Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle yli 4-kymppisen työttömän kannattaa kouluttautua, jotta varmimmin saa töitä?

Vierailija
01.05.2018 |

Olisko hoitoala sellainen?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt sähköasentajaksi kouluttautumista se kestäisi kaksi vuotta ja olisin 40-vuotias kun valmistuisin. Ja minua ei kiinnosta vakituinen päivä työ vaan enemmin olisin muutaman kuukauden pätkiä töissä. Tietääkö kukaan millainen tilanne tuolla alalla on?

Vierailija
22/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjille on kysyntää. Jos on kokemusta laskutuksesta ym. niin ei pitäisi olla mahdoton asia oppia.

Kirjanpito on kuoleva ala automatisoitumisen vuoksi. Toki niitä pääkirjanpitäjiä vielä tarvitaan valvomaan koko hommaa, mutta harjoittelija/peruslaskuttajatyylisille ei ole tarvetta, päin vastoin, nekin joilla työtä on alalta, pelkäävät työnsä puolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työkokemus?

Perus-merkonomi-toimistohommia enimmäkseen: Puhelinvaihdetta, laskutusta, toimistosihteerinä pitkään yms. Nuorena myös jonkin verran lasten iltapäiväkerhon ja harrastustoiminnan ohjaamista, mutta siitä on aikaa. 

ap

Junasi melko varmasti meni jo, mutta voithan kouluttautua yleissivistyksen vuoksi ja toivoa lottovoittoa.

Vierailija
24/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt sähköasentajaksi kouluttautumista se kestäisi kaksi vuotta ja olisin 40-vuotias kun valmistuisin. Ja minua ei kiinnosta vakituinen päivä työ vaan enemmin olisin muutaman kuukauden pätkiä töissä. Tietääkö kukaan millainen tilanne tuolla alalla on?

Työtilanne on suhteellisen hyvä, mutta ala on vaativa. Uusilta vaaditaan tukevampaa osaamista kuin mitä amiksesta saa. On vaikea saada sellaisia helppoja aloituspaikkoja, joissa voisi rauhassa opetella käytäntöä. Vaatimustaso on oikeasti kova. Työtahti myös, kuten useimmilla muillakin aloilla, on tiukka. 

Vierailija
25/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on rekrytoinut viisikymppisiäkin lentoemoiksi, eikä ole pitkä koulutus. Myös turvatarkastukseen tarvitaan väkeä tasaiseen tahtiin.

Vierailija
26/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjille on kysyntää. Jos on kokemusta laskutuksesta ym. niin ei pitäisi olla mahdoton asia oppia.

Kirjanpito on kuoleva ala automatisoitumisen vuoksi. Toki niitä pääkirjanpitäjiä vielä tarvitaan valvomaan koko hommaa, mutta harjoittelija/peruslaskuttajatyylisille ei ole tarvetta, päin vastoin, nekin joilla työtä on alalta, pelkäävät työnsä puolesta. 

Kirjanpitäjän ammatti ei tule häviämään mihinkään, on hirveästi asioita, joihin robotit eivät kykene. Paperia pyöritellään tässä työssä edelleen valtavia määriä, ihan hetkeen ei kaikki tule sähköistymään.

Vierailija
27/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan mahdoton juttu. Meille tuli juuri uusi 5-kymppinen naisjohtaja, jolla aiempaa vaatimattomampaa kokemusta samalta alalta. 

Alalla kuin alalla missä on töissä ollut, on uusissa ollut sekä nuoria että vanhempia. Kyllä vanhempiakin naisia palkataan!!! 

Vierailija
28/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitoalaa harkitsee, niin kannattaa miettiä kestääkö kroppa. Jos on taipumusta selkävaivoihin tms. niin ei kannata.

Vierailija
29/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaisi etsiä hyvä meedio. Kukaan kuolevainen ei pysty sanomaan millainen tilanne raksapuolella on kahden vuoden päästä.

Varmaa on vain se että uusien asuntojen ja megalomaanisten kauppakeskusten rakennusbuumi on jatkunut nollakorkojen ansiosta sellaisilla ylikierroksilla niin monta vuotta putkeen että syntynyttä ylitarjontaa puretaan vuosikymmenen ajan kun ruskea aine lopulta roiskahtaa ropeliin.

Jos jollain alalla on juuri nyt hirveä pula työntekijöistä, se tarkoittaa lähes poikkeuksetta sitä että alalla on jonkin sortin kupla jonka puhjettua tämän alan osaajistakin tulee olemaan ylitarjontaa saati sitten uudelleenkoulutetuista jotka valmistuvat juuri pahimmalla hetkellä 2-3 vuoden päästä.

Vierailija
30/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa ammattibarometri.fi

Vierailija
31/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin nurinkuriselta, että +40v alkaa olla jo "liian vanha" monella alalla, mutta tuossa iässä pitäisi kuitenkin olla työelämässä vielä seuraavat 20-25 vuotta. Itse en tajua mitä väliä sillä on, minkä ikäinen joku on kunhan hommat sujuu ja työntekijä viihtyy.

Vierailija
32/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitoalaa harkitsee, niin kannattaa miettiä kestääkö kroppa. Jos on taipumusta selkävaivoihin tms. niin ei kannata.

Niin ja eikös siellä hoitoalallakin tehdä jatkuvaa pätkää, mitä täältä on saanut lukea? Eivät palkkaa vakituisesti ketään. On muka pulaa hoitsuista, muttei sitten olekaan oikeasti.

Vierailija
33/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-uora. Kysyntää piisaa maailman loppuun saakka. Ei tarvitse olla työttömänä jos ei halua.

Vierailija
34/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten itsekin arvelit hoitoala on aika varma valinta. Ainakin jos asut pääkaupunkiseudulla. Todennäköisesti löydät työpaikan jo opiskeluaikana jos hoidat hommasi hyvin harjoittelujaksoilla. Itse opiskelin sairaanhoitajaksi noin 15v sitten, valmistuessani olin 37v. Töitä on ollut koko ajan. Olen matkan varrella hankkinut lisäkoulutusta omalta erikoisalalta. Muutama vuosi takaperin harkitsimme muuttoa keskisuomeen miehen työn vuoksi ja silloin alustavasti vähän tiedustelin myös omia työ mahdollisuuksia sielläpäin. Heti olisi töitä löytynyt.

Vierailija
35/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin nurinkuriselta, että +40v alkaa olla jo "liian vanha" monella alalla, mutta tuossa iässä pitäisi kuitenkin olla työelämässä vielä seuraavat 20-25 vuotta. Itse en tajua mitä väliä sillä on, minkä ikäinen joku on kunhan hommat sujuu ja työntekijä viihtyy.

No niinpä ja sitä hyvää työaikaa on todella vähän naisilla etenkin, kun ensin opiskellaan vuosikaudet, sitten alkaakin tulla jo aika perheen perustamiselle ja ollaan kotona lasten kanssa... Sitten aletaankin jo olemaan liian vanhoja. Eli ne hyvät vuodet keskittyy siihen ikään, kun useimmat saavat lapsia ja ovat kotona tai tekevät lyhennettyä työpäivää pienten lasten takia... 

Vierailija
36/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialalla on pulaa tekijöistä. Johtunee asiakkaista, jotka melkoisen haastavia tapauksia.

Vierailija
37/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalialalla on pulaa tekijöistä. Johtunee asiakkaista, jotka melkoisen haastavia tapauksia.

Tiedoksi sosionomiopinnoista haaveileville: Koulutukseen (sosionomi amk) on sitten aivan todella paljon hakijoita ja vaikea päästä kouluun sisään, vain murto-osa hakijoista valitaan. Nuoria ensikertalaisia hakijoita suositaan. 

Vierailija
38/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään vielä työvoimapoliittisia koulutuksia? Niillähän vastataan paikalliseen tarpeeseen.

Vierailija
39/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä ja sitä hyvää työaikaa on todella vähän naisilla etenkin, kun ensin opiskellaan vuosikaudet, sitten alkaakin tulla jo aika perheen perustamiselle ja ollaan kotona lasten kanssa... Sitten aletaankin jo olemaan liian vanhoja. Eli ne hyvät vuodet keskittyy siihen ikään, kun useimmat saavat lapsia ja ovat kotona tai tekevät lyhennettyä työpäivää pienten lasten takia... 

Miten niin "hyvää työaikaa" on naisilla vähän? +40v nainen on +40v nainen, oli sitten opiskellut tai tehnyt lapsia tai ei. Ihan samalla lailla on työkykyinen ammattitaitoinen ihminen yhä edelleen. Jos halutaan, että ihmiset pysyvät työelämässä sinne eläkeikään asti, niin ikäsyrjivistä asenteista pitää kyllä päästä eroon.

Vierailija
40/53 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla pitää olla sekä fyysisesti että henkisesti vahva! Muuten ei kestä sitä hommaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi