Hei tomaatin kasvattajat!
Milloin katkaisen siemenestä kasvatetun tomaatin varret? Ovat nyt n. 30cm pitkiä eikä mistään kukista tietoakaan. Olisi muutenkin kiva kuulla vinkkejä, kuinka tomaatin saa kasvamaan hyvin ja tuottamaan satoa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa antaa vinkkejä. Liian paljon muuttujia.
Seuraava kysymys on varmaan että miten oppia ajamaan polkupyörällä.
Kiitos kuitenkin, kun tulit sen kertomaan. Siitä oli paljon apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pro vinkki : kasvusäkissä ,jossa on valmiit lannoitteet on liikaa lannoitetta ja et saa tuloksia aikaan. Tavallinen turvesäkki on parempi ratkaisu kunhan huolehtii lannoituksesta.
Tomaatille pitää olla niin paljon lannoitetta että latvalehdet on koko ajan käpristyneitä typestä.
siis olen tomaattifirmassa töissä ja muutamien merkkejen kasvusäkit on tungettu niin täyteen lannoitetta ettei ammattilaisetkaan saa siellä mitään kasvamaan kunnolla. lannoitus tulisi tehdä tasaisesti eikä kaikki kerralla :) toki itse emme kasvata turpeessa , mutta olemme testanneet kasvusäkkejä.
No missä te sitten kasvatatte?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla kasvusäkit vitosen
Silläkin saa 5 kiloa kotimaisia tomaatteja. 2 pussillista täyteen niitä pakkauspusseja.
Sen takia mä kasvatankin vain kirsikkatomaatteja. Avomaankurkkuja en myöskään hyödyn takia ole jaksanut kasvattaa, kun niitä voi ostaa eurolla - kahdella kilon kaupasta.
Ei oikein maksa vaivaa kasvatella omia, vaikka harrastuksestahan siinä on kyse. Jos mulla olisi hehtaari peltoa, niin voisin kasvatellakin omaksi ilokseni.
Sinkkumies
Kaupasta ei saa makeita kirsikkatomaatteja. Yritän samoin kasvatella niitä.
Omakasvattamat kurkut on paremman makuisia kuin kaupan kurkut.
Ei ne aina ole. Kauppojen kurkut eivät ole "kauppojen" kurkkuja, eli eri toimittajilla on eri laatua. Olen ostanut kitkeriä, mutta olen myös ostanut aivan yhtä hyviä kuin itse kasvatetut.
Sinkkumies
Minä sekoitan kamtusmultaa ja mustaa multaa ja turvetta ja lannoitan kasteluvedessä.
Mulla on tänä vuonna testissä tuommoinen horngrassi. Sen pitäisi tuottaa tasaisesti lannoitetta kolmen kuukauden verran.
Haisee ihan lapsuuden ajan sirkuksen takapihalle ja elefantin dungille ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pro vinkki : kasvusäkissä ,jossa on valmiit lannoitteet on liikaa lannoitetta ja et saa tuloksia aikaan. Tavallinen turvesäkki on parempi ratkaisu kunhan huolehtii lannoituksesta.
Tomaatille pitää olla niin paljon lannoitetta että latvalehdet on koko ajan käpristyneitä typestä.
siis olen tomaattifirmassa töissä ja muutamien merkkejen kasvusäkit on tungettu niin täyteen lannoitetta ettei ammattilaisetkaan saa siellä mitään kasvamaan kunnolla. lannoitus tulisi tehdä tasaisesti eikä kaikki kerralla :) toki itse emme kasvata turpeessa , mutta olemme testanneet kasvusäkkejä.
Sinkkumies
kivivillassa. Toki omassa viljelyssä kannattaa käyttää turvetta. Kunhan ei käytä semmoisia, joissa väitetään olevan kaikki kesän lannoitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
kivivillassa. Toki omassa viljelyssä kannattaa käyttää turvetta. Kunhan ei käytä semmoisia, joissa väitetään olevan kaikki kesän lannoitteet.
Mulla on kaikki kivivilla kasvatukset homehtuneet. Peitättekö te ne jotenkin?
Hyvin siinä kasvaa ja imee hyvin vettä, ennenkuin homehtuu. Ei se tietty haittaa, jos sitten repii kivivillat hittoihin ja tunkee vaikka vesiviljelyyn sen itse kasvin, mutta noin muutoin aina homehtuneet.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla kasvusäkit vitosen
Silläkin saa 5 kiloa kotimaisia tomaatteja. 2 pussillista täyteen niitä pakkauspusseja.
Sen takia mä kasvatankin vain kirsikkatomaatteja. Avomaankurkkuja en myöskään hyödyn takia ole jaksanut kasvattaa, kun niitä voi ostaa eurolla - kahdella kilon kaupasta.
Ei oikein maksa vaivaa kasvatella omia, vaikka harrastuksestahan siinä on kyse. Jos mulla olisi hehtaari peltoa, niin voisin kasvatellakin omaksi ilokseni.
Sinkkumies
Ei ne aina ole. Kauppojen kurkut eivät ole "kauppojen" kurkkuja, eli eri toimittajilla on eri laatua. Olen ostanut kitkeriä, mutta olen myös ostanut aivan yhtä hyviä kuin itse kasvatetut.
Sinkkumies
En ole saanut kaupasta kitkeriä kurkkuja, vaan ne on aina mauttomia omakasvattamiin verrattuna.