Annatteko lapsen syödä kaupassa ennen kassaa ?
Kiinnostaa tietää, että moniko tätä tekee ja miksi ?
Kommentit (134)
En anna. Ekaksi ne tavarat ei ole vielä meidän, ja tokaksi en halua opettaa lapselle että kaupassa tai muualla napostellaan, ja että vinkumalla ja kiukuttelemalla saa herkkuja.
Olen antanut joskus pienen lapsen ottaa palan leivästä. Ei se leipäpaketti siitä "räkäänny ja limaannu".
Paljon enemmän sitä hävikkiä tulee, kun ihmiset ottaa kylmäkaapista tai pakkasaltaasta tuotteita ja jättää niitä kuivahyllyn reunaan. Ja varastaminen on ihan oma lukunsa. Eli tuolla ei ole mitään tekemistä epärehellisyyden kanssa.
En anna, jos näen kaupassa jonkun taaperon syövän, niin otan syötävät pois.
Ei ole vielä lapsia, mutta aivan varmasti en tule antamaan. Ei se ole ravintola.
Näin itsekkin ajattelen. Ajattelen myös niinkin, että jos itse olisin töissä kaupan kassalla, en haluaisi rähmäisiä/limaisia kääreitä kosketella.
Toinen mitä en ymmärrä: jos vaikka sattuisi lompakko jäämään kotiin tai muuta vastaavaa. Laskettaisiin se näpistykseksi jos olet jo ehtinyt suklaapatukan syömään ennen maksamista, eikä sitten olekaan rahaa maksaa ?
AP
Ei se ole kassalle suuri vaiva piipata viivakoodit kääreestä.
Juoda annoin kerran. Lapsi saa helposti hikan joka on niin voimakas, että hän pahimillaan oksentaa sen seurauksena. Ajattelin, että on kuitenkin kaupan henkilökunnalle kivempi ottaa viivakoodi siitä avatusta vesipullosta kuin siivota yrjöjä lattioilta. Omassa lähikaupassa on itseasiassa kori, josta saa ottaa lapselle banaanin, jos lapsella hermo menee kesken kauppareissun. Ihan kauppiaan piikkiin. Omat lapset on jo niin isoja, että ei ole meidän juttu, mutta hieno ele mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut joskus pienen lapsen ottaa palan leivästä. Ei se leipäpaketti siitä "räkäänny ja limaannu".
Paljon enemmän sitä hävikkiä tulee, kun ihmiset ottaa kylmäkaapista tai pakkasaltaasta tuotteita ja jättää niitä kuivahyllyn reunaan. Ja varastaminen on ihan oma lukunsa. Eli tuolla ei ole mitään tekemistä epärehellisyyden kanssa.
Hihii, olet väärässä, kohta saat ulostetta niskaasi...
En tietenkään. Ei ollut tullut mieleenkään että jotkut oikeasti tekee tota ennen kuin siitä alettiin kirjoittaa lehdissä yms.
En puutu muiden toimintaan, mutta meidän lapsia ei opeteta siihen, että toisten omistamia ruokia voi syödä kysymättä lupaa!
Mitäs sitten jos lapsesi on syönyt puolet banaanista ja kassalla huomaat, että voi hitsi...lompakko ei olekaan mukana tai korttisi ei jostakin syystä toimi?
En anna. En kehtaisi.
Itse olin joskus viimeisilläni raskaana ja lähdin aamulla kauppaan syömättä aamupalaa. Yht'äkkiä verensokerini laski ja meinasin pyörtyä. Istuin siellä käytävällä puolikuolleena. Äitini oli myös kaupassa minun kanssa ja toi minulle sitten hyllystä jonkun pasteijan ja pillimehun. Häpesin silloinkin niin paljon etten meinannut kehdata niitä syödä mutta onneksi äiti pakotti.
Maksettiin ne kyllä kassalle kun olo koheni ja sinne asti päästiin.
Mutta ei tosiaan tulisi mieleenkään antaa lasten syödä kaupassa.
Sitä ennen ruokaa niin ei ole kaupassa nälkä.
En todellakaan!
Enkä voi käsittää ihmisiä niin tekevät!
Ehdottoasti EI! Se on varastamista. Tuotteet maksetaan ensin. Lapselle voidan aina ottaa jotain pientä mutusteltavaa kotoa mukaan ja/ tai ruokkia ipanat kunnolla ennen kauppaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Näin itsekkin ajattelen. Ajattelen myös niinkin, että jos itse olisin töissä kaupan kassalla, en haluaisi rähmäisiä/limaisia kääreitä kosketella.
Toinen mitä en ymmärrä: jos vaikka sattuisi lompakko jäämään kotiin tai muuta vastaavaa. Laskettaisiin se näpistykseksi jos olet jo ehtinyt suklaapatukan syömään ennen maksamista, eikä sitten olekaan rahaa maksaa ?AP
Jos vaikka sattuisi meteoriitti putoamaan päällesi, olisiko se varastamista, kun et olisi ehtinyt maksaa ostoksiasi?
C'moon. Totta kai sä tarkistat, onko sulla lompakko ja maksukortit mukana, kun menet kauppaan. Montako kertaa sulta on unohtunut lompakko? Multa ei ikinä, vaikka olen jo 57-vuotias kalkkis.
En kyllä ymmärrä, kuka näin tekee ja en ole koskaan nähnyt tällaista toimintaa, vaikka jatkuvasti siitä puhutaan..
Tai no, kerran annoin ensiavuksi insuliinishokki-vaaraan, mutta asia on täysin eri hätätilanteissa ja silloinkin kauppias oli vieressä.
Juu ei ikinä missään milloinkaan. Maistiaisiakaan en anna ottaa. Viimeksi ennen vappua kauppias tyrkytti lähikaupassa sisääntulijoille simaa ja rosetteja, sieppasin kaikilta muiltakin asiakkailta ne pois kädestä. Mitä ei ole maksanut, ei saa syödä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hyvä perustelu on ennenaikojaan avettu nenäliinapaketti. Jos ipanan nenä vuotaa vihreää limaa, niin kaikkien kannalta fiksua siistiä se vaikka sitten nessupaketti jouduttaisi avaamaan ennen maksamista. Tämän selityksen olen kerran äidiltäni saanut, joka ei myöskään ole ikinä antanut mitään syötävää kaupassa.
Diabetesmuksun tilanteen voisin ymmärtää, jos perheellä on muutenkin mennyt päivä päin vi*****a (eikä omaa jo maksettua evästä ole) ja jokin syötävä on pakko avata ennen aikojaan, en muuten.
En. Ei ole kassan asia alkaa ettimään viivakoodia räkäisistä ja limaisista pakkauksista.