Kun käsimatkatavarat ei mahdu koneeseen?
Minne ne sit ne käsimatkatavaralaukut laitetaan jos tulee viimeisien joukossa koneeseen ja se ylähylly täynnä? Luin netistä että niin kuulemma voi käydä niin mitäs sitten?
Terkuin ekaa kertaa matkustava
Kommentit (62)
Pakkaa kevyemmin niin mahtuu jalkatilaasi. Mutta yölennolle muista yöpuku!
Pitää laittaa ja siis mahtua edessä olevan istuimen alle. Minulle kerran käynyt näin kun oli käsimatkatavatalaukku vain ja kyllähän se sinne mahtuu kun ei ollut ylikokoinen mutta jalkatilaa ei sitten ollut juurikaan yhtään. Tavallistakin epämukavampi lento.
Norwegianilla näin: koneeseen mennessä ohjeistettiin, että jos on sellainen käsimatkatavara, joka mahtuu edellisen istuimen alle, se pitää laittaa sinne, jotta isommat käsimatkatavarat mahtuvat ylähyllyille. Näin ja myös laittamalla eri hyllyille ne saatiin mahtumaan.
Mutta olen käynyt myös yhdellä sellaisella lennolla, että jo lentokentällä kysyttiin, haluanko laittaa käsimatkatavarani ilmaiseksi ruumaan, koska kaikki eivät tule mahtumaan matkustamon puolelle.
Joskus kun on ollut kone täynnä, on siinä terminaalissa jo henkilökunta arvioinut että kaikki käsimatkatavarat ei mahdu matkustamoon ja sitten osa piti laittaa ruumaan.
Edessä olevan penkin alle. Me laitetaan aina pari laukkua ruumaan. Ei haittaa vaikka vähän maksaakin. Mielummin ostelee matkalta tavaroita joita ei ole täällä kaupoissa. Käsimatkatavarana on kangasreppuja ( ei kånken😊) ne voi sulloa sinne hattuhyllylle.
Naurettavaa että joillakin on lentolaukku, jättimäinen ruma kassialma-”käsilaukku” ja vielä taxfreeostokset muovipussissa. Ei ihme että kaikkien kamat ei mahdu. Saakelin pällit.
Mä en ainakaan halua laittaa laukkuani sinne ruumaan kun laitan meikit jne siihen ja ne tuhoutuisi varmaan täysin siellä ):
Voiko siitä ruumaan laitosta kieltäytyä?
Finnarilla matkustan. Ja laukku on niiden rajoituksien mukainen. Mahtuuko finnairin koneessa siihen jalkoihin se? jos pääsis niin käymään ettei ylähyllylle mahdu
Vierailija kirjoitti:
Edessä olevan penkin alle. Me laitetaan aina pari laukkua ruumaan. Ei haittaa vaikka vähän maksaakin. Mielummin ostelee matkalta tavaroita joita ei ole täällä kaupoissa. Käsimatkatavarana on kangasreppuja ( ei kånken😊) ne voi sulloa sinne hattuhyllylle.
Tää on aika perseestä niitä kohtaa joilla on kaikki tavarat niissä käsimatkalaukuissa koska ne olis tärkeimmät saada sinne ylähyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan halua laittaa laukkuani sinne ruumaan kun laitan meikit jne siihen ja ne tuhoutuisi varmaan täysin siellä ):
Finnarilla matkustan. Ja laukku on niiden rajoituksien mukainen. Mahtuuko finnairin koneessa siihen jalkoihin se? jos pääsis niin käymään ettei ylähyllylle mahdu
Toki voit kieltäytyä.
Saat laukkusi matkustamoon ja joku muu sitten joutuu laittamaan enemmän tavaraa ruumaan. Toimii -kokeiltu on.
Viikin tulisi kalliimmat liput käsimatkatavaroille. Sitten, ne keillä on oikeasti tarve, matkustaisi käsimatkatavaroiden kanssa. Säästäjät keplottelisi ilman matkatavaroita.
Ennen kentälle menoa, ota selvää lentoyhtiön matkatavararajoituksista. Ylisuuret käsimatkatavarat toimitetaan ruumaan (asiakkaan kustannuksella). Monet lentoyhtiöt rahastavat ruumaan menevästä kakkoslaukusta lisähinnan.
Miksi sitä käsimatkatavaraa pitää olla niin paljon? Mulla on aina tasan yksi käsilaukku joka mahtuu aivan hyvin edelläolevan penkin alle. Laukussa mulla suurimman tilan vie läppäri ja läppärin laturi. Muuten laukussa mulla luettavaa, evästä, kännykän laturi, lompakko. En todellakaan tarvitse mitään pienikokoista matkalaukkua noiden tavaroiden roudaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä käsimatkatavaraa pitää olla niin paljon? Mulla on aina tasan yksi käsilaukku joka mahtuu aivan hyvin edelläolevan penkin alle. Laukussa mulla suurimman tilan vie läppäri ja läppärin laturi. Muuten laukussa mulla luettavaa, evästä, kännykän laturi, lompakko. En todellakaan tarvitse mitään pienikokoista matkalaukkua noiden tavaroiden roudaamiseen.
Ihmiset ei halua maksaa ruumaan laitettavasta matkalaukusta, jos kyseessä on lyhyt matka ja suht vähän matkatavaraa.
Tämä käsimatkatavaraongelma räjähti käsiin siinä vaiheessa, kun lentoyhtiöt alkoivat myydä edullisempia lippuja pelkästään käsimatkatavaran kanssa matkustaville. Kaikki yrittävät säästää, ja roudata kamansa matkustamossa. Sen lisäksi ongelma on se, kun check-in on automatisoitu, eikä missään tarvitse näyttää sitä käsimatkatavaraa ennen koneeseen menoa. Monet raahaa kolmekin erillistä laukkua koneeseen, vaikka lipussa lukisi että yksi.
Mitkä meikit tuhoutuvat ruumassa? Ruumassa lämpötila pysyy kuitenkin koko ajan plussan puolella. Nestemäisten meikkien suhteen muutenkin on omat rajansa, kuinka paljon niitä voi edes matkustamon puolelle tuoda.
Isoin sallittu cabin-laukku ei mahdu Finnairilla (ja tuskin millään muullakaan lentoyhtiöllä) edessä olevan istuimen alle.
Jengi ei tosiaan juuri kunnioita niitä käsimatkatavararajoituksia, viime viikolla näin miehellä lätkäkassin koneessa!
Jos pienet tavarat, niin laita edessä olevan penkin alle. Jos tarjotaan optiota laittaa ilmaiseksi ruumaan, niin laittaisin sinne ja ottaisin ennen pois mahdollisesti lennolla tarvittavat tavarat. Ei se niin vaikeaa ole.
Itseäkin alkanut ärsyttää kun osalla on kabiinitrolley, selkäreppu ja sitten vielä iso pussi täynnä tavaraa.
Miksi ei tehdä koneita, jossa olisi luukku myös lattiassa, jonne voisi laittaa tavaroitaan? Ihmiset tuntuu varsin meilellään kantavan matatavaroitaan itse. Luulen että moni pelkää laukun katoamista kentän syövereihin.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit ottaa meikkejä sen verran kuin siihen pieneen muovipussiin mahtuu ja laukun tulee täyttää muuten käsimatkatavaroiden mitat ja painon. Saat laukun joko penkin alle tai hyllylle. Hyvää matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Minne ne sit ne käsimatkatavaralaukut laitetaan jos tulee viimeisien joukossa koneeseen ja se ylähylly täynnä? Luin netistä että niin kuulemma voi käydä niin mitäs sitten?
Terkuin ekaa kertaa matkustava
Jalkatilaan.
Prototyyppi kirjoitti:
Mitkä meikit tuhoutuvat ruumassa? Ruumassa lämpötila pysyy kuitenkin koko ajan plussan puolella. Nestemäisten meikkien suhteen muutenkin on omat rajansa, kuinka paljon niitä voi edes matkustamon puolelle tuoda.
Isoin sallittu cabin-laukku ei mahdu Finnairilla (ja tuskin millään muullakaan lentoyhtiöllä) edessä olevan istuimen alle.
Tuosta ruuman lämpötilasta hieman. Olen aina kuvitellut, että ruuma on kylmä. Se ei mielestäni ole lämmitetty tila. Tuolla korkeuksissa ilma kylmenee huomattavasti, joten matka- ja rahtitavara on kylmässä.
Etsitään joku ylähylly, minne ne mahtuu. Näin siis mulla viimeksi:)