Miksi miehelle ostetaan iso Audi ja naiselle pikku Kia?
Minulla ei ole edes korttia, enkä haluakaan ajaa. Mutta ihmettelen miksi monessa perheessä yhteisistä varoista mies saa 60 000 € bemarin ja nainen 10 000 € pienen kauppakassin.
Kommentit (57)
Auto on miehillä peniksen jatke, siksi pitää olla mahdollisimman kallis. Naisille kelpaa vähempikin.
Koska mies rakastaa vehkeitä. Nainen ehkä vaatteita tai puutarhanhoitoa tai jotain muuta harrastusta
Vierailija kirjoitti:
No kun ne "yhteiset varat" tulee miehen pussista.
Ei meillä ainakaan. Oma palkkani on 200 € suurempi kuin mieheni palkka. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onko sun miehellä Audi ja sulla pikkuinen Kia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onko sun miehellä Audi ja sulla pikkuinen Kia?
Sanoinhan, että minulla ei ole edes korttia. Mutta tuttavapiirini perheissä kyllä naisella ja miehellä on suunnilleen sama palkka. Ap.
Miehellä on työsuhdeauto. Se on Skoda. Minulla käytössä perheen oma auto. Se on Audi.
Mulla on iso, huomattavasti kalliimpi ja parempi auto kuin miehellä, koska ajan pitkää työmatkaa. Miehellä pieni kippo nurkka-ajoon.
Jos nainen nimenomaan haluaa pienen ja näppärästi pyöriteltävän ja parkkeerattavan kaupunkiauton, eikä monta lasta istuimineen ja/tai paljon tavaraa tarvitse mahtua hänen autoonsa. Hän voi tarvittaessa/niin halutessaan käyttää toistakin autoa, eikä miehen itsetunto ole kiinni siitä, että hän käyttää välillä pienempää autoa. Todennäköisesti perheen yhteiset matkat, varsinkin pitkät, tehdään isolla autolla. Nainen ei kenties kulje pitkää työmatkaa maantiellä, kuten ehkä miehensä.
(Jos työtilanne vaihtelee, toinen autoista laitetaan välillä seisontavakuutukseen, nykyään se on helppoa ja järkevää, varsinkin jos autot ovat vanhoja, jolloin käyttöverokin on korkea).
Naiset haluavat pienemmän auton, koska ovat muuten ongelmissa parkkihalleissa jne.
Koska nainen maksaa oma autonsa, mies omansa. Jos haluaa Audin, hankkii ns. auditulot eikä kiatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä sitten miehellä Audi ja sinulla Kia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä sitten miehellä Audi ja sinulla Kia?
En lukenut koko ketjua. Tsori.
Siksi, koska mies kuljettaa lapset ja lasten sukset, kitarat, kaverit, ym harrastuksiin ja hakee anopit, apet, muut sukulaiset sukujuhliin.
Minulla on fillari, ukolla mersu. Minä hain tänään kukkamultaa pyöräntarakalla, kun autoa ei saa liata.
Olen nainen ja mulla on farmarivolvo.
Sillä oon roudannut kirjahyllystä lähtien ties mitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iso, huomattavasti kalliimpi ja parempi auto kuin miehellä, koska ajan pitkää työmatkaa. Miehellä pieni kippo nurkka-ajoon.
Miksi ajat työmatkaa isolla autolla?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on fillari, ukolla mersu. Minä hain tänään kukkamultaa pyöräntarakalla, kun autoa ei saa liata.
Ai kauhee, kuulostatte vanhemmiltani. Auto on isälleni puolijumala. Onneksi äidillä on parempi kunto ja elää pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajat työmatkaa isolla autolla?
Koska se on turvallisempi esim. hirvi- ja peurakolareissa, mulla on tavaraa mukana, joskus kyytiläisiäkin.
Naiset ei ole yhtä hyviä kuskeja niin ei niille kannata kallista autoa antaa