Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistava salaisuus, miten kertoa puolisolle?

Vierailija
02.05.2018 |

Mä en tiedä onko tästä edes fiksua kirjoittaa tälle palstalle, mutta just nyt mua ahdistaa ja hävettää niin paljon, enkä näe mitään ulospääsyä ongelmasta.

Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä kohta kolme vuotta. Koko tänä aikana en ole saanut kerrottua miehelle, että mulla on nuoruuden töppäilyjen vuoksi velkaa 25 000 euroa. Kulutusluottoja ja pikavippejä. Mitään ei ole ulosotossa, mutta ei mulla myöskään mihinkään ylimääräiseen ole rahaa. Maksan oman osuuteni vuokrasta + taloustilille sovitun summan ja loput rahat menee velkoihin.

Pelottaa, kun mies on alkanut puhumaan asunnon ostamisesta yms. enkä uskalla sanoa, etten mä mitään asuntolainaa saa. Mies on tosi tarkka raha-asioista ja taitava myös säästämään, lisäksi se on asunut meidän yhteenmuuttoon saakka ilmaiseksi vanhempiensa omistamassa asunnossa, joten säästöjä on kertynyt. Mä sen sijaan olen muuttanut pois kotoa 18-vuotiaana ja siitä asti olen ollut omillani. Vanhemmilta en ole saanut koskaan taloudellista (tai muunkaanlaista) avustusta.

Ahdistaa niin paljon. Rakastan miestäni enemmän kuin ketään ja me ollaan yhdessä tiimi. Haluaisin sitoutua ja tiedän, että miehenikin sitä haluaisi. Olen yrittänyt toppuutella naimisiinmenopuheita, vaikka mitään muuta en toivoisikaan. Mutta mieheni varmasti jättäisi minut, jos saisi tietää veloistani. Olen miettinyt jopa eroa tämän takia, sillä asia hävettää niin paljon. Tuntuu, että olen pettänyt puolisoni luottamuksen. Asia on jatkunut jo niin pitkään, että kertominen siitä vaan vaikeutuu ajan kuluessa.

Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? Tai osaisiko joku muuten neuvoa?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
62/67 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ao tienaat kuussa? Eihän tuommoinen summa nyt mitään asuntolainoja vielä estä, voihan ihmisillä olla helposti asuntolainaakin yli 100 000/hlö. Jos kerrat olette välillä eläneet sinun palkallasi niin eihän tulot voi minimit olla? Se mikä menee nyt vuokraan menee jatkossa asuntolainaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on mennyttä. Olet ottanut opiksesi ja korjannut asenteesi talousasioita kohtaan. Onneksi ei ole tuon enempää kuitenkaan velkaa. Selviät kyllä ja rakastava puoliso vain voi tsempata ja auttaa.

Vierailija
64/67 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan rohkeesti nallekarhulles, et on entistä "asuntolainaa" ja lätkäiset luvut tiskiin. Kysäiset riittääkö sen fyffet "kuluihin" ja jos, niin sit lisää vaan hankkimaan - lainaa meinaan.

Vierailija
65/67 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täräytin sen jälkeen kun minä rakastan sinua -lauseet oli vaihdettu, että rakastatko vielä jos minulla on yli 26 000 euroa velkaa. Ja kyllähän hän rakastaa.

Rohkeasti vain kertomaan, voi olla että miehesi haluaa jopa avustaa sinua maksuun liittyvissä järjestelyissä (ei välttämättä itse maksuissa tietenkään). Voi ehkä hetkeksi loukkaantua, kun et ole aiemmin kertonut, mutta ajan kanssa lutviutuu.

Vierailija
66/67 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hankkinut velat ennen kuin edes tapasit miehesi, asian ei pitäisi olla ongelma. Miehesi on hyvätuloinen ja säästäväinen, ehkä maksaa osuutesi ja velkasi. Av mammojen mukaan ihan ok elellä miehen siivellä.

Vierailija
67/67 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyit elättämään miestä, kun tilanteesi on tuo? Miksihän minä haistan tässä provon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan