Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamponi tuntuu istuessa ja muutenkin

Vierailija
03.05.2018 |

En ilmeisesti saa sitä tarpeeksi syvälle vaikka miten yritän. Asettimellinen tuntuu myös. Vai voisiko olla liian kuiva emätin ja tuntua siksi? Kuukuppi taas ei tunnu miltään. (En voi tällä hetkellä käyttää muuta kuin kertakäyttösuojia)
T. 25v. joka ei vieläkään osaa käyttää tamponeja.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarpeeksi syvällä jos tuntuu. Oikein laitettu tamponi ei tunnu.

Vierailija
2/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponisi on liian iso, eikä ole paikoillaan. Valitse pienempi koko ja harjoittele sen asettamista oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tamponi on tarpeeksi syvällä, se ei tosiaan tunnu. Emätinhän ei ole kuukautisten aikaan kovin kuiva. Mutta jos kuivaan emättimeen koetat sitä laittaa, niin pieni nokare liukastetta tai perusvoidetta voi auttaa.

Vierailija
4/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tamponi ole liian imukykyinen / liian iso? Jos saat kuukupin sisälle niin ettet sitä tunne, pitäisi saada tamponikin. Kokeile aavistuksen eri kulmia. Suosittelen itse ob:n tamponeja, ne ovat vähän lyhyempiä, kun taas esim. tampaxin asettimelliset (? siis ne jossa on asetti) ovat paljon pidempiä. Harjoittele vaikka sillä minillä eli keltaisella paketilla. Ja tamponin laittoa eri asennoissa.

Kerronpa tässä oman niksini, hieman erikoisen sellaisen, jota en ole kellekään kertonut... Osaan vetää vatsa- ja lantionpohjalihaksillani emättimen täyteen ilmaa, jolloin sinne tulee lisää tilaa. SIlloin tamponi on helppo laittaa tarpeeksi syvälle ja paikalleen, eikä mahdollinen kuivuuskaan tunnu ikävältä kun tamponia työntää sisälle. Kun tamponi on paikallaan, päästän ilmat ulos ja emätin on takaisin normaaliasennossa. Tämän opin joskus vahingossa, kun jännitin jotenkin lihaksiani hassusti tamponin kanssa ährätessä ja sisälle meni ilmaa ja huomasin, että miten helppo tamponi on vaan heittää sinne perukoille. Ihan normaalivärkkinen olen muuten, en mikään sellainen että siellä voisi nyrkkiä heilutella. En ole edes synnyttänyt. Biologia on ihmeellinen :) Tsemppiä, toivottavasti sullakin onnistaa!

Vierailija
5/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa joskus huvikseen laittaa tamponi jo vessanpöntöllä istuessa. Silloin olet ihan eri kulmassa ja eri tavalla "auki" kuin vaikka tavallisesti seisten tai toinen jalka pöntön päällä.

Vierailija
6/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetatko sen oikeassa kulmassa? Se ei mene suoraan ylös vaan vähän viistoon. (Pöntöllä) istuessa ja seisten kulma voi muuttua.

Vierailija
7/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan emätin voi kuivua kuukautistenkin aikaan jos käyttää liian imukykyistä tamponia tai ottaa sen pois liian aikaisin (eli liian kuivana). Minulle ainakin käy helposti noin ja silloin tamponin poisotto on suorastaan kivuliasta.

Vierailija
8/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetatko sen oikeassa kulmassa? Se ei mene suoraan ylös vaan vähän viistoon. (Pöntöllä) istuessa ja seisten kulma voi muuttua.

Asetan sen siten että seison ja toinen jalka on pöntön reunalla. En kyllä saisi sitä millään paikoilleen pöntöllä istuessa. Mikähän olis se paras tapa? Ap

Vierailija
9/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano ettet saa sitä pöntöllä istuessa jos et ole kokeillut :) Itselläni on kuukautishistoriaa takana yli 20 vuotta ja vasta viime kierrossa kokeilin tuota itsekin. Vahingossa tosin, kun olin jotenkin hajamielinen ja tarkoitus oli tapani mukaan nousta ensin seisomaan ennen tamponin asettamista, mutta jotenkin vaan sekoilin ja huomasin, että olinkin tökännyt sen paikalleen vielä pöntöllä istuen :D ja yllätyin miten älyttömän helppoa se olikaan, paljon helpompaa kuin seisten oikeastaan. Varsinkaan tuolla tavalla en sitä mitenkään saa kunnolla että toinen jalka on ylhäällä. Kai symmetriset asennot vaan toimii mulle tossa paremmin?

Vierailija
10/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Ei se nyt vaan välttämättä sovi sun toosaan. Ja siksi se tuntuu. Mulla ei ainakaan ole ainuttakaan sellaista kohtaa, jossa tamponi ei tuntuisi. Siksi en sitä käytä.

Vierailija
11/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä istuessa on vaikeaa? En voi ymmärtää itse et joku laittaa seisten? :D Onko niissä ohjeissa niin vai mistä tuo idea? Itsellä nykyään pahimpina päivinä niin runsaat menkat, että ei senkään takia tulis mieleen nousta siitä seisomaan...

Vierailija
12/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Ei se nyt vaan välttämättä sovi sun toosaan. Ja siksi se tuntuu. Mulla ei ainakaan ole ainuttakaan sellaista kohtaa, jossa tamponi ei tuntuisi. Siksi en sitä käytä.

Tätä komppaan. Joa tamponi osuu kohdunsuuhun, se voi olla se miksi tuntuu ja vieläpä tuntuu ikävältä. Jokaisella meillä kohdunsuu on vielä vähän eri kohdassa ja suunnassa, joten voi olla, ettet saa tamponia niin, ettei se tuntuisi.

Kuppi ainakin osuu mulla niin, että kohdunsuu on ikäänkuin sen kupin suuosan "sisällä". Siksi se ei tunnu eikä paina, vaikka tamponi usein tekee niin, kun se mulla painaa juuri kohdunnapukan reunaa, vaikka kuinka syvälle tunkisin.

Vierailija
13/15 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuten huomasin, että kuukautiskupin kanssa oli ongelmia nimenomaan silloin kun olin työntänyt sen liian syvälle. Eli voiko se tamponi olla liian syvällä myös ja tosiaan tökkiä kohdunsuuta?

Vierailija
14/15 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös jotenkin tamponit ei istu. Vaikka vuoto voi olla välillä voimakastakin, niin jostain syystä se imukykyisin ei sovi minulle. Olen nyt käyttänyt sitten vähemmän imukykyistä. Sillä on selvinnyt uintireissun tai urheilusuorituksen. Niin ne on vaan kehot erilaisia. Kuukuppeja olen miettinyt, mutta en ole vielä oikein innostunut niistä..

Vierailija
15/15 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

I know ja oon sua vanhempi. Se ei vaan mahdu pidemmälle ja minitamponia ei oo järkevä käyttää ku se ei vastaa vuototarvetta. Eli ei ole kuivuudesta kyse kun se ei vain yksinkertaisesti mahdu mukavampaan asentoon syvemmälle. Pakko aina ottaa heti pois. Kuukuppi ei nyt ainakaan mahtuisi eli siihen en rahojani laita. Siteillä mennään.