Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua, miksen ymmärtänyt kouluttautua jotenkin järkevämmin! En saa mitään töitä.

Vierailija
04.05.2018 |

Minä hölmö olen humanisti, jollaisella ei tee yhtään mitään, ellei osaa samalla koodata, on opettajan pätevyys, osaa neljäätoista kieltä, on kirjanpitäjä ja työkokemusta neljännesvuosisata.

Tällä tutkinnolla ei tee mitään. En edes tajua, mitä töitä kuvittelin tällä saavani, kun en pätevöitynyt yhtään mihinkään.

Harmittaa, että käytin elämästäni 7 vuotta aivan turhaan. Pitää aloittaa kokonaan uudestaan ja kouluttautua johonkin konkreettisempaan.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan sano, et oot joku kympin humistyttö?!

Vierailija
2/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika, mutta kouluttauduin matkailu alalle.

Olen kyllä työllistynyt, mutten kertaakaan omalle alalle.

Baarimikko, rakennussiivooja, siivooja, tarjoilija, kokki, moniosaaja ja nyt olen vihdoin ja viimein vakituisessa työssä huonolla palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ne opetkaan kyllä välttämättä saa töitä..

Vierailija
4/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tutkinnolla ei tee mitään. En edes tajua, mitä töitä kuvittelin tällä saavani, kun en pätevöitynyt yhtään mihinkään.

Harmittaa, että käytin elämästäni 7 vuotta aivan turhaan. Pitää aloittaa kokonaan uudestaan ja kouluttautua johonkin konkreettisempaan.

Ihan alkuun kannattaa ymmärtää, ettei koulutus tee päteväksi.

Esimerkiksi mainitsemasi koodaus opitaan tekemällä, ei istumalla oppitunnilla.

Tutkinnon hakeminen tutkinnon hakemisen takia on täysin hukkaan heitettyä aikaa.

Vierailija
5/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös humanisti, nyt matalapalkka-alalla koulutusta vastaamattomissa töissä. Harmittaa toisaalta samalla tavalla. Mutta arvostan silti tutkintoani ja sen tuomia asioita (sivistystä) vaikkei se töitä tuonutkaan.

Vierailija
6/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset opettele koodaamaan? Ei oo vaikeeta ja koodaava humanisti on kova juttu.

Vierailija
7/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lentoemäntäkoulutukseen.

Vierailija
8/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kannattaisi aloittaa opiskelu jos ei ole hajuakaan mitä koodaus on?

Vierailija
9/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodaamisessa täytyy olla jotain, vähintään piilohuuhaata, muuten se ei maistu humanistille!

Vierailija
10/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että uuden tutkinnon opiskelu auttaa, vaan yrität saada osaamista joillakin it-alan kursseilla. Tai mikä sua sitten kiinnostaakin mutta yrität kehittää konkreettisia taitoja vaikka työharjoittelun kautta. 

Vierailija
11/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mooc.fi

Vierailija
12/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodaamisessa täytyy olla jotain, vähintään piilohuuhaata, muuten se ei maistu humanistille!

Todella paljon on huuhaata, varmasti maistuu humanistille. Aina tulee uusia kuuleja juttuja ja vanhat jutut on sitten noloja. Sitten parin vuoden päästä niistä noloista jutuista tulee uusia kuuleja.

Vierailija
13/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hölmö olen humanisti, jollaisella ei tee yhtään mitään, ellei osaa samalla koodata, on opettajan pätevyys, osaa neljäätoista kieltä, on kirjanpitäjä ja työkokemusta neljännesvuosisata.

Siis 7 vuotta opiskelit, muttet pätevöitynyt mihinkään? Käsittämätöntä. Mitä ainetta opiskelit ja mitkä olivat sivuaineet? Oliko sulla jotain ongelmia, jotka estivät opiskelemasta? Miten edes pystyit valmistumaan?

Itse valmistuin suunnilleen samassa ajassa humanistiselta alalta, ja olen pelkillä maisterin papereilla saanut jopa tutkijan töitä.

Vierailija
14/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mooc.fi

Tämä oli tarinansa puolesta jo hieman kuluneesta asenteellisuudestaan ja stereotyypittelystään huolimatta ihan oikeasti hyödyllinen ja kiinnostava mainostrolli, kiitos !

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Massiivinen_avoin_verkkokurssi

Kiva tietää että noinkin voi nykyään opiskella etänä jos ei pysty sitoutumaan tiettyihin opiskelupaikkoihin ja aikoihin.

IT-ala varmasti tarvitsee kipeästi humanisteja mitä enemmän digitaalisuutta sisällytetään kaikkeen ihmisiin liittyvään toimintaan. Humanismille on nimenomaan nyt tarvetta ja käyttöä. Kerrankin hyvä trolli.

Vierailija
15/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi humanistisille aloille edes koulutetaan enää väkeä valtion piikkiin kun niillä aloilla työttömyys on suurta? Onhan se selvää, että jos joku homma on kivaa, ei siitä saa rahaa kun sitä tehdään ihan ilmaiseksikin. Matematiikka, fysiikka.. kaikki nuo vaikeat tylsät asiat tuovat fyrkkaa lompakkoon.

Vierailija
16/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele koodaamaan ja hanki opettajan pätevyys.

Vierailija
17/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun kannattaa ymmärtää, ettei koulutus tee päteväksi.

Esimerkiksi mainitsemasi koodaus opitaan tekemällä, ei istumalla oppitunnilla.

Tutkinnon hakeminen tutkinnon hakemisen takia on täysin hukkaan heitettyä aikaa.

Niinpä, mutta olisi kiva päästä jonnekin työhön näitä taitoja oppimaan. Kaikissa työpaikkailmoituksissa oletetaan, että osataan viisi eri järjestelmää jo etukäteen. "Onhan sinulla kokemusta eDivers-, Lukko-, Mouhos- ja muista järjestelmistä.. (nimet keksitty)". No ei ole, ei mistään, kun ei noita työpaikkojen eri varaus- ja hallintojärjestelmiä opi kuin siellä työpaikalla! 

En edes ymmärrä puoliakaan joistain työpaikkailmoituksista, kun siellä mainitaan jotain koodikieliä, joista en ole kuullutkaan. Eikä auta, jos osaa jonkun, kun toiseen työpaikkaan tarvitaan joku toinen.

ap

Vierailija
18/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, alat synnyttään lapsia, humanistimiisuilla on jo luonnostaan toimitusta varten valmiiks levähtänyt perä. Oisko tässä idistä?

On jo kolme. Ei taida lisälapset enää auttaa mihinkään.

ap

Vierailija
19/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vei vuosia ja vuosia päästä hyväpalkkaiseen vakivirkaan, mutta onnistui se minultakin, vaikka olen ujo ja introvertti huuhaahumanisti. Palkka ja arvostus eivät ole olleet minulle kovin tärkeitä, mutta näin keski-iässä ne rauhoittavat mieltä. Opinnot antoivat minulle ymmärrystä maailmasta, jota en koskaan vaihtaisi pois! Monenlaista pätkätyötä ja lisäkoulutusta on matkan varrella tullut käytyä, mutta aina jotain on löytynyt, ja se on vienyt eteenpäin.

Vierailija
20/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis 7 vuotta opiskelit, muttet pätevöitynyt mihinkään? Käsittämätöntä. Mitä ainetta opiskelit ja mitkä olivat sivuaineet? Oliko sulla jotain ongelmia, jotka estivät opiskelemasta? Miten edes pystyit valmistumaan?

Itse valmistuin suunnilleen samassa ajassa humanistiselta alalta, ja olen pelkillä maisterin papereilla saanut jopa tutkijan töitä.

Minä olen opiskellut yhtä humanistista pääainetta (jääköön mainitsematta mikä), mutta sellainen ala, joka ei pätevöitä tai työllistä.. Sivuaineita on mm. viestintä ja museologia, mutta eipä niillä tee mitään, kun työnhaussa ohi kiitää viestinnän maisterit ja arkeologit.

ei-ap