Miksi ei naapuri voisi vähän auttaa meitä?
Autoni ei lähde käyntiin! Pitäisi päästä ruokakauppaan. Kävin naapurin ovella kysäisemässä että voisinko lainata naapurin autoa, jotta pääsen ruokakauppaan. Vastaukseksi sain naurua ja tylyn ”Et”. En tiedä onko tämä osasyy, mutta hänellä on kaksi autoa, molemmat ovat bemareita. Joo tiedän miltä tämä nyt saattaa kuulostaa, mutta ei asuta porvoossa. Naapuri on kuitenkin ilmeisen hyvätuloinen, joten pieni auttaminen ei hänellä kirpaise. Toki voisin maksaa bensarahat jos se siitä on kiinni.
Kommentit (27)
Mulla on aika monta naapuria jonka ajeluita olen seurannut ja en todellakaan lainais heille autoa.
Oisko se syynä?
hmmm kirjoitti:
Mulla on aika monta naapuria jonka ajeluita olen seurannut ja en todellakaan lainais heille autoa.
Oisko se syynä?
Ei varmasti, olen hyvä kuski. En ole koskaan kolaroinut.
Al
Naapurisi ei kuulu sun turvaverkostoon. Sen velvollisuus ei ole kannatella sinun elämääsi. Mene vaikka taksilla.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Anna ukolle tussua, eiköhän sitten lainaa autoaan.
Peukutan!
Vierailija kirjoitti:
hmmm kirjoitti:
Oisko se syynä?
Ei varmasti, olen hyvä kuski. En ole koskaan kolaroinut.
Al
Oletko al bundy
Vierailija kirjoitti:
Toki voisin maksaa bensarahat jos se siitä on kiinni.
Ai että ihan toki voisit?
Vierailija kirjoitti:
Naapurisi ei kuulu sun turvaverkostoon. Sen velvollisuus ei ole kannatella sinun elämääsi. Mene vaikka taksilla.
0/5
Ei tässä ole mistään turvaverkosta kyse, vaan toisen ihmisen auttamisesta. Ja taksi tulisi tosi kalliiksi.
Ap
Täytyisi olla todella hyvä tuttu ja ystävä, että autoani lainaisin. Tietenkin hätätapauksessa lähtisin itse kuskiksi, mutta kauppareissuun en autoani antaisi ihan vain naapuruuden perusteella.
Ei mekään varmaan jollekin satunnaiselle ovikellonsoittajalle autoa lainattais. Eri asia vois olla jos puolituttu naapuri pyytäis kyytiä lähimpään markettiin, siihen voitais suostua.
Taksi, bussi, ystävä/kaveri viemään tai sitten kävelet ja kannat ostokset, kuten taviksetkin tekevät!
Mitä ihmettä? Minulla ei ole bemaria, mutta en silti lainais autoani kenellekään naapureista.
Vierailija kirjoitti:
Taksi, bussi, ystävä/kaveri viemään tai sitten kävelet ja kannat ostokset, kuten taviksetkin tekevät!
Unohdit polkupyörän.
Olisit pyytänyt kyytiä ja tarjonnut bensarahaa mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Autoni ei lähde käyntiin! Pitäisi päästä ruokakauppaan. Kävin naapurin ovella kysäisemässä että voisinko lainata naapurin autoa, jotta pääsen ruokakauppaan. Vastaukseksi sain naurua ja tylyn ”Et”. En tiedä onko tämä osasyy, mutta hänellä on kaksi autoa, molemmat ovat bemareita. Joo tiedän miltä tämä nyt saattaa kuulostaa, mutta ei asuta porvoossa. Naapuri on kuitenkin ilmeisen hyvätuloinen, joten pieni auttaminen ei hänellä kirpaise. Toki voisin maksaa bensarahat jos se siitä on kiinni.
Niin, harvoinpa se lainatavara lainassa paranee kunnostaan.
Miksi oma saastutuslaitos ei pukahtanut?
Onpa täällä taas hirveitä kommentteja. Ihmiset oikein nauttivat ap:n lyttäämisestä. Ihan kun toisen auttamisessa olisi jotain pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä taas hirveitä kommentteja. Ihmiset oikein nauttivat ap:n lyttäämisestä. Ihan kun toisen auttamisessa olisi jotain pahaa.
Toisen auttamisessa ei ole mitään pahaa. Maailma olisi varmasti parempi paikka jos kaikki lähtökohtaisesti pyrkisivät auttamaan toisiaan. Mutta koska emme elä Neuvostoliitossa, se naapuri omistaa oman autonsa, ja saa näin ollen kieltäytyä luovuttamasta sitä lainaan jokaiselle sukankuluttajalle joka sitä mankuu.
Munä olen käyttänyt naapuria autovaraosaliikkeessä kun heiltä hajosi auto mutta en kyllä koskaan lainaisi ruokakauppareissuja varten...
Hän ajatteli, ettet varmaan osaa kunnolla ajaakaan, kun olet päästänyt autosikin niin huonoon kuntoon.