Työryhmäni on supernegatiivinen
Järkyttävän raskasta työskennellä negatiivisen porukan kanssa. Työnteko sinänsä sujuu yleensä, mutta ilmapiiri on kauhea. Paljon aikaa menee valittamiseen ja muiden haukkumiseen. Usein toiminta on jopa lapsellista. Esim. tietoisesti ei vastata johonkin toisen tiimin viestiin ja laitetaan vaan omalle tiimille viesti että "en kyllä viitsi vastata tolle". Tai jos sinulle on unohdettu ilmoittaa joku juttu, niin nähdään tämä tarkoituksellisena salaliittona, vaikka kyse olisi aidosti unohduksesta.
Nyt johtajamme on vaihtamassa muualle. Minulle on tarjottu hänen paikkaansa. Haluanko olla tällaisen porukan leader? Voinko tehdä jotain pitkäänjatkuneen tilanteen muuttamiseksi? Nykyinenkään leader ei ole siihen pystynyt. Voin jo kuvitella tikarit selässäni.
Kommentit (4)
Sinulla on se etu edeltäjään nähden, että olet analysoinut mistä ongelmat johtuu. Voit siis tietoisesti alkaa muuttaa negatiivisuuden kierrettä. Haasta ihmiset miettimään itse, miten he voisivat muuttaa asennettaan. Tehkää tuosta ihan projekti.
Uupumusta tiedossa kirjoitti:
Huonolta kuulostaa. Vain tyhmä ryhtyy pomoksi tuohon hommaan. Paitsi jos pomon pomo ottaisi kuuleviin korviin palautteesi?
Pomon poni tietää tilanteen ja siksi haluaisi juuri minut uudeksi pomoksi, koska en yleensä mene tuohon kiukutteluun mukaan.
Ap
Uupumusta tiedossa kirjoitti:
Huonolta kuulostaa. Vain tyhmä ryhtyy pomoksi tuohon hommaan.
Jos palkka on sopiva, niin minä voin kyllä tulla.
Huonolta kuulostaa. Vain tyhmä ryhtyy pomoksi tuohon hommaan. Paitsi jos pomon pomo ottaisi kuuleviin korviin palautteesi?