Oletteko saaneet aktivimallin vuoksi töitä?
Työttömyysturvan leikkauksen piti nopeuttaa työn saantia?
Onko toiminut?
Kommentit (28)
Ei, leikattiin kyllä jo valmiiksi pientä tukeani. Toivon että tt-tuessa ottavat vajauksen huomioon.
Mitenhän tämä nyt minua tai Suomea auttoi, osaiskohan sipilä vastata.
Työkkärin ihminenkin puisteli päätään ja päästeli lieviä kirosanoja tämän uudistuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En, ei ole maagisesti ilmestynyt uusia työpaikkoja tämän myötä. Sepä olisikin ollut hienoa. Tulipa sitten tähän samaan soppaan talouteeni 20 prosentin leikkaus toimeentulotukeen, ja vähän myöhemmin sitä leikataan vielä 40 prosenttia. Voi mitä ilon ja juhlan aikaa tämä on. En tiedä kyllä ketään, jota tämä olisi auttanut, tai laskenut työllisyyttä missään, tai oikeastaan mitään luvattua ei ole tapahtunut (paitsi tietysti leikkaukset).
Selitäppä mistä tämmöisiä leikkauksia tulee? Eikö sen pitänyt olla joku 5 prosenttia?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ei, leikattiin kyllä jo valmiiksi pientä tukeani. Toivon että tt-tuessa ottavat vajauksen huomioon.
Työkkärin ihminenkin puisteli päätään ja päästeli lieviä kirosanoja tämän uudistuksen kanssa.
Ottavat toimeentulotuessa tuon leikkauksen huomioon. Seuraavassa päätöksessä nousee toimeentulotuki tuon aktiivimallin miinustaman summan verran. Tosin jos sulla on nyt päätös pidemmälle ajalle niin kannattaa hakea muutosta siihen. Maksavat takautuvasti ne jo nyt leikatutkin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen pientä tukea? Miksi te ette puhu kunnon termeillä.
Samaan aikaan toivot pienempää ja suurempaa tukea, eihän tuosta ota erkkikään selvää.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, ei ole maagisesti ilmestynyt uusia työpaikkoja tämän myötä. Sepä olisikin ollut hienoa. Tulipa sitten tähän samaan soppaan talouteeni 20 prosentin leikkaus toimeentulotukeen, ja vähän myöhemmin sitä leikataan vielä 40 prosenttia. Voi mitä ilon ja juhlan aikaa tämä on. En tiedä kyllä ketään, jota tämä olisi auttanut, tai laskenut työllisyyttä missään, tai oikeastaan mitään luvattua ei ole tapahtunut (paitsi tietysti leikkaukset).
Selitäppä mistä tämmöisiä leikkauksia tulee? Eikö sen pitänyt olla joku 5 prosenttia?
Sinkkumies
On se aktiivimallin leikkaus tuo about 5%. Tuo idiootti vaan on perseillyt itselleen karenssia vaikka sen nyt kuka tahansa osaa välttää jos vaan edes vähän viitsii.
Vierailija kirjoitti:
Viestini poistettiin. Miksiköhän. Totuutta ei saa kertoa? Tässä se uudelleen. Olen 56 työtön. Luuleeko joku, että aktiivimalli auttaa ikäistäni työllistymään?
Aktiivimalli ei auta ketään työllistymään.
On kuitenkin sanottava, että olet jo hienosti aktivoitunut. Olet siis jo löytänyt töitäkin! Osoittaa aktiivimallin toimivuuden.
Sinkkumies