joten opin vaihtamaan sujuvasti kanavaa. Minua tympii niin naisten kuin miestenkin parkumiset telkkariohjelmissa. Miksi hemmetissä pitää mennä nykyään avautumaan kaikesta mahdollisesta ja sitten nyyhkiä. Jos on aihetta, niin menkööt purkamaan mieltään terapeutille. Tämä koskee niin iskelmätähtösiä kuin missukoitakin, joita en myöskään katsele. Minut on kasvatettu sellaiseksi, että en juurikaan rupea parkumaan, oli kyse mistä tahansa. Liikutun kyllä monistakin asioista, mutta en vetistele.

Joo ja kun se pysyiskin vain noissa vain elämää kaltaisissa ohjelmissa, mutta kun ei. Pitää itkeätihrustaa voice of finlandissa ja sun muissa.

Vierailija
6/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se vanha selkärankaamme esi-isien ajoista iskostettu kasvatusmetodi ”mies ei itke”. Itku on puhdistavaa ja hoitaa kehosta poistamalla stressihormonia. Itkekää ja antakaa toisten itkeä sukupuoleen katsomatta. Se on aina tervehdyttävää. Tosin ”krokotiilinkyyneleet” voi poissulkea, jos niitä vuodatetaan vain säälin kerjäämisen vuoksi. Mutta aidot kyyneleet kaikessa sentimentaalisuudessaankin ovat itkijälle tervehdyttäviä, kunhan on valmis päästämään irti niiden aiheuttajasta. Aika aikaansa kutakin. Ei itku ole sen huonompi tunteiden osoitus kuin naurukaan. Ehkä kannattaa katsoa peiliin, jos jonkun itkeminen aiheuttaa itsessä negatiivisia tunteita?

Vierailija
7/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä sano ''isot pojat ei itke'' ja löi kiveksille kun olin lapsi. Aika nopeesti oppi pidättämään kyyneleitä. Mun kokemuksen mukaan ne kyyneleet kannattaa pidättää myös naisten seurassa, naiset nimittäin halveksii tunteellisia miehiä (salaa) vai montako kertaa olette nähneet naisten menevän väliin kun reppanaa kiusataan/hakataan? Tästä on tehty ihan tutkimuksia apinoillakin. Lauman vahvin apina kiusasi lauman heikointa apinaa ja kukaan ei mennyt väliin päin vastoin muutkin apinat liittyivät kiusaamiseen ja lopuksi kaikki hylkivät tätä heikointa apinaa.

Vierailija
8/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on kasvatettu sellaiseksi, että en juurikaan rupea parkumaan, oli kyse mistä tahansa. Liikutun kyllä monistakin asioista, mutta en vetistele.

Muakaan ei kiinnosta katsoa tv-ohjelmia, joissa oikein asiakseen itketään ja itketetään, mutta ei tämmöinen totaali-itkemättömyyskään kuulosta yhtään terveeltä.

Vierailija
9/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä sano ''isot pojat ei itke'' ja löi kiveksille kun olin lapsi. Aika nopeesti oppi pidättämään kyyneleitä. Mun kokemuksen mukaan ne kyyneleet kannattaa pidättää myös naisten seurassa, naiset nimittäin halveksii tunteellisia miehiä (salaa) vai montako kertaa olette nähneet naisten menevän väliin kun reppanaa kiusataan/hakataan? Tästä on tehty ihan tutkimuksia apinoillakin. Lauman vahvin apina kiusasi lauman heikointa apinaa ja kukaan ei mennyt väliin päin vastoin muutkin apinat liittyivät kiusaamiseen ja lopuksi kaikki hylkivät tätä heikointa apinaa.

Eli olet sisäistänyt sen että vahvat eivät itke?

Vierailija
10/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä halveksi, ei salaa eikä julkisesti. Itse ajattelen että itkevällä miehellä on todennäköisesti terve tunne-elämä ja hyvä itsetunto.

Vierailija
11/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesti itkeminen ja itsensä alttiiksi toisten arvostelulle laittaminen on vahvuutta jos mikä. Tunteiden näyttäminen ja niiden aiheuttamien reaktioiden kieltäminen on heikkoutta ja aiheuttaa mielenterveysongelmia ja masennusta (aika yleisiä vaivoja suomalaisilla noin pintapuolisesti arvioituna). Näin meitä on kasvatettu. Olisiko aika jo luopua vanhoista huonoksi havaituista metodeista. Ihmisen henkisen hyvinvoinnin perustana on tunteiden salliminen ja niiden käsittely turvallisessa ja rakastavassa ympäristössä. Tuomitseminen on turhaa.

Vierailija
12/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse ei ole niinkään empatian puutteesta, vaan siitä, että olet sisäistänyt vanhat kaavamaiset sukupuoliroolit, ja kun ne eivät pidäkään paikkaansa, koet ärtymystä, tai ehkä jopa ministi turvallisuuden tunteen menetystä.

Vierailija
13/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi ohjelma vaikuttaa teennäiseltä. Se saa mutkin aika hämmentyneeksi itsestäni. Siitä että osaanko lukea ihmisiä ollenkaan. Tuossa ohjelmassa olen aistivinani että ihmisten todelliset tunteet ovat jotain muuta kuin sanotaan, joten tulee sellainen olo etten osaa lukea ihmisiä ollenkaan. En jotenkin haluaisi uskoa tarkoitukselliseen huijaamiseenkaan.

Vierailija
14/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sisäistänyt sen että vahvat eivät itke?

Riippuu siitä miten vahvuutta mitataan. Mä itkin lapsena paljon, mutta nyt aikuisena ei ole enää kyyneleitä jäljellä, on vain mies joka syö, paskantaa ja nukkuu.

Vierailija
15/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kokemus sulla. Mutta älä katso kaikkea ennakko-oletustesi kautta, koska löydät vain varmistusta omille uskomuksillesi.

On aika yleistä, ettei kiusaamisen väliin mennä, jos kokee puuttujana olevansa alakynnessä. On vaikeaa ääneen tuomita käytös, jolle näkee niin paljon kannattajia, ettei omalla puuttumisella ole mitään vaikutusta vaan voi jo arvata, että joutuisi itsekin silmätikuksi.

Vierailija
16/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lauman vahvin apina kiusasi lauman heikointa apinaa ja kukaan ei mennyt väliin päin vastoin muutkin apinat liittyivät kiusaamiseen ja lopuksi kaikki hylkivät tätä heikointa apinaa."

Jos heikko yrittäisi "kiusata" vahvempaansa, kiusaaminen uskallettaisiin tuomita heti ja syrjityksi joutuisikin itse kiusaaja.

Vierailija
17/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti miehet uskoivat siihen läppään, että mieskin saa näyttää tunteitaan.

Vierailija
18/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kokemus sulla. Mutta älä katso kaikkea ennakko-oletustesi kautta, koska löydät vain varmistusta omille uskomuksillesi.

On aika yleistä, ettei kiusaamisen väliin mennä, jos kokee puuttujana olevansa alakynnessä. On vaikeaa ääneen tuomita käytös, jolle näkee niin paljon kannattajia, ettei omalla puuttumisella ole mitään vaikutusta vaan voi jo arvata, että joutuisi itsekin silmätikuksi.

Mä näen maailman kokemuksieni kautta. Mikään ei opeta paremmin kuin kokemukset. Puuttuminen on paras vaikutus. Ihminen joka puuttuu toisen kiusaamiseen haastaa kiusaajan joka on valta-asemassa, se osoittaa suurta vahvuutta, tiedän tämän itsekkin kiusattuna ja kiusaajana. Ne ihmiset jotka hiljaa katsovat vieressä ovat vielä heikompia kuin kiusattu, totaalisia pelkureita ja beta paskoja.

Vierailija
19/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti miehet uskoivat siihen läppään, että mieskin saa näyttää tunteitaan.

Hmm, no kyllähän he faktisesti saavat. Vai mitä tarkoitat?

Vierailija
20/30 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta toi ohjelma vaikuttaa teennäiseltä. Se saa mutkin aika hämmentyneeksi itsestäni. Siitä että osaanko lukea ihmisiä ollenkaan. Tuossa ohjelmassa olen aistivinani että ihmisten todelliset tunteet ovat jotain muuta kuin sanotaan, joten tulee sellainen olo etten osaa lukea ihmisiä ollenkaan. En jotenkin haluaisi uskoa tarkoitukselliseen huijaamiseenkaan.

TV-ohjelmat ja media ratsastavat draamalla, ja ihmiset jotka imevät sitä itseensä ovat näiden formaattien suurkuluttajia. Dramatisointi ohjelmallisin keinoin ei kuitenkaan vähennä henkilön omakohtaisia kokemuksia ja tunteita. Tiedostavasta katsojasta ontuva dramatisointi tuo kömpelyyttä näihin ohjelmiin, mikä erityisesti on näkynyt tämän kauden Vain elämää -ohjelmassa. Dramatisointi on ontuvaa ja leikkaukset jotenkin ”kökköjä”. Ensimmäistä kertaa tämän ohjelman historiassa tulee jollain tavalla vaivaantunut ja epäaito vaikutelma koko kattauksesta. Dannyn jaksossa panostettiin hänen imagonsa kiillottamiseen ja Kasmirin jaksossa sama teema jatkui hänen maineensa puhdistamisella hyvinkin läpinäkyvästi. Silti Kasmirista välittyi aito ja herkkä ihminen kaikkine reaktioineen. Dannystä puolestaan välittyi pidättyvä ja itseriittoinen kuva - toki kohtelias ja herrasmiesmäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi