Mitä mieltä nimestä Hilla?
Olemme miettineet tyttärellemme nimeksi Hillaa. Mielestämme kaunis suomalainen nimi, eikä mikään keksimällä keksitty (kuten vaikka Lumi tai Sade). Mutta haluaisimme kuulla muiden mielipiteitä nimestä perusteluineen. 🙂
Kommentit (56)
Pidän enemmän nimestä Lumi, minusta Hilla on keinotekoisempi.
Mielestäni Hilla on kaunis luontoaiheinen nimi.
Voin kuvitella jo mitä tulevat poikaystävät sanoo: Tuo se hillos tänne niin pannaan menemään.
Meidän kissan nimi on Hilla, hyvä nimi eläimille.
Kaunis on.
Vaikka meillä Lapissa hilla on se lakka, mitä se haittaa?
Onhan niitä Vuokkoja, Kavervia, Orvokkeja, Kukkia tai paljon muitakin kasvien nimiä ihmisillä.
Hilla Kanerva olisi muuten oikein hyvä nimi :)
En antaisi lapselle Hilla nimeä. Niinkuin tuolla joku jo sanoi niin varmaan Hilloksi väännetään jossain vaiheessa. Eikä ole muutenkaan nätti nimi. Esim. Helmi on paljon nätimpi nimi :) Ja myös Lumi on parempi kuin Hilla.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen naisten hillot. Haukutaan yläasteella Hilloksi.
Ainahan ne yläasteella jotakin keksivät.
Itselläni on nimi, josta saa tosi kamalan väännöksen.
Aikani itkaisin, kun minua ------:teltiin, mutta lopulta haukkumiset loppuivat, kun kysyin tyynesti suuttumatta:
-Niin? Mitä asiaa?
..
Piupaut kaiken maailman räkänokkanimittelijöille!!!
Vierailija kirjoitti:
En antaisi lapselle Hilla nimeä. Niinkuin tuolla joku jo sanoi niin varmaan Hilloksi väännetään jossain vaiheessa. Eikä ole muutenkaan nätti nimi. Esim. Helmi on paljon nätimpi nimi :) Ja myös Lumi on parempi kuin Hilla.
Helmi? Tulee mieleen yks ostarin Helmi. Yks puli pubista. :D
Mun mielestä Hilla-mummo kuulostaa hyvältä 😊
Vierailija kirjoitti:
On tuossa nimessä vähän persutyyliä.
Ehkä olette puolueen kannattajia?
Onko Laurakin persutyyliä?
Esikoiseni luokalla on yksi Hilla.
Todella kaunis nimi.
Sade ja Lumi eivät ole mitään keksimällä keksittyjä. Kauniita nimiä nekin ovat.
Sade Adu oli yksi nuoruuteni suosikki-artisteista. Pidän kyllä edelleen hänen musiikistaan.
Hillaa on meillä päin annettu nimeksi tosi paljon, samoin Hildaa ja Helmiä.
Minulle ei tule kyllä mieleen Hillasta hillo vaan lakka. Olin siinä ymmärryksessä, että hilla on pohjoissuomalainen nimitys lakalle, ehkä peräti saamelaisperäinen?
Hirnu-Jaana on parempi, ota tää.