Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei naapuri voisi vähän auttaa meitä?

Vierailija
02.05.2018 |

Autoni ei lähde käyntiin! Pitäisi päästä ruokakauppaan. Kävin naapurin ovella kysäisemässä että voisinko lainata naapurin autoa, jotta pääsen ruokakauppaan. Vastaukseksi sain naurua ja tylyn ”Et”. En tiedä onko tämä osasyy, mutta hänellä on kaksi autoa, molemmat ovat bemareita. Joo tiedän miltä tämä nyt saattaa kuulostaa, mutta ei asuta porvoossa. Naapuri on kuitenkin ilmeisen hyvätuloinen, joten pieni auttaminen ei hänellä kirpaise. Toki voisin maksaa bensarahat jos se siitä on kiinni.

Kommentit (27)

21/27 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lainaisi minäkään. Toisaalta taas, en edes voi lainata kun leasing-sopimuksen mukaan mun autolla saa ajaa vain perheenjäsenet.

Korkeintaan olisin voinut antaa kyydin, jos sattumalta olisi itselläkin asiaa kauppaan.

Vierailija
22/27 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minäkään lainaa jollekin naapurille autoa. Eikä edes tulisi mieleen pyytää kenekään autoa lainaksi. 

Jos naapuri pyytää apua, voisin ehdottaa, että tulee minun kyydillä. Mutta en todella anna ihan tuosta vaan auton jollekin käyttöön. Varsinkaan jos en tunne kyseistä henkilöä.

Ja, sinulla ei sitten ole ketään muuta jolta pyytää apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä taas hirveitä kommentteja. Ihmiset oikein nauttivat ap:n lyttäämisestä. Ihan kun toisen auttamisessa olisi jotain pahaa.

Auttamisessa ei ole mitään pahaa, mutta pitää  vähän miettiä, millaista auttamista pyytää. Auton lainaaminen puolitutulle on aika riskialtista. Lainaajanhan pitää varautua siihen, että naapurin kauppareissun jälkeen hänellä ei - ainakaan vähään aikaan - ole autoa. Vaikka ap olisi miten hyvä kuski tahansa, joku muu voi kolaroida. Tai ap voi olla epäluotettava eikä palautakaan autoa sovitusti. Tai menee kotiinsa vetämään muutaman kaljan ja lähtee vasta sitten autonrattiin. Tai käy kauppareissulla baarissa ja ajaa kännissä takaisin kotiin. 

Paljon järkevämpää olisi ollut pyytää lainaksi ruokaa. Tai pyytää autokyytiä kauppaan. Tai pyytää, että jos naapuri on itse menossa kauppaan, toisi samalla lyhyehkön listan ostoksia ap:llekin (luonnollisesti ap antaisi rahat mukaan). 

Vierailija
24/27 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Minulla ei ole bemaria, mutta en silti lainais autoani kenellekään naapureista. 

Mul on bemari ja Levikset ja fleeceruutupaita

Levykokoelma ja Burton lumilauta

Mul on ponnari ja bemari ja Burton lumilauta 

enkä lainaa mitään niist siinei itkut auta

Mikset lainaa mulle sun bemarii

Jos mä rakastan sun bemarii...

Vierailija
25/27 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Multa hajosi auto ja pitää päästä ruokakauppaan, sulla kun on noita bemareita kaksi niin mä saan varmaan toisen lainata"

vs.

"Multa hajosi auto, saan sen ylihuomenna korjaamolle mutta pitäisi sitä ennen päästä kaupassa käymään, ja tuli mieleeni että olisiko teillä kauppaan päin omaa asiaa, pääsisinkö ehkä samaan kyytiin? "

Kumpaakohan autetaan hanakammin?

Vierailija
26/27 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näitä hyväksikäyttäjiä jotka aina lainaa muilta antamatta mitään takaisin.

Jos lainatavara rikkoutuu, niin se luvataan korvata hamassa tulevaisuudessa jota ei koskaan tule.

Oisit prekele huoltanu autosi, niin lähtisi käyntiin.

Vuokraa auto niin muutkin tekevät.

Sun mielestäs naapurisi on miten n velvollinen auttamaan, kun on rikas?

Mikä armo, että ihan bensat maksaisit. Joudut ne vuokra autoonkin maksamaan.

Vierailija
27/27 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oisin voinut antaa autoa lainaan kerran tai kaksi. Kyllähän noita sattuu ihmisille joskus, että tarvitsee naapurin apua. Eri asia olisi sitten, jos naapuri olisi koko ajan kyselemässä jotain. Kerran tai pari joustaisin, varsinkin jos kyseessä olisi yh-äiti, talvipakkaset tai naapuri olisi jotenkin erityisen huonossa taloudellisessa tilanteessa. Autohan se vaan on.