Jos vapaana oleva kissa tulee minun mailleni, niin saanko ampua sen?
Eli vain laki kiinnostaa, ei kissatätien moraalisaarnat.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurin mies tulee tontilleni, saanko ampua sen?
Kissat ovat eläimiä, ihmiset ihmisiä. Ihmisen katoaminen huomattaisiin.
Kyllä sen kissankin katoaminen huomataan. Se on jonkun lemmikki. Eli et saa ampua, syyllistyt eläinsuojelurikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie lähimpään eläinsuojaan, sieltä joutuu omistaja hakemaan ja ilmeisesti maksamaan joka kerta, kun kissan hakee pois.
Eli ensin pitäisi hommata loukku ja yrittää pyydystää kissa ja sitten vielä kuskata kissaa ympäri kylää? Joo, taitaa jäädä väliin.
Ap
Ne tuovat kyllä yleensä sieltä esy:stä sen loukun ja käyvät sitä "kokemassa" ja vievät kissan sitten mennessään.
Monet kissan omistajat ovat todella välinpitämättömiä lemmikeistään, kun päästävät vapaana kulkemaan taajamassa. Kissa tuntuu olevan laiskan ihmisen lemmikki.
Samaan aikaan kun laiska omistaja päästää kattinsa vapaaksi, naapurit joutuvat rakentamaan kansia lastensa hiekkalaatikoille, ettei lasten tarvi leikkiä pashassa. Miettiä miten suojata terassinsa, lastenvaunut sun muut ettei kissa pääse tekemään tuhojaan ja pahimmassa tapauksessa tukehduttamaan vauvaa siellä vaunuissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa ampua suttakaan (tai kettua tai karhua, tai ...), vaikka se on villieläin.
Mutta villiintyneen kissan saa tappaa. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä.
Ei, mutta siitä hyvinkin on epäselvyyttä, mistä varmasti tiedät kissan villiintyneeksi. Siitä pitää olla ihan vissi.
Joskus tullut mietittyä asiaa. Ei pienintäkään kysymystä, ettenkö ampuisi sitä ihmistä, joka ampuisi kissani. Ei pienintäkään epäilystä ja laeista en välittäisi paskan vertaa.
Siinä voisi mulk-ku miettiä pilvenreunalla mitä lainkirjain asiasta sitten sanookaan.
Ja sinulle "naapuri" noin vain lainaa asettaan, ainakaan luvallista? Olet idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Monet kissan omistajat ovat todella välinpitämättömiä lemmikeistään, kun päästävät vapaana kulkemaan taajamassa. Kissa tuntuu olevan laiskan ihmisen lemmikki.
Samaan aikaan kun laiska omistaja päästää kattinsa vapaaksi, naapurit joutuvat rakentamaan kansia lastensa hiekkalaatikoille, ettei lasten tarvi leikkiä pashassa. Miettiä miten suojata terassinsa, lastenvaunut sun muut ettei kissa pääse tekemään tuhojaan ja pahimmassa tapauksessa tukehduttamaan vauvaa siellä vaunuissa!
Se on kyllä ihan käsittämätöntä, että lemmikki päästetään kaikille vaaroille alttiina hortoilemaan ja mahdollisesti vielä häiritsemään niitä naapureita. Synnitön kissanomistaja en ole itsekään, asun maalla ja kissani ulkoilee melko vapaasti päiväsaikaan. Se ei kuitenkaan, varsinkaan nyt vanhempana, poistu juuri omaa pihaa pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tullut mietittyä asiaa. Ei pienintäkään kysymystä, ettenkö ampuisi sitä ihmistä, joka ampuisi kissani. Ei pienintäkään epäilystä ja laeista en välittäisi paskan vertaa.
Siinä voisi mulk-ku miettiä pilvenreunalla mitä lainkirjain asiasta sitten sanookaan.
On mullekin kissa rakas, mutta jotain suhteellisuudentajua nyt, hei.
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurin mies tulee tontilleni, saanko ampua sen?
Tämä ei kuulu metsästyslain alaisiin riisteläimiin. Kissa kuuluu.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Et saa ampua suttakaan (tai kettua tai karhua, tai ...), vaikka se on villieläin.
Karhua saa ampua metsästysaikaan. Samoin kettua.
Vierailija kirjoitti:
Itsekään en voi sietää taajama-alueella liikkuvista irtokissoista, jotka pilaa usein niin kukka- kuin kasvimaankin möyhimällä ja kuseksimalla, hyppivät terassin pöydille, kusevat penkin pehmusteet ja nukkuvat kuivaustelineessä olevissa lakanoissa. En silti ampuisi kissaa, omistajaa voisin nuijuuttaa kissansa eritteissä.
Mua rupes jokseenkin vtuttaa kun kissa nukkui toistuvasti mun ulkona olevalla sohvalla ja itse olen kissoille allerginen. Kyllähän siihen aamuaurinko ihanasti lämmittää, mutta pitäkää ne rottanne kiinni! Jotkut ovat allergisia.
Sinkkumies
Onnea Ap! 😊 Hienoa, että sun elämän suurin ongelma on naapurin kissa. Kyllä, naapurin kissa, joka kävelee sinun tontillasi. 😂
Yritä nauttia elämästäsi ja mieti, että oikeasti, ihan aikuisten oikeasti, muilla ihmisillä voi olla oikeita ongelmia. Olet kyllä päässyt helpolla!
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Aseella ei saa ampua alle 150m etäisyydellä naapuritalosta. Jos tunnistat sen varmuudella villikissaksi ja etäisyys lähimpään taloon on vähintään 150m, niin sen saa ampua, jos saat siltä nirrin pois ihan välittömästi.
Aseella ei saa ampua ilman lupaa alle 150m etäisyydellä asutusta talosta.
Ampua saa lähempänäkin, jos naapurilta on kysytty lupa.
Asumatonta taloa ja tyhjillään olevaa kesämökkia 150m matka ei koske.
Vierailija kirjoitti:
Onnea Ap! 😊 Hienoa, että sun elämän suurin ongelma on naapurin kissa. Kyllä, naapurin kissa, joka kävelee sinun tontillasi. 😂
Yritä nauttia elämästäsi ja mieti, että oikeasti, ihan aikuisten oikeasti, muilla ihmisillä voi olla oikeita ongelmia. Olet kyllä päässyt helpolla!
T. Mies
Minäkin voin siis syöttää pähkinäallergisille pähkinöitä ja sitä rataa?
Se vtun kissa jätti kasan karvaa (toistuvasti) kalusteisiini ja olen niille allerginen. Että kyllä se ihan oikea ongelma on.
Sinkkumies
No sitten kun olet ampunut sen niin hiiret ja rotat riesana :) kumpi pahempi?
Vierailija kirjoitti:
No sitten kun olet ampunut sen niin hiiret ja rotat riesana :) kumpi pahempi?
Rotanmyrkkyä kissalle ja hiirille.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Minäkin voin siis syöttää pähkinäallergisille pähkinöitä ja sitä rataa?
Se vtun kissa jätti kasan karvaa (toistuvasti) kalusteisiini ja olen niille allerginen. Että kyllä se ihan oikea ongelma on.
Sinkkumies
Yritäs nyt olla mukavampi muille ihmisille. Ehkä sitten saisit jättää sinkku-etuliitteen pois nimimerkistäsi.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Talteenotettua eläintä säilytetään vähintään 15 päivän ajan, minkä jälkeen kunta voi myydä, luovuttaa tai lopettaa eläimen.
Eli parin viikon säilömisen jälkeen voisi ylimääräiset kissat luvan kanssa viedä piikille?
Sitten en ymmärrä miksi näitä vuositolkulla säilötään kaikenmaailman löytöeläintaloissa. Aina ovat rahapulassa; lahjoitukset tälle tilille, otamme vastaan myös tavaralahjoituksia...
Mulla ei oikeasti ole mitään kissoja vastaan, kunhan eivät tule minun pihalleni. Varmaan allergikkojakaan ei haittaa, että joku syö mille he ovat allergisia, mutta jos heille väkisin laitettaisiin allergisoivaa ruokaa, niin varmasti nousisi älämölö.
Sinkkumies
Mutta villiintyneen kissan saa tappaa. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä.