Kenen kirjailijan kanssa haluaisit käydä syömässä
Kommentit (74)
Kari Hotakaisen. Tosin pelkään, että jutustelu olisi erittäin kömpelöä ja vaivaannuttavaa molemmin puolin.
Muokkaan aloitusta siten, että kehen kirjailijaan halauaisit tutustua?
Mitä tuo syöminen tässä tekee?
Vastaus:
-Olli Jalonen
Kaari Utrion olkoonkin, että hän on lähempänä äitini ikää kuin omaani ja olisi ts. ikänsä puolesta minulle oikea puuma.
Vierailija kirjoitti:
Anja Snellmanin. Olen pitänyt siitä ja sen kirjoista vuosikymmeniä.
Nuorempana samassa seurassa olen useastikin ollut.
Omahyväinen ja röyhkeäkin varsinkin viinaa ottaessaan. Sitttemmin kai nöyrtynyt.
Olen hyvää kuullut 90-luvun jälkeen. En siis ole ystävä ja en ole nähnytkään 2000-luvulla.
Näin autistina vaikea valita kahdesta. Leena Lehtolainen tai Sofi Oksanen.
Jane Austenin. Vähän hankalaa, kun hän on ollut kuolleena jo 200 vuotta.
En kenenkään, sillä käytännöstä kirjailijat eivät oikeasti tiedä juuri mitään, fiktiossa on helppo vedättää kaikkea mukana olevaa.
Margaret Atwood olisi mielenkiintoista tavata. Hän on vieraillut Suomessa mutta en ole päässyt kuulemaan hänen esiintymisiään.
Katarina Wennstamin kanssa. Puhuttavaa löytyisi varmasti, kirjoittaa rohkeasti miesten vihasta naisia kohtaan. Toinen on Thomas Erikson, molemnat ruotsalaisia kirjailijoita.
Zadie Smith tulee ensimmäisenä mieleen.
Mutta ehkä kuitenkin Erlend Loe.
Vierailija kirjoitti:
Kari Hotakaisen. Tosin pelkään, että jutustelu olisi erittäin kömpelöä ja vaivaannuttavaa molemmin puolin.
Olen tavannut kerran livenä Hotakaisen ja joo, ei ole välttämättä ollenkaan hauskaa seuraa. Ne vitsikkäät puheet säästetään ilmeisesti tv-esiintymisiin.
Itse valitsisin Reijo Mäen.
Caitlin Moran! Luen jälleen kerran Kuinka olla nainen -kirjaa, enkä pääse ikinä yli kuinka huippua tekstiä tämä tyyppi vääntää. Olen nähnyt muutaman haastattelunkin, ja hän vaikuttaa hyvin aidolta ihmiseltä.
Juha Itkonen. Jos jutut loppuisi, niin olisi ainakin katseltavaa.
Anja Snellmanin. Olen pitänyt siitä ja sen kirjoista vuosikymmeniä.