Sinä, joka roikut av:lla vappuaattona: Mikset ole juhlimassa?
Itse en juhli, koska asun maassa, jossa kukaan muukaan ei juhli vappua. Vaikka tuskin juhlisin Suomessakaan, vappu on aina ollut mun mielestä jotenkin typerä juhla, en tykännyt edes nuorena.
Kommentit (93)
Vappu on opiskelijoiden ja työläisten juhla. En katso kuuluvani kumpaankaan ryhmään.
Kaverit eivät ole koskaan tykänneet vapusta joten vappujuhlia on ollut harvoin. Nyt asun toisessa kaupungissakin. Lisäksi en juo ja vappu on juhlista kostein joten vaikkei muiden juominen yleensä häiritse niin vappuna meno on jo vähän liian rajua.
Toki voisin sanoa että koska olen porvari enkä alennu vasemmistolaiseen hapatukseen, olen työn luoja ja tarjoaja, en muiden armoilla.
Mutta arkisempi syy joka pohjimmiltaan on totuus tälle iltaa on että en kerennyt alkoon koska miehellä oli kiire majavametsälle. Ja nyt siis lusin lasten kanssa kotona ilman skumppaa.
Minne tästä nyt sitten pitäisi lähteä juhlimaan? Koleaan ulkoilmaan? Täpötäyteen ravintolaan? Jonkun kaverin luo, ja sitten yöllä jonottaa taksia kotiin tunnin verran?
Ihanaa saada olla ihan vain kotona, ilman mitään pakkojuhlimista!
Mä olin töissä, huomenna myös työpäivä. Työpäivän jälkeen kävin tinder-treffeillä, ihan mukavat. Mutta nyt kotona rauhallisesti. Söin itsetehtyä perunasalaattia ja keitin nakkeja. Olen aikanaan myös juhlinut tarpeeksi, niin en sitä nyt niin kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta! Nuorena on tullu tarpeeksi juhlittua ja rymyttyä.
Sama syy täällä. Ihana olla rauhassa kotona. Nykyään lähinnä ihmetyttää, miten ihmeessä sitä silloin nuorempana jaksoi :D.
Juri tässä keskutelun innoittamana pohdin kuinka minulle se nuorena rymyäminen ja ryyppääminen oli jotain mitä tein kun olin elämään kyllästynyt ja ahdistunut.
Ei enää kiinnosta. Muut tavat viettää aikaa ovat paljon rentouttavampia kuten tänään netflix ja sauna.
Mulla on kotona omat bileet. Ihan koko iltaa ei jaksa tanssia, ehkä kohta taas.
Poikkeuksellisesti vietän tämän vapun tekemällä suursiivousta. Yleensä olisin vappuaattona tähän aikaan juhlimassa, mutta tällä kertaa näin.
Juhlaa on jo oma rauha, hiljaisuus ja se, että jo vappuaatto oli tänä vuonna palkallinen vapaa!
Ei iske enää mitkään joulut, juhannukset, pääsiäiset, vaput mitä näitä nyt on. Viettäkööt, ketkä lystää.
Saatan illan mittaan siemailla vähän naista vahvempaa, syödä jotain syntisen hyvää ja lukea, kunnes aamuyö kallistaa päätä tyynyyn pitkiin uniin ilman pelkoa herätyskellon häirinnästä :)
Täällä on muutama muukin sanonut syyksi lapset. En ole varma lähtisinkö vaikka ei olisi lapsia. Mies yritti ehdottaa jos minä menisin tänä vuonna kun hän aina "pääsee" vappuna ulos. Ei huvittanut, kotona on kivaa kun on rauhallista.
Olisi kiva juhlia vappua kaupungilla/jonkun luona, jos olisi joitain kenen kanssa juhlia sitä. Yksin menee vappu.
M30v.
Ujohkona ihmisenä pakotin itseni nuorempana lähes joka vappu ja juhannus ravintolaan. Kaikilla kavereilla kun on mies, enkä ole tunkenut heidän juhliinsa. Jos nyt ylipäätään juhlivat mitenkään. Eivätkä he puolestaan juurikaan käyneet tanssimassa tai pubeissa pariuduttaan. Mutta en kestänyt viettää noita juhlia yksin kotonakaan, joten otin hiukan rohkaisevaa ja menin. Vappu vielä menettelee paikallisessa tanssiravintolassakin, mutta juhannus oli yleensä vähän säälittävä, ravintolan somisteeksi tuotuine koivuineen. Kaipasin jonnekin maalle, saunomaan ja uimaan. Joskus tieni sitten veikin jatkoille maaseudulle... Nyt ei enää tee edes mieli lähteä ravintoloihin, koska pubityylisissä en ole viihtynyt koskaan kauaa ja siellä kai ne "ikäihmiset" on jos nyt ovat. Tanssiravintolat on nuorille, tässä kaupungissa ei enää ole yhtäkään vähän jokaiselle sopivaa paikkaa. Tai kai sinne voisi mennä, jos haluaa välttämättä kuulla humalaisten vitsailua. Alkokaan ei maistu enää enkä saa Marevanin takia ottaakaan kuin 1-2. Ja lähes selvänä kapakassa, ei kiitos:)
Olen vanha ja väsynyt enkä jaksa juhlia ja olen leiponut koko illan huomisiin myyjäisiin.
Olen pienen lapsen kanssa kotona. Mies lähti juhlimaan ja se on ihan ok mulle. En pidä vappua mitenkään ihmeellisenä.
Hoidan koiraa ja herään huomenna nostamaan lipun salkoon. Enkä mä muutenkaan juhli vappua.