Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla useampi lapsi, miten hoidatte tasapuolisuuden kaikessa?

Vierailija
03.05.2018 |

Välillä tuntuu hirveän hankalalta kolmen lapsen kanssa. Täytyykö kaiken mennä aina tasan? Jos joku lapsista pääsee esimerkiksi kummitädin kanssa uimahalliin, niin täytyykö muidenkin päästä uimaan, tai edes saada jotain "tasoitusta", eli jotain kivaa? Siis kysyn nyt ihan tosissani. Itse olen sitä mieltä että elämä nyt vaan ei aina kohtele meitä täysin tasapuolisesti, ja se olisi hyvä oppia jo lapsena. Sehän on mahdotonta, että koko ajan kaikki asiat menisivät "tasan" lasten kesken.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tähän vastauksia antaa, mutta tästä muistui mieleeni eräs kerta, kun joskus ala-asteikäisenä olin kaverini synttäreillä. Muistan kuinka siellä oli tarjolla jotain jäätelöä sellaisesta litran pakkauksesta, ja tämän synttärisankarin äiti viivottimen kanssa leikkasi kaikille tismalleen saman kokoiset palat :D Ihmettelin tuota tapaa jo silloin lapsena.

Vierailija
2/3 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaiken tarvitse mennä täysin tasan, mutta yritä saada järjestettyä kaikille lapsille kivoja kokemuksia. Jos yksi käy uimassa kumminsa kanssa, niin joku toinen päivä voit järjestää sellaista ohjemaa parille muulle mistä he varamasti nauttivat.

Muistan kun olin lapsi ja kaikki muut naapuruston lapset menivät yhteen isoon tapahtumaan paitsi minä ja paras kaverini emme. Silloin hänen isä antoi meille rahaa että käytiin ostamassa jätskit ja vei uimaan, ja minun isäni maksoi meille erän minigolfia. Muistan lämpimästi tuon päivän kun meillä oli hauskaa vaikka jäimmekin jostain muusta paitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasketaan, että kaikki menee pitkän päälle kutakuinkin tasan. Eli jos toinen lapsi saa tikkarin kauppareisuulla tänään, niin toinen saa jätskin seuraavalla viikolla.

Muiden antamisia ei välttämättä tasata. Eli jos kummi vie toisen johonkin kivaan tai vain toinen kutsutaan kaverisynttäreille, niin toiselle lapselle ei tätä hyvitetä ainakaan samassa määrin. Toki koitetaan keksiä tälle kotiin jäävällekin jotain kivaa, mutta ei kuitenkaan samaa (esim. jos toinen on kaverisynttäreillä, niin toinen saa päättää mitä ottaa välipalaksi, vaihtoehtona voi olla myös jäätelö tai muu herkku). 

Meidän lapset on luonteeltaan aika erilaisia esim. toisen mielestä vanhempien auttaminen on tosi kivaa tykkää esim. auttaa puutarhatöissä ja leipomisessa. Toinen taas viihtyy paljon omissa leikeissä ja kavereiden kanssa ja kotitöissä auttaminen ei ole mieluisaa. Myös ruokamaku on erilainen. Tämän vuoksi sama asia voi olla toiselle palkinto ja toiselle lähes rangaistus.